Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:18

Oh wat ook wel een mooie was.. Had gesolliciteerd bij een bouwmarkt, maar de sfeer daar onderling was echt om te janken zo afgrijselijk. Vreselijk veel geroddel, 'hoofd kassa' wat vreselijk kleineerde en ook met iedereen meeroddelde. Ik was tegelijk met een andere meid begonnen en tegen mij waren ze aan het roddelen over de andere nieuwe (o.a. dat ze werkelijk te dom voor woorden was en ik tenminste nog een béétje hersens had).

Uiteindelijk aangegeven dat ik hier toch echt mijn plek niet ging vinden omdat het niet mijn manier van werken en communiceren was, kreeg ik de mededeling 'dachten we al, bij nader inzien ben je ook veel te klein (fysiek) om achter de kassa's te staan'. Eeh ja met m'n 163 hele centimeters ben ik niet heel groot nee, maar dat kon je toch ook al zien toen ik op sollicitatie kwam? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 21:18

khirshanta schreef:
de ergste afwijzingen algemeen, zijn die waar je niets hoort en een paar keer erachteraan moet gaan om afgewezen te worden.

Daarnaast de afwijzingen die niet kloppen, waarbij eentje de kroon spande

"Joanna,

We zullen niet met je verder gaan.
Je hebt te weinig ervaring, bovendien spreek je geen engels.

met vriendelijke groet,

xxx"

ik stuurde terug:
"Beste xxx,

wellicht heeft u zich in de sollicitant vergist?
Mijn naam is namelijk Lizanne, ik heb 5 jaar ervaring (wat een pré zou kunnen zijn voor deze startersfunctie), en ik spreek vloeiend engels.

Natuurlijk kom ik graag langs om mezelf voor te stellen om te bewijzen dat dit ook zo is.

Ik hoor graag van u,

met vriendelijke groet,

Lizanne"

de reactie daarop was nogal grof:

"Joanna,

nu vragen we je al helemaal niet op gesprek.
"

:') wat hilarisch en triest tegelijk!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:19

iemand zocht een ervaren hondenwandelaar, dus ik reageer met welke honden ik zelf heb gehad, met welke honden ik al wandel/train en dat ik een opleiding volg tot hondentrainer. Kreeg terug dat ik hem niet werd omdat ik geen ervaring had. :=

Ook eens gezakt op mijn mondeling Engels. Had volgens haar het boek niet gelezen ( nou... Denk dat dat andersom was, want heb haar meerdere keren verbeterd. ) en ik kon geen nummer noemen van een zwarte zanger. Tja sorry, ik heb gehoorbeschadiging. Ik luister geen muziek.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:28

Dat ik een vrouw was en geen Pools sprak :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:29

dat ik na 2 weken zelf moest terugbellen en daarna nog een keer een week later om te horen dat ze voor de andere waren gegaan.., goh.., blijkbaar is andere sollicitant terug bellen erg lastig.

en 1 waar ik na 2 keer opnieuw versturen sollicitatie nog steeds niks heb gehoord omdat het blijkbaar elke keer verloren was gegaan, vond het nogal aso.

Warboel

Re: Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:35

Ik had ergens gesolliciteerd waar ze een student zochten. Dus ik gemaild, of ze daarmee dan de weekenden bedoelden. Ja was zo :j Dus ik een brief gestuurd, werd ik gebeld dat ze m'n brief supergoed vonden en of ik op gesprek wilde komen, zodat we konden doorspreken welke dagen ik kon werken. Dus ik zei "nou, de zaterdag en zondag" nee, ze zochten wel iemand voor doordeweeks :j
Toen dacht ik echt :o? :o?
Vraag me af hoeveel studenten er structureel doordeweeks, overdag kunnen werken :=

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:44

ooit eens afgewezen omdat ik nagels zou bijten |o ...ik had korte nagels omdat ik voor uitzendburo in een kippenslachterij aan het werk was......kennelijk MOET een vrouw die solliciteert naar een vertegenwoordigers functie ellenlange nagels hebben of zo...

ben daarna maar in de paarden blijven werken :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:45

StonedRomy schreef:
iemand zocht een ervaren hondenwandelaar, dus ik reageer met welke honden ik zelf heb gehad, met welke honden ik al wandel/train en dat ik een opleiding volg tot hondentrainer. Kreeg terug dat ik hem niet werd omdat ik geen ervaring had. :=

Zou bijna denken dat de zelfde mensen achter jou afwijzing zaten als bij die van mij :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:50

Warboel schreef:
Ik had ergens gesolliciteerd waar ze een student zochten. Dus ik gemaild, of ze daarmee dan de weekenden bedoelden. Ja was zo :j Dus ik een brief gestuurd, werd ik gebeld dat ze m'n brief supergoed vonden en of ik op gesprek wilde komen, zodat we konden doorspreken welke dagen ik kon werken. Dus ik zei "nou, de zaterdag en zondag" nee, ze zochten wel iemand voor doordeweeks :j
Toen dacht ik echt :o? :o?
Vraag me af hoeveel studenten er structureel doordeweeks, overdag kunnen werken :=

Precies dit heb ik ook een keer gehad :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:54

Ik heb heel wat brieven gestuurd, van velen niks teruggehoord.

Eentje vond ik wel opvallend. Ging om een redactiefunctie bij een Christelijke omroep. Ik kreeg een afwijzing op -jawel- de zondag.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:56

khirshanta schreef:
de ergste afwijzingen algemeen, zijn die waar je niets hoort en een paar keer erachteraan moet gaan om afgewezen te worden.

Daarnaast de afwijzingen die niet kloppen, waarbij eentje de kroon spande

"Joanna,

We zullen niet met je verder gaan.
Je hebt te weinig ervaring, bovendien spreek je geen engels.

met vriendelijke groet,

xxx"

ik stuurde terug:
"Beste xxx,

wellicht heeft u zich in de sollicitant vergist?
Mijn naam is namelijk Lizanne, ik heb 5 jaar ervaring (wat een pré zou kunnen zijn voor deze startersfunctie), en ik spreek vloeiend engels.

Natuurlijk kom ik graag langs om mezelf voor te stellen om te bewijzen dat dit ook zo is.

Ik hoor graag van u,

met vriendelijke groet,

Lizanne"

de reactie daarop was nogal grof:

"Joanna,

nu vragen we je al helemaal niet op gesprek.
"

_O- _O-

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:08

Ik ben ooit voor een stageplek afgewezen omdat ik op krukken liep (chronisch). Na vijf minuten werd het sollicitatiegesprek al beëindigd. Dat heeft me echt een flinke deuk in m'n zelfvertrouwen opgeleverd voor latere sollicitaties/ stages/ werkplekken. Gelukkig weet ik nu dat het niets zegt over hoe goed je je werk doet.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:09

Ik had een sollicitatiebrief gestuurd voor een leuke vacature. Ik vermeld netjes mijn visuele beperking. Ik word uitgenodigd op gesprek. Kom ik daar. Een van de eerste vragen: wat ik dan wel zie. Ok geen probleem, geen moeite om die vraag te beantwoorden, ben er open over en vind het prettiger dat mensen ernaar vragen dan vanalles veronderstellen. Zegt een van die mensen dat het misschien maar goed is dat ik zijn gezicht niet goed zie... ok dan ...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:11

Afgewezen bij Madurodam wegens m'n lengte. Ik was te klein voor de functie.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:11

purny schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:12

purny schreef:

Oke samen met de naamsverwisseling win jij :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:17

purny schreef:

_O- die is wel echt te hilarisch, sorry....

Ik sta momenteel ingeschreven bij het uwv dus heb mijn cv ook op de site staan, in dat cv staat ook heel duidelijk dat ik beschikbaar ben tot 11 april en dat ik daarna met zwangerschapsverlof (wazo) ga.
Werd ik toch vandaag gebeld of ik op gesprek wou komen ergens en per direct beschikbaar was, want dat stond toch in mijn cv.
Uhh ja klopt maar tot 11 april, ben dus een paar dagen beschikbaar, nee dat was niet de bedoeling... goh _O- >;)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:23

Ik kwam met mijn mbo 4 dierenartsassistente diploma niet in aanmerking voor een functie waarvoor ze mbo 3 dierverzorging zochten. Heb nog geprobeerd uit te leggen dat ik tijdens de opleidig veel dierverzorging heb gehad en dat het mij juist een meer geschikt diploma leek, maar dat heeft niet geholpen.

Verder ook te oud idd, vanaf 18 jaar.
Maar ook als 16-jarige als vakkenvuller bij de dirk. Gelukkig wel bij de AH aangenomen.
En afgewezen bij callcenters, omdat ik te lief was en mijn stem te zacht :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:26

Afgewezen vanwege mijn sollicitatie plicht.( bij de postNL)

Geen rijbewijs dus ik was niet inzetbaar op verschillende plaatsten in NH.(bij de BP tankstation) (heb al 15 jaar een rijbewijs en de functie was in mijn eigen woonplaats op 5 minuten fietsen).

Bij die laatste zat ik echt tegen het plafond...zo kwaad.
Bij bellen werd ik eruit gegooid en bij het mailen kreeg in No Reply.

En ik heb er vast nog heel veel meer. }>

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:48

Ik had eens stage gelopen bij een ruitersportzaak, toen ik voor een operatie naar het ziekenhuis moest, omdat ik erg last had van m'n lies, had ik afgebeld die morgen, ik moest anders de hele dag veel staan en lopen. Die avond ben ik met auto naar een evenement geweest, waar iemand van die winkel mij ook zag, ik was er maar een uurtje geweest en rustig aan gedaan, maar mocht niet meer naar de stage komen, best flauw, want ik had het er naar mijn zin. Paar dagen later werd de pijn ondragelijk en werd ik geopereerd.

Vorig jaar gesolliciteerd bij een andere ruitersportzaak, heb verteld dat ik veel verstand heb van de merken, maar werd niet aangenomen. Zo te zien werken er veel mannen elke keer als ik er kom, leken mij niet echt paardenmannen :') Kwam er vorige week en ik vroeg of ze het halster van de nieuwe Eskadron collectie ook hadden, de ene medewerker moest de andere vragen en ze wist niet eens welk halster ik bedoelde, probeerde ze mij een ander halster te verkopen.

Ik schijn er op foto's wel representatief uit te zien, werd vaak uitgenodigd voor gesprekken, maar toch lag het op een of andere manier aan mijn houding en werd ik uiteindelijk niet aangenomen. Als ik denk dit lijkt mij erg leuk of graag iets wil, dan straal ik dat niet uit ofzo, best vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:51

Gucci_ schreef:
Ik had eens stage gelopen bij een ruitersportzaak, toen ik voor een operatie naar het ziekenhuis moest, omdat ik erg last had van m'n lies, had ik afgebeld die morgen, ik moest anders de hele dag veel staan en lopen. Die avond ben ik met auto naar een evenement geweest, waar iemand van die winkel mij ook zag, ik was er maar een uurtje geweest en rustig aan gedaan, maar mocht niet meer naar de stage komen, best flauw, want ik had het er naar mijn zin. Paar dagen later werd de pijn ondragelijk en werd ik geopereerd.
.

Ja dat vind ik niet heel vreemd; je had afgebeld voor een operatie omdat je last had van je lies maar bent 's avonds wel op een evenement. :+ kan je toch op je vingers natellen dat je dan niet meer welkom bent?
Die mensen steken wel tijd en moeite in je.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:11

Sommigen zijn wel erg hoor. := Je wilt daar dan toch ook niet meer werken als er zo tegen je wordt gedaan. :=

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:19

Sollicitatie voor een hele leuke afstudeerstage en lekker dichtbij. Ze waren enthousiast maar vonden dat ik te veel tijd bestede in mijn vrije tijd aan mijn paard. Dan zou ik te veel (vrijdagmiddag) borrels missen en andere buiten werktijd activiteiten.

Een leven naast een afstudeeropdracht niet gewaardeerd.

Gelukkig was ik daarna snel voorzien van een andere plek.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:30

Wat een verschrikkelijke maar ook grappige verhalen zitten er tussen hahah. Gucci ik ben het wel met Gast3289 eens. Als je overdag ziek bent ben je dat 's avonds ook, ook al doe je rustig aan. Wel vervelend natuurlijk maar ik snap het bedrijf wel. Ik heb onlangs ook een paar leuke gehad:

Open sollicitatie waarin ik beschreef dat ik op dit moment geen geschikte vacature zag maar wel interesse had in het bedrijf kreeg ik terug: bedankt voor je interesse, we denken niet dat de huidige vacatures bij je aansluiten. No oliebol sherlock daarom stuurde ik ook een open sollicitatie!

Bij een andere werd ik gebeld door een werving en selectiebureau voor een skype kennismaking. Nou helemaal leuk en ik zou voor dan en dan wat horen. Natuurlijk niks gehoord dus ik er achteraan. Duurde allemaal wat langer maar zeker voor dinsdag hoor je wat. Natuurlijk niks gehoord en ik ben er nog 1 keer achteraan gegaan. Uiteraard niets maar 2 maanden later kreeg ik een mailtje dat ik het niet geworden was...

Gelukkig toch nog een leuke nieuwe baan gevonden tussen alle rotte appels door!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:53

MoOtJuHh schreef:
Sollicitatie voor een hele leuke afstudeerstage en lekker dichtbij. Ze waren enthousiast maar vonden dat ik te veel tijd bestede in mijn vrije tijd aan mijn paard. Dan zou ik te veel (vrijdagmiddag) borrels missen en andere buiten werktijd activiteiten.

Een leven naast een afstudeeropdracht niet gewaardeerd.

Gelukkig was ik daarna snel voorzien van een andere plek.

Sommige bedrijven vinden aanwezigheid bij de borrel belangrijker dan hoe je je werk doet ja, is de reden geweest dat m'n vorige werkgever in de financiële crisis besloot mij af te kopen in plaats van de collega die wél iedere week borrelde. :') Ze hebben flink moeten betalen, maar als ik voor 1 augustus een nieuwe baan zou vinden, zou die vergoeding omlaag bijgesteld worden. Kreeg op 4 augustus een telefoontje dat ik bij m'n huidige werkgever aangenomen werd, en ging er financieel nog flink op vooruit ook. Vonden ze niet leuk heb ik achteraf gehoord :+