Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gekoppaard schreef:Op de peuterspeelzalen hier zitten vooral achterstandskinderen. Daarnaast hebben de verschillende instanties (consultatiebureau, huisarts) en basisscholen bij mij allemaal onafhankelijk aangegeven dat kinderen van de KDV een stuk verder zijn met hun ontwikkeling dan kinderen van de PSZ. Maar ik ben er wel over aan het denken nu. Vooral om mijn moeder die de rest van de opvang doet te ontlasten.
Keet schreef:gekoppaard schreef:Op de peuterspeelzalen hier zitten vooral achterstandskinderen.
Zo bedankt he!
Regel gewoon thuis opvang voor je kind tot hij naar de basisschool kan en dien een officiele klacht in. Kom op voor je kind en belast hem er verder niet mee.
Cayenne schreef:Bedoelt TS niet gewoon dat er bij haar in de buurt veel achterstandskinderen op de peuterspeelzaal zitten?
maar wellicht in de "Vogelaar"wijk naast ons wel, waar maar 7% van origine nederlandse mensen wonen en 93% met een imigratieachtergrond.
op mij persoonlijk (persoonlijke mening) bigone schreef:Waarom niet in overleg gaan met de basisschool of hij daar alvast twee ochtenden naar toe kan om te wennen. Leg het verhaal uit, misschien is er best iets te regelen, en wat betreft peuterspeelzalen: Ik ga er maar even van uit dat je het niet zo bedoelt want daar gaan meestal de kids heen van moeders die thuis blijven en dat zijn geen achterstandskids.
Lynn_Nikita schreef:Cayenne schreef:
Bedoelt TS niet gewoon dat er bij haar in de buurt veel achterstandskinderen op de peuterspeelzaal zitten?
Ja. Er staat ook *hier* in de zin. Zijn bedoeld dus psz in haar buurt en niet alle.
Nou ik heb zojuist gebeld en hij zou als enkel op de dinsdag terecht kunnen
gekoppaard schreef:Op de peuterspeelzalen hier zitten vooral achterstandskinderen. Daarnaast hebben de verschillende instanties (consultatiebureau, huisarts) en basisscholen bij mij allemaal onafhankelijk aangegeven dat kinderen van de KDV een stuk verder zijn met hun ontwikkeling dan kinderen van de PSZ. Maar ik ben er wel over aan het denken nu. Vooral om mijn moeder die de rest van de opvang doet te ontlasten.
RoyceMack schreef:Wat zou er gebeuren als jij een dag met je zoontje meegaat naar KDV? Dat je gewoon aanwezig blijft en blijft observeren.
Ik denk dat ik echt giftig zou worden op dat joch.
Zou hem gelijk stevig beet pakken en zeggen dat hij daar mee kan stoppen en dat ik anders HEEL erg boos wordt.
Waarschijnlijk is dat geen pedagogisch onderbouwde methode, maar ben echt van mening dat je soms het heft in eigen hand moet nemen als anderen niks doen of niks kunnen doen.
Ik zou ook geen goede kinderleidster zijn denk ik. Ik maak gelijk korte metten met zulk gedrag. Maar dat zal wel niet meer mogen want dan krijg je weer klachten van ouders van kinderen die over de zeik raken.
RoyceMack schreef:Zou hem gelijk stevig beet pakken en zeggen dat hij daar mee kan stoppen en dat ik anders HEEL erg boos wordt.
Waarschijnlijk is dat geen pedagogisch onderbouwde methode, maar ben echt van mening dat je soms het heft in eigen hand moet nemen als anderen niks doen of niks kunnen doen.