Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:48

Leuk dat je in Amsterdam gaat studeren! :) Amsterdam is wel notoir als het gaat om kamers vinden, je betaalt veel geld (zeker vergeleken met andere steden) en het is ontzettend moeilijk om iets te vinden. Mijn voornaamste tip is: niet te kieskeurig zijn met je eerste kamer, als je er eenmaal zit en je kennissenkring uit gaat breiden dan kom je een beetje in het netwerk en dan kun je weer doorverhuizen als er iets leukers/beters op je pad komt. :j

Qua reistijd hangt er erg vanaf waar in Amsterdam je gaat studeren, Uilenstede is bijv. ideaal als je naar de VU gaat maar als je op het Science park (ik noem maar wat) zou zitten dan is dat minder handig en dan is het bijv. een idee om te kijken naar Noord of IJburg (wat dan weer ver weg is, als je elke dag naar de VU gaat :+ ).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:50

Wil je per se in Amsterdam zelf wonen of is iets verder ook geen probleem? Midden in de stad is doorgaans onbetaalbaar of je moet ontzettend veel geluk hebben. Het meeste wordt via via geregeld.
Buiten de hier al genoemde studentenplekken heb je ook nog het oude ACTA gebouw dat zit meer in de westelijke richting. Ik kan het je ook aanraden om te kijken waar je gaat studeren en op zoek te gaan naar iets daar in de omgeving (qua studentenplekken bijv.)

Haarlem is een onwijs leuke plaats, maar zeer geliefd/hip en steeds duurder...
En anders idd treinen? Hangt er ook wel vanaf of je echt elke dag naar je studie moet of niet en hoe vervelend je het vindt om te reizen. Ik woon zelf in Amsterdam maar studeer in Leiden, vind dat prima te doen en een goede verbinding ook.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:03

Haarlem is zeker leuk! Het is inderdaad wel erg geliefd en daardoor wordt het duurder, maar qua studentenkamers is het misschien best te doen en iets makkelijker te vinden dan midden in Amsterdam. Andere plaatsen rondom Amsterdam kun je zeker ook naar kijken, al zijn lang niet overal echt veel studentenwoningen te vinden (en appartementen zijn in de hele regio erg duur).

AmyII

Re: Kamer/appartement rond Amsterdam voor studente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:22

Qua wonen in Amsterdam is het inderdaad goed opletten hoe lang de reistijd vanaf je kamer naar je studie is.
Mocht je in de omgeving gaan kijken: Uithoorn, Aalsmeer en Zuid-Oost hebben echt pittige reistijd (tenzij je in de directe omgeving van die plaatsen gaat studeren).
Verder zou je inderdaad eventueel een oproepje op fb kunnen doen en soms staan er ook kamers op Marktplaats.
Inschrijven bij woningnet voor de toekomst is handig want dan bouw je inschrijfduur op.