Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nikkietjuh schreef:renee16 schreef:Volgens mij heb ik ook op je vorige topic gereageerd. Het bedrijf heeft er geen financieel voordeel aan je nu 'te laten gaan'. En volgens mij is deze constructie door zwangerschap hartstikke verboden! Zwangerschap mag nooit een reden zijn van 'ontslag'.
In jou schoenen zou ik de vergoeding zeker opeisen, dit klinkt niet veelbelovend voor je contract. Ik verwacht dat je anders helemaal met lege handen staat.
In dit geval is het geen ontslag. Haar contract loopt gewoon af. Zwanger of niet bij het bereiken van de einddatum eindigd het contract van rechtswegen en hoeft niet verlengd te worden.
dromertje2 schreef:Maar het is toch geen ontslag als het contract gewoon gedaan is?
_lautje_ schreef:Heb je op papier staan dat je indien je afziet van je transitievergoeding ze na maximaal(!) 6 maanden weer werk voor je hebben? Als dat zo is, is dat gewoon toegestaan. Hebben ze niet een nieuw contract voor je kun je alsnog je transitievergoeding claimen.
Indien ze binnen 6maanden je nieuw contract aanbieden blijf je ook in fase B.
Daarnaast heb je 3 maanden de tijd na afloop van je contract om je transitievergoeding te claimen.
Mocht je nog vragen hebben: stel ze! Ik ben jurist bij een uitzendbureau.
Gillbo schreef:Kan je niet met het bedrijf overleggen dat ze jou een contract bieden per 01-08-2017?
Omdat het uitzendbureau jou contract niet verlengd ben je volgens mij gewoon vrij omdat contract te accepteren?
Dan heb je en je contract en je eist je claim op bij het uitzendbureau en tot die tijd vraag je een uitkering aan
djuulsie schreef:Jouw zwangerschapsverlof kost hun niks, dus raar dat ze je dan niet meteen een verlenging geven.
Begrijp ook niet precies wat je nu wel en niet voor overeenkomsten heb getekend. *edit* dat is dus een overeenkomst van niks. Kleine lettertjes zullen wel 1000 uitwegen bieden.
Ik zou claimen, want zekerheid dat je terug mag heb je pas als er een handtekening van hun onder een contract staat.
Regallie schreef:Gillbo schreef:Kan je niet met het bedrijf overleggen dat ze jou een contract bieden per 01-08-2017?
Omdat het uitzendbureau jou contract niet verlengd ben je volgens mij gewoon vrij omdat contract te accepteren?
Dan heb je en je contract en je eist je claim op bij het uitzendbureau en tot die tijd vraag je een uitkering aan
Dat wil het bedrijf niet. Gezien ik al 2 jaar werk voor dit bedrijf zullen ze mij direct in vaste dienst moeten nemen. Dit willen ze echter niet, omdat er op de afdeling een flexibele schil moet zijn mocht het slechter gaan met het bedrijf..... De intentie is er om mij nog 1 maal een contract via het uitzendbureau aan te bieden en daarna over op een vast contract. Maar goed dit zeiden ze ook voor het contract wat nu af loopt.
Regallie schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof dat ongeveer iedereen zegt de vergoeding gewoon te claimen.
Wat betreft de vragen over het bedrijf zelf. Ik kan weinig hoogte van ze krijgen. Ze hebben het continu over een vast contract, maar nu het puntje bij paaltje komt laten ze het af weten. Ze geven wel aan blij met mij te zijn en ik hoef zeker niet bang te zijn dat ik niet terug mag komen. Kortom, ik weet niet zo goed wat ze nou willen. Maar tegelijkertijd willen ze mijn contract niet doorverlengen (want, en ja dit is letterlijk gezegd; stel je nou voor dat er iets gebeurt tijdens de zwangerschap of bevalling waardoor je niet meer zou kunnen werken).
Daar tegenover staat dat ik het er ontzettend na mijn zin heb. Ik heb leuke collega's en erg leuk en afwisselend werk.
Liezel1 schreef:Regallie schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof dat ongeveer iedereen zegt de vergoeding gewoon te claimen.
Wat betreft de vragen over het bedrijf zelf. Ik kan weinig hoogte van ze krijgen. Ze hebben het continu over een vast contract, maar nu het puntje bij paaltje komt laten ze het af weten. Ze geven wel aan blij met mij te zijn en ik hoef zeker niet bang te zijn dat ik niet terug mag komen. Kortom, ik weet niet zo goed wat ze nou willen. Maar tegelijkertijd willen ze mijn contract niet doorverlengen (want, en ja dit is letterlijk gezegd; stel je nou voor dat er iets gebeurt tijdens de zwangerschap of bevalling waardoor je niet meer zou kunnen werken).
Daar tegenover staat dat ik het er ontzettend na mijn zin heb. Ik heb leuke collega's en erg leuk en afwisselend werk.
Hieruit blijkt toch duidelijk dat zwangerschap de reden is voor het niet verlengen van het contract....
verootjoo schreef:Lijkt eerder dat ze niet aan een vast contract willen en TS mogelijk een tijdelijk contract willen geven weer na haar zwangerschap. Aangezien ze al langer ambivalent zijn.
Regallie schreef:Ik heb mijn vergoeding gisteren aangevraagd.
Ze spelen het in ieder geval wel slim, want ik houd er een rot gevoel aan over.
Maar zoals jullie ook zeggen, ik kan beter voor mezelf kiezen. Dat doen zij ook.