trysteffy schreef:[ [url=m/b9qCDl.png]Afbeelding[/url] ]
Dit zal het zeker zijn?
Die had ik van de week op afmelden gedrukt..
Als jij hem niet gekoppeld hebt aan jouw computer (moet je code voor scannen enzo), dan moet dat idd je vader zijn.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xPabloBokt schreef:Even kort door de bocht: dit is je reinste privacyschending.
TS: je bent 21. Je vader is te ver aan het gaan. Zelfs als je 15 was geweest heeft hij nog steeds niet het recht om zomaar in jouw privésfeer te gaan zitten snuffelen.
Brainless schreef:xPabloBokt schreef:Even kort door de bocht: dit is je reinste privacyschending.
TS: je bent 21. Je vader is te ver aan het gaan. Zelfs als je 15 was geweest heeft hij nog steeds niet het recht om zomaar in jouw privésfeer te gaan zitten snuffelen.
Totdat er een meisje van 15 in handen van een loverboy/oudere man valt;
dan krijgen de ouders over hun heen dat ze hun kind veel beter in de gaten hadden moeten houden.
Brainless schreef:Gianti schreef:In gaten houden en berichtjes lezen en zelfs verwijderen vind ik heel verschil
Oh jawel hoor... in de gaten gehouden, gelezen (melding bij de politie gemaakt), berichten verwijderd en geblocked.
Ik doe er alles aan om te voorkomen dat mijn meiden in handen van verkeerde mannen vallen.
Gianti schreef:In gaten houden en berichtjes lezen en zelfs verwijderen vind ik heel verschil
Gianti schreef:Als je zo iets preventief al doet, kan je je kinderen beter opsluiten..
Fouten maken hoort bij leven, ontdekken wat voor type bij je hoort in zekere maten ook.. als ouder kan je in mijn ogen beste een veilige omgeving creëren door ruimte te creëren om erover te praten, ipv stiekem gedoe in de hand te werken
Zinzi_jewel schreef:Precies dit
Mijn kinderen zijn nog jong
Bijna 10 en 8
Maar ik leer ze nu al dat er geen onderwerp ter wereld is waarover ze niet kunnen praten met me ...
en dat doen ze tot heden ook altijd
Ik hoop met een openlijke opvoeding niet dit soort dingen mee te maken met ze .
Zoals vader van TS doet
Je creeert hiermee stiekem gedrag en dan krijg je eerder lastige situaties waarvoor je ze niet kunt behoeden omdat kinderen er dan niet over praten .
Ik ben inmiddels 38 maar stiekem ben en blijf ik ook mijn vaders kleine meid .
Hij zal me helpen en beschermen waar hij kan en wasr nodig
Maar er zijn grenzen .
Zo ook voor jou vader TS
miesnaom schreef:Wauw mensen reageren heftig zeg. Zoals ts zelf aan geeft heeft ze geestelijk een beperking en zijn er in het verleden al dingen gebeurt die niet moesten gebeuren. Haar schrijfstijl geeft ook niet een bepaald volwassen beeld(geeft natuurlijk niks). Ik denk dat het meer dan logisch is dat haar vader haar in de gaten houdt. Voor haar eigen bestwil. Je kan natuurlijk wel overleggen dat je het niet leuk vind dat er berichten worden verwijderd en je de jongen graag beter wil leren kennen. Ga een gesprek aan met je vader op een rustige manier. Misschien kan hij met ideeën komen zodat jullie elkaar beter kunnen leren kennen maar het wel een veilige omgeving voor ts blijft. Nogmaals (niks voor jou ts) maar het is geen 21 jarige zonder dingen. Dus de reacties mogen best wat minder heftig. Haar vader wilt haar graag beschermen. NIEMAND weet wat er is gebeurt vroeger, dus even pas op de plaats.
trysteffy schreef:Had vorige week ook verteld waar ik naar toe ging dat het die straat was en die huisnummer.
Maar zoals nu ik durf gewoon me watshapp niet te openen en te reageren op zijn berichtjes voor dat me vader het leest.
Ygritte schreef:trysteffy schreef:Had vorige week ook verteld waar ik naar toe ging dat het die straat was en die huisnummer.
Maar zoals nu ik durf gewoon me watshapp niet te openen en te reageren op zijn berichtjes voor dat me vader het leest.
Probeer dat eens te vertellen aan je vader. "Ik word bang om whatsapp te gebruiken". Dat kan namelijk niet zijn bedoeling zijn, dat jij je juist onveilig voelt. En vraag dan of er andere oplossingen zijn. Heeft hij misschien liever dat de jongen eerst een paar keer bij jullie komt ipv dat jij naar hem toegaat? Als je hem vraagt wat hij wil, kun je ook makkelijker antwoorden "ja, dat wil wel doen" of "nee, dat wil ik liever niet doen". Wil hij bijvoorbeeld het adres hebben van de jongen, of ook dat de jongen hem een keer opbelt of met hem komt praten?
Als je dit niet open en eerlijk aan je vader zegt zal er ook niet veel veranderen, want dan heb jij je grenzen en ideeën niet duidelijk gemaakt. En met 'open en bloot' bedoel ik: eigenlijk alles zeggen wat je hier zegt. Niet alleen maar zeggen "ik doe rustig aan", maar ook open en direct zeggen "Ik merk dat je naar mijn berichten kijkt en me dus niet vertrouwt. Dat vind ik heel erg vervelend en daardoor durf ik bijna niet meer te whatsappen. Ik ben volwassen en denk dat ik de situatie goed in kan schatten, maar ik snap dat je bezorgd bent en daarom wil ik wel iets doen waardoor je geruster bent. Heb je liever dat hij een keer hier komt zodat je hem nog een keer kunt zien en ontmoeten?". Ik snap dat confronteren eng is, maar je bent dan wél heel erg duidelijk. Je zegt dan heel precies wat je dwars zit en waarom je denkt dat het anders moet en kan.
Je zult toch echt moeten gaan praten over hoe vervelend je dit vindt. En eventueel ook over of er misschien een middenweg is waarin je vader toch gerustgesteld is, maar waarin jij niet constant op je tenen hoeft te lopen omdat je vader alles in de gaten houdt.

trysteffy schreef:Jolien87 schreef:Kun je misschien met je telefoon naar een servicepunt om naar een app te vragen die je vader heeft geïnstalleerd? Zij kunnen dit wellicht voor je verwijderen. Dit is echt geen gezonde situatie.
Heb je het hier ook al in een wederzijds gesprek met je vader over gehad?
Ik heb zelfs in zijn tellefoon gekeken wat voor rare app het is waar die bij was dan. Maar kon niks vinden..
we hebben vannochtend dan een gesprek gehad dat ik er op zei van heb eigenlijk weinig tijd er voor voor een jongen. En dat ik hem eerst vaker dan wil zien en niet binnen een maand iets hebben. zegt ie ja wat wil je van me vetrouwen geduld enzo ik zei ja. Maar dus ik vetrouw hem nog niet hellemaal dat ik dus er om ga liegen om de jongen..