Wat zijn nou echt goede pannen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:21

Ik heb na 6 jaar gebruik waarna de oude wel ging aanbakken.. pasgeleden een nieuwe hapjespan van de wibra gekocht :D
kan er alles in bakken en ze kosten geloof ik nog geen tientje.
Ik gebruik alle mogelijke bakmiddelen er in. Draai meteen op hoog vuur.roer er met vorken in...het enige wat ik wel doe na gebruik...meteen omspoelen met heet water, geen afwasmiddel. En that's it!

En ik heb ook bk pannen.maar de goedkoopste blijft mijn favoriet :j

Anoniem

Re: Wat zijn nou echt goede pannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:24

Ik heb altijd keramische pannen gebruikt en echt fan van. Die van mij komt gewoon van de Action. Enige waar je op moet letten is dat je houten of plastic materiaal gebruikt om mee te roeren/draaien/whatever. Metaal tast de laag aan en dan bakt alles aan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:55

Over t algemeen geldt dat een goede investering in een pan zich uiteindelijk uitbetaald. Zo'n goedkope pan is leuk, maar na 10-15 jaar heb je er een stuk of wat versleten en had je net zo goed een betere dure pan kunnen kopen.
Wij bakken in creuset en hebben een hapjespan van woll. Enorm tevreden mee en ik weet zeker dat ze nog minstens 20 jaar mee gaan zonder gedoe.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:52

Ik had ook altijd goedkope pannen van Action die binnen no-time waren versleten. Nu over op Tefal en bevalt tot nu toe een stuk beter! Maar die heb ik nog maar een jaar

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:03

Ik heb een fijne dikke van tefal, de rest is troep hier.
Om ze goed te houden inderdaad meteen omspoelen met heet water en afdrogen, eventueel even afwasborstel of zacht sponsje er door.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:11

Teflon wil ik niet meer.
Nu heb ik de keramische van Decock.
Bevallen wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:39

Ik heb BK pannen en Tefal koekepannen. En nog 2 koekepannen van een (duur) Italiaans merk (gehad). Ik vind het niets.
Mijn dochter is blij net haar pannen van De Blijker.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:17

Ik heb een pannenset van WMF :j Dat zijn echt toppannen maar daar betaal je ook voor, ze gaan wel een levenlang mee zeggen ze. Mijn ouders hebben geloof ik met hun WMF zet zo'n 25 jaar gedaan. Dus het is het geld dubbel en dwars waard.
Als koekenpan heb ik niet WMF trouwens, daar heb ik uhm tefal maar mijn hapjespan is een ander merk. Die gebruik ik het meeste, weet zo even niet welk merk. Was geloof ik 40 euro.

En op mijn lijstje staat nog een braadpan van Le Creuset.

Gewoon eens kijken bij een kookwinkel die kunnen je wel advies geven. Maar bedenk je wel dat je voor kwaliteit gewoon betaald.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:00

Het eerste wat in mij opkomt. Hoe wassen jullie de pannen af? Gebruik je veel afwasmiddel of doe je ze in de vaatwasser? Mijn ervaring is dat afwas middel de anti aanbaklaag beschadigd. Hier wassen we met simpel knetter heet water en soms als ze echt vies zijn, een enkele keer met zeep.
Tevens, gebruik je ijzeren lepels enzo? Hier bijns alleen van die plastiken.. Anders beschadigd de anti aanbak laag..

Hier tefal koekenpannen gaan al 4 jaar mee

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:11

Nooit de vaatwasser en uiteraard geen ijzeren lepels of zo.

Dat giftige teflon wil ik niet meer.
Maar 4 jaar haalde ik er sowieso niet mee.
Wel bijna dagelijks in gebruik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:29

joyce_eddy schreef:
Het eerste wat in mij opkomt. Hoe wassen jullie de pannen af? Gebruik je veel afwasmiddel of doe je ze in de vaatwasser? Mijn ervaring is dat afwas middel de anti aanbaklaag beschadigd. Hier wassen we met simpel knetter heet water en soms als ze echt vies zijn, een enkele keer met zeep.
Tevens, gebruik je ijzeren lepels enzo? Hier bijns alleen van die plastiken.. Anders beschadigd de anti aanbak laag..

Hier tefal koekenpannen gaan al 4 jaar mee

Sinds ik nieuwe koekenpannen heb, doe ik deze inderdaad met de hand afwassen.
Wel vaak een beetje afwasmiddel, niet altijd, ligt aan hoe vuil/aangebakken de pan is. En houten of plastic roerlepels, maar wel RVS opscheplepels soms.