Ik word helemaal gek!!....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:12

Ik begrijp het probleem niet zo goed met het niet uit groepsapps kunnen stappen (dit bedoel ik trouwens absoluut niet negatief tegenover jou TS). Het is maar een telefoon en maar whatsapp, zat mensen die uberhaupt geen smartphone hebben. Nou ken ik de situatie van TS niet, maar als iemand anders boos wordt of zich gekwetst voelt omdat jij uit een groepsapp stapt waar je ongevraagd in zit en gek van wordt, zou ik dat best gek vinden.

SavannahNx

Re: Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:16

Groepsapp op stil zetten. En als je het aan hebt staan dat je foto's in je fotorol komen kan je die ook uitzetten. Dan moet je handmatig foto's opslaan. Je krijgt als je de groep op stil zet geen meldingen van de groepsapp alleen als je app aanklikt kan je het lezen. Je krijgt wel gewoon meldingen van anderen die je appen. En anders gewoon eruit gaan :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:16

En als je echt niet helemaal kunt weglopen, dan kun je altijd nog het excuus uit de hoed toveren dat je telefoon niet goed om kan gaan met snelle gesprekken / veel data en dat je dus niet altijd alles mee kunt lezen, en of ze bij belangrijke dingen even een seintje willen geven.
(Da's zeker niet altijd onzin, mijn telefoon wordt ook niet happy van tig ongelezen berichten met allemaal foto's.)

Daarna ding op mute knallen en genieten van de rust. :z

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:17

Tigress schreef:
Meldingen uit zetten, en instellen dat je foto's niet automatisch download?
Of natuurlijk gewoon uit de groep stappen :))

Oh ik had deze reactie over het hoofd gezien maar heb hetzelfde advies dus gegeven sorry :')

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:25

Er gewoon uitstappen. En als ze er iets over zeggen kaats je terug dat je ook niet is gevraagd of je er in wilde.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:30

Ik zou eruit stappen maar wel eerst aangeven wat je probleem is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:38

Het wordt tijd voor een telefoon Nee Nee sticker.
Geen ongevraagde post en geen reclame :+

Ik hoor het ontzettend vaak dat mensen gek worden van apps maar er niet uit durven. Te gek voor woorden eigenlijk.
Net als dat je facebook hebt maar nooit kijkt, dan worden mensen boos omdat je niet reageerd :')

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 22:41

Haha nou Mando, aangeven dat ik me irriteer aan heel haar bestaan en in het specifiek aan die ongevraagde kinder en badkamer foto's is misschien niet heel leuk tegenover m'n moeder die ook in de app zit.

Zojuist zag ik dus weer 12 gemiste berichten. :oo

Jullie hebben me het laatste zetje gegeven. Ik ga (oké lekker laf) aangeven dat m'n geheugen vol is (wat ik kan bewijzen met screenshot) en ze vragen om ipv dit nr m'n werkmobiel toe te voegen als ze dat willen. Die mobiel kijk ik eens per week op. Scheelt weer hihi.
Beetje laf maar stap weg van de ergernis zonder grote familie ruzie.

Bedankt voor het zetje in de rug! _/-\o_

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 22:47

Oh haha ik was dat dus aan het schrijven (geheugen vol dus vodg werk mobiel maar toe) nadat ik de screenshot had geplaatst en zag dat zij aan het typen was. Had geen zin in weerwoord dus heb me eraf gegooid en vergat in de snelheid het nummer van m'n werk mobiel te geven. Eh problem solved hahaha :')
Laatst bijgewerkt door zodiacje op 19-03-17 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:48

Tja misschien doen ze het juist om jullie wat meer te betrekken. Dan zou ik niet zomaar uit de app stappen. Wij hebben ook een familie app en sturen ook regelmatig foto's van onze dochter. Mijn broer reageert daar de ene keer wel op en de meeste keren niet. Ik vind dat prima. Af en toe stuurt hij weer een foto van zijn hond en daar probeer ik wel altijd leuk op te reageren omdat dat voor hem als z'n kind voelt. Ik heb met mijn ouders nog een andere app, omdat zij ook oppassen enzo en daar sturen we ook wel foto's zodat mijn broer niet helemaal doodgegooid wordt met foto's en uitwisselingen over het oppassen enzo. Ik zou het wel raar vinden als mijn broer uit de eerste app zou stappen. Maar vind het prima als hij niet zoveel reageert. Ik wil hem ook niet buitensluiten namelijk.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 22:51

Madelief dat was ook wel de reden om er niet meteen uit te willen stappen omdat het misschien wel haar rare manier is van ons (ineens) betrekken. Maar nogmaals, ze zijn kennelijk verloofd en dat hoorde ik weken later via m'n tante. Daar had dan ook wel een appje aan gewijd mogen worden ipv al die foto's van een kale badkamer. Maar misschien ben ik dus gewoon niet zo heel aardig en vooral minder een familie mens ofzo.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:54

Nee dat is wel vrij bizar om zoveel te delen via de app en dan de verloving van je broer op geen enkele manier. Dan zou ik er ook snel klaar mee zijn.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 22:56

Vind ik dus iig wel.
De eerste dag begon ook met 34 foto's en meer niet. Geen berichtje van "hoi het leek mij leuk als" of " ik maak deze app aan want".. nee gewoon 34 foto's van hun kind. En de dag erna van de badkamer haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:57

Je kan toch aangeven van...

Ik vind het erg gezellig in deze app en op de hoogte te blijven van ieder zijn reilen en zeilen maar het wordt me een beetje te druk.
Vind het leuk om af en toe een foto te zien maar heb het idee dat ik wel heel veel foto's steeds zie waardoor mijn telefoon steeds vast loopt.
Denk dat jullie ook niet blij worden van 20 foto's in allerlei standjes van mijn paard.

Hierdoor wil ik eigenlijk uit de app stappen maar wil niemand voor zijn hoofd stoten om zomaar ineens te vertrekken zonder uitleg.

Zien hoe ze reageren.
Krijg je commentaar dan zeg je adios...
Zijn ze het met je eens dan er eens over praten en je app op stil zetten.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:02

Ik snap je probleem wel, heb het zelf ook niet met al die ongevraagde foto-updates die soms via whats app binnenkomen.
Soms stap ik dan uit een groep, maar bij familie kan dat natuurlijk gevoeliger liggen.

Maar lees ook best wel wat sneren naar je schoonzus in je berichten. Zou toch proberen te accepteren dat zij nu ook onderdeel uitmaakt van de familie en je niet te allergisch naar haar op te stellen. Vriendinnen worden jullie waarschijnlijk niet, maar wie weet hebben jullie toch wel wat dingen gemeen en zijn er dingen aan haar die wel leuk zijn?
Heb je haar of je broer uitgelegd dat het je o.a. dwars zit dat je pas later en via via over hun verloving te horen kreeg?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:36

Als ik in een app zit met teveel foto's kinder foto's... brrrrr :+ ) te veel gepraat waar ik me aan irriteer stap ik er gewoon uit. :')
Soms een korte vriendelijke uitleg erbij. En soms gewoon dat ik geen zin heb in een dergelijke groepsapp.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:36

Ik had gewoon 300 paardenfotos teruggestuurd. En verder geluid uit en niet reageren. Maar je bent er al uit zie ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:41

34 kinderfoto's?? Wat een onzin joh, alsof iemand daar op zit te wachten. Leuk als ze jullie wat meer zou willen betrekken maar dit is overkill dus snap je heel goed TS.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:58

Voor de lieve vrede zou ik inderdaad ook de meldingen uit zetten en ik zou instellen dat ik eerst een gestuurde foto of filmpje moet accepteren voordat deze ook daadwerkelijk gedownload wordt op de telefoon.

Zo heb jij rust zonder herrie te schoppen en zij hebben niks in de gaten.
En anders inderdaad gewoon uit de app stappen, welkom in het digitale tijdperk -> of niet, en dat zullen ze moeten respecteren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:57

Ik ben meteen duidelijk geweest naar schoonfamilie: Familieapps zijn niet mijn ding. Stap er dus ook altijd direct uit als ik wel onverhoopt word toegevoegd.

En tegen de vrouw van mijn broer heb ik gezegd dat mijn telefoon groepsapps niet trekt en vastloopt. Wij probeerden toen zelf nog zwanger te raken en ik werd doodgegooid van al haar net-zwangere voorpret.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:46

Okeee...je bent dus uit de app. En en nog enige reactie gehad?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:52

zodiacje schreef:
... Die hebben er al genoeg verdriet om. M'n moeder had iets gezegd wat haar niet aan stond en toen mocht m'n moeder m'n neefje een paar weken niet zien. Zo'n meisje is het en daarom wil ik er zó graag vanaf maar met zo min mogelijk problemen. .....

Ik weet dat het off topic is, maar ik struikelde hier even over... :oo
Ik vind dat altijd verbazingwekkend dat het zo was.. dit meisje zou met mij een groter probleem hebben dan alleen het uit een groepsapp stappen denk.. :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:08

Om mij heen hoor ik vaker van dit soort reacties (familie, collega's), dat mensen gek worden van de vele berichten op hun telefoon. Wat ben ik blij dat ik voet bij stuk heb gehouden en nog steeds met mijn oude, vertrouwde koelkastje rondloop. SMS kost geld, dus daar krijg ik alleen het hoognodige van. Lekker rustig! :D

Maar wel heel vervelend, TS. In dit geval ligt het niet aan jou, maar jij bent wel degene die hier zelf een halt toe kunt roepen. Zij kan en mag plaatsen wat zij wil, maar jij hoeft het niet te lezen. Kwestie van uit de groep stappen. Dat is wat ik ook adviseer aan mijn man, zoon, familie en collega's als zij zich ergens aan ergeren. Dat vele zuchten en steunen als er weer eens iemand voor de duizendste keer zijn/haar voeten of eten fotografeert (zo noem ik dat, het gaat uiteraard om andere dingen) kun je heel eenvoudig stoppen. Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een reden. ;)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:17

Shenavallie schreef:
SMS kost geld, dus daar krijg ik alleen het hoognodige van. Lekker rustig! :D

Best erg eigenlijk hè, dat ze je een miljoen foto's sturen omdat het 'gratis' is via whatsapp, maar die 5 cent voor een smsje kan er niet vanaf. _O-

Heb je nog reactie gehad TS?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:20

Ik ben ook benieuwd of je nog reactie hebt gehad... Lijkt me zwaaaaar vermoeiend in ieder geval!

Ik was zelf gegaan voor een oliebol aan foto's van mijn paard :') Eventueel ook kruiwagens met mest enzo... }>
Maar ik heb gelukkig op dit moment geen groepsapps lopen, vind het alleen irritant als ik foto's van mijn neefje van mijn ouders te zien krijg. En ik zelf niets krijg... Dus daar heb ik wat van gezegd, sindsdien stuurt m'n zusje ze ook gewoon naar mij :P