De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:41

rien10 schreef:
Felicxa schreef:

Ik denk dat je dit topic niet al te serieus moet nemen. :)

Echt een geweldig topic dit, ik heb hardop zitten lachen :')

Ja, precies, maar dat kwam kennelijk niet zo over. :D

Sorry, zonder emoticons is het soms wat moeilijk interpreteren op het internet :P :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:41

KimD schreef:
GamblersCup schreef:
...en duidelijk om voor de lol tegen hielen aan te rijden :D

Ik denk dat moeders met kinderen een speciaal soort panda-punten kunnen verzamelen door die dingen te doen. :j

_O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:45

In Amsterdam zie ik zelfs dat kinderwagens gebruikt worden als projectiel om tussen de metrodeuren te werpen zodat je de metro nog net kan halen 8)7 Inclusief zeer geschokt kind overigens.

Of met huge kinderwagens winkels als de Primark binnen gaan en daardoor alle ruimte (wat al niet veel is) nog meer blokkeren :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:46

Tiffany schreef:
Waar je je druk om maakt,

Als ik een bekende tegen kom maak ik daar ook rustig een praatje mee met jawel mijn kinderwagen. O:) Ik behoor dus tot de kinderwagenmaffia. En nee ik kan niet voorkomen dat ik een keer perongeluk in de weg sta voor mensen die blijkbaar geen mond hebben :roll:

Ik had werkelijkwaar geen idee dat je in de supermarkt (of ervoor, of op de stoep) niet meer mag praten met de medemens omdat ik anders andere mensen frustreer :))

Blijf jij ook gewoon in de weg staan dan, als al 5 mensen aan je vragen of ze er langs mogen?

Natuurlijk mag jij met je medemens praten... alleen moet je niet de weg blokkeren voor mensen die gewoon hun boodschappen willen doen en daarna weer verder willen gaan. Echt bloedirritant. Dan ga je toch even aan de kant staan, of náást de deur in mijn geval... beetje sociaal zijn. Dat asociale blokkeren brengt echt het slechtste in mij naar boven, als het niet verboden was zou ik zulke mensen echt opzij trappen :')

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:46

Wat ikzelf vooral heeeeeeel irritant vind als moeder met kinderwagen is mensen die totaal geen rekening houden met de feit dat je een kinderwagen bij je hebt. Ik probeer altijd zo goed mogelijk op te letten maar veel mensen krijgen het echt voor elkaar dat hoe goed je ook oplet je toch tegen ze aanrijd...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:47

Bloedirritant inderdaad.
Ik pleit ook nog steeds voor kind(erwagens) vrije dagen bij bijvoorbeeld dierentuinen, pretparken, recreatiegebieden etc etc.
Wat zou dat me blij maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:47

Jaaaaa! Absoluut! Ik zou de eerste klant/bezoeker zijn!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:48

Goof schreef:
Bloedirritant inderdaad.
Ik pleit ook nog steeds voor kind(erwagens) vrije dagen bij bijvoorbeeld dierentuinen, pretparken, recreatiegebieden etc etc.
Wat zou dat me blij maken.

Als ze die dan even gelijk doen met rollator vrije dagen! <<)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:49

KimD schreef:
Nog erger, moeders met kinderwagens ZONDER kind. Dat kind rent dan ergens onbeheerd los rond waardoor moeders nog ongecontroleerder met dat gevaar op wielen rond scheurt. :')

Of je maxicosi op het kinderzitje van het winkelwagentje zetten. Terwijl 2 niet opgevoede koters door de winkel rennen en vervolgens samen besluiten om aan het handvat van winkelwagen te gaan hangen. Baby kreeg vliegles, nooit geweten dat mijn vriend zo snel kon zijn, die ving voorbijvliegende baby nog net op. Dus dan maar liever in een wegblokkerende kinderwagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:50

Had je mij eens moeten zien gaan met een huge tweelingwandelwagen...
Rijen meters breed achter me.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:51

BeeMed schreef:
KimD schreef:
Nog erger, moeders met kinderwagens ZONDER kind. Dat kind rent dan ergens onbeheerd los rond waardoor moeders nog ongecontroleerder met dat gevaar op wielen rond scheurt. :')

Of je maxicosi op het kinderzitje van het winkelwagentje zetten. Terwijl 2 niet opgevoede koters door de winkel rennen en vervolgens samen besluiten om aan het handvat van winkelwagen te gaan hangen. Baby kreeg vliegles, nooit geweten dat mijn vriend zo snel kon zijn, die ving voorbijvliegende baby nog net op. Dus dan maar liever in een wegblokkerende kinderwagen.

:oo :oo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:53

vonneke schreef:

Ik wilde ze net aanhalen! En dan heb je nog de overtreffende trap met zo'n zitje voren op de wagen waardoor er drie kinderen oppassen.

Wat een monsters zijn die dingen. :') Je zou er bijna een B-rijbewijs aan moeten koppelen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:54

BeeMed schreef:

Woth?!? :wow: :wow:

KimD schreef:

Maar iemand zei het al eerder, ze kunnen het ook heel goed met winkelwagentjes. En om nou "winkelwagen vrije dagen" in een supermarkt te organiseren... >;) _O- :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:57

KimD schreef:
vonneke schreef:

Ik wilde ze net aanhalen! En dan heb je nog de overtreffende trap met zo'n zitje voren op de wagen waardoor er drie kinderen oppassen.

Wat een monsters zijn die dingen. :') Je zou er bijna een B-rijbewijs aan moeten koppelen.

Ik heb het niet meer. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:59

KimD schreef:

Maar iemand zei het al eerder, ze kunnen het ook heel goed met winkelwagentjes. En om nou "winkelwagen vrije dagen" in een supermarkt te organiseren... >;) _O- :D[/quote]

Die dagen kun je het beste combineren met de "Bootcamp dagen en Hamsterweken". Dan moet je veel boodschappen zelf dragen en dan bij de kassa even op de band al rennend de boodschappen aangeven aan februari caissière.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:04

KimD schreef:
[naam] schreef:

Kunt er ook nog zo'n opstapje achter hangen...

Maar mensen irriteerde zich inderdaad mateloos aan me.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:06

Hahaha een topic naar m'n hart! _O- Hier in de buurt vallen de kinderwagens wel mee, maar wij hebben de bakfietsmoeders. Daar wordt je ook niet heel blij van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:07

Susanne schreef:
Hahaha een topic naar m'n hart! _O- Hier in de buurt vallen de kinderwagens wel mee, maar wij hebben de bakfietsmoeders. Daar wordt je ook niet heel blij van :')

daar is mijn tweelingkinderwagen voor omgeruild... _/-\o_

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:07

Susanne schreef:

Die heb je hier niet. Dat is met recht Wonder Woman die hier in Zuid-Limburg met een bakfiets gaat fietsen. _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:10

Ik ben zelf met kind altijd het liefst zo snel mogelijk de winkel uit. Ze is net 2 en dat kan drama geven.
Met kinderwagen was dat overigens niet anders. Het liefst zsm de winkel weer uit.

Maar ik neem hem nu ook mee, buggy achtig ding dan wel, voor mij boodschappen. Dochter wil graag lopen. Mocht ze moe woorden of toch besluiten een toneelstuk op te voeren in de supermarkt omdat ze het ergens niet mee eens is dan gaat ze er in.
Daarom heb ik m mee terwijl mijn dochter mee loopt door de supermarkt.

Overigens heb ik gelukkig nog geen theatrale taferelen in de supermarkt meegemaakt.
Maar ik doe dan ook het liefst gewoon boodschappen zonder haar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:11

Geweldig topic :D

Hier gelukkig geen last van maar lees het met plezier.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:12

Felicxa schreef:
rien10 schreef:
Wow, jullie zitten er echt mee he?

Ik denk dat je dit topic niet al te serieus moet nemen. :)

Echt een geweldig topic dit, ik heb hardop zitten lachen :')

Same here, ook over de 'supermarktverschillen' die voorbij kwamen en de vliegende baby _/-\o_ :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:14

Ga eens in een rolstoel de supermarkt in, dan blijken niet alleen mensen met kinderwagens zich zo te gedragen als beschreven in de openingspost.. En het allerleukste? De mensen die menen dat ze nog wel even snel voor je langs kunnen, waardoor je wel tegen ze op moet botsen (ondanks voor mij zeer pijnlijke poging tot noodstop) en dan ook nog boos worden. Op een goede tweede plek staan de mensen die zonder op of om te kijken achteruit of opzij stappen en daarbij bij je op schoot komen. En dan als excuus gebruiken dat je ook zo laag zit en ze dus wel over je heen moeten kijken. Ik snap niet dat mensen hun kinderen nog los durven te laten lopen, want die zijn net zo 'laag' of nog 'lager' dan dat ik zit.
Het meest onterend vind ik overigens de mensen die al dan niet op mijn schouder leunend (wederom met als resultaat pijn!) over me heen gaan hangen om over mijn hoofd iets te pakken of bijvoorbeeld alvast hun boodschappen op de band leggen bij de kassa. Alsof het dan sneller gaat. 8)7

Ik probeer dus echt op rustige momenten naar de winkel te gaan, maar ja, ik ben naast gehandicapt ook gewoon een mens en vind dat ik dus ook best recht heb op vergeten boodschappen die ik op drukke momenten dan toch moet halen. :P

Maar goed, wat ik wil zeggen, iedereen staat/loopt/rolt weleens in de weg, het zou fijn zijn als we allemaal wat meer rekening met onze medemens zouden houden. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:19

estell__ schreef:
Ik probeer altijd zo goed mogelijk op te letten maar veel mensen krijgen het echt voor elkaar dat hoe goed je ook oplet je toch tegen ze aanrijd...

Die mensen presteren dat ook als je met een winkelwagen loopt of zo'n sleurmandje.
Heb laatst bij Action nog iemand aangereden met m'n winkelwagen omdat diegene meende over te moeten steken en daar geen ruimte meer voor was. :')

Urbanus

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:23

Ik ben mijn kinderwagen al flink aan het bewapenen. September 2017 mensen. Dan maak ik Alkmaar city onveilig.

GEEN ENKEL OF KNIE
IS VEILIG VOOR LIEVELI

*drops the mic*