Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Siamsmeesje schreef:Verhaalvorm???
Ik heb altijd geleerd (zowel op school als later bij trainingen) dat je dan juist de kans loopt om veel te veel onzindingen op te schrijven.
Kan je een voorbeeld geven van wat jij dan mooi vind?
Elicious schreef:Goede input meiden, dankje!!
Ik heb maandagavond gesolliciteerd. Geen bevestiging of reactie gehad tot op heden. Wat is een normale 'wachttijd'?
lizy29 schreef:Elicious schreef:Goede input meiden, dankje!!
Ik heb maandagavond gesolliciteerd. Geen bevestiging of reactie gehad tot op heden. Wat is een normale 'wachttijd'?
Ik zou vanmiddag even bellen om te vragen of alles in goede orde is aangekomen![]()
Bij mijn werkgever (minder dan 30 werknemers) zou je binnen een dag antwoord mogen verwachten en is het juist helemaal niet gek om na een weekje te bellen. Joltsje schreef:Siamsmeesje schreef:Verhaalvorm???
Ik heb altijd geleerd (zowel op school als later bij trainingen) dat je dan juist de kans loopt om veel te veel onzindingen op te schrijven.
Ja een situatie schetsen die je in het werk voorbij komt.
Als marketier bijvoorbeeld.:
Al analyserend van de cijfers bedenk ik hoe ik dit kan vertalen naar de markt. Die klant van mij is niet de makkelijkste, maar ik weet hem te overtuigen van mijn prachtige marktbenadering.
Ipv. Ik kan goed analyseren, ken mijn klanten en weet nieuwe markten aan te boren.
Darah3 schreef:Ik pas mijn cv en motivatiebrief aan op de sector, organisatie, functie.
In mijn werkveld wordt vaak te veel poespas aan een cv niet gewaardeerd. Het belangrijkste is dat ze snel kunnen zien of je geschikt ben. Naast alle gegevens op mijn cv heb ik ook een korte beschrijving van mezelf.
Ik doe er ook nooit een foto bij als ik solliciteer binnen mijn werkveld.
Zou het voor een functie wel gepast zijn om een foto erbij te doen, doe ik dat ook.
Qua motivatiebrief kijk ook naar de kernwoorden die in de vacature vermeld staan en ook die visie van het bedrijf/de organisatie zelf.
Ik gebruik altijd dezelfde opbouw voor mijn motivatiebrieven. Maar zie dat er al info over gegeven is.
Joltsje schreef:Siamsmeesje schreef:Verhaalvorm???
Ja een situatie schetsen die je in het werk voorbij komt.
Als marketier bijvoorbeeld.:
Al analyserend van de cijfers bedenk ik hoe ik dit kan vertalen naar de markt. Die klant van mij is niet de makkelijkste, maar ik weet hem te overtuigen van mijn prachtige marktbenadering.
Ipv. Ik kan goed analyseren, ken mijn klanten en weet nieuwe markten aan te boren.
Chrissie schreef:Nee, maar je kan wel je best doen om er tussenuit te springen ten opzichte van de andere kandidaten.
Dus hoe graag wil je die baan, kan je jezelf dan afvragen.
Ook al zet je geen foto op je CV. Geen foto op je CV zou voor mij meer wantrouwen wekken dan niet. Zelfs op het VMBO TL (zo, lange tijd terug
) werd mij al verteld: Altijd een foto op je CV. Dat was zelfs verplicht volgens mij toen tijdens de lessen 
Courses schreef:Geen foto op je CV zou voor mij meer wantrouwen wekken dan niet. Zelfs op het VMBO TL (zo, lange tijd terug) werd mij al verteld: Altijd een foto op je CV. Dat was zelfs verplicht volgens mij toen tijdens de lessen
), van de 100 CV's die binnen komen, staat er misschien bij 7 of 8 een foto op, maximum. Misschien afhankelijk van de sector (ik zat op engineering, chemical, R&D, HR en management profielen), dat kan wel....
Ik heb helaas de boeken van m'n VMBO niet meer, maar kan me herrineren dat het zelfs in m'n Nederlands tekstboek stond! Courses schreef:Ik denk toch, zeker tegenwoordig, dat het ook een manier is van jezelf presenteren. Een gesprek doe je ook in persoon, ik vind het wel fijn om een gezicht bij een CV te hebben. Niet om dan een soort Tinder te kunnen starten met wel niet, maar iemand moet er wel een beetje representabel uit zien natuurlijk en je praat dan in plaats van tegen een leeg CV met iemand met een gezicht zeg maarIk heb helaas de boeken van m'n VMBO niet meer, maar kan me herrineren dat het zelfs in m'n Nederlands tekstboek stond!
Ik kan me overigens voorstellen dat je een sprekend CV moet hebben als je de modewereld, sales o.i.d in gaat.
Courses schreef:Tja, maar tussen de mensen met gelijkvaardige opleidingen en ervaringen valt een CV wat er uitziet als de andere 30 niet echt op
Eight schreef:Courses schreef:Tja, maar tussen de mensen met gelijkvaardige opleidingen en ervaringen valt een CV wat er uitziet als de andere 30 niet echt op
En ik denk dat dat het verschil is tussen vakgebieden. In mijn vakgebied hoef je niet op te vallen door een fancy CV, zorg er voor dat je extra cursussen/trainingen etc. op je CV kan zetten. Zorg er voor dat je een krachtige brief hebt, daar kom je hier verder mee dan een mooi lettertype. En daar ben ik blij om, ik heb bewust niet gekozen voor een vak waarbij je jezelf moet verkopen/ zeer representatief moet zijn. Ieder zijn ding