Lastig vrienden maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 00:17

FatCat schreef:
Ik vind het moeilijk om de stap van kennissen naar vrienden te maken. Ben altijd bang dat als ik iemand uitnodig, dat ze gewoon ja zeggen omdat ze niet durven nee zeggen. Stom he :')

Vind het ook steeds moeilijker worden om vrienden te maken. Ben serieus aan het overwegen om een advertentie te plaatsen op bokt markt :+

Gewoon doen! ;)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 04:46

Phoya schreef:
FatCat schreef:
Ik vind het moeilijk om de stap van kennissen naar vrienden te maken. Ben altijd bang dat als ik iemand uitnodig, dat ze gewoon ja zeggen omdat ze niet durven nee zeggen. Stom he :')

Vind het ook steeds moeilijker worden om vrienden te maken. Ben serieus aan het overwegen om een advertentie te plaatsen op bokt markt :+

Gewoon doen! ;)

Of misschien kunnen we wel eens met de mensen in dit topic afspreken, of tenminste wie dat leuk lijkt :)

Weggebokt

Re: Lastig vrienden maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:22

Ik was/ben dit ook heel erg. Doordat ik in een supermarkt ben gaan werken is dit veel minder geworden want dan moest je wel mensen aanspreken.
Want mij altijd best heeft geholpen is denken ' wat zou ik denken als mensen mij aanspraken voor een praatje of voor een uitnodiging' waarschijnlijk heel leuk toch :D
Mensen vinden dat leuker dan je denkt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:25

Gaat bij mij net zo...ik ben heel open (te) maar ga er altijd weer door op mijn bek. Ik heb een aantal vrienden en vriendinnen, maar ben vreselijk slecht in contacten onderhouden, ook omdat ik het altijd zo vreselijk druk heb op mijn manier. En grote groepen haat ik echt..dan zeg ik ook geen stom woord meer.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:07

Ik weet ongeveer hoe jij je voelt hier ook 1!
Sinds ik 4 jaar lang gepest ben geweest heb ik erg veel moeite om contact te maken met mensen, om zegmaar zelf te beginnen met praten. Ben vaak wel de stille persoon bij groepen dat haat ik echt en je krijgt dan het gevoel dat ze misschien wel zo denken.. terwijl ik ook leuk kan praten! Maar de stap is moeilijk door teveel gedachtes.. (natuurlijk is dit niet altijd zo)
Hierdoor kan ik ook lastig vrienden maken omdat ik zo erg onzeker ben geworden..

Ik lees dat je een ps4 hebt? Hier nog een groot verslaafd iemand :') net horizon zero dawn uitgespeeld.. en GTA 5 I love it!! Kan niet wachten op red dead redemption 2 :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:39

Gelukkig ben ik nooit gepest, maar helaas kon ik vanaf de middelbare school niet echt meekomen. Geen interesse in feesten, zuipen en dergelijken en dan mis je in mijn geval de boot.

Ik probeer, als ik in gezelschap ben, mee te kletsen, maar niet de boventoon te voeren. In ieder geval een actieve luisterhouding en mijn telefoon in de tas. :) Op zich lukt leuk kletsen mij heel goed, alleen echte hechte vriendschappen opbouwen is moeilijk. Blijven proberen...

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:54

Ja ik herken dit zeker!

Ik heb ook dat ik lastig vriendschappen kan onderhouden, omdat de vriendschappen die ik heb gehad of alleen vanuit mijn kant overeind werd gehouden of diegene wilde alleen uitgaan, shoppen of iets. Dat vind ik geen probleem, maar als diegene dan maar ook af en toe iets doet wat ik leuk vind. Daardoor ben ik eigenlijk altijd alleen.

Wel start ik in augustus met een nieuwe studie waar mensen zitten met dezelfde interesse :)

Maar vind het heel jammer zo af en toe, zeker als ik naar mijn vriend kijk die echt een grote vriendengroep heeft en super sociaal is en echt wekelijks met ze afspreekt dan is het wel eens naar om dan weer alleen thuis te zitten met de weet dat ik dat niet heb ;)

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:02

Hier ook eentje, was vroeger héél verlegen en kroop pas een paar jaar geleden uit mijn schulp. Nu kan ik best goed een praatje maken, maar dat contact onderhouden etc is nog lastig.. Nu ben ik van huis uit al vrij op mezelf, maar als ik mensen dingen samen naar dingen zie gaan terwijl ik alleen ga steekt het nog wel een beetje. Hoewel ik andere mensen die solo ergens naar toe gaan zo stoer vindt :')

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:12

Ha TS en heel veel anderen,

Ik ben zo iemand met een grote groep vrienden en veel verschillende vriendengroepen. Zo iemand die altijd druk is en vaak het middelpunt van de groep vormt. Toch heb ik ook maar vier echte vriendinnen waar ik alles mee deel en heel veel vrienden waar ik leuke dingen mee doe. Zo zie ik dat ook echt en voor mij is de vriendschap dan niet minder waard.

De reden denk ik dat ik dit heb is omdat ik een heel proactief persoon ben. Ik ben degene die elk jaar mijn verjaardag vier en alle oude en nieuw ontmoette mensen uitnodig waardoor iedereen elkaar weer ziet. Ik ben de persoon die een reünie organiseert, samen hardloppgroepjes opricht, na het boksen blijft om met zijn allen shakies te maken of een picknick in het park verzorgt. Die babyshowers organiseert of in de feestcommissie stapt op het werk. Nou ik kan nog even doorgaan, maar eigenlijk betekent dit dat je dus hard moet werken om vriendschappen te krijgen en te onderhouden. Dat hard werken ervaar ik dan alleen niet zo omdat ik het met zo veel plezier doe. Maar thuis op de bank zitten doe ik dan ook niet..

Belangrijk bij vriendschap is dat je er tijd en moeite in investeert. Dus niet als eenling op een verjaardag waar je niemand kent, maar eens oprecht interesse te tonen in die andere goede vrienden van de persoon waar je op visite bent. Zo zijn heel veel vriendschappen ontstaan bij mij.

Echt advies geven kan ik eigenlijk niet merk ik... ik kan je alleen vertellen wat ik doe en wat werkt voor mij en misschien ook wel voor jou.

XOXO

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:17

Kijk eens of je lid van een club of vereniging of iets dergelijks kan worden van iets wat je erg leuk vindt, dan heb je iig dezelfde passie als die personen en dus iets om over te praten.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:22

Lily_Fee schreef:

Ik ben zo iemand met een grote groep vrienden en veel verschillende vriendengroepen. Zo iemand die altijd druk is en vaak het middelpunt van de groep vormt. Toch heb ik ook maar vier echte vriendinnen waar ik alles mee deel en heel veel vrienden waar ik leuke dingen mee doe. Zo zie ik dat ook echt en voor mij is de vriendschap dan niet minder waard.

De reden denk ik dat ik dit heb is omdat ik een heel proactief persoon ben. Ik ben degene die elk jaar mijn verjaardag vier en alle oude en nieuw ontmoette mensen uitnodig waardoor iedereen elkaar weer ziet. Ik ben de persoon die een reünie organiseert, samen hardloppgroepjes opricht, na het boksen blijft om met zijn allen shakies te maken of een picknick in het park verzorgt. Die babyshowers organiseert of in de feestcommissie stapt op het werk. Nou ik kan nog even doorgaan, maar eigenlijk betekent dit dat je dus hard moet werken om vriendschappen te krijgen en te onderhouden. Dat hard werken ervaar ik dan alleen niet zo omdat ik het met zo veel plezier doe. Maar thuis op de bank zitten doe ik dan ook niet..

Belangrijk bij vriendschap is dat je er tijd en moeite in investeert. Dus niet als eenling op een verjaardag waar je niemand kent, maar eens oprecht interesse te tonen in die andere goede vrienden van de persoon waar je op visite bent. Zo zijn heel veel vriendschappen ontstaan bij mij.

Echt advies geven kan ik eigenlijk niet merk ik... ik kan je alleen vertellen wat ik doe en wat werkt voor mij en misschien ook wel voor jou.

XOXO

Verjaardag heb ik voorheen vrij vaak gevierd. Toen was ik nog samen met m'n ex. Toen was er een gedeelde vriendengroep. Maar die hebben me in de steek gelaten toen ik mijn relatie beëindigde. Ze vonden hem namelijk zo zielig. Hij kon zich het beste aanstellen en ik ben nogal hard hierin.
Of je verjaardag vieren en niemand laat wat horen. Is pijnlijk. Ik praat altijd met allerlei mensen op verjaardagen maar die zie je vervolgens maar 2x per jaar bv en dan bouw je geen vriendschap op.

Ik ga ook niet uit. Toen ik uitging had ik 'vrienden' en toen ik studeerde. Maar toen dat stopte omdat uitgaan niet bij me past waren de vrienden weer weg.
Daarnaast m'n beste vriendin verloren omdat ik dus geen uitgaanstype ben en zij wel + wat extras. Sinds ik zei dat ik daar niet aan mee doe stopte het contact. Niet eens door ruzie. Dit doet me nogsteeds weleens pijn. Andere vriendschappen zijn veel oppervlakkiger. Misschien wil ik ze ook niet meer zo dichtbij krijgen, bang voor hartzeer.

Ik hen door m'n nieuwe rijvereniging wel weer leuke contacten gekregen. Geen vrienden maar wel gewoon gezelligheid.

Mijn vriend heeft ook een paar vrienden. Opzich vinden we het niet erg, maar wel fijn te lezen dat meer mensen dit gevoel hebben. Ik ben 24 trouwens.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:26

Lily_Fee schreef:

XOXO

Ik was vroeger net als jij!
Altijd was ik samen met mijn vriend bezig om iets te organiseren, te plannen, mensen bij elkaar te brengen.. Was altijd ontzettend leuk. Maar wat gebeurt er bij jou als je even een stapje terug doet?

Wij moesten een stapje terug doen omdat wij van een studentenleven naar het werkleven gingen, en het dus drukker kregen. Toen viel het opeens op dat als wij niks deden, er verder nooit wat gebeurde.
Hierdoor hebben wij het laten verwateren. Wij vinden dat het van twee kanten af moet komen.
Ligt dit aan ons?

Nu zijn wij ook zo goed als vriendloos en is onze kennissenkring ook heel beperkt.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:36

Bedankt voor je reactie Suikermeisje!

Ik ga ook niet vaak uit terwijl ik midden in het centrum van een grote stad woon. Maar dat maakt mijn vrienden die wel uit gaan niks uit, want ik doe andere dingen met hun. Zoals lunchen of samen sporten of wandelen over het strand of een bbq organiseren of naar een pretpark.

Misschien vinden jouw vrienden niets anders leuk dan stappen, maar dan nog kan je voor ze een brakontbijtje organiseren en samen series kijken.

Ik kan mij niet voorstellen dat je je beste vriendin verliest zonder ruzie. Stuur haar is een leuke kaart met een strippenkaart om gezellige dingen te doen. Uit je verhaal merk ik dat ze je dierbaar is. Het is toch zonde om zo iemand te laten lopen? Ja dan moet het dus eerst van jou af komen, maar dat doe je toch graag voor mensen die je dierbaar zijn?

Je klinkt als een ontzettend lieve leuke meid die het vertrouwen in haarzelf en de mensen om haar heen een beetje heeft verloren. Misschien ook wel terrecht... maar in het leven moet je zelf de slingers op hangen niemand anders doet het voor je. Iemand die zich zo open stelt en dit bespreekbaar maakt, is het waard om vrienden mee te zijn.

Ps ik ben ook 24 jaar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:42

Heel herkenbaar voor mij. Ik hou ook niet van groepen mensen, zeker als ik bijna niemand ken, dan zit ik maar te zitten. Ben vroeger ook gepest en vaak verhuisd, als ik dan vriendinnen had dan was dat weer einde vriendschap omdat we naar een andere plaats gingen verhuizen.
Ik vind het ook moeilijk vriendschappen te onderhouden, ben ik zelf ook wel schuldig aan, druk met vriend en huis en werk en als ik niet zo lekker in mijn vel zit, dan heb ik geen zin in praten met vriendinnen. Probleem bij mij is dat vriendinnen van mij dus ook kinderen hebben, en ik niet. Gaat altijd over kinderen en de kinderen zijn er bijna altijd bij, ook als ik even gezellig wil bellen, dan vragen die kinderen hele tijd aandacht. En nu zijn ze dus ook weer vrijgezel en ik niet. Ik heb geen behoefte en geen energie om uit te gaan, zij doen dat nu dus weer wel regelmatig.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:49

xdniesje schreef:
Lily_Fee schreef:

XOXO

Ik was vroeger net als jij!
Altijd was ik samen met mijn vriend bezig om iets te organiseren, te plannen, mensen bij elkaar te brengen.. Was altijd ontzettend leuk. Maar wat gebeurt er bij jou als je even een stapje terug doet?

Wij moesten een stapje terug doen omdat wij van een studentenleven naar het werkleven gingen, en het dus drukker kregen. Toen viel het opeens op dat als wij niks deden, er verder nooit wat gebeurde.
Hierdoor hebben wij het laten verwateren. Wij vinden dat het van twee kanten af moet komen.
Ligt dit aan ons?

Nu zijn wij ook zo goed als vriendloos en is onze kennissenkring ook heel beperkt.

Ik snap heel goed wat je bedoeld. Het is fijn als andere ook eens wat organiseren en het niet altijd van jou afhangt. Maar als dat niet of naar jou zin je weinig gebeurt, dan kan je het toch zelf doen?

Bijvoorbeeld nu: ik werk fulltime en doe daarnaast een masteropleiding. Ik ben bezig met het schrijven van mijn thesis welke ik eind mei moet inleveren. Verder heb ik een paard, train ik drie keer in de week voor boksen en dus een druk sociaal leven. Ik woon samen met mijn vriend en die wil ook wel eens aandacht en dan nog iets van een huishouden...

Ja dat is pittig en nu hebben we morgen met Koningsdag een feestje bij ons thuis op het dakterras met burgers bakken en als het regent wordt het met zijn alle playstationen denk ik.

Dat betekent dat ik het hele weekend heb zitten schrijven aan mijn thesis dus dan even niks leuks kan doen en alle afspraken afzeg. Maar mij is het dat waard.

Maar dat was je punt niet helemaal volgens mij. Je punt was hoe stil het werd als je niks meer deed. Ik denk dat dat voor mijn vriendengroep ook wel zo is. Alleen dat probeer ik te managen. Bijvoorbeeld laatst had ik een reünie georganiseerd met mijn oude paardrijgroepje. Toen tijdens het eten meteen ingekopt wie het volgens jaar gaat organiseren. Wat ook helpt is om met verjaardagen mensen uitjes te geven. Heel vaak plan ik dan meteen op die verjaardag een datum in en gaan we wat leuks doen. Zo komt niet alle organisatie bij jou, maar stuur je toch een beetje.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:55

Ik heb nu via bokt wel kennissen op gedaan, maar ben van brabant naar zuid limburg verhuisd dus wat nog niet verwaterd was is het nu wel.

Als iemand dit leest en behoefte heeft aan een vriendin hier in de omgeving kom gerust langs, ik kan er ook wel een gebruiken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:34

Mijn beste vriendin van vroeger was mijn nicht, half jaar ouder dan mij en een kop kleiner.
Maaar we konden altijd op elkaar rekenen.
Nu woont zij bij amsterdam in de buurt en ik in dl. Oftewel ap 6 jaar niet veel contact.. Opzich mis ik het echt wel.
We zien elkaar 1-2 keer per jaar en praten dan flink veel.

Mijn beste vriendin sinds we verhuist zijn, mn zusje....
We doen veel samen en kunnen op elkaar bouwen.
Veel vrienden heb en had ik niet.
Het handje vol wat ik voor de verhuizing had heeft uiteindelijk niks van zich laten horen.
Het handje vol wat ik nu heb, heb ik af en toe contact mee en vind het wel prima zo...
Als puntje bij paaltje komt dan kun je slechts op jezelf rekenen is mijn ervaring

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:46

Ohhh zo herkenbaar... Ik vind het ook echt heel lastig om op vreemden af te stappen voor een praatje, ik heb al hee gauw het gevoel dat ik voor l*l sta, iemand me niet moet, ik wat stoms zeg oid... en omdat ik er dan op ga letten, ga ik me júíst raar gedragen.
Ik heb nu 2 vriendinnen, allebei via bokt. Maar beiden wonen ver weg, dus ik zie ze vooral met verjaardagen en een enkele keer tussendoor. Ik mis vooral iemand waarbij je eens binnenloopt voor een kop thee en een praatje, of ff wandelen oid.

Ik ben sinds kort wel weer meer aan het ondernemen, zoals bijv sporten. En heel soms ontstaat er wel een praatje, maar zo oppervlakkig, dat ik ook nog niet durf voor te stellen eens wat te gaan drinken oid.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:49

Phoya schreef:
FatCat schreef:

Gewoon doen! ;)

De advertentie of mensen uitnodigen? :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:00

Jeetje, ik kwam dit topic gister tegen voor ik ging slapen. Even een stipje gezet. Er zijn inmiddels zo veel reacties bijgekomen, het verbaast me echt.

Heel veel verhalen klinken wel herkenbaar. Ik ben ook zo iemand die weinig tot geen vrienden heeft en het heel moeilijk vind contact te leggen. Eigenlijk nooit echt over nagedacht...of naja bij stilgestaan. Maar ik lees hier van heel veel dat ze vroeger gepest zijn en het daar misschien door komt. Toen ik dat las had ik zo iets van he, zou dat bij mij ook het geval zijn? Ik ben vroeger op de lagere school heel vaak gepest, dus wie weet dat dat ook mee speelt.

Ik las iemand die het had over een meeting met mensen uit dit topic? Ik zou het wel een tof idee vinden zelf! En verder als er mensen in zuid holland zijn, of omgeving van Gouda die eens af willen spreken, gil gerust! Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe vrienden op te zoen! Haha

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:06

Ik heb weinig echt goede vrienden, maar ik merk ook dat het komt door verschillende interesses.
Ik kan best sociaal doen en met iedereen een gesprekje aanknopen, maar van echt diepe vriendschappen komt het niet echt. En hoewel ik dat aan de ene kant mis, merk ik ook dat de interesse er vaak niet echt is.
Dan vind ik iemand best aardig hoor maar om er dan een middag mee op te trekken (om maar iets te noemen) hoeft van mij dan eigenlijk niet zo... Dan ga ik me al gauw aan iemand storen, of ik merk dat diegene zich druk maakt om in mijn ogen onbenullige dingen, waardoor gesprekken voor mijn gevoel niet zo interessant zijn maar oppervlakkig blijven.

Meer mensen die dat herkennen?

Verder is mijn familie ook totaal niet hecht, ik zie neven en nichten max. 1 keer per jaar bijvoorbeeld. In combinatie met niet veel vrienden blijven er dan erg weinig mensen over om sociaal mee te doen...

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:06

Wow dit topic komt echt op een goed moment voor mij, zat er gisteravond aan te denken dat ik echt te weinig sociale contacten heb... twee kennissen die ik max 2 keer per jaar zie, en 2 goede vriendinnen waarvan er 1 in Brussel woont [wel online contact en we schrijven soms brieven, maar niet vaak IRL], en een vriendin die wat ouder is en net een drukke baan en een vriend enz. Dus die zie ik ook maar eens in de 2-3 maanden.

Ben 22 en ook geen uitgaanstype... ik val op de uni dus ook nogal buiten de boot. Ik heb mezelf wel aangeleerd om een praatje te maken met mensen, maar dit groeit eigenlijk nooit uit tot een vriendschap en dat vind ik jammer want ik wil het wel graag. Snap nooit wat ik verkeerd doe.. -O-

Ik heb ook geen vriend [nooit gehad] en juist op deze leeftijd begint iedereen zo'n beetje aan die fase van hun leven en dan hebben ze ook vaak geen tijd meer voor je. Dit alles + ook gepest heb ik het eigenlijk ook een beetje opgegeven, en meestal vermaak ik me prima maar soms dan wil ik zo graag wat samen doen, naar een museum/tentoonstelling of de bios of zo.

Dus... mensen in de omgeving Hengelo Ov. en/of Nijmegen die mee willen naar de bios of die ook geïnteresseerd zijn in kunst, geschiedenis, boeken/lezen, of een dagje dierentuin, mijn inbox staat open :D Ook als je niet van mijn leeftijd bent, ik kan vaak ook heel goed overweg met mensen die [stukken] ouder zijn dan ik.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:25

Temeraire schreef:
Ik heb weinig echt goede vrienden, maar ik merk ook dat het komt door verschillende interesses.
Ik kan best sociaal doen en met iedereen een gesprekje aanknopen, maar van echt diepe vriendschappen komt het niet echt. En hoewel ik dat aan de ene kant mis, merk ik ook dat de interesse er vaak niet echt is.
Dan vind ik iemand best aardig hoor maar om er dan een middag mee op te trekken (om maar iets te noemen) hoeft van mij dan eigenlijk niet zo... Dan ga ik me al gauw aan iemand storen, of ik merk dat diegene zich druk maakt om in mijn ogen onbenullige dingen, waardoor gesprekken voor mijn gevoel niet zo interessant zijn maar oppervlakkig blijven.

Meer mensen die dat herkennen?

Verder is mijn familie ook totaal niet hecht, ik zie neven en nichten max. 1 keer per jaar bijvoorbeeld. In combinatie met niet veel vrienden blijven er dan erg weinig mensen over om sociaal mee te doen...

Jup, ik heb dat ook :)

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:09

Hier ook iemand die dit topic gisteravond tegen kwam, ''tof'' om zoveel herkenbare verhalen te lezen!
Ik ben nooit echt gepest, maar op school vaak toch een beetje degene er toch een beetje buiten stond.
Maar ik had zo rond middelbare school/ vervolgopleiding die ik daarna ben gaan doen toch vrij veel goede vrienden.

Ik heb 1 heel goede vriendin die ik al 16 jaar ken (ben zelf 20) dat is meer als een zusje dan als een vriendschap, en dat zit eigenlijk altijd goed al spreek je elkaar zo een paar maanden niet.

Nu ben ik 2 jaar terug een tijdje naar het buitenland gegaan, in 1e instantie voor onbepaalde tijd. Toen al wel vrij snel (na 3 maanden) terug gekomen en ik moet zeggen dat daardoor toch veel vriendschappen kwijt ben geraakt. Met een heel goede vriendin tevens studie genoodje die ook met de paarden bezig was die ik eigenlijk dagelijks zag was het daarna gewoon te merken dat we toch soort van uit elkaar waren gegroeid, zij zit helemaal in het uitgaansleven ik heb daar totaal niks mee.

En zo zij er nog wel wat vriendschappen die zo eigenlijk een beetje gesneuveld zijn.

Nu ben ik dit jaar begonnen aan een nieuwe opleiding, super toffe klas maar ik ben natuurlijk wel een van de oudsten en dat merk ik wel heel erg, ik kan het met (bijna) iedereen heel goed vinden maar je merkt toch dat je een beetje in een andere fase zit, voor echt ''goede'' vriendschappen.

Aan de ene kant vind ik het niet erg op geen druk sociaal leven te hebben, ik ben vrij actief in de paarden en wil me daar op kunnen focussen, maar ik vind het toch wel heel jammer dat ik het niet wat makkelijker vind om nieuwe mensen te leren kennen.

Ik denk dat het bij mij (en waarschijnlijk velen anderen hier) voor en groot deel ligt aan te zelf bewust zijn.
Over de kleinste dingen ga ik al overdenken om hoe iemand anders dat zou kunnen interpeteren wat best vermoeiend is en zeker als je het hebt over grotere groepen, daar kan ik heel slecht tegen!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 14:36

Jeetje wat veel reacties, dat had ik echt niet verwacht! :o
Meeten lijkt me leuk, alleen wonen de meeste van jullie heel ver weg.
Ik ben echt opzoek naar mensen waar ik zo binnen kan lopen voor een kopje thee o.i.d. wanneer ik mijn verhaal even kwijt moet of gewoon voor de gezelligheid...