Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madeliefw schreef:Volgens mij is het ook niet erg als er geen 100 rondjes gelopen worden. Het gaat vooral om het idee om met z'n allen wat voor het goede doel te doen. En dat vind ik heel goed van de school. Zeker op die leeftijd is het goed om al te beseffen dat er mensen zijn die het minder hebben en dat je een klein steentje kan bijdragen om ze te helpen. Of voor wat voor doel dan ook. Langs de deuren gaan vind ik ook vervelend, maar naaste familie, vrienden en buren kunnen wel gevraagd worden. Het gaat niet om het geld wat je ophaalt maar om het goede doel. Alle kleine beetjes helpen.
Ik ben het helemaal met marije eens. Ook eens iets doen wat je niet leuk vindt. Gewoon uit goed fatsoen.
Ik denk dat als je kinderen gewoon mee doen ze ook minder snel buiten de groep vallen.
madeliefw schreef:Is het dan niet zo dat je of een totaal bedrag kan doneren of een vast bedrag per rondje? Zo was het bij ons vroeger. Dus dan konden de harde lopers er inderdaad best wat mee ophalen. Ik was zelf ook niet zo van het lopen, maar gezellig met een groepje in de achterhoede kon ook gewoon.
En het is heus niet om de directeur te spekken. Ik neem aan dat er ook een les gekoppeld is aan deze actie waarin voor de kinderen ook duidelijk wordt op welke manier welk doel gesponsord wordt.
Gillbo schreef:Goede les voor je kinderen om wat voor een ander te doen ook al vind je het zelf niet helemaal geweldig vind maar het voor een ander wel belangrijk kan zijn.
Ik vind dit echt zo'n gemiep om niks, wat is nou eigenlijk echt het probleem?
verootjoo schreef:Gillbo schreef:Goede les voor je kinderen om wat voor een ander te doen ook al vind je het zelf niet helemaal geweldig vind maar het voor een ander wel belangrijk kan zijn.
Ik vind dit echt zo'n gemiep om niks, wat is nou eigenlijk echt het probleem?
Dat je er de kinderen niet mee leert wat je ermee beoogt aan ze bij te brengen
bruintje123 schreef:Boras, wat jij leuks vind is dat niet perse ook voor een ander
Mars schreef:Oh bah ik had als kind ook zo een hekel aan dat bedelen om geld, kinderpostzegels vond ik ook al zo ellendig. Kan TS ook wel begrijpen dat ze het geen fijn idee vind om haar kids aan de deur te laten schooien. Zelf ging ik gewoon een klein rondje familie af en dat was het wel weer.
Boras schreef:bruintje123 schreef:Boras, wat jij leuks vind is dat niet perse ook voor een ander
Ik denk dat dat gevoel behoorlijk universeel en heel menselijk is.
Het doet mensen over het algemeen goed.
Maar je moet er wel een beetje een positieve levenshouding voor hebben ja en een klein beetje ervoor open kunnen staan.
Cayenne schreef:Ik en mijn ouders hadden nooit problemen met sponsorlopen, tot school bedacht dat de kinderen voor Afrika een afstand van 2 kilometer met een zandzak van 5 kilo op het hoofd moesten afleggen.
Dat ging echt te ver en kan nooit gezond zijn voor mensen die dat niet gewend zijn. Dit hebben we dus ook geweigerd.