Keuze 'stress' iOS of Windows??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:10

Ik werk momenteel met beide maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Windows. Mijn windows laptop van bijna drie jaar is momenteel sneller dan de Macs die ze op school hebben. Enige nadeel is de kwaliteit van het beeldscherm. Maar voor de rest ben ik hier super tevreden mee!
Kijk naar je budget en welk besturingssysteem je het fijnst vind. :j

PeerAppel

Re: Keuze 'stress' iOS of Windows??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:21

Ik ben al 3,5 jaar heel gelukkig met mijn Mac Mini en ik heb daarnaast ook sinds 2 jaar een Macbook Pro. Beide zijn zo fijn. Ik zou echt niet anders meer willen. Als student vond ik het wel heel irritant dat ik mezelf er steeds aan moest herinneren om mijn Pages-documenten om te zetten naar Word voor mijn klasgenoten. Gelukkig had ik recht op een gratis Microsoft Office licentie via mijn hogeschool, dus wat dat betreft ben ik wel overgestapt. Moet wel zeggen dat je dan zult merken wat het verschil is tussen Windows en Apple. Dat Office pakket dwingt namelijk haar updates af met vervelende pop-ups op momenten dat je er totaal niet om vraagt. Apple is daar stukken subtieler in. :j
Verder blijven de apparaten ook gewoon enorm snel. Van mijn Mac Mini begin ik wel te merken dat hij programma's zoals iMovie zwaar vindt, maar mijn Macbook kan gerust Ps, Lightroom en nog een boel andere programma's tegelijk aan. Ik raad je het dus zeker aan om over te stappen. Het is echt wel even wennen, maar als je je ervoor openstelt is het zo gebeurd.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 22:03

Even en kleine update..ik mag de MacBook van mijn vader even lenen om te kijken hoe dat bevalt. Moet hem nog ophalen want is niet naast de deur, maar kan ik iig even proberen. Denk dat de keuze daar wel makkelijker van gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:14

Mijn eerste laptop is zo'n witte macbook van ondertussen 10 jaar oud(!) en werkt nog steeds als een zonnetje. Goed, niet de allersnelste meer, maar wat wil je van een laptop van 10 jaar oud. Voor een beetje internetten en met word klooien doet 'ie het nog prima. 2 jaar geleden een macbook pro gekocht aangezien ik voor mijn studie wel een snellere laptop nodig had. Maar ondanks dat ik dus altijd heel blij met mijn macbooks ben geweest, twijfel ik wel een beetje of ik hierna nog voor een mac ga. Naar mijn idee betaal je toch wel erg veel voor het naampje en een laptop met maar 1 ingang is echt verschrikkelijk onhandig. Tegen de tijd dat deze macbook aan vervanging toe is, is alles wel wat meer ingesteld op draadloos hoop ik. Dus tegen die tijd bekijk ik of ik weer voor een mac ga of niet. Maar ga dan zeker wel een niet-mac overwegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 05:18

Het is natuurlijk niet alleen de naam waar je voor betaalt, maar vooral ook het besturingssysteem. OSX is gewoon veel stabieler dan Windows, veel veiliger en draait zo licht en krachtig dat je minder zware hardware nodig hebt voor het zelfde resultaat als een zwaardere windows computer. En ze zijn natuurlijk ontzettend waardevast en gaan erg lang mee wat de prijs ook weer deels goed maakt. Na 5 jaar krijg je nog bijna de helft van de prijs er voor terug vaak.

Voor kabeltjes zou ik eens op ebay kijken, daar vind je haast alles voor minder dan een euro.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:02

Ik heb een MacBook en wil nooit meer wat anders. Het is zoveel gebruiksvriendelijker dan Windows! Mijn laptop is inmiddels 6 jaar oud en werkt nog als een tierelier. Ik heb er gewoon Microsoft Word en Powerpoint op, dat gaat gewoon vlekkeloos.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:40

Hier ook iemand met een Macbook en ik heb de hele familie aangestoken! Ik heb een Macbook van eind 2011, zelf een SSD ingezet en hij loopt als een zonnetje. Zou nooit meer anders willen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:07

Ik snap niet waarom je een MacBook aan zou willen schaffen voor tekstverwerken etc.
Dan geef je een paar duizend euro uit, aan iets wat je inderdaad ook met een goedkopere Windows laptop of een iPad kunt.
Met Windows is niks mis mee, je moet gewoon een middagje eraan zitten en alle knopjes van bv. Word uitproberen.
Ikzelf vind iOS sowieso al erg fijn, behalve dat je de snelkoppelingen op het bureaublad (beginscherm) niet zelf kunt ordenen, maar zelfs daar zijn wel manieren voor (bv. mapjes).
Windows is gewoon meer compatibel, vooral in het bedrijfsleven. Wat ik wel echt een zwaar minpunt van Windows vind, is dat bij iedere nieuwe versie van bv. Office, de knopjes weer op een ander plek zitten, en ook steeds meer op een onlogischer plek, terwijl bij Apple (iOS en Mac OS) hetzelfde blijft.
Mac is voor mij gewoon te duur, dus gebruik ik met name veel iOS, ook prima systeem, vooral als je er in verdiept, blijken er veel verstopte handige knopjes te zijn. Vooral voor school etc. vind ik het een heel prettig systeem, ik kan bv. snel in de pauze iemand nog even snel een mailtje sturen.
Maar Windows vind ik juist prettiger om snel Files te maken, maar ook dat kan met iOS ook, als je er tenminste in verdiept.
Kortom: Als je je een beetje in Windows verdiept is het een retefijn programma. Maar dat geldt, voor mij dan, hetzelfde voor iOS, dat ik tevens eerst een rot-OS vond, maar nu juist heel prettig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:10

Hier ook een Mac en ik wil nooit meer terug. Helaas moet je soms, maar als het even kan...

Ik heb mijn MacBook pro nu 3,5 jaar, maar werkelijk hij voelt nog spiksplinter nieuw. Hij is werkelijk nog net zo snel als in het begin. Dat hebbik met Windows echt nog nooit meegemaakt. Plus. Als ik nu een nieuwe zou willen, kan ik mijn oude nog voor makkelijk zon 800 euro verkopen, ze zijn behoorlijk waarde vast.

Maar ja, de eerste aanschaf is duur. Pages, Numbers etc van Apple gebruik ik eigenlijk niet. Ik vind ze niet prettig. Gelukkig kan ik meedoen op het Microsoft 365 abonnement van mijn ouders en gebruik ik gewoon de klassieke word, excel en powerpoint. Publisher (voor wie dat nog gebruikt) is alleen niet beschikbaar voor OS X. Ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van office bestanden op mijn MacBook.

En ja. Zelfs als ik alleen nog maar moest text verwerken, zou ik toch nog steeds voor Apple gaan. Dat er mindere hardware in zit boeit niet, wat het besturingssysteem is zo soepel, dat hij ook geen zwaardere hardware nodig heeft om super soepel te draaien. Ja het is prijzig, maar in mijn ogen elke cent waard.

Ik baalde als een stekker toen ik van mijn werk een lomp zware HP Windows laptop kreeg en ik dus toch tot Windows gedoemd was. Toen het heugelijke bericht kwam dat we toch ook mochten kiezen voor Mac en er als het goed is binnenkort een MacBook pro voor me klaar licht deed ik letterlijk een vreugdedansje. Cant wait!!

Oh ja. Om de verwarring even uit het topic te halen.

iOS is voor iPhone en iPad. Het Apple besturingssysteem op computers als MacBook laptops en Mac desktops heet OS X