Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:53

Alles wat ik op kan lossen of compenseren :) En zo doet hij dat bij mij.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:53

Ik zou het ook niet willen dat mijn vriend perfect is. Dat voelt zo nep. Ik wil hem zoals hij is, dat hij helemaal zichzelf kan zijn bij mij en dat ook durft te doen. Dus ook die kleinere dingetjes waar je je soms aan kunt ergeren. Voor mij is hij perfect zoals hij is :+:

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:54

Waarom je iets voor lief zou nemen in een relatie? Ehm...omdat je zelf ook niet perfect bent?! Er valt genoeg op mij aan te merken, en ook op hem. Maar dat is nou juist wat het liefde maakt; dat je daar af en toe doorheen kijkt, mild bent en er samen voor gaat.
Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen wat je wel en niet kunt 'aanzien'. De een is daar toleranter in dan de ander. Maar iedere eigenschap heeft een positieve en een negatieve kant

hij: reislustig, open, impulsief, behulpzaam.
ik: behoudend, analytisch, meegaand, creatief.

onze gemeenschappelijke delers: vrijheid, zelfontplooiing en avontuur.
(waar hij me dan wel even uit mijn comfortzone moet trekken, waarna ik hem daar dankbaar voor ben ;)

Wat is dé klik?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:22

Joolien schreef:
Boheme schreef:
Mijn hubbel is redelijk gevoelloos, laat zijn emoties totaal niet zien. Dat is soms moeilijk, hij is wel een prater..niet dat ik een jankerd ben, maar als ik eens een keer verdrietig ben wil ik niet horen, stop met huilen.

Dat zou voor mjj een absolute no-go zijn in een relatie. Iemand die jr niet steunt, je verdriet niet erkent. Ik heb dat als kind meegemaakt en dat moet je niet willen.

Dat is juist het dubbele, hij wil er wel over praten, en steunt mij wel..alleen dat stukje huilen snapt hij niet..en na 10 jaar ben ik het inmiddels gewend. Hij is voor mij het volledige plaatje en zelfs meer..

luuntje

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:40

Ik ben trouwens enorm trots dat mijn man heeft meegedaan met mijn droomwens, een parachutesprong.
Hij vond het leuk dat ik het ging doen en besloot mee te doen. Erg lief van hem.

In het verleden bleef hij computers maken van buren, vrienden van buren, familie van kennissen.
Was zelden meer thuis. Dat is gelukkig verminderd.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:46

Annet_Dottie schreef:
Mijn vriend is niet echt romantisch, echt niet eigenlijk. Als ik iets romantisch doe weet hij vaak niet zo goed wat ie dan moet zeggen.
Verder vind ik het jammer dat hij altijd heel veel "zijn eigen ding" wil doen ook als ik er ben, dat neem ik voor lief maar vind ik soms wel moeilijk. Als hij dan druk bezig is ergens mee krijg ik het wel voor elkaar dat hij op en duur ook stopt (hij kan zo eindeloos door gaan) maar als ik dan wat wil gaan doen wat leuks of vooral dingen buiten de deur heeft ie op zo'n moment dan vaak geen zin in maar uiteindelijk doet ie het vaak wel alleen laat ie dan wel blijken dat hij dat voornamelijk voor mij doet en dat is wel een groot irritatie onderwerp bij mij want ik heb geen zin om "leuke" dingen te doen met iemand die daar zelf geen zin in heeft maar het dan maar voor mij doet.

Klinkt niet alsof jullie het heel gezellig hebben samen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:47

Maar wat ik voor lief neem in mijn relatie is het snurken...

In het begin werd ik er gek van, nu wen ik er langzaam aan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:36

Daar kan hij ook niets aan doen tenslotte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:37

Ik neem heel veel voor lief. Ik laat eigenlijk een beetje over me heen lopen... daar moet ik aan werken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:12

Phoya schreef:
Annet_Dottie schreef:
Mijn vriend is niet echt romantisch, echt niet eigenlijk. Als ik iets romantisch doe weet hij vaak niet zo goed wat ie dan moet zeggen.
Verder vind ik het jammer dat hij altijd heel veel "zijn eigen ding" wil doen ook als ik er ben, dat neem ik voor lief maar vind ik soms wel moeilijk. Als hij dan druk bezig is ergens mee krijg ik het wel voor elkaar dat hij op en duur ook stopt (hij kan zo eindeloos door gaan) maar als ik dan wat wil gaan doen wat leuks of vooral dingen buiten de deur heeft ie op zo'n moment dan vaak geen zin in maar uiteindelijk doet ie het vaak wel alleen laat ie dan wel blijken dat hij dat voornamelijk voor mij doet en dat is wel een groot irritatie onderwerp bij mij want ik heb geen zin om "leuke" dingen te doen met iemand die daar zelf geen zin in heeft maar het dan maar voor mij doet.

Klinkt niet alsof jullie het heel gezellig hebben samen.

We kunnen het fantastisch leuk hebben samen maar ook ontzettend niet gezond hard botsen.. Vanavond is helaas de bom gebarsten dus ik ga morgenochtend naar huis en dan heel hard nadenken.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:29

Oh oliebol, balen...

Slaap er maar een nacht over. En goed luisteren naar je gevoel. Hou in je achterhoofd dat je wel gelukkig moet zijn met hem en jullie relatie. Misschien valt er te onderhandelen over de dingen die tussen jullie in staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:43

Tgoh Annet... Het is herkenbaar, maar dan vooral omdat IK ook zo'n "egoïst" was in onze relatie. Wij zijn op een gegeven moment op een kantelmoment gekomen, waarbij ik een keuze moest maken. Uiteindelijk heb ik bewust gekozen om meer tijd vrij te maken voor hem, om dingen samen te kunnen doen. Mijn hobby (de paarden dus) namen ook ontzettend veel tijd in beslag en dan nog fulltime job.

De paarden heb ik nu een vaste routine in, met vaste lesdagen. Mijn fulltime job heb ik gewisseld voor een deeltijd. Door die beslissingen te maken, is er meer tijd vrijgekomen voor mijn vriend. Dat heeft onze relatie echt erdoor gehaald en nu zijn we beiden het er over eens dat we hier niet meer aan willen inboeten.

Ik moet zeggen, het heeft best lang geduurd eer ik tot het besef gekomen ben. Die klap was best hard en confronterend. Onze ruzies waren (en zijn) nog altijd bikkelhard tot op het bot, maar ze komen nu veel minder voor. Het heeft even geduurd om de goede manier van communiceren te vinden én op dezelfde lijn te gaan zitten ivm quality time. Het is geen makkelijke weg, je moet er beide keihard voor willen werken, maar het is zeker niet onmogelijk. De rode draad is vooral dat je allebei bereid moet zijn om water bij de wijn te doen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:45

ooh ballen annet dottie. luister inderdaad naar je gevoel. zie je jullie over 10 jaar nog samen?

en aan de ene kant vind ik ook dat je niets voor lief moet nemen. maar ben ook bang dat er geen man is die bij mij wil blijven haha.

dus neem toch maar e.e.a. voor lief.
mijn man snurkt ook.. erger ik me meestal niet aan, laatste tijd soms, omdat ik dan zelf niet kan slapen. dus neem ik niet echt voor lief, want ik erger me er weinig aan.

ooh wat ik wel voor lief neem is dat hij nooit wat kan vinden haha. dat hij wat een lomperik is.

maar weet je.. hij staat altijd voor me klaar als ik me oliebol voel. we zorgen samen voor de kids en hij geeft me alle vrijheid die ik nodig heb.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:47

Heel mooi gezegd Varekaj! Het is geven en nemen! In elke relatie moet je dingen geven en nemen. Zo daag jij jezelf ook uit om je eigen grenzen te ontdekken.

Ik laat mezelf liever niet negatief uit over mijn vriend op bokt. Hij controleert namelijk alles van mij. (is niet waar) Maar als ik toch wat moet noemen wat hij niet erg vindt dan zou ik zeggen dat hij soms enorm botte en ondoordachte opmerkingen kan maken. Daar kan ik soms om lachen en soms kwetsen ze me enorm. Terwijl ik rationeel wel weet dat hij het niet zo bedoelt. Dat het eventjes pijn doet moet ik dus maar voor lief nemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:00

Voor Annet kan het misschien al helpen als ze met haar vriend een afspraak maakt dat er inderdaad op 1 of 2 dagen/week NIKS gebeurt aan zijn hobby. Ik zat eerst dagelijks uren bij de paarden, ik reed/longeerde/ging tutten wanneer en zo lang ik er zelf zin in had. Nu heb ik een eenvoudig schema: maandag en donderdag privéles en hij gaat naar basket, dinsdag clubles voor mij en fietsen met vrienden voor hem, vrijdag buitenrit/longeren en zondag wedstrijd.

We hebben onze hobby's zodanig gecombineerd dat we eigenlijk altijd samen weg zijn, of samen thuis. Was even plannen maar nu is het lekker makkelijk.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:01

Dat mijn vriend niet weet hoe de oven werkt en eigenlijk niet kan koken, dat neem ik voor lief. Ik heb dan weer een gruwelijk hekel aan de afwas, dus ik kook eigenlijk altijd en hij wast dan af. Perfect, toch? :D

Niemand is perfect en dat hoeft ook niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:03

Adamootje schreef:
Dat mijn vriend niet weet hoe de oven werkt en eigenlijk niet kan koken, dat neem ik voor lief. Ik heb dan weer een gruwelijk hekel aan de afwas, dus ik kook eigenlijk altijd en hij wast dan af. Perfect, toch? :D

Niemand is perfect en dat hoeft ook niet.

Oh ja koken...

Mijn vriend moest zelf eten maken want ik was werken, liet hij pannenkoeken mislukken...
Maar dan wel van die kant-en-klare die je alleen moet opwarmen. Hij liet namelijk het bakpapier + pannenkoek in de fik vliegen.

Dus mijn vriend betaalt het eten en ik maak het. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:07

Mijn vriend kan beter koken dan ik, maar bizar genoeg zijn vooral moeilijke dingen wat hij het beste kan. Alledaags koken daarentegen laat hij veel sneller iets aanbranden.

Dus ik neem de dagelijkse kost voor lief, en schuif met alle plezier mijn voeten onder tafel als hij weer eens iets meer luxe staat te produceren :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:36

Het enige dat mij al eens stoort is dat manlief op zijn nagels bijt nu en dan. En zijn 'selectief gehoor' O:)

Maar ik klaag niet, met die man heb ik het grote lot gewonnen, laat hem dan maar eens op zijn nagels bijten en niet horen wat ik al 3x gezegd heb :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:34

'Voor lief nemen' vind ik een wat lastige omschrijving. Hii heeft heus een aantal eigenschappen waar ik minder blij mee ben en dat geldt andersom ook, hij vindt een aantal dingen van mij ook niet altijd tof. Hij is echt super correct, gedisciplineerd, netjes, loyaal (als in: iedereen tevreden willen houden), het is een harde werker, doet dingen vaak 'omdat het nou eenmaal zo hoort'..
En ik ben een chaotisch gevoelsmens, impulsief, nieuwsgierig en daardoor erg snel verveeld, ik ben een rommelkont en heb veel tijd voor mezelf nodig en heb een gigantische drang naar vrijheid (lekker praktisch met 2 kinderen.. :') )

'Op papier' matchen we gewoon totaal niet. Beide ook totaal andere opvoeding gehad (gereformeerd meets hippie :D ). Maar we proberen een soort middenweg te vinden, we zijn dol op elkaar, hebben begrip voor de ander, gunnen elkaar alles en vooral: we praten veel. Volgens mij is communicatie alles. En dit gaat al 16 jaar goed, meer dan goed zelfs... <3

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:54

Dat manlief een geheugen als een vergiet heeft |o en totaal niet kan plannen...Hij boekt rustig drie afspraken op dezelfde tijd of veel te kort tijd er tussen...

Manlief neemt voor lief dat ik echt NIET kan koken...Hij kookt standaard want ik heb maar drie gerechten of zo die ik kan maken zonder het te verprutsen :=

Verder zijn we totaal anders opgevoed...in een ander werelddeel en in een andere 'financiele omgeving'. Hij komt uit een heel liefdevol groot gezin waar men dubbeltjes omdraaide, ik uit een niet liefdevol gezin waar geld geen enkele rol speelde. Dat geeft soms best gedoe: hij is veel moeilijker met geld uitgeven dan ik. Maar dat vult elkaar ook goed aan: hij heeft mij de waarde van geld geleerd en hoe je daar gezond mee omdat en ik hem om naast gezond sparen ook geld uit te geven aan leuke extra dingen/activities.
Maar soms kunnen we héél verschillend over geld en opvoeding denken nog :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:19

Ik nam voor lief dat hij deed roken toen we beide nog thuis woonden. Daar hebben we wel serieus over gesproken toen we het hadden over samenwonen. Dat was een absolute grens, er wordt niet gerookt in mijn/ons huis.

Hij is gestopt en wonen inmiddels alweer zes jaar samen waardoor ik weer andere dingen voor lief neem. :)) Maaaaar, hij vast ook van mij.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:26

Ik moest en in zou een man hebben die groter is dan mij, ouder, en ik walgde van borsthaar.
Vriendlief is 'bloot int gatje' net precies even groot dan me, twee jaar jonger en bijzonder harig op zn borstkas.
Maar hij stimuleert me waar nodig, remt af waar nodig, steunt me in Mn hobby. We vullen elkaar netjes aan.
We kunnen uuuuren discussiëren over onze toekomst maar ook staan gieren van t lachen als we sokken aant opplooien zijn.
En hoewel hij zelf hele lange dagen doet, maakt hij dat hij op tijd thuis is als ik een lange dag heb op kantoor. Als ik dan toch eindelijk thuis ben mag ik mn voetjes onder tafel steken en eten, want hij heeft al gekookt.
Hij is heel goed in "mannelijke" dingen zoals gras afrijden en lichten installeren en hout klieven enzo, maar dweilen is een ramp.
Als de kat (oud beestje) ziekjes is geweest trekt hij al bleek af. Als ik moet huilen, moet hij altijd meehuilen.

Ik denk altijd: perfect? Nee zeker niet. Perfect voor mij? Jazeker.
En dat borsthaar, daar ben ik nu dol op. Want dat is een van de dingen die hem hem maakt, en ik ben dol op hem <3

Enige wat hij wel uit Mn gezichtsveld moet houden zijn zn tenen. Die vind ik echt gewoon vies _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:37

Dat ik 6 verschillende afstandsbedieningen moet gebruiken wil ik een film kunnen kijken ;)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:39

Momenteel even alles; maar dat is de situatie. Kan hem hier niet neerzetten, te persoonlijk.

Maar we hebben gewoon een raar verleden, zijn totaal verschillend maar zonder elkaar lukt ook niet gelukkig... We denken alleen vaak voor de ander na en dan "kraken we onszelf af" als het ware. Dat is soms lastig. Verder komt het allemaal wel goed.