Welk goed waszakje voor een bh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:24

Je bh op de hand wassen? Ik moet er niet aan denken... Dat ding zit het dichtst op je lijf van alles wat je aan hebt. :=
Als de beugel tussen een bewegend onderdeel van de machine komt kun je de machine gedag zeggen, of in ieder geval een dure reparatie verwachten.
Ik heb bij bh's van de Hema nooit ontsnappende beugels, maar toen ik nog Hunkemöller bh's had was ik geregeld het slachtoffer van prikkende beugels. :+

BarbaravdW

Re: Welk goed waszakje voor een bh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:31

Het ligt er wel aan wat voor bhs je draagt natuurlijk... ik heb bhs van 80 tot 100 euro per stuk (dus geen hema of hunkemoller) dus ik ben er vrij zuinig op. De lingeriewinkel adviseert ook op de hand wassen voor de levensduur van de bh zelf.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:33

BarbaravB schreef:
Het ligt er wel aan wat voor bhs je draagt natuurlijk... ik heb bhs van 80 tot 100 euro per stuk (dus geen hema of hunkemoller) dus ik ben er vrij zuinig op. De lingeriewinkel adviseert ook op de hand wassen voor de levensduur van de bh zelf.

Maar wordt het dan wel schoon? Handwas wordt niet echt warm en sp9elt niet schoon volgensmij?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:35

ehm, handwas is dus wassen met de hand he, niet in de wasmachine op standje handwas. Ik was mijn bhs regelmatig met loeiheet water in een emmertje en verder spoel ik ze om de dag uit onder de douche (38 graden ofzo denk ik).

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:33

Zelf eentje maken :D mijn moeder heeft er jaren geleden een paar gemaakt van tule, rits er in en klaar. In verschillende maten, ik was er ook wel eens een trui in die pluist bijvoorbeeld. Dingen gaan al jaren mee.

En inderdaad ritsen dicht van vesten enzo, schijnt ook beter te zijn voor je machine.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:22

immii_clarr schreef:
Ik heb was zakjes van de Lidl. Gebruik ze al 2 jaar en zijn nog steeds als nieuw. Zijn alleen niet altijd verkrijgbaar, dus even in de gaten houden wanneer ze komen.

Heb ik ook, gaan hier ook al twee jaar mee.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:23

eenitraM schreef:
BarbaravB schreef:

Maar wordt het dan wel schoon? Handwas wordt niet echt warm en sp9elt niet schoon volgensmij?

Dat heb ik dus ook. Ze worden dan gewoon niet schoon met handwas.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:15

Handwas is dus met je handen wassen he, niet in de wasmachine. Dat wordt echt wel net zo schoon, je moet alleen goed je best doen :) Het is echt veel beter voor de levensduur van je BHs.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:04

Ik koop liever wat vaker een nieuwe bh dan dat ik daar mijn kostbare tijd aan ga lopen verspillen :+
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Zelf maken van tule klinkt wel heel goed, ik heb ook een jurkje van kant waar ik altijd mee loop te stoeien als het gewassen moet worden... Een netje op maat zou perfect zijn!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:26

watchthesky schreef:
Ik koop liever wat vaker een nieuwe bh dan dat ik daar mijn kostbare tijd aan ga lopen verspillen :+
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Zelf maken van tule klinkt wel heel goed, ik heb ook een jurkje van kant waar ik altijd mee loop te stoeien als het gewassen moet worden... Een netje op maat zou perfect zijn!

Voor die 90-120 euro per bh die ik kwijt ben, doe ik wel ietsje harder mn best :o