De glazenwasser

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:27

Mijn vriend wil ook wel een glazenwasser... maar als ik hier het zo lees :+ Dan pas ik haha!
Ik zou ook niet betalen als ik er niet omgevraagd heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 11:28

Ik ga idd even bellen met het hoofdkantoor!

Wat betalen jullie per keer voor de glazenwasser? Ik heb sowieso het idee dat die van ons erg duur is.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:30

rien10 schreef:
Hoe kom je aan een telefoon nummer bij een mondelinge overeenkomst zonder facturen, briefpapier?

Op het briefje dat ze bij ons door de deur doen als we er niet zijn, staat het telefoonnummer. Maar ja, dan moeten ze wel zo werken natuurlijk.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:31

Cayenne schreef:

Wat betalen jullie per keer voor de glazenwasser? Ik heb sowieso het idee dat die van ons erg duur is.

Maandelijks was het 12 euro, om de maand 16. Maar da's in een dorp. Mijn moeder woont in een stad betaalt iets meer, geloof ik. Als je wilt kan ik haar wel vragen. Ze betaalt geen 18 euro, dat vind ik ook best aan de prijs.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:31

Aha, dan heb je het nummer te pakken inderdaad.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:32

bij ons komt hij trouw precies elke maand, wij leggen altijd het geld voor hem op een afgesproken tijd en plaats klaar buiten omdat wij meestal niet thuis zijn als hij komt ophalen. Hij weet dus dat hij 10 euro per maand krijgt en wij weten dat hij 1x per maand komt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:33

Cayenne schreef:

Wij betalen 10 euro per keer voor deze raampartij. Het was 8 euro maar nu ze met osmosewater wassen is het 2 euro duurder geworden, het is nu wel schoner als toen ze het nog met de hand deden. Hij komt elke maand/4 weken.
Afbeelding

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:35

Cayenne schreef:

15 euro. Voor voor en achter, boven en beneden.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:37

Wij betalen 18 euro voor en achter en wij hebben een heeeeeeel hoog huis dus ik vind het heel prima, ze komen rond de 6 weken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:38

Wij hebben momenteel geen glazenwasser, maar het kaartje wat we zo nu en dan in de bus krijgen geeft aan €12/maandelijks of €16/tweemaandelijks. Dat is dan boven/beneden en voor/achter, dakkapel doen ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:39

Wij hebben hetzelfde probleem. Wij wonen in Rotterdam in een rijtjeshuis en hij doet dan dus ook gelijk de hele straat. Het is wel handig want we kunnen er zelf niet bij, maar er zit inderdaad geen enkele regelmaat in. En het is duur hoor. := Nu hebben we het geld klaar liggen (we hebben vaak geen contant of we zijn niet thuis) en dan komt ie het niet ophalen. :roll:

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:45

Gewoon aangeven dat je al hebt opgezegd, vriendelijk blijven lachen en dan haken ze vanzelf af. Hier probeerden ze het ook, de ramen ongevraagd wassen en dan om geld bietsen, of vaker wassen dan afgesproken. Ik bleef gewoon aangeven dat ik er niet om gevraagd had, en als ik er wel om gevraagd had betaalde ik netjes en dat wisten ze. Overigens hebben ze ook weleens 2x voor de deur gestaan voor dezelfde betaling en als je dan aangeeft dat ze hun administratie niet op orde hebben bieden ze excuses aan en verdwijnen ze weer.

Maar ze houden stug vol, we zijn inmiddels verhuisd (wat we hadden aangegeven aan de glazenwassers) en nu belden de nieuwe bewoners dat de ramen toch waren gedaan en dat zij nu moesten betalen. Of we niet even hadden kunnen opzeggen. Sja dat hebben we gedaan maar ze proberen het gewoon :Y)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:47

Ik betaal ook €16 voor vier ramen. Hij komt elke 4 weken, behalve als het heel slecht weer is. Of als hij er niet bij kan. En dat gebeurd ook nog wel eens hier in de stad. Dan kan het hoogwerkertje niet op de stoep.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:53

Cayenne schreef:

18.95 voor voorkant/achterkant/dak van de serre. Normaal rijtjeshuis met drie verdiepingen. Zolderraam doen ze niet, komt de telescoop niet bij.
Wij krijgen de factuur in de bus en kunnen het dus overmaken. Geen gedoe met contant geld.
Als ze een keer niet hoeven te komen, of als je om de maand wilt in plaats van iedere maand, dan kun je ze gewoon bellen en dan slaan ze dat op. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 11:56

De prijzen lopen dus nog flink uiteen zeg! We hebben overigens een normale twee onder éénkapper, dus niet exorbitant veel ramen oid.
Ik zag iemand voorbij komen met 16 euro voor 4 ramen :wow: Dat lijkt me in verhouding dan helemaal duur.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:58

Op de derde verdieping? Nee hoor valt reuze mee. Daar mogen ze niet met de ladder wassen en hebben ze dus speciaal materiaal nodig.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:00

Mijn vriend woont op de derde etage en heeft maar twee ramen en een glazen front aan het balkon, maar volgens mij is dat ook zo duur, inderdaad vanwege de hoogwerker en zo.
Gelukkig doen ze het daar via de VVE met het hele gebouw tegelijk, dus hem kost het niets :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:02

Maar dus, je hebt 2 keer opgezegd (heb je de eerste keer überhaupt aangevraagd of stonden ze er ineens en heb je maar betaald?) .Zij komen ongevraagd toch. Heb je ooit een contract getekend oid?

Dat wil dus zeggen, als ik morgen ongevraagd je gras kom maaien en je een rekening geef van 150 euro, jij dat zal betalen "want ik heb het werk wel gedaan", ookal vroeg je er niet om? Dan weet ik waar ik geld moet gaan verdienen :+ .

Gewoon volgende keer als ze er staan zeggen sorry jongens, ik heb jullie niet gevraagd, ik heb het opgezegd, ik betaal niets en regel het maar met jullie baas. Of denk ik echt te simpel?

De glazenwasmaffia, dat is nieuw voor mij :+ .

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:04

Hier ook een 'normaal' huis, beneden, boven, voor en achter. Dakkapel doen ze niet, maar ze nemen wel eens in de zoveel tijd ook het houtwerk achter onder het raam af.
Toen ik nog in een appartement woonde kwamen ze daar twee keer per jaar op kosten van de woningbouw. Daar hadden ze zo'n installatie voor. Maar ik woonde naast een drukke weg en de roet was gewoon in het glas gebrand ofzo, want heel schoon werd het nooit daar.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:08

Hier betaal je voor een 2 onder 1 kap woning (dorp) 18 euro maar dan doen ze alle ramen en nemen ze de deuren ook mee, toen ze nog met zijn tweeën waren namen ze de dakkapel ook mee, maar hij is nou alleen dus de dakkapel gebeurd niet meer (ivm veiligheid)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:12

Onze doet voor en achter en alle ramen inclusief grote schuifpui van glas, dakkapel en zolderraam, en alle kozijnen. Met osmosewater. Hij kost 22 euro. Hij komt ongeveer om de maand, tussendoor houd ik het zelf bij maar boven doe ik niet (vind dat eng op zo'n ladder haha), dus daar hebben we hem eigenlijk voor.

TS wat irritant dat ze ongevraagd steeds je ramen doen. Ik zou even bellen en duidelijk aangeven dat je het stop wilt zetten, en bevestigen per mail. Komen ze dan nog steeds, zou ik niet meer betalen.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 28-03-17 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:13

De deur nemen ze idd ook mee en de kozijnen maken ze ook schoon.
Ik moet ook wel zeggen dat ze het verder keurig doen! Daar heb ik ook geen klachten over.
Anders was het betalen helemaal snel over geweest :+

Kwanyin, als je het zo schrijft ben ik idd wel heel goedgelovig geweest :')
Gelukkig hebben we vooral mos in de tuin ipv gras _O-

Ik had nog nooit van osmosewater gehoord trouwens. Even gegoogled maar volgens mij gebruikt onze glazenwasser dat niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:17

Ik had ook glazenwassers, 1 x in de 2 maanden voor 13,50 álle ramen benden en boven.Ik gaf ze ook heel vaak 15,- gewoon een fooitje erbij.
In het begin gebeurde het ook bij álle ramen,maar later werden er steeds meer ramen niet meer gedaan. De 2 ramen aan de zijkant van het huis boven en onder, w.c. raampje, doucheraampje.En als de vlonder in de achtertuin nat was,was het te glad voor ze en deden ze de achterkant gewoon helemaal niet boven.En ze deden het ook helemaal niet goed meer.Ik zag het toen de zon erop stond, helemaal vol vieze vegen.
Ik heb ze gewoon gezegd dat ze niet meer hoefde te komen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:20

Toen ik hier net woonde kwam de glazenwasser hier elke maand, dat was schijnbaar de afspraak met de vorige bewoner. Dat vond ik wel erg veel en nu komt ie eens per 3 maanden en doet dan beneden en boven. Kost me 13 euro per keer en vind het zijn geld dubbel en dwars waard :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:27

Mos kom ik water geven voor 200 euro per -ongevraagde- keer hoor :)) .

Nee maar je hebt dus ook nooit een contract ofzo getekend? Krijg je eigenlijk iets van betalingsbewijsje? Geen idee hoe de glazenwasmaffiawereld werkt ik ken dat hier niet :+ . Maar dan volgende keer gewoon zeggen, sorry, toon eens waar ik gevraagd heb om ze vandaag te komen doen? Kan je niet? Oh ja, dat komt omdat ik het niet gevraagd had.

En tja als ze dan uit protest je ramen bekladden dan was je ze gewoon zelf :+ .