Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:36

Wauw, wat een ontzettende onbegrijpelijk gemene zure vrouwen-reacties hierboven zeg!! :oo

Hij is haar ex. Zij heeft het uitgemaakt. Ze heeft neem ik aan zelf ervoor gezorgd dat jullie zo dicht met elkaar om zijn gegaan met dat uitgaan.

Zij heeft niks te zeggen over die jongen en niet over jou. Een beetje volwassen meid zou even slikken en denken: wat fijn voor ze dat ze elkaar gevonden hebben, dankzij mij *D

Zo'n muts die dat niet kan hebben, jou in gevaar brengt en dan bovendien zelf ook nog wèl met zijn vrienden mag aanpappen.... :wave:
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-04-17 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

xApple schreef:
Wow wat een naaistreek zeg. Ik vind niet dat jij het recht hebt om boos te zijn :n

Je hebt haar echt mega bedrogen en voor schut gezet :o Echt super respectloos, wat een vriendin was jij zeg :')

Langsgaan zou ik niet doen, ik zou je niet heel laten als je voor mijn deur zou staan. Die brief zou kunnen maar je kunt dit nooit goed praten. Als je een brief gaat sturen zou ik in ieder geval haar niets verwijten en enkel je eigen excuses aanbieden.

Drank maakt meer kapot dan je liefhebt!! Maar naaistreek, kom op, ze waren alle beide vrijgezel alleen had ts het netter moeten doen. Doordat ze teveel op had is ze losgegaan, dom maar naaistreek,tja.
En voor schut?? Ik ken ergere toestanden, die verkering was al een jaar uit en blijkbaar ging iedereen nog gewoon met elkaar om. Er is ook nog zoiets als elkaar de ruimte geven.

Memories

Ik vind dat 'exen zijn een no go' altijd zo'n vreselijk typisch bitcherig wijvengezeik eerlijk gezegd := Het is toch niet voor niets een ex? Wat voor 'claim' of alleenrecht heeft zij in godsnaam nog op hem? Wordt eens volwassen joh denk ik dan... De enige situatie dat ik me kan voorstellen dat ze zo reageert en zo boos is wanneer ze nog gevoelens voor hem zou hebben. Het enige wat ik anders had gedaan was er van tevoren met haar over gepraat hebben, dan was je er achter gekomen als bijv. voorgenoemde gevoelens er nog waren en had je daar op wat voor manier dan ook rekening mee kunnen houden.
Ik zou het er lekker bij laten, jij hebt geprobeerd contact op te nemen, zij wil overduidelijk niet, dus laat het gaan... in deze situatie ben je elkaar echt veel beter kwijt dan rijk.

Zonnetje81

Natuurlijk vindt hij dat. Hij had geen binding met haar maar jij wel.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:37

Het was anders geweest als je niet voor haar neus had staan kussen.
Je had al gevoelens voor hem voor deze avond dus het is niet dat get out of the blue was. Dat je gedronken had is ook je eigen verantwoordelijkheid.

Ik heb niet echt moeite om dat het de ex is van je vriendin maar wel met de manier waarop.

Shaggy09

Ik vind in beide gevallen of nou hij of zij het heeft uitgemaakt het eigenlijk echt niet kunnen.. Als zij het heeft uitgemaakt hoeft dat niet te betekenen dat ze niks om hem geeft want vaak is dit wel zo.
Ik snap je vriendin haar reactie ook weldegelijk, plus dat je die nacht daar zoveel last van hebt gehad heb je aan jezelf te danken.
Kijk die regel is bij mij gewoon basis van een goede vriendschap, sterker nog ik zal je zeggen, de jongens waar ik geen officiele relatie mee heb gehad maar wel smoor op ben geweest, daar blijf je ook gewoon vanaf!

Niet om overdreven te doen, of de bitch uit te hangen oid, en iedereen moet het zelf weten, maar mij zou het gewoon enorm kwetsen. Het kan wel je ex zijn, maar de gevoelens hoeven zeker niet 100% weg te zijn
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 23-04-17 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Persoonlijk zou ik zo'n brief ook helemaal niet kunnen waarderen. Ik zou hem ook niet geven. Een beetje alsof je je schuldgevoel probeert weg te schrijven. Ze zit duidelijk niet op excuses te wachten (wat ik heel goed snap) dus je moet je afvragen of je dat daadwerkelijk voor haar doet of om jezelf beter te voelen/het voor jezelf af te sluiten. Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat je heel stom geweest bent en het hierbij moet laten.

Urbanus

Oef, smerige streek. Je kiest niet waar je verliefd op wordt, maar wel hoe je het oppakt. En dit is gewoon sneaky geweest.

Ik denk niet dat je hier nog iets kunt redden. Leef je leven en hoop maar dat de volgende vriendin van je vriend een stuk vriendelijker met jou omgaat.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:38

Wat een onzin zeg. Ze is toch geen eigenaar van die jongen. Haar ex, een jaar zelfs. En zelf uit gemaakt. Dramaqueen zeg.

Het was wellicht wel beter geweest als je dit al een keer met haar had besproken.

Maar ik vind het echt onzin dat ze zo boos is. Als het mij zou overkomen zou het ook de knagen aan mij. Maar het is mijn eigen besluit geweest bij hem weg te gaan. Ik zou het lekker laten gaan en de eer aan mezelf hoog houden

Roihi

Zij heeft al een jaar geen relatie meer met "B" dus het boos zijn daarover is een beetje nutteloos.
Ik kan wel begrijpen dat ze boos is over de manier waarop het gegaan is.
Je hoeft geen toestemming te hebben maar haar op voorhand erover vertellen was wel een minimum vind ik.

Hopelijk kan je er met haar nog over praten

Anoniem

xApple schreef:
Wow wat een naaistreek zeg. Ik vind niet dat jij het recht hebt om boos te zijn :n

Je hebt haar echt mega bedrogen en voor schut gezet :o Echt super respectloos, wat een vriendin was jij zeg :')

Langsgaan zou ik niet doen, ik zou je niet heel laten als je voor mijn deur zou staan. Die brief zou kunnen maar je kunt dit nooit goed praten. Als je een brief gaat sturen zou ik in ieder geval haar niets verwijten en enkel je eigen excuses aanbieden.

Ik vind dat jij wel héél overdreven reageert. Het was al een jaar uit, relatie is beëindigd vanaf haar kant. Dat wil ik nou niet echt bedrogen en voor schut gezet noemen.

Even algemeen: TS, praat de volgende keer over zulke dingen. Maar als ik in jou schoenen had gestaan, was ik ook boos geworden. Je laat niet een vriendin om half 5 's nachts alleen achter in de club. En je verplaatst haar fiets ook niet, hoe oud zijn we, 8?

Ik krijg het idee dat jou vriendin B nog leuk vind, en dat ze daarom zo reageert. Maar dan nog, het is niet haar eigendom.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-17 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 11:39

damian23 schreef:
Ik snap het probleem ook niet zo..in de zin van dat het haar ex is en niet haar eigendom. Of spelen er bij haar nog gevoelens? Het was id niet handig van jou om jouw gevoelens voor haar ex niet eerst met haar te delen. Maar ik vind haar reactie inderdaad wat overdreven. Daarom vraag ik me ook af of zij niet nog gevoelens voor hem heeft.

Ja dat denk ik inderdaad ook... En daarom baal ik zo dat ik daar niet van op de hoogte was. Maar ik had haar ook op de hoogte moeten brengen, dat is mijn fout

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:41

Bizar dat vrouwen vinden dat ze kunnen beslissen over andermans liefdesleven. Je gunt je vriendin toch liefde?

Aan de andere kant.. het was misschien wel wat toffer geweest als je in eerste instantie het gesprek met haar was aangegaan over je gevoelens voor hem. Vind ze het dan nog een probleem, jammer dan voor haar. Vind je aanpak hierin dan ook niet zo handig en snap best dat je vriendin daar boos om is.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:42

Ik vind ook een beetje apart van je 'vriendin' haar kant. Tuurlijk had je het anders kunnen doen maar wat valt daar nu aan te veranderen?
-->Mag ik wel vragen waarom iedereen zo panisch is om de ex van je best friend is een no go?

In mijn opinie is het niet je bezit en uit is uit. Maarja daar denkt dus niet iedereen zo over

BigOne

Lieshorses schreef:
Ik vind in beide gevallen of nou hij of zij het heeft uitgemaakt het eigenlijk echt niet kunnen.. Als zij het heeft uitgemaakt hoeft dat niet te betekenen dat ze niks om hem geeft want vaak is dit wel zo.
Ik snap je vriendin haar reactie ook weldegelijk, plus dat je die nacht daar zoveel last van hebt gehad heb je aan jezelf te danken.
Kijk die regel is bij mij gewoon basis van een goede vriendschap, sterker nog ik zal je zeggen, de jongens waar ik geen officiele relatie mee heb gehad maar wel smoor op ben geweest, daar blijf je ook gewoon vanaf!

Dan krijg je op een gegeven ogenblik een grote cirkel waar niemand meer met niemand mag daten want op die en die en die was iemand uit je groep smoor!!! Ben je nu helemaal betoeterd, volwassen mensen lossen dit gewoon netjes op en word je verliefd dan kun je daar weinig aan doen. Je kunt wel nagaan wat je er mee doet maar jij zou dus bvb de man van je dromen gewoon laten lopen omdat die en die vriendin aangeeft dat ze er ooit smoor op was??

pmarena

Het had leuk geweest als TS tegen vriendin had gezegd dat ze kriebels krijgt van de jongen in kwestie.

Maar als vriendin heb je dan toch ook een blok beton voor je neus als je al niet eerder ziet of aanvoelt dat er iets van een klik / vonk is :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:43

Maar Ts, wil je echt advies of zoek je gewoon bijval in dit topic zodat je je minder schuldig voelt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:44

Goh, veel reacties verbazen me wel zeg. Het is toch uit met die jongen? Het zou echt niet in me opkomen om kwaad te zijn op een vriendin als zij met mijn ex gaat. Waarom zou ik haar geluk in de weg willen staan met mijn eigen problemen? Jeetje...

Het was netjes geweest als je het even had gemeld, maar kom op, die vriendin heeft toch geen alleenrecht op die jongen? En als vriendin moet je elkaar toch ook dingen gunnen? Ze is niet vreemdgegaan met hem ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:44

Ik vind het van je vriendin vooral heel onvolwassen dat ze foto's maakt en die in een groepsgesprek zet. En dat ze je voor vanalles uitmaakt. Misschien is het heel vervelend voor haar, maar dat is iets tussen jullie.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:45

Deni11 schreef:
-->Mag ik wel vragen waarom iedereen zo panisch is om de ex van je best friend is een no go?

In mijn opinie is het niet je bezit en uit is uit. Maarja daar denkt dus niet iedereen zo over

Ik vind zelf gewoon, je ex, je geliefde waar je zoveel mee hebt gedaan en meegemaakt, je vriendin hoeft daar zeker niet van te proeven nee. Er zwemmen zat vissen in de zee, het voelt op dat moment gewoon alsof een van jou meest dierbare de andere dierbare pakt en ja daar sta jij dan..
Kun je je voorstellen hoe het is als next time met je vriendin wilt afspreken en ze zegt: "nee sorry, B is hier" of jullie kunnen niet eens over de seks praten.. Want ja dat snap je zelf wss ook wel... :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:45

Enige wat fair was was eerlijk zijn en het van te voren bespreken. Dan weet je wat ze denkt en kies je bewust. De mensen die dit normaal vinden zijn waarschijnlijk de grote egoisten onder ons die zichzelf altijd boven een ander plaatsen en weinig empathie voor anderen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:46

De manier waarop het gebeurt is, verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik snap sommige reacties hier niet. Die vriendin heeft het zelf uitgemaakt, het is een jaar geleden dus bedriegen? Nee, zo dramatisch zie ik het niet.

Mendel

Wat een gemiep zeg :=
En dan heb ik het over de reacties hier.

Dus als jouw vriendin een relatie heeft gehad met iemand die helemaal voor jou gemaakt blijkt te zijn, zeg je nee? Stel je beste vriendin date jouw soulmate (als je daar in gelooft). Blijf je jezelf dan de rest van je leven kwellen, of ga je zoeken naar een "seconde best", omdat het de ex van je vriendin is?

Niet goed wijs. Het is niet voor niets een ex. Als ze het zo erg vind had ze het niet moeten afbreken. Natuurlijk voelt het raar. Dat zou iedereen hebben. Ik zou mijn ex ook niet graag over straat zien met een ander. Maar als het dan een ander moet zijn, dan het liefst mijn beste vriendin. Want ik gun hen allebei geluk.

Laat het los. Stuur geen brief. Dat heb ik eens gedaan om een andere reden en het kaatst alleen maar terug. Ik begrijp waarom je dat wil doen en het toont alleen maar aan wat voor goed mens je bent, maar vaak is de andere partij niet voor rede vatbaar. Dat blijkt wel. Geef het even tijd. Misschien loopt het nog los. Zo niet.. heel erg jammer. Echt heel erg jammer. Ik zeg vaak ook wel "sister before misters" maar je moet elkaar wel geluk gunnen.
Laatst bijgewerkt door Mendel op 23-04-17 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Ik denk dat de manier waarop gewoon niet aardig was van je. In t openbaar voor haar neus gaan zoenen. Dat vind ik echt een rotstreek van je

Als ze wist dat je hem leuk vond was t vast al anders geweest.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:47

Ik denk dat het vooral de manier waarop jullie dit gedaan hebben verkeerd is. En in dat opzicht begrijp ik haar reactie volledig. Je kiest ervoor om het gewoon vol voor haar neus te doen. Gek hé dat ze kwaad is. Als je het nu zelf verstandig had aangepakt en gewoon een gesprek met haar aan was gegaan dat je gevoelens had voor B was de kans een stuk groter geweest dat ze daar geen moeite mee had. Het feit dat je als beste vriendin er voor kiest om het op deze manier duidelijk te maken vind ik niet kunnen.
Ik weet niet hoelang het nu geleden is maar wellicht is het de beste optie om het gewoon met rust te laten. Denk je dat jullie ooit nog de beste vriendinnen kunnen worden? Ga eens na waarom je met haar wil praten. Is dat vooral om het schuldgevoel bij jezelf weg te krijgen?