Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_MG schreef:Ik ben vanaf m'n 18e/19e begonnen met sparen. Had toen een vaste relatie en hadden plannen om samen te wonen. Uiteindelijk pas op mijn 26e uit huis gegaan maar wat was ik blij dat ik zo ongeveer alles al bij elkaar had verzameld! Elk jaar met kerst/verjaardag wel iets gekregen en tussendoor wat dingetjes gekocht die ik leuk of handig vond.
heel vergelijkbaar met mijn situatie dus. Ben nu nog niet uit huis, maar hoop dat het dit jaar wel een keer gaat gebeuren. Ben nu 25 en mijn vriend wordt binnenkort 27. We zijn vandaag 6,5 jaar samen. Dus wordt wel een keer tijd haha

verootjoo schreef:bruintje123 schreef:Maar dan moet je wel trouwen.
Ja, anders heb je dus geen uitzet![]()
Maar 40 jaar geleden, over die tijd had ik het, trouwde iedereen toch wel volgens mij. De trend van het 'hokken' kwam later pas.

purny schreef:@Palmera: Als je de mogelijkheid hebt om het geld in een keer uit te geven waarom niet. Maar veel mensen en met name jongeren denken er niet bij na dat je eerste huisje gewoon heel veel geld kost en dat je er niet met 100 euro bent.

Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik bestek van mijn tante heb gekregen wat zij nog had, borden van mijn ouders die zijn lelijk vonden en nooit gebruikten, een pannensetje van mijn oma toen zij overleden is. Dus 3/4 is tweedehands en goed gebruikt. Rebecca schreef:Ik kreeg alles van familie , en ben met een krap budget het huis uitgegaan dis was er blij mee . Had al wat dingne verzameld en hoefde niet extreem veel meer
spullen zoals een waterkoker, staafmixer enzo kan je allemaal mooi alvast hebben. Ik was er heel erg blij mee. Hoefde alleen aankleding te kopen. Borden, bestek enzo had ik allemaal al
Eight schreef:[naam] schreef:Ik kreeg alles van familie , en ben met een krap budget het huis uitgegaan dis was er blij mee . Had al wat dingne verzameld en hoefde niet extreem veel meer
Hier hetzelfdespullen zoals een waterkoker, staafmixer enzo kan je allemaal mooi alvast hebben. Ik was er heel erg blij mee. Hoefde alleen aankleding te kopen. Borden, bestek enzo had ik allemaal al

LiiNd_Y schreef:_MG schreef:Ik ben vanaf m'n 18e/19e begonnen met sparen. Had toen een vaste relatie en hadden plannen om samen te wonen. Uiteindelijk pas op mijn 26e uit huis gegaan maar wat was ik blij dat ik zo ongeveer alles al bij elkaar had verzameld! Elk jaar met kerst/verjaardag wel iets gekregen en tussendoor wat dingetjes gekocht die ik leuk of handig vond.
Ah nog iemandheel vergelijkbaar met mijn situatie dus. Ben nu nog niet uit huis, maar hoop dat het dit jaar wel een keer gaat gebeuren. Ben nu 25 en mijn vriend wordt binnenkort 27. We zijn vandaag 6,5 jaar samen. Dus wordt wel een keer tijd haha
. verootjoo schreef:Ja, anders heb je dus geen uitzet![]()
Maar 40 jaar geleden, over die tijd had ik het, trouwde iedereen toch wel volgens mij. De trend van het 'hokken' kwam later pas.
Hoogtepunt van het hokken waren de jaren '70-80 juist.