Bedrag vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:27

Liezel1 schreef:
opdrachtjes in de stad zijn gratis, picknicken ook wat jullie nemen je eigen spullen mee. Gourmetten ergens thuis of in een restaurant? All in steengrillen of gourmet oid in een restaurant zit op 25 pp ofzo.
Dan kost die auto dus 60 pp voor 2 uurtjes?! Dat kan haast niet kloppen....

En dan ga je ervan uit dat je in je eentje in die auto zit.. :wow:

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:29

Oh sorry vergeten te melden ja het gourmetten is in een restaurant. Maar dat had van mij ook prima thuis gekund verder, maar uit eten is ook leuk. Het huren van de auto komt al op zo'n €40 p.p. O en ik heb ook nog eens rijangst, waar ik al heel lang aan werk overigens, dus ik zal sowieso alleen naast iemand zitten :') . Haha als ik dit zo lees moet ik er wel een beetje om lachen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:30

Jammer dat het budget van tevoren niet gemeld is.
Dan was je niet zo geschrokken.

Ik zou zelf niet gaan denk ik.
Veel geld voor rijden in een auto en gourmetten.

Selka

Ik vind het ook geen gek bedrag. Ik heb de vrijgezellendag georganiseerd van mijn beste vriendin en het loopt echt ontzettend snel op.

Wel heb ik toen bewust de dag in onderdelen opgedeeld. Zo waren er sommige mensen alleen s middags bij, tijdens de lunch of juist alleen met het dineren of stappen. Dan kon zelf gekeken worden wat ze uit konden en/of wilden geven. Dat werd toen erg gewaardeerd. Ik weet niet of dat misschien een optie is?

Mijn vriend zijn vriendengroep hadden 1 vriend die heel erg weinig te besteden heeft vrij gehouden en voor hem gewoon het bedrag over de rest verdeeld. Vind ik ook een prima oplossing.

Mars

Ik heb ook een vrijgezellenfeest georganiseerd voor een vriendin, kwam bij ons op 100 pp inclusief:

- lunchbuffet
- 1 uur wandklimmen
- 1 uur SUPpen
- eten + drinken bij Italiaans restaurant
- uitgaan

Ja het was best een bedrag, maar we hadden wel echt een leuk/vol/actief programma en eten/drinken/uitgaan zat er bij in. Vrijgezellenuitjes zijn nu eenmaal erg prijzig, het loopt al snel op en zeker omdat je ook voor de bruid betaald.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:31

Tja tegenwoordig kost alles gewoon erg veel geld. Dingen om te doen zijn ook gewoon een stuk duurder.
Als je bent uitgenodigd op de hele bruiloft en op t vrijgezellenfeest wil dat zeggen dat je erg dierbaar bent voor het bruidspaar. Daar zou ik dan wel voor mee gaan ja.
Als het te hoog is in je budget dan kan je dat altijd aangeven en een beetje goede organisator calculeert dat ook in bij de kosten..dat de een miss iets meer voor de ander betaalt zodat iedereen mee kan.

Het is een dag waarbij die voor de bruid veel betekend ;)

Qua vantevoren invvertariseren welk bedrag ed... nog nooit een vrijgezellenfeest georganiseerd denk ik :D Het is bizar lastig om alles en iedereen op 1 lijn te krijgen en vaak nog een hoop afmeldingen ook.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:32

Nymeria schreef:
Ik vind het wel een normaal bedrag, ga meestal uit van max €150, maar ik werk fulltime dus dan is het anders. Heb al een aantal keer dergelijke bedragen voor vriendinnen neergeteld, dus toen ik afgelopen jaar aan de buurt was heb ik ook lekker genoten van wat er voor mij was georganiseerd. Degene met een kleiner budget doen nog wel eens een deel van de dag mee ipv begin tot eind, misschien een oplossing? Dat je niet mee gaat stappen of pas aansluit bij het eten?

Ja dat is een optie... maar ik vind het zó jammer dat ik dan een hoop herinneringen van zo'n speciale dag niet meekrijg omdat het budget te hoog is. Wat niet kan dat kan niet, maar ik bespaar dan liever op wat anders. Maar het lijkt me wel heel zuur als dat geen optie is; dan loop je een halve dag aan herinneringen mis omdat het bedrag te hoog is..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:36

Wauw dat is echt veel geld als ik kijk wat jullie er voor gaan doen..

Ik heb 2 jaar geleden het vrijgezellenfeest georganiseerd voor mijn beste vriendin. Toen waren we geloof ik 80 euro pp kwijt. Eerst s' middags hebben we haar thuis opgehaald. Toen zijn we naar een escaperoom geweest waar ik 2 kamers had gehuurd. Vervolgens uit eten, 3 gangen diner met een drankje erbij. Naar het vuurwerkfestival op Scheveningen gekeken en daarna zijn naar Crazy Piano's geweest. Toen heb ik niemand gehoord over het budget omdat we er veel mee hebben gedaan.

Voor in een auto rijden en een zelfgemaakte picknick en gourmet vind ik dit heel duur..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:36

Ik vind het geen gek bedrag hoor. Ik zou dat al alleen aan het eten kwijt zijn. :o

Waar komt de 50 euro voor de bruiloft zelf vandaan? Het cadeau?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:37

Dat klopt wel, maar met eten, drinken en een activiteit waarbij je de bruid vaak ook nog helemaal vrij houdt is het vaak lastig om het bedrag laag te houden. Het is jammer dat je niet hebt kunnen meedenken, thuis gourmetten had idd geld kunnen schelen terwijl het net zo gezellig is.

Wij hadden een lunch (iedereen had wat gebakken) in de boomgaard bij iemand thuis, een paaldansles, een lipdub opgenomen, savonds uit eten en nog wezen stappen. Dan mis je met 1 activiteit op zich maar een klein stukje van de dag. In jouw geval is dat lastiger..

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:38

Ik heb het ook laatst meegemaakt maar vond het echt niet kunnen ... voor mijn schoonzus hadden ze van alles gepland kwam op €250 pp en voor de mannen dus ook dus we zouden met z'n 2en €500 kwijt zijn voor z'n feestje ... sorry hoor maar daar kunnen we leuk van op vakantie hadden besloten om ook maar een deel van mee te doen en dan nog €75 pp hoor

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:40

Uit eten gaan alleen al ben je snel 30 pp kwijt met drinken erbij en dan moet je de bruid ook nog vrij houden dus dat komt er nog op... Dan heb je nog niets, en groepsactiviteiten zijn duur, uitgaan is duur... Dus ik snap wel hoe hard het oploopt en zeker als je een leuk vol programma wilt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:41

candalisa schreef:
Ik heb het ook laatst meegemaakt maar vond het echt niet kunnen ... voor mijn schoonzus hadden ze van alles gepland kwam op €250 pp en voor de mannen dus ook dus we zouden met z'n 2en €500 kwijt zijn voor z'n feestje ... sorry hoor maar daar kunnen we leuk van op vakantie hadden besloten om ook maar een deel van mee te doen en dan nog €75 pp hoor

Jeetje wat hadden ze daarvoor gepland dan allemaal :=

roxiie

Ik het wel een normaal bedrag eigenlijk.
Vrijgezellenfeestjes die ik of vriend hebben meegemaakt, kwam iig niet onder de prijs uit.

Bij sommige feestjes was het even slikken ( vriend bevriend met de bruidegom en ik met de bruid, dus kaaaatsjinggg!!) maar als ik aan die vrijgezellenfeesten terug denk ( en de bruiloft) was het 't geld meer dan waard *\o/*

Amandavd

NatasjavE schreef:
Ik vind het geen gek bedrag hoor. Ik zou dat al alleen aan het eten kwijt zijn. :o

Alleen al aan eten? Eet je meteen voor een jaar ofzo? :')

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:42

Ik vind 85 euro ook wel de max. Toen ze mijn feest aan het organiseren waren heb ik zelf al benadrukt het niet te duur te maken aangezien ik wist dat een aantal mensen niet super veel te besteden hadden.
En als bruid zijnde wil ik ook niet dat mijn dierbare drie maanden krom moeten liggen om mijn feest te kunnen betalen.

Wat ik wel gemerkt heb is dat er vaak meer mensen zijn die over het geld vallen. Ik zou het aangeven en ik wil wedden dat er meer komen. Er huist een taboe op die feesten en budgetten. Niemand durft er iets van te zeggen omdat men bang is dat je het er niet voor over hebt. Ik heb de wereld over voor mijn vriendinnen en dat weten ze! Maar als men een feest gaat organiseren wat mij 100 euro gaat kosten zeg ik er toch wat van.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:43

Amandavd schreef:
NatasjavE schreef:

Nou, ik hou van heel erg lekker eten. Dus ik ga liever luxe uiteten en laat alle activiteiten graag voor wat ze zijn. ;)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:46

Ow bij mijn vriend hadden ze afgelopen zaterdag gewoon 2 rekeningen 1 van 400 dat was het eten en uit gaan nog eens 200 wel totaal hoor daar komt nog boven op de escape room.
Hij vond het ook echt belachelijk

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:47

NatasjavE schreef:
Amandavd schreef:

Nou, ik hou van heel erg lekker eten. Dus ik ga liever luxe uiteten en laat alle activiteiten graag voor wat ze zijn. ;)

Ik hou ook van lekker eten maar ik heb nog nooit 85 euro neergelegd om te eten :') Maar ik ben dan niet van het luxe uiteten maar gewoon lekker. Ik ben gelukkig met een goed gebakken biefje dan 10 van die gangen met allerlei ingewikkelde gangen maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen ding!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:48

Nou 600 euro voor een vrijgezellen avond zou mij ook heel veel te veel zijn :wow:

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:49

pinkie87 schreef:
Ow bij mijn vriend hadden ze afgelopen zaterdag gewoon 2 rekeningen 1 van 400 dat was het eten en uit gaan nog eens 200 wel totaal hoor daar komt nog boven op de escape room.
Hij vond het ook echt belachelijk

Maar dat deel je door het aantal personen toch?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:50

Het probleem met dit soort relatief dure aangelegenheden is vaak dat niet meegaan of 'moeilijk doen' not done is.
Je wordt tenslotte uitgenodigd omdat ze je graag mogen en je dus erbij willen hebben.
Vriendin trouwt, als het goed is, maar één keer! Er word alleen iets te gemakkelijk vergeten dat in een bepaalde leeftijdscategorie er veel getrouwd word in de omgeving. Volgende maand de vriendin en over twee maanden zusje/nichtje/andere vriendin.
Zeker als iemand een grote familie heeft met wie het gezellig is en een druk sociaal leven kan het dan echt aardig oplopen in een jaar tijd.
En dat is, imo, iets waar best wel rekening meegehouden mag worden. :)

Edit: vaak is diegene die dat aangeeft eigenlijk de gebeten hond, en dat is jammer.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 19-04-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:51

TS ga jij toevallig naar hetzelfde vrijgezellenfeest als ik? :D

Ik organiseer er toevallig eentje voor één van mijn beste vriendinnen en kom ook ongeveer op het bedrag wat jij noemt.
Maar ja, wij doen een activiteit, gaan daarna eten waar het drinken ook bij in zit, en we hebben een pot voor de avond. Oja, de kleding voor de vrijgezel is ook inbegrepen.

Als je het uitsplitst valt het nog best mee vind ik.
Activiteit: 35 euro pp 2,5 uur
Eten: 30 pp
Drinken voor uitgaan: 10 pp
Snacks/kleding/diversen: 12 pp

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:52

Gianti schreef:
candalisa schreef:

Jeetje wat hadden ze daarvoor gepland dan allemaal :=

Viel nog tegen hoor was alleen een make-up middag en daarna borrelen plus eten bij een b&b de rest ging nog stappen en dan nog overnachten daar met sochtends een bootcamp ... bij de mannen gingen ze met wen bbq boot en ook stappen plus hotel vond dit echt niet normaal sorry werd me ook niet in dank afgenomen dat ik na het eten afhaakte ... werd ook niet besproken of zo 1 iemand had het verzonnen en dat gebeurde er .

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:57

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan je eigen situatie. Wat voor sommige mensen niet zo veel is kan voor anderen heel veel geld zijn. Ik heb vorig jaar een vrijgezellenfeest gehad van een vriendin. Kostte rond de 100 euro (exclusief uitgaan, inclusief vervoer naar scheveningen en overnachting en een fietstocht op van die motorfietsen oid). Niet ontzettend veel geld voor wat je ervoor krijgt, maar wel als je een klein budget hebt. Zo hebben veel vrienden van mij een vaste baan. Ik daarentegen studeer nog en heb als enige inkomstenbron mijn weekendbaantje en vakantiewerk (en mijn lening bij DUO). Dat houdt een vrijgezellenfeestje van 100 euro ongeveer overeenkomt met 6-10 weken aan boodschappenbudget, dus ja, ik kan mij voorstellen dat dat veel geld is voor sommige mensen.

Het probleem wat palmara benoemt herken ik ook, je wil niet altijd diegene zijn die niet meedoet. Ze hebben uitgenodigd, willen graag dat je erbij bent, en om dan nee te zeggen vind ik ook zo asociaal (en geloof me, als ik geen sociale verplichting zou voelen zou ik niet gaan, want ik ben helemaal geen fan van alles wat grote groepen, onbekende mensen, en uitgaan). Maarja voor je vrienden heb je ook wat over.

Gelukkig staan er de komende tijd geen trouwerijen op de planning, wel babies, dus hebben we ipv. vrijgezellenfeesten babyshowers, zucht