MarliesV schreef:Wettelijk gezien is het 10 jaar grafrust. Dus die 8 jaar vind ik erg vreemd aangezien dit niet legaal is.
Ze is wel van België.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebecca schreef:Mijn opa is ook geruimd (was nog niet geboren ) , die botten zijn ergens herbegraven volgens mijn moeder(en ja ik baal ervan , oma heeft egoïstisch die keus gemaakt zonder ook maar iemand te vragen van wil jij betalen dan , wat had ik graag naar opa willen gaan al kende ik hem niet dan had ik wat tastbaars
)
Rebecca schreef:Mijn opa is ook geruimd (was nog niet geboren ) , die botten zijn ergens herbegraven volgens mijn moeder(en ja ik baal ervan , oma heeft egoïstisch die keus gemaakt zonder ook maar iemand te vragen van wil jij betalen dan , wat had ik graag naar opa willen gaan al kende ik hem niet dan had ik wat tastbaars
)
snuffie123 schreef:Even off-topic, (sorry) maar mijn oma wordt volgensmij nooit geruimd dacht ik? Zit daar verschil in onderling in graven?
Het lijkt me een lastige situatie Ts
verootjoo schreef:snuffie123 schreef:Even off-topic, (sorry) maar mijn oma wordt volgensmij nooit geruimd dacht ik? Zit daar verschil in onderling in graven?
als je maar genoeg betaalt mag je eeuwig blijven liggenMaar er komt natuurlijk een tijd dat de achter-achter-achter-achterkleinkinderen haar niet kennen en het niet de moeite waard vinden om door te betalen en dan word je oma ook geruimd
![]()
Volgens mij kan je bij de begrafenis voor max 30jaar vastleggen en niet alvast voor 100 jaar ofzo.
Siesjuh schreef:Wat ik wel raar vind is dat iemand die ooit begraven is uiteindelijk dan nog gecremeerd wordt als er wordt geruimd. Sommige personen (of familie) kiezen niet 'zomaar' om te begraven en dat zou dan op die manier tenietgedaan worden.
Ontopic: Het lijkt mij best naar om je bezig te moeten houden met het ruimen van een graf. Ik zou gewoon even navraag doen bij de begraafplaats wat er met de resten wordt gedaan. Als ik hier zo lees zijn er dus veel verschillende opties die per begraafplaats verschillen.
En dan nog even offtopic: als je een graf dan voor 30 jaar kunt pachten bij overlijden, hoe zit dat dan als een aantal jaar later de partner (of familielid bij familiegraf) overlijdt en in hetzelfde graf wordt begraven? Kun je dan opnieuw voor 30 jaar tekenen of komt er dan nog eens 30 jaar op de nog overige jaren (mits betaald wordt natuurlijk)?
HorseyDude schreef:snuffie123 schreef:Even off-topic, (sorry) maar mijn oma wordt volgensmij nooit geruimd dacht ik? Zit daar verschil in onderling in graven?
nee hoor, je oma komt er niet onderuit. iedereen wordt geruimd vroeg of laat. sorry, komt er wat raar uit...
Janine1990 schreef:Siesjuh schreef:Wat ik wel raar vind is dat iemand die ooit begraven is uiteindelijk dan nog gecremeerd wordt als er wordt geruimd. Sommige personen (of familie) kiezen niet 'zomaar' om te begraven en dat zou dan op die manier tenietgedaan worden.
Ontopic: Het lijkt mij best naar om je bezig te moeten houden met het ruimen van een graf. Ik zou gewoon even navraag doen bij de begraafplaats wat er met de resten wordt gedaan. Als ik hier zo lees zijn er dus veel verschillende opties die per begraafplaats verschillen.
En dan nog even offtopic: als je een graf dan voor 30 jaar kunt pachten bij overlijden, hoe zit dat dan als een aantal jaar later de partner (of familielid bij familiegraf) overlijdt en in hetzelfde graf wordt begraven? Kun je dan opnieuw voor 30 jaar tekenen of komt er dan nog eens 30 jaar op de nog overige jaren (mits betaald wordt natuurlijk)?
Goeie... mijn opa overleed in 1996, mijn oma in 2007. Hoe zit dat dan?
Hoe naar ook, het is best een goed onderwerp om eens in te lezen.
Celiien schreef:Op het moment dat je oma erin is gegaan, en jullie wederom verlengd hebben, werd het graf in 2007 voor 30 jaar verlengd. Echter hebben jullie dat niet gedaan, dan is het 1996+30 jaar en zal je dus in 2026 de keuze moeten maken om te verlengen
HorseyDude schreef:snuffie123 schreef:Even off-topic, (sorry) maar mijn oma wordt volgensmij nooit geruimd dacht ik? Zit daar verschil in onderling in graven?
nee hoor, je oma komt er niet onderuit. iedereen wordt geruimd vroeg of laat. sorry, komt er wat raar uit...