meerdere sollicitaties en nu ''luxe''probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:40

Ze willen jou.... maar wat wil jij?
Wat is jou droom? Wat voor soort werk en wat voor collega's heb jij nodig om een gelukkige medewerker te zijn? Brengt dit werk jou dichter bij je 'grote droom'?
Ik zou nog wel het arbeidsvoorwaardengesprek afwachten, voordat je definitief een keuze maakt.
Uren, verwachte flexibiliteit, beloning/secundaire voorwaarden.
Daar kan in de horeca nogal een groot verschil in zitten.

Succes met het kiezen.
Enne, eerlijkheid duurt het langst...

leeneliefje

Re: meerdere sollicitaties en nu ''luxe''probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:50

Zelf voer ik veel van dit soort gesprekken maar dan aan de andere kant van de tafel ;)
Altijd eerlijk zeggen dat je nog andere sollicitaties hebt lopen. Op dit moment groeit de economie ontzettend en zijn er minder kandidaten dan banen, dus je zult niet de enige zijn met dit probleem.
Ik zou zeggen, als de banen voor jou gevoel exact het zelfde zijn, zelfde doorgroeikansen, zelfde goede gevoel? Kies dan voor de functie met het beste salaris :D

Succes!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:40

@leeneliefje Minder kandiddaten dan banen? Nou hier in de regio niet hoor :(

Betreft de proeftijd: Dit is een periode voor beide partijen om te kijken of het bevalt of niet, natuurlijk kost inwerken ook tijd, en zal het ook niet heel vaak voorkomen dat er na de proeftijd iemand zelf stopt. Maar vanuit de werkgever kan er wel alsnog gezegd worden van het is toch niet helemaal wat we zoeken, of toch niet voldoende flexibel of wat voor reden dan ook. Dan zegt ze nu misschien gesprekken af, terwijl die connecties dan weer wel handig kunnen zijn en ze haar miss meer te bieden hebben ook. Dus ja het blijft een afweging. Hoewel ik zelf als ik eenmaal getekend heb en voor die baan kies niet ook nog andere gesprekken zou plannen. Maar je bent altijd vrij om verder te kijken, en wat als net na een week jouw droombaan voorbij komt. Laat je die dan schieten want ja je hebt net een contract getekend?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:13

darkadia schreef:
@leeneliefje Minder kandiddaten dan banen? Nou hier in de regio niet hoor :(

Hier ook niet hoor, was het maar zo'n feestje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:27

Het stomme is dat aan twee kanten een tekort is.
Wij hebben een jaar!!!! Moeten wachten op een nieuwe collega omdat er niet genoeg geschikte kandidaten waren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:03

Wij ook. :(

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:13

Feit blijft dat de economie sterk aantrekt en er veel meer banen zijn dan 3 jaar terug.
Ik zit in regio Achterhoek .

Jullie dan?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:24

Regio haarlem/amsterdam. Ik merk idd wel verschil tov vorig jaar met dat ik vaker op gesprek mag, maar verder vorig jaar 8mnd zonder en nu ook alweer 7mnd verder (waarvan eerste maanden met blessure dus beperkt arbeidsongeschikt).

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:44

darkadia schreef:
Regio haarlem/amsterdam. Ik merk idd wel verschil tov vorig jaar met dat ik vaker op gesprek mag, maar verder vorig jaar 8mnd zonder en nu ook alweer 7mnd verder (waarvan eerste maanden met blessure dus beperkt arbeidsongeschikt).

Jeetje dat verbaast me wel zeg! Nu zijn er in Amsterdam natuurlijk wel ontzettend veel mensen die werk zoeken.
In wat voor branche zoek je werk?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:48

In Amsterdam snakken ze altijd wel naar mensen omdat er eigenlijk gewoon niet te wonen valt.
De meeste mensen haken dan af op de slechte bereikbaarheid in de spits.
Ik heb lang geleden in Adam gewerkt en die waren toen ook al echt wanhopig op zoek. De eerste vraag was: hoe denk je hier te komen? :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:53

Haha ik heb 5 jaar in Amsterdam gewoond voor studie, en ervoor heb ik ook al in Amsterdam gewerkt en erna ook nog. Ga altijd met OV en dat ging ook prima (99% van de tijd iig).
Branche: administratief, detailhandel, paarden. Dat zijn iig de hoeken waar ik al enige ervaring heb opgedaan. Maar ik heb mijn leeftijd niet mee, zoek iets voor minimaal 24u, maar liefst 32-36u, daarnaast heb ik geen rijbewijs wat best wel beperkt. Krijg ook steeds: ja we vonden het een positief gesprek maar we nemen je niet aan want ... :(
Regelmatig ook over gekwalificeerd, omdat ik wel 145 studieppunten behaald heb, en wo werk/denkniveau. Maar voor functies met hoger denkniveau mis ik dan weer de ervaring. En ik wil prima op de winkelvloer beginnen en van daaruit doogroeien oid. Maar vooralsnog zonder succes.
Horeca is er hier wel veel, maar dat ligt mij helaas echt totaal niet (te stressvol).

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:26

Sizzle schreef:
In Amsterdam snakken ze altijd wel naar mensen omdat er eigenlijk gewoon niet te wonen valt.
De meeste mensen haken dan af op de slechte bereikbaarheid in de spits.
Ik heb lang geleden in Adam gewerkt en die waren toen ook al echt wanhopig op zoek. De eerste vraag was: hoe denk je hier te komen? :+

Dat het lastig is (betaalbare) woonruimte te vinden in Amsterdam ben ik met je eens. Maar hoe je erbij komt dat het in de spits slecht bereikbaar is? Dan moet je als bedrijf wel heeeel erg afgelegen op een industrieterrein liggen.
Ik heb in ieder geval nog geen locatie gevonden die niet per trein, bus, tram, metro, pont bereikbaar is.
Behalve dan die plek waar ze je fiets naartoe ontvoeren als je die niet exact binnen het richeltje van het fietsenrek parkeert

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:24

Ik hoop dat het nu beter is, maar ik heb meerdere keren niet in de trein mogen stappen omdat hij te vol was 8)7

Daarnaast heb je als je niet in de binnenstad werkt al snel +1 uur reistijd als je niet in een buurgemeente woont. Uiteindelijk houden niet veel mensen dat lang vol en dat geeft een groot verloop.