Al mijn plannen in de war... ik moet het even kwijt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:25

Janine1990 schreef:
No_No schreef:
Dat klopt, alleen je bent al in onderhandeling over een contract en je bent daar al werkzaam.

Weet de directeur hier van :o die was toch onder de indruk van jou? Ik zou die even vragen voor opheldering :D

Directeur zit in de kamer naast mij, alleen is de hele week op vakantie :P

Ik wil nu het liefst zsm met stille trom vertrekken.

dat zal je altijd zien!
Ik snap het wel hoor. Maar ik had toch de directeur nog even laten weten hoe er met je omgegaan is. Jammer dat hij nou net weg is! Misschien dat ze daarom ook wel zo in eens zegt dat het dan ophoudt.

Wanneer hoor je van je andere mogelijke baan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 12:28

No_No schreef:
dat zal je altijd zien!
Ik snap het wel hoor. Maar ik had toch de directeur nog even laten weten hoe er met je omgegaan is. Jammer dat hij nou net weg is! Misschien dat ze daarom ook wel zo in eens zegt dat het dan ophoudt.

Wanneer hoor je van je andere mogelijke baan?

Ja en tegelijk denk ik dat ik er niets mee oplos hoor.
Wat heeft het voor zin? Ik vertrek liever met stille trom, laat ze maar lekker kletsen achteraf, dat kunnen ze hier sowieso heel erg goed ;) Laat karma het werk liever doen :P

Ik hoor vanmiddag na 3 uur meer, intercedent is zelf tussen 1 en 3 weg. En ze heeft degene die over die vacatures gaat helemaal platgestalkt. Kan ook zijn dat degene die over die vacatures gaat mij zelf nog gaat bellen.

Nadeel van die baan is dat ik het huis kan kopen en waarschijnlijk geen bouwdepot er bij kan krijgen, wat ik graag wilde. Maar dan kunnen mijn ouders misschien nog iets voor me betekenen? Zien we dan ook wel ;) Het huis kan zo eerst ook prima.

Leidinggevende kwam net wel poeslief vragen of ik ook mee ging lopen... :oo

arabella2000

Re: Al mijn plannen in de war... ik moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:33

Pffff wat erg janine.
Net zelf een huis gekocht terwijl ik uitzendkracht ben en dit is iets waar ik altijd bang voor was. (Ik loop nu tegeb het einde van mijn contract aan die wel gewoon verlengd wordt,maar je qeet maar nooit).

Ik hoop dat die andere baan wat wordt....

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:34

Bouwdepot kan misschien later ook wel als je een vaste baan hebt en misschien meer verdient?
Als het huis verder goed genoeg is en je droomhuis is zou ik er persoonlijk wel voor gaan.

spannend ts! Ik duim voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:40

Wat een rot nieuws zeg! Ik zit ook beetje in jou situatie, alleen wilt mijn uitzendbureau mij gelukkig heel erg goed helpen. Ik werk ook via hun en heb via hun een intentieverklaring en urencontract etc. Je kan eventueel kijken of je ouders je hierbij kunnen helpen?
Het brengt zoveel stress mee dit alles. Ik kan niet wachten tot alles geregeld is bij mij.
Ik hoop voor je dat je alsnog wat kunt regelen, ofwel via je uitzendbureau ofwel toch je huidige werkgever. Succes!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:06

Ouders kunnen wel garant staan, maar dan kun je vaak wel wat minder lenen + geen hypotheekgarantie.

Bouwdepot zou ik evt wel gaan aannemen, maar niet in laten gaan. Anders moet je later als je wel een bouwdepot wil nemen, extra kosten gaan betalen voor het afsluiten ervan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:12

Nou ze hoeven voor het huis zelf niet garant te staan in principe hoor :)
Maar meer de vraag of ze iets voor me kunnen betekenen op een andere manier. Dat ik bij hun leen bijvoorbeeld. Of zoals No_No zegt, dan maar wat meer betalen ;) Dat zal dan ook wel kunnen, helemaal geen slecht idee van No_No :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:13

Anoniem schreef:
Wat een rot nieuws zeg! Ik zit ook beetje in jou situatie, alleen wilt mijn uitzendbureau mij gelukkig heel erg goed helpen. Ik werk ook via hun en heb via hun een intentieverklaring en urencontract etc. Je kan eventueel kijken of je ouders je hierbij kunnen helpen?
Het brengt zoveel stress mee dit alles. Ik kan niet wachten tot alles geregeld is bij mij.
Ik hoop voor je dat je alsnog wat kunt regelen, ofwel via je uitzendbureau ofwel toch je huidige werkgever. Succes!

Intentieverklaring van het uitzendbureau? Dan heb je niet van doen met een perspectiefverklaring lijkt me? Want ik hoef naast de perspectiefverklaring alleen een werkgeversverklaring van het UB.

Maar misschien werk jij er al langer dan 78 weken? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:15

arabella2000 schreef:
Pffff wat erg janine.
Net zelf een huis gekocht terwijl ik uitzendkracht ben en dit is iets waar ik altijd bang voor was. (Ik loop nu tegeb het einde van mijn contract aan die wel gewoon verlengd wordt,maar je qeet maar nooit).

Ik hoop dat die andere baan wat wordt....

Ik hoop dat ook heel erg, vanaf de eerste dag hier niet op mijn plek gezeten. Nu ik bij een andere collega in de kamer zit is het een stuk beter hoor, maar nog niet perfect.
Misschien moet ik dit juist zien als een aanmoediging om verder te gaan.

M'n ouders zien het heel simpel: Gewoon meteen kappen dan, je hebt snel genoeg weer werk.
Maar het is toch allemaal even aankijken hoe dat zit bij de hypotheekverstrekker.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:16

Ah vandaar! Ja als dat een optie zou zijn! Heb je wel echt je eigen plekje

Intentieverklaring krijg je toch amper bij het uitzendbureau, dat betekent dat het uitzendbureau zegt je bereid bent om in dienst te nemen.. Dat gebeurt vaak niet.

Perspectiefverklaring gaan ze kijken wat allemaal bij je past etc. Dat was bij mij trouwens niet nodig want dat had amper extra zin en dat was erg lang wachten daarop.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:19

DanielleB schreef:
Perspectiefverklaring gaan ze kijken wat allemaal bij je past etc. Dat was bij mij trouwens niet nodig want dat had amper extra zin en dat was erg lang wachten daarop.

Nee hoor.
Perspectiefverklaring zegt alleen: Persoon X is onderzocht en wij verklaren dat zij gezien CV, persoonlijkheidstest, opleiding, bla, bla en bla in staat is in de toekomst haar hypotheeklasten kan betalen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:21

Dan hebben ze mij dat verkeerd uitgelegd! Ze zei dat ze dan ging kijken in welk soort functies ik zou passen etc (ook door allemaal testen) om uiteraard uiteindelijk te kunnen zeggen of ik de lasten wel zou kunnen betalen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:23

DanielleB schreef:
Dan hebben ze mij dat verkeerd uitgelegd! Ze zei dat ze dan ging kijken in welk soort functies ik zou passen etc (ook door allemaal testen) om uiteraard uiteindelijk te kunnen zeggen of ik de lasten wel zou kunnen betalen

Ik heb online een persoonlijkheidstest ingevuld, verder moest ik zelf een handtekening zetten onder wat vragen met betrekking tot hoe 'werkwillig' ik was :') (hoever ik bereid ben te reizen etc.)
En ik moest twee referenten een formulier laten invullen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:24

KellyR schreef:
Oh bah wat een nare situatie zeg! En Randstad %$^$%$ shame on you.

Is het misschien mogelijk om nogmaals met je nieuwe werkgever om tafel te gaan zitten?
Als je dan duidelijk uitlegt dat een intentie verklaring niet rechtsgeldig is. En dat je volledig achter de risico's staat, dus het moment dat ze je contract niet zullen verlengen. Maar dat je het toch wel heel fijn zou vinden als ze je willen helpen met deze verklaring.

Houdt er wel rekening mee dat je voor een intentieverklaring uit je proefperiode moet zijn, anders geldt het alsnog niet!

Dit is niet waar :n

Een intentie verklaring is altijd geldig ook al is deze aangevraagd in een proeftijd.

Ik vind het echt heel vervelend voor je Janine. Wel fijn dat het uitzendbureau zo snel met je mee denkt.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 24-04-17 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:26

Als ex intercedente kak ik dat wat Janine zegt bevestigen. Het is wel heeeeel veel werk om er 1 te maken en goedgekeurd te krijgen. Dus ik denk dat ze niet zomaar worden gemaakt.
Maar het gaat vooral om hoe makkelijk je aan het werk kan blijven, qua persoonlijkheid en competenties.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:47

He bah wat naar te lezen dat het zo laatig js geworden voor je. Hopelijk komt het snel goed en kan je via de Randstad weer een nieuwe opdracht krijgen om het huisje te kunnen kopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:00

Jasmijn1989 schreef:
Als ex intercedente kak ik dat wat Janine zegt bevestigen. Het is wel heeeeel veel werk om er 1 te maken en goedgekeurd te krijgen. Dus ik denk dat ze niet zomaar worden gemaakt.
Maar het gaat vooral om hoe makkelijk je aan het werk kan blijven, qua persoonlijkheid en competenties.

Weet jij dan heel misschien ook hoe het zit als ik nu 2 weken werkloos ben en dan weer via Randstad begin? Geldt de perspectiefverklaring die ik al heb dan ook?

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:07

Ik weet het niet 100% zeker. Maar ik denk dat als jij een detachering hebt (ik dacht ergens gezien te hebben dat je nog fase A bent) dus zonder loondoorbetalingsverplichting, dit gewoon doorloopt.
Als je een contract hebt op uitzendbasis dan is je perspectief verklaring denk ik niet meer geldig.

Als je een fase B detachering hebt die gewoon door loopt, loopt je perspectief verklaring zeker door.

Bij welke bank ben je in gesprek?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 17:31

Ik ben nog niet in gesprek bij een bank hoor, ik moet nog een bod uitbrengen. En zit inderdaad nog in fase A.

Heb net twee telefoontjes gepleegd... Nouja, de eerste belde mij.
Of ik 3 weken wilde werken bij bedrijf X, stukje rijden, maar dan heb ik wel weer wat speling.
Ook niet echt bijzonder werk, maar dat geeft niet, het is werk! En dan kan ik intussen mooi verder zoeken!

Daarna de hypotheekadviseur gebeld (eigen is op vakantie), maar die wist gelukkig van mijn situatie! *\o/* En vond het (net als IEDEREEN) gewoon super bizar.
Maar vond het een goede zaak dat ik meteen weer aan het werk ben. En dat levert inderdaad geen problemen op met betrekking tot de perspectiefverklaring.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:10

Wat een asociale werkgever zeg! Dat soort bedrijven is geen loyaliteit waard.

Ik duim voor je dat je snel aan de slag kunt bij je vorige werkgever (nou ja, eigenlijk is Randstad je werkgever, dat snap ik) en kunt genieten van de koop van je huis!

edit: en natuurlijk fijn dat Randstad zich zo inzet. Zie je ook niet altijd!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:16

Erg vervelend ts maar, als ik me verplaats in de organisatie snap ik ze wel.
Een uitzendkracht die zoveel druk op de organisatie legt dmv verklaringen en intenties wekt wel een beetje de verwachting dat het hem/haar te doen is om iets anders dan de baan ;)

Niets ten nadele van jou maar realiseer je, in welke positie je als uitzendkracht zit en wees iets tactischer in dit soort "verzoekjes". Ik hoop voor je dat het lukt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:29

Wildgirl schreef:
Een uitzendkracht die zoveel druk op de organisatie legt dmv verklaringen en intenties wekt wel een beetje de verwachting dat het hem/haar te doen is om iets anders dan de baan ;)

Niets ten nadele van jou maar realiseer je, in welke positie je als uitzendkracht zit en wees iets tactischer in dit soort "verzoekjes". Ik hoop voor je dat het lukt!

Dat ben ik niet met je eens.
Om een huis te kunnen kopen en onderhouden heb je die baan echt nodig!
Je vraagt je werkgever of hij een verklaring wil geven.
Je werkgever kan ook nee zeggen
Ontslaan hierom vind ik extreem ver gaan.
Je kunt ook gewoon volwassen met elkaar in gesprek gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:39

Wildgirl schreef:

Ik heb geen druk gelegd hoor. Ik heb alleen aangegeven dat ik best open sta voor een contract, maar dat ik dan moet kijken hoe dat wordt met mijn hypotheek. Ik heb ervoor gekozen geen risico's te nemen en het bedrijf heeft ervoor gekozen om geen intentieverklaring te geven. Prima...

Wie wie druk op heeft gelegd valt ook te bezien. Want ik moet vanochtend mijn loonheffingskorting verklaring in gaan vullen, terwijl ik nog geen contract heb gezien, en niet eens weet hoeveel ik ga verdienen. Het enige dat mij werd verteld is dat zij 5 euro PER UUR goedkoper uit zijn als ze mij zelf op contract nemen. Dan trap ik toch echt wel op de rem ;)

Misschien ben ik niet tactisch geweest hoor... Maar ik weet wel waar ik voor vecht en ik ben bereid risico's te nemen. Ik weet ook de juridische gevolgen van een intentieverklaring, die zijn er niet :') Dus ik vraag geen dingen waarvan ik weet dat ik daar op dat moment niet verstandig aan doe.

Gelukkig is het nu een kwestie van morgen het UB bellen, ja zeggen, en melden dat ik niet weer kom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:33

Voor de mensen die het interessant vinden....

Vanochtend kwam mijn leidinggevende vragen wat het was geworden. Helaas was Randstad nog niet bereikbaar, dus ik moest gedeeltelijk een beetje bluffen. Maar gisteravond nog wat telefoontjes gepleegd met verschillende mensen, die me toch allemaal hebben aangemoedigd om nee te zeggen na wat er is gezegd.

Dus ik heb aangegeven het niet te doen, leidinggevende blijft verbaasd over deze keuze van mij. Nouja, ik kan het niet anders maken, ik ben er van overtuigt dat dit de juiste keuze is. Wel het verzoek om ook morgen te komen werken, in verband met afronden. Ja, ze doen alles hier in een lage versnelling hoor, ik kan het eind van de ochtend ook wel af hebben, maar dat word niet echt gewaardeerd :P Dus morgen om half 3 heb ik een exit gesprek.

Randstad gebeld en gevraagd hoe dit zit, officieel hoef ik morgen niet eens terug te komen. Maar ik zie het niet zitten om nu óók nog daarover ellende te gaan trappen hier. Ook al is het mijn goed recht. Volgende intercedent gebeld (voor de nieuwe baan) die gaf aan dat ze er heel veel begrip voor heeft dat ik het even netjes wil afronden, ondanks alles. Ik mag dus gewoon vrijdag beginnen daar, en vanmiddag heb ik even een kennismakingsgesprek in LWD.

Ik zeg hier dat het toch beter uitkomt dat ik vrijdag pas komt, omdat ik geen zin heb in het 'machtsvertoon'.

Meanwhile, aangezien deze baan eerst maar voor 3 weken is, wordt er door Randstad flink gezocht naar iets voor na die tijd, aansluitend. Intercedente voor de nieuwe baan is hier ook van op de hoogte en geeft aan dat het allemaal erg flexibel kan daar :)

En vanmiddag nog een bod uitbrengen... Spannend.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:45

Toen ik nog op HR werkte, heb ik vaak genoeg een intentieverklaring moeten maken. Daarbij deed ik altijd een tweede brief, waarin stond dat men geen rechten kon ontlenen aan de inhoud van die intentieverklaring. Deze tweede brief werd gelijk met de intentieverklaring meegestuurd.