Meest irritante voicemail

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Meest irritante voicemail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:52

Ehm tja de voicemail in een nep marrokaans accent vind ik ook ietwat apart. Ik zou daar ook een wenkbrauw bij optrekken maar meer omdat ik het wat vind zeggen over de eigenaar daar van... Als ik werkgever zou zijn, zou dat voor mij ook de reden zijn om het telefoontje dat je aangenomen bent af te breken en naar de 2e op de lijst te bellen eerlijk gezegd. En nu ben ik niet eens zo truttig op dat soort dingen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:01

Als ik die post lees ga ik er vanuit dat dat niet de voicemail van een (bijna) volwassen persoon is. De grap mis ik ook, maar er zijn echt wel vreemdere dingen in de wereld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:03

Anoniem schreef:
Maar wat ik nog steeds niet snap hé.... Hoe kun je er even niet zijn? Het is op je mobiel, die is bij je.... Je bent er?! Dat is overgenomen van huistelefoon voicemail, dan was je er even niet, niet thuis dus.

Even pissen, even douchen, autorijden, je zit in een vergadering, je bent aan het koken en je telefoon ligt in de woonkamer, je bent met een paard bezig, of je zet hem op stil terwijl je slaapt.. dan ben je even niet bereikbaar en heb je voicemail. Tenzij je echt overal je telefoon mee naartoe neemt natuurlijk, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat doen. Ik ben van de week nog gebeld terwijl ik onder de douche stond, als het belangrijk is bellen ze wel terug en anders spreken ze de voicemail maar in hoor... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:06

Ze bedoelt de letterlijke "ik ben er even niet"
Tuurlijk wel, Velen hebben dat ding toch wel in de buurt, niet zoals bij een huistelefoon waar je letterlijk thuis moest zijn om op te nemen. :) Dat hoeft bij een mobiel niet meer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:19

Ah ja natuurlijk! Ik ben weer bij, ik had hem verkeerd opgevat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:08

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die zelden voicemails luisterd? Zodra ik hoor dat ie 'over klikt' druk ik af en sms ik wel :') of ik druk gewoon af en probeer later nog eens als sms'en geen optie is.
Ervaring heeft geleerd dat, tenzij men geld kan verdienen, ze toch niet terug bellen :+
En als ze terug bellen hebben ze meestal het bericht niet geluisterd ... In mijn ervaring zijn voicemails de meest nutteloze dingen ter wereld.

En iemand die nieuws dat naar genoeg is dat zo'n grappige voicemail ongepast is op een voicemail wil achter laten verdient het IMO om zo aan te komen. Ga langs of probeer tot je de persoon spreekt, toch niet via voicemail. Kan je net zo goed sms'en.

Ik weet dat je graag oordeelt, maar ik bedoel dat wanneer je zo'n voicemail hebt die niet duidelijk een voicemail is, dat de beller denkt dat ie je daadwerkelijk aan de lijn heeft. Om vervolgens verhaal te doen en te horen "grapje ik ben er niet".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:10

Jep, oordelen maakt mijn hele jaar altijd goed! Kan ik echt zóó van genieten.. <3 <3 <3
Het is geen hobby... Het is een levenswijze! <3 <3
En ik ben altijd blij om te zien hoe aanstekelijk die levenswijze is! <3 <3 Hoop dat jij je nu ook beter voelt!! <3 <3

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:13

Een vriend van me heeft ook een vervelende (naam even veranderd).
"Hoi met Peter... maar dan de voicemail! Spreek iets in en ik bel je zo snel mogelijk terug!"

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:20

Ayasha schreef:
Jep, oordelen maakt mijn hele jaar altijd goed! Kan ik echt zóó van genieten.. <3 <3 <3
Het is geen hobby... Het is een levenswijze! <3 <3
En ik ben altijd blij om te zien hoe aanstekelijk die levenswijze is! <3 <3 Hoop dat jij je nu ook beter voelt!! <3 <3

Iedereen oordeelt. Iemand die zegt dat niet te doen is nog een leugenaar ook <3 Dus +10 voor jou.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:51

Ik spreek ook vrijwel nooit iets in. Geen zin om tegen een bandje te gaan praten.
Wel zal ik de volgende keer een voicemail maken met dat ik niet in de gelegenheid ben om op te nemen

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:11

Ik spreek voor mijn werk zeer regelmatig voicemails van mensen in en kan beamen dat het enorm vervelend is als je zo'n bandje krijgt met "Hoi met Piet *stilte*" en dan na een paar seconden een piep. Dan heb ik mijn halve verhaal al gedaan haha :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:23

Via de KPN voicemail app kon je per contact een voicemail instellen. Om m'n moeder en vriend te pesten had ik altijd "hallo met Desiré!".... *biep*
Nouja das dus 2x leuk en daarna weten ze het wel, inmiddels heb ik gewoon weer een normale voicemail haha. Ik heb er best lol van gehad in m'n eentje :')

Maar inderdaad om te voorkomen dat mensen die mijn oh zo grappige *kuch* humor niet begrijpen of niet kennen had ik het dus alleen bij hun 2. Dan heb je inderdaad niet dat als je een serieus telefoontje van een bedrijf oid krijgt je gewoon serieus genomen wordt :=

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:16

Spelt schreef:
Zo,.. deze zou ik echt niet kunnen waarderen als ik je zou bellen dat je bent aangenomen bij je nieuwe baan...

Ik heb gewoon een standaard voicemail waarbij mijn nummer opgenoemd word.

Edit: Ik heb wel eens een klant moeten bellen (man van ongeveer 65 jaar) over een bestelling die binnen was en kreeg ook de voicemail:

" Hoi, jouw gezeik boeit me niet en als het belangrijk is dan belt dat poedersuiker (zijn vrouw denk ik?!) van mij wel terug"

Ik was te verbaast om nog maar een woord uit te brengen...

:oo
Dit meeeen je toch niet? :=

Ik heb mijn eigen voicemail uitstaan en doe het bij een ander net zo als Ayasha: als ik hoor dat de telefoon overspringt naar voicemail druk ik weg en stuur ik een berichtje of probeer het later nog eens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:53

Bij ziggo staat mijn voicemail aan. Ik weet niet hoe ik deze uit kan zetten, want ik luister NOOIT voicemail af. Als ze het belangrijk vinden mailen ze maar of bellen maar terug.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:30

Ook ooit eens bij Hi een VoiceMail ingesteld. Je kon toen uit meerdere kiezen.
Heb toen voor een liedje gekozen ; het VoiceMail konijn :+
Een konijn dat vrolijk zingt of je een bericht achter wil laten.

Nooit meer aan gedacht om deze te veranderen. Krijg er hele leuke spontane VoiceMail berichten van, en nooit problemen mee gehad bij een sollicitatie :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:33

Een vriendin van mij had op een gegeven moment een liedje dat iets ging van

"Wizzy en woppy, die lopen door de regen
Wizzy en woppy, beleven een avontuur
Wizzy en woppy, soms zijn ze er soms niet
En als ze er niet zijn, spreek dan wat na de piep, doei!"
Note: dit was op de middelabre school, maar hij is me altijd bijgebleven.

Mijn vader heeft een hele statige voicemail op de thuistelefoon
"Hallo, dit is de automatische telefoonbeantwoorder van de familie * spreek een bericht in na de toon en dan bel ik u zo snel mogelijk terug". Vroeger had hij ipv ee piep een muziekje, maar mensen hadden nooit door dat dat de piep was dus dan bleef het stil en dan hoorde je soms "hallo? Ja, ik hoor geen piep... zou dat de piep zijn geweest? Ehm, hallo, met ehm...."
was ook heel onpraktisch...