Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pmarena schreef:Ik zat ook al te denken, stel jullie willen een gezinnetje stichten, kan je je daar dan niet op richten?
Als je geen werk wilt gaan doen waarvoor je iets aan deze opleiding hebt, zou ik er sowieso mee stoppen want dan is het toch een beetje zonde van je tijd.
Wil je je echt gaan richten op het binnenbrengen van een inkomen in het huishouden, dan zou ik als ik jou was kijken voor een baan met iets van werkend leren?
Maar het lijkt me eerst belangrijk om een beetje een soort toekomst-visie te schetsen, hoe zie je dat voor je? Wil je je richten op carrière maken? Of wil je liever gewoon een leuk baantje hebben waar je niet met tegenzin naartoe gaat, waar je ook echt lekker vrij bent als je de deur achter je dicht trekt?
Of zou je graag een gezinnetje willen stichten en huismoeder worden met een paar uurtjes per week kantoorwerk of in de supermarkt ofzo?
Als je even je trots opzij zet is zo'n baantje echt helemaal niet verkeerd namelijk
Gewoon een stukje extra inkomen, weinig gezeur aan je hoofd, je vrije tijd is echt je vrije tijd en als jij dan thuis alles goed draaiende houdt dan lever jij net zo'n belangrijke bijdrage als je vriend die het grootste gedeelte van de inkomsten binnen brengt.
PimxBotje schreef:Lijkt mij dat er in het krijgen van kinderen en ze opvoeden een hele belangrijke taak ligt voor zowel man en vrouw.
En een huishouden bestieren is een heel karwei .
Studeren kan je tot op hoge leeftijd zelfs hoog bejaarden studeren nog wel eens af.
Het is maar net waar topic starter haar hart naar uit gaat.
Tink89 schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat je een beetje zeurt. Tuurlijk is stage niet altijd leuk, maar het leven is soms nou eenmaal een paar dagen niet leuk. Je typt dat je al enkele keren afgebeld hebt. Daar zou ik als stagebedrijf ook niet blij mee zijn (ziekte is natuurlijk een ander verhaal). Ik denk dat je gewoon moet doorzetten. Een diploma is beter dan niks en met je huidige cv zal elke toekomstige werkgever denken 'Nou, die maakt dus nooit iets af en heeft geen doorzettingsvermogen'.
bigone schreef:pmarena schreef:Ik zat ook al te denken, stel jullie willen een gezinnetje stichten, kan je je daar dan niet op richten?
Als je geen werk wilt gaan doen waarvoor je iets aan deze opleiding hebt, zou ik er sowieso mee stoppen want dan is het toch een beetje zonde van je tijd.
Wil je je echt gaan richten op het binnenbrengen van een inkomen in het huishouden, dan zou ik als ik jou was kijken voor een baan met iets van werkend leren?
Maar het lijkt me eerst belangrijk om een beetje een soort toekomst-visie te schetsen, hoe zie je dat voor je? Wil je je richten op carrière maken? Of wil je liever gewoon een leuk baantje hebben waar je niet met tegenzin naartoe gaat, waar je ook echt lekker vrij bent als je de deur achter je dicht trekt?
Of zou je graag een gezinnetje willen stichten en huismoeder worden met een paar uurtjes per week kantoorwerk of in de supermarkt ofzo?
Als je even je trots opzij zet is zo'n baantje echt helemaal niet verkeerd namelijk
Gewoon een stukje extra inkomen, weinig gezeur aan je hoofd, je vrije tijd is echt je vrije tijd en als jij dan thuis alles goed draaiende houdt dan lever jij net zo'n belangrijke bijdrage als je vriend die het grootste gedeelte van de inkomsten binnen brengt.
Gezin stichten is prima, echter, om dan maar genoegen te nemen met een paar uurtjes kantoor- of winkelwerk, raar advies. Kinderen worden groot en dan?? Ts kan beter nu doorpakken, onderwijs oid in en dan heeft ze en een leuke baan waar ze in voor uit kan en geen cv over twintig jaar waar een paar uurtjes winkelwerk op staat. Zal ze alsnog flink aan de studie moeten voor een leuke baan. Dan kan ze dat beter nu doen en dit is ook in het geval van falende relaties veel beter. Je moet als mens jezelf kunnen onderhouden.

) dan nog een aantal jaren aangemodderd, dan gezinnetje stichten en dan pas met je 40e of nog later een keer toetreden tot de arbeidsmarkt zonder dat je een papiertje hebt.
(maar wie weet moet TS niet dènken aan koters, geen idee
)
pmarena schreef:Maar niet vergeten dat het stikt van de huismoeders die volkomen tevreden zijn met een simpel baantje, nu of straks. Is niks om je voor te schamen of je te goed voor te voelen, in veel gevallen hebben die dames het beter bekeken dan de vaak stressende carrière-tijgers
Kinke schreef:Tja, ik vind dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en die stage fatsoenlijk moet afronden. 2 dagen per week stelt niets voor vergeleken bij een fulltime baan. Als jij dat lichamelijk niet kunt door knieproblemen dan had je niet aan die stage moeten beginnen neem ik aan. En over niet willen werken op een dag dat iemand anders vrij is vind ik behoorlijk beschamend, aangezien je ook al dagen hebt gemist.
Vanillia schreef:Maartje het gaat niet specifiek om die opleiding, maar om een diploma op zich. En de kortste weg naar het diploma is deze opleiding af te ronden. TS komt niet echt gemotiveerd over om überhaupt iets af te ronden namelijk, dus een nieuwe opleiding haalt dan weinig uit.