Vriend altijd te laat op werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Vriend altijd te laat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:52

Dus jij betaald nu bijna alles?? Wat doet hij met zijn centen dan, lekker leuke dingen doen?? Idee hierboven is prima, elke maand allebeide hetzelfde bedrag in de pot storten. Punt. Kom nu, hij is 37!!!!!!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:58

Sjira schreef:
En hij wilt ook echt veranderen, allen het lukt gewoon niet.

Waaruit blijkt dat? Zegt hij alleen dat hij wil veranderen, of blijkt het ook uit zijn gedrag? Heeft hij andere wekkers getest? De wekker verplaatst? Eerder naar bed gegaan? Routine 's ochtends veranderd? Iets anders geprobeerd?

Uit je verhaal haal ik dat niet, namelijk. En dat je half in slaap je wekker op snooze zet kan ik nog begrijpen, maar dat je op je dooie gemak naar de bakker loopt terwijl je al weg had moeten zijn wijst niet op veel motivatie om écht te veranderen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:04

Mijn broer verslaapt zich ook te snel kan echt niet wakker worden ook speciale wekker voor gekocht.

Hij werkt ook bij ons in bedrijf maar naar 2/3 keer te laat komen kom je maar op kantoor zoon van baas of niet.. maakt niet uit, anders kun je move.

Ik werk ook bij ons op het bedrijf en ben er altijd optijd ik ben dan wel dochter van baas maar ben net zo goed een werknemer binnen het bedrijf.

Ik zal eens een goed gesprek aan gaan als hij niet thuis kon werken was hij allang ontslagen geweest op een andere bedrijf.

Mijn broer schaamt zich ook kapot als het gebeurd heeft jou vriend dat niet?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:09

Afschuwelijk wat een respectloos gedrag. Naar jou, zijn vader en de rest van de werknemers in het bedrijf.
Dat ie ook nog op z'n gemak naar de bakker loop etc en dan te laat op je werk komt is echt helemaal het toppunt.
Wat kun je er aan doen? Niet zoveel. Hij moet het zelf willen en dat wil hij helemaal niet. Voor jezelf zul je je daar bij neer moeten leggen. Hij is zelf (on)verantwoordelijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:09

jez*s we hebben het hier over een kerel van 37, ik dacht serieus een gast van 18 ofzo..
maar dat je met zo iemand samen willen zijn, zegt mij gewoon over hoe hij in het leven staan :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:10

Alja schreef:
jez*s we hebben het hier over een kerel van 37, ik dacht serieus een gast van 18 ofzo..
maar dat je met zo iemand samen willen zijn, zegt mij gewoon over hoe hij in het leven staan :(

18?? Mijn zonen hadden op hun 15e al meer verantwoordingsgevoel dan deze met 37.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:10

Haha jullie zijn echt een goede spiegel +:)+

Ik sta inderdaad een beetje met mijn rug tegen de muur. Ja zijn salaris is nu bijvoorbeeld nog niet binnen en ik heb alles met mijn inkomen betaald. Hij woont ook bij mij in, ik had al een eigen huis, en alles staat ook op mijn naam. Zodra zijn salaris binnen komt betaalt hij alles netjes en zijn geld is dan ook mijn geld enzo. Hij heeft geen rare hobby's of uitgaven en er wordt netjes gespaard. Ik ben eigenlijk de grootuitgever met mijn paard :=

Ik pik overigens echt niet zomaar alles, maar dit is er gewoon ingeslopen. Ik weet ook 100% zeker dat hij nijdig wordt omdat hij dondersgoed weet dat hij fout zit en dat hij zich superschuldig voelt. Wat dit betreft gedraagt hij zich echt als een kind en is hij onverantwoordelijk. Ik merk nu wel dat ik het steeds voor hem opneem :\

Als hij trouwens weer een waarschuwing heeft gehad, of ik heb een goed gesprek met hem gehad, dan gaat het altijd wel een paar dagen goed. Dan doet hij ook echt zijn best. Meerdere wekkers, eerder naar bed, enz. Maar het oude patroon sluipt er dan toch langzaam weer in.. Zo jammer!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:11

Hij doet niet zijn best!!!!!!!!!!! Schop hem er een poos uit, kan hij bij pa en ma wonen en laten die het probleem maar opknappen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-03-17 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:12

dan gaat het een paar dagen goed??
te triest voor woorden zeg..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:12

Jeetje ts. Ik dacht dat je vriend 21 was of zo, net puber af... Is het een volwassen vent :=
Ik zou hier niet mee kunnen leven. :n
Je schoonfamilie zou hem er inderdaad gewoon uit moeten gooien en jij dan ook, want als jij alles voor hem blijft opvangen leert hij er nog niks van.
Dat kan best tijdelijk zijn natuurlijk, je hoeft hem niet definitief te dumpen, maar hij moet wel écht gaan inzien dat het menens is.
Stel nou dat familiebedrijf gaat op de fles? Dan komt zo'n figuur never nooit meer aan de bak, voor hem 10 anderen die wel de goede mentaliteit hebben! Realiseert hij zich dat wel?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:14

Ohhh ik zou echt gillend gek worden :o

Maar wat ik niet helemaal begrijp, is dat zn geld dan later komt. Is dat een poging vanuit het bedrijf om hem te motiveren wel op tijd te komen? Minder geld snap ik dan wel weer, omdat hij minder uren werkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:17

bigone schreef:
Sjira schreef:
Wat echt mega-irritant is, is dat we echt een supergoeie relatie hebben en dat dit het enige is wat in de weg staat. Daarom heb ik het ook al die tijd 'voor lief' genomen maar nu we zo'n kans hebben... Ik wil er toch alles aan proberen om hem hierin te helpen..

Je hebt een supergoeie relatie omdat je gewoon blijkbaar alles van hem pikt, want wanneer je hem wakker maakt krijg jij de volle laag, moest hij eens bij mij proberen. Was er echt snel klaar mee.

Dat dus, de dag dat dat hier gebeurt gaan we toch eens een goed gesprek hebben. Komt ie een keer te laat met een reden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:17

Sjira schreef:

Ik sta inderdaad een beetje met mijn rug tegen de muur. Ja zijn salaris is nu bijvoorbeeld nog niet binnen en ik heb alles met mijn inkomen betaald. Hij woont ook bij mij in, ik had al een eigen huis, en alles staat ook op mijn naam. Zodra zijn salaris binnen komt betaalt hij alles netjes en zijn geld is dan ook mijn geld enzo. Hij heeft geen rare hobby's of uitgaven en er wordt netjes gespaard. Ik ben eigenlijk de grootuitgever met mijn paard :=

Ik pik overigens echt niet zomaar alles, maar dit is er gewoon ingeslopen. Ik weet ook 100% zeker dat hij nijdig wordt omdat hij dondersgoed weet dat hij fout zit en dat hij zich superschuldig voelt. Wat dit betreft gedraagt hij zich echt als een kind en is hij onverantwoordelijk. Ik merk nu wel dat ik het steeds voor hem opneem :\

Als hij trouwens weer een waarschuwing heeft gehad, of ik heb een goed gesprek met hem gehad, dan gaat het altijd wel een paar dagen goed. Dan doet hij ook echt zijn best. Meerdere wekkers, eerder naar bed, enz. Maar het oude patroon sluipt er dan toch langzaam weer in.. Zo jammer!

En wat als jij dit als harde eis stelt? Dat je wil dat hij zich als een normale volwassen vent inzet voor jullie financiële toekomst en dat als hij niet verandert jij er (voorlopig) klaar mee bent? Oftewel gewoon normaal opstaan als de wekker gaat, wat miljoenen Nederlanders elke dag doen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:20

Er zijn gewoon mensen die met een trage stofwisseling moeten zien op gang te komen, en dat kan heeeeel moeilijk zijn.
Wat ik mij afvraag is kan hij niet flexibel werken. Dus de uren die hij telaat komt langer doorwerken ? Dan is er toch eigenlijk geen probleem meer ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:21

Jullie zijn nu twee? jaar samen, hoe gingen zijn relaties in die vijftien jaar daarvoor, ben ik toch wel erg benieuwd naar want ik kan me goed voorstellen dat partners dit gedrag op een gegeven ogenblik niet meer pikken, hoe leuk lief en aardig hij ook is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:22

Sjira schreef:

Kan je niet met zijn vader afspreken dat (want ja, het heeft zijn nadelen maar ook voordelen) er een grote consequentie hangt aan zijn te laat komen. Denk aan langer door werken wat je te laat komt, tijd die je te laat komt gaat van de pauze af en werk je dus door, of gewoon daadwerkelijk een officiële waarschuwing met daadwerkelijk een ontslag tot gevolg. Komt hij te laat? Dan kan hij terug naar huis en hoeft hij die dag niet meer terug te komen. (betekend natuurlijk ook geen salaris) Een proeftijd waarin hij moet laten zien dat hij zijn verantwoording neemt en op tijd komt. Komt hij hierin te laat tekent hij hiermee zijn ontslag..

Misschien is het onzin wat ik roep, ik heb daar geen verstand van maar zo gaat ander personeel ook vreemd kijken als hij steeds maar te laat mag komen zonder echte consequenties..

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 17:22

Hmm ik vind dat wel een beetje makkelijk gedacht. Natuurlijk komt hij hier niet zomaar mee weg. Ik pik dit gedrag echt niet en dat weet hij. En ja, ik heb hem al eens de deur uitgezet. Ik ben geen deurveeg hoor :D

Het is alleen zo jammer dat een leuke relatie hierom zou moeten eindigen. Is hij dan echt verkl**t voor het leven?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:23

proudmama schreef:
Er zijn gewoon mensen die met een trage stofwisseling moeten zien op gang te komen, en dat kan heeeeel moeilijk zijn.
Wat ik mij afvraag is kan hij niet flexibel werken. Dus de uren die hij telaat komt langer doorwerken ? Dan is er toch eigenlijk geen probleem meer ?

Dan zet je de wekker toch eerder? Of denk ik weer te simpel. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:24

proudmama schreef:

Hier iemand die echt niet op gang komt. Dan zet je je wekker twee uur vroeger. Heb je tijd genoeg om op gang te komen.

Anoniet

Sjira schreef:
Het is alleen zo jammer dat een leuke relatie hierom zou moeten eindigen. Is hij dan echt verkl**t voor het leven?

Ik vermoed van wel.
Hij is 37 zeg je, als hij hier al heel zijn leven mee weg komt (zal wel, want als zijn ouders in het bedrijf al zo makkelijk zijn is het thuis vast niet anders) dan komt dat echt niet meer goed.

BigOne

Sjira schreef:
Hmm ik vind dat wel een beetje makkelijk gedacht. Natuurlijk komt hij hier niet zomaar mee weg. Ik pik dit gedrag echt niet en dat weet hij. En ja, ik heb hem al eens de deur uitgezet. Ik ben geen deurveeg hoor :D

Wanneer jij niet op je strepen gaat staan wel. Je moet eerst voor jezelf uitmaken of je met dit gedrag kunt leven want ik denk dat het nu pas echt een groot probleem is omdat je dat leuke huis kunt kopen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:25

Sjira schreef:

Bokt is wel heel makkelijk in een relatie aan de kant vegen hoor :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:25

Oef, wat enorm lastig zeg... In een ander bedrijf was hij inderdaad al lang ontslagen.

Ik snap volkomen dat je er enorm mee zit en het graag opgelost ziet. Dat verschillende bokkers naar aanleiding van één topic dan maar opmaken dat jij alles van hem pikt in jullie relatie en je hem maar stande pede moet buitengooien, vind ik echter wel wat te ver gaan :=

Ik zou wellicht eens vragen aan zijn vader (die zijn baas is veronderstel ik?) of ze inderdaad geen ontslagtraject kunnen opstarten. Dit hoeft daarom niet echt zo te zijn, gewoon om te kijken of het hem afschrikt en er misschien wat gaat veranderen. Verandert er niks, kunnen ze het ontslag eventueel officiëel doorzetten en zou ik er persoonlijk ook klaar mee zijn...

Misschien als tip tegen het snoozen: er bestaan tegenwoordig wekkers die door de kamer heen vliegen/rollen wanneer ze gaan. Dan móet hij wel uit bed :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:26

proudmama schreef:

Dat snap ik wel maar niet als je dan je bed uit bent nog ff op je dooie gemakje een broodje bij de bakker gaat halen. Dat heeft niks met traag op gang komen te maken maar meer met laksheid.

Grote hema wekker kopen en die aan de andere kant van de kamer zetten. Geloof mij die dingen maken een paasei herrie (mits ze nog verkocht worden).

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:26

Sjira schreef:

Wat heeft hij er zelf dan al gedaan om te verbeteren? Concreet? En wat vindt hij er dan van dat zijn gedrag problemen kan opleveren voor het huis dat jullie willen kopen? Overigens is het nu al een probleem toch en niet per sé als er een huis gekocht gaat worden? Als jij ook niet je zaakjes op orde had hadden jullie nu al steeds te laat geld gehad. Hoe betaalde hij alles toen hij nog wel op zichzelf woonde dan?