Zou je werken zonder geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou je willen werken zonder geld?

Ja zeker weten!
130 (14%)
Ja, maar wel minder
455 (50%)
Ja, maar dan wel ander werk
173 (19%)
Nee
148 (16%)

Totaal aantal stemmen: 906

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:27

Ik zou minder gaan werken 3 dagen ofzo helemaal thuis zitten is echt niks ik werk nu zo'n 32 uur en zou dan terug gaan naar 20.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:28

Ja, maar mijn situatie is sowieso anders.
Ik heb nu namelijk een Wajong omdat ik chronisch ziek ben. Echter blijf ik zoeken naar mogelijkheden om bezig te blijven en me in te blijven zetten voor de maatschappij.
Momenteel doe ik vrijwilligers werk en wil dat ik dan ook blijven doen. Zou ik dat kunnen vervangen met een passende (!) Baan voor een paar uurtjes zou ik dat ook graag doen!
Het ligt allemaal wat gecompliceerd maar zou altijd mijn best blijven doen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:28

Ik zou m'n baan (m'n bedrijf)niet kunnen en willen missen, maar hoe ga ik dan m'n producten inkopen?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:29

Ik heb weleens langdurig thuis gezeten (half jaar) en hoewel dat in eerste instantie gewoon nodig was voelde ik tegen het einde wel dat ik me flink begon te vervelen. Je hebt geen echt doel dan, je bent gewoon. Ik werd er ook lui van had ik het idee. Alles dat ik dan wel moest doen voelde als een opgave omdat vrije tijd en niets hoeven doen de 'standaard' was. Ik was best blij toen ik weer aan de gang kon nadien.
Ik zou me echter niet doodwerken als ik geld genoeg had want waarom afgepeigerd thuiskomen als dat nergens voor nodig is en als ik het zat zou worden zou ik ook gewoon van baan veranderen, al denk ik dat ik me in het algemeen met allerhande dingen zou bezighouden. Bijvoorbeeld een stukje vrijwilligerswerk, maar misschien ook nieuwe (drukkere) hobby's starten en als het om een vereniging zou gaan daar misschien ook meer tijd voor maken om mee te helpen. Daarnaast zou ik vermoedelijk ook makkelijk hier en daar wat cursusjes meepikken die ik interessant vind, zaken waar je geen of minder tijd voor hebt als je een fulltime baan hebt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:37

Ik zou mijn gesterkt voelen door mijn financiële stabiliteit en echt gaan najagen wat ik wil. Dit zou betekenen dat ik juist heel erg veel zou gaan werken.

Anoniem

Re: Zou je werken zonder geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:42

Ik denk overigens dat het een heel gunstig effect zou hebben op het welzijn van de gemiddelde werkende Nederlander. De werkgevers hebben niet echt meer als dreiging "als je dit of dat goed, sta je buiten. Dan heb je geen geld". Ze moeten echt iets bieden willen ze hun bedrijf draaiende houden (en dus niet met puur dreigementen hun werknemers behouden). Niet dat ieder bedrijf zo is hoor, maar ik heb bijvoorbeeld bij een callcenters gewerkt waarvan ik nu al weet dat ze hun billen samenknijpen als niemand meer honderd procent verplicht daar moet werken :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:43

Ja zeker zou ik nog werken. Wellicht dan eerder bij bejaarden of vluchtelingen om zo een steentje bij te dragen.
Alhoewel ik horeca werk ook heel leuk vind.
Zou graag vrijwilligers werk doen maar heb er echt totaal geen tijd voor helaas.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:43

Ik heb nee ingevuld, niet meer hoeven werken zou ik fantastisch vinden! *\o/*
Ook al heb ik een prachtige job, als ik het geld gewoon zou krijgen, trok ik vanaf morgen de wijde wereld in op de rug van mijn trouwe viervoeter. :D :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:53

Ik zou nog wel willen werken, want ikheb een eigen bedrijf en dat vind ik super gaaf om te doen. Maar zou wil minder willen werken ja. Als ik niet om het geld hoef te werken ben ik denk ik wel wat minder gemotiveerd. Want nu moet ik de eindjes nog aan elkaar breien.

Ik kan daarnaast ook goed thuis zijn en mezelf vermaken. Ik zou zeker wat minder dagen gaan werken en meer tijd aan mn paardenvriend besteden, en natuurlijk aan mijn mensenvriend:D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:00

Ik zou zeker nog willen werken en ook wel het werk dat ik nu doe. Heb veel plezier in mijn werk. Maar dan bijv. halve dagen. Heb geen 9 tot 5 baan (al is dat volgens het contract wel zo) maar blijf altijd tot het klaar is. Met spoedgevallen heb ik ook geen andere keus. Maar dat vind ik ook niet erg. Maar daarna vaak te weinig energie om nog wat met de hond te doen of mijn pony en dat vind ik erg jammer. Zeker 's winters. Doe mij dan maar halve dagen, bij voorkeur de ochtenden. Dan ook wel elke dag, maar dan heb ik de rest van de dag de tijd en zin om te doen wat ik wil. Lijkt me heerlijk!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:02

Dan ga ik lekker 32 uur werken! Werk nu 40-uren en wil in een later stadium toch wel terug naar 36. Maar 32 vind ik echt ideaal :Y)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:08

Ik wel. Ik doe nu werk wat ik leuk vind. Daarnaast is mijn werk ook voor het sociale aspect voor mij belangrijk, beetje ritme in de dag enzo. En het houdt me fit als sportinstructrice ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:09

Ik zou denk ik blijven werken, maar dan kijken of er een sabbatical regeling mogelijk is, zodat ik na 1 jaar fulltime werken en meer verdienen (neem aan dat je gewoon salaris krijgt op je basis) een half jaar op reis zou kunnen.

Ik vind mn werk hartstikke leuk alleen het moeten vind ik soms erg lastig. Als ik denk ik zou vandaag wel wat anders willen doen, dan heb je pech want je word op je werk verwacht :P

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:15

Jazeker! Ik heb het meest geweldige werk ooit!!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:19

watchthesky schreef:
Ik zou iets gaan doen wat ik leuk vind, op dagen en tijden die ik fijn vind.
Het is voor de maatschappij maar beter te hopen dat dat basisinkomen er niet komt, want dan kiest natuurlijk niemand meer voor een hondenbaan op onchristelijke tijden...

Tuurlijk wel. :) Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als de werknemers schaars worden zullen de lonen voor zo'n baan omhoog moeten zodat mensen het werk weer aantrekkelijk vinden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:24

Als ik vanavond de loterij win blijf ik gewoon mijn vrijwilligers werk doen en ga ik dan waarschijnlijk nog meer doen als nu.

Met een basis inkomen zou ik ook graag een aantal uur in de week aan het werk willen net zo als ik dat nu ook wil maar nog steeds maar niet wil lukken.
En ik zou ook best graag vroeg in de ochtend of juist in de avond willen werken. Zo heb je naast je werk ook nog wat aan je dag en als je met d auto moet rijd je langs de file's.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:24

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:27

Ik ben nu nog student, maar zou zeker blijven werken. Dan zou ik echter meerdere baantjes willen, zodat er meer afwisseling is in het werk. Elke dag wat anders, zullen we maar zeggen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:34

Ik zou zelf een ochtendje per dag gaan werken, maar dan gewoon iets wat ik echt graag doe en heel afwisselend. Bijvoorbeeld de ene dag een ochtendje stallen mesten, andere dag een ochtend in een kinderdagverblijf, etc etc. Lekker simpele leuke baantjes, als dat toch niks veranderd aan je inkomen. Zou m'n HBO studie dus wel per direct stop zetten, ik zou niet gelukkig worden van een kantoorbaan als dat niks aan mijn inkomen veranderd. Eigenlijk best erg als ik het zo zeg... :') ik hecht gewoon veel waarde aan leuke dingen kunnen doen en het geld daarvoor hebben.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:42

Zonder werk zou ik snel verveeld raken maar het lijkt me heerlijk om bijvoorbeeld op vrijwillige basis in een dierenopvang of bibliotheek te werken. Daarnaast zou ik de tijd die ik over hou willen besteden aan een opleiding of cursus die ik echt leuk vind om te doen :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:51

Ik zou alsnog wel werken ja.
Maar al het werk wat ik extra doe, achter de bar etc zou ik dan weglaten als het toch niet meer als mijn normale loon zou opleveren.

Van dat extra geld kocht ik mij normaal gesproken dingen voor mijn paard

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:54

Als ik het werk zou krijgen wat ik super graag wil, ja dan ga ik zeker werken zonder geld :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:56

Ohja echt wel ,ik werk 12 uren naast mijn wajong en heerlijk even bezig en tussen de mensen . Lange tijd werkloos geweest maar ik vind dit veel fijner

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:59

Ik hou absoluut van mijn werk als leerkracht maar ik heb 'minder werken' ingevuld en dan doel ik op het administratieve deel. Lesgeven zou ik iedere dag wel willen blijven doen maar tegenwoordig ligt de nadruk op heel andere dingen binnen het onderwijs en lijkt het lesgeven meer bijzaak te worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:04

Met een basis inkomen zou ik wel blijven werken. Ik vind het wel fijn om een goed inkomen te hebben en heb geen hekel aan mijn werk. Ik vind vrije tijd ook belangrijk dus afhankelijk van mijn inkomen zou ik mijn uren bepalen.

Maar stel dat ik de loterij win... :o Dan stop ik direct met werken! Ik heb zoveel andere dingen die ik leuk vind en helemaal als geld geen rol zou spelen zou ik me uitstekend de hele dag kunnen vermaken. Waarschijnlijk zou ik uiteindelijk wel wat bedrijfjes starten hoor. Maar dan meer vanuit hobbymatig oogpunt en zeker niet zo dat ik zelf veel aanwezig moet zijn.