Met een knuffel slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Slaap jij met een knuffel

Ja
327 (65%)
Nee
169 (34%)

Totaal aantal stemmen: 496

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:24

Afbeelding

Ik heb een ademende, snurkende, levensechte knuffel :D

(En ja, volgens mij krijg ik acuut last van insomnia als hij er niet meer is...)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:24

Ik moet echt een knuffel vast kunnen houden, anders kom ik niet in slaap :P maar die kleintjes werken niet, wel die grote.
Vorig jaar (verplicht) afstand gedaan van mijn lievelings knuff die al 15 jaar met mij in een bed moest doorbrengen :(:)
Bij de Ikea toen een nieuwe grote hond gekocht :D

IJsco_Love schreef:
Waarom slapen jullie zo graag met knuffel? Is dat gewoonte of iets anders? Altijd dezelfde of verschillende? En gaat ie dan ook mee op vakantie ofzo?

Gewoonte, ja. Altijd wel dezelfde, na 15 jaar wel veranderd van knuf.
Als we een dagje heengaan waar we in de auto moeten slapen op de terugweg, gaat hij ook mee (wij gaan nooit op vakantie en eigenlijk ook geen weekendje weg, maar zouden we dat wel doen gaat hij mee) Naar mijn oma gaat hij ook mee :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:26

Ik slaap ook met een knuffel := voelt idd fijn, maar op een of andere manier helpt het ook tegen paniekaanvallen 's nachts. Ook een prettige bijkomstigheid.
Ik zou mijn vriend wel kunnen "gebruiken", maar die kan niet zo goed tegen warmte en ik word 's nachts echt een actieve kachel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:31

Jaaa! 23 inmiddels en ik slaap met mijn tita. Een knuffeltje die mijn zus heeft uitgezocht toen ik geboren werd. Is inmiddels mijn 4e tita overigens.

Oh en ik heb een caticorn knuffelkussen van de Hema.

Taartje

Re: Met een knuffel slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:33

30 en nog steeds met mijn nijnpluis in bed.
Regelmatig slingert ze in bed rond maar lig ook vaak met dr in mn armen als steuntje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:37

Oh wauw, ik wist niet dat er zoveel "volwassenen" (want tsja, wanneer ben je nou echt volwassen, ik nog steeds niet hoor ;) ) met knuffels slapen! Ben oprecht verbaasd/verrast, ik zie dat namelijk helemaal niet in m'n eigen vriendenkring. Wij zijn met een heel groepje die niet kunnen slapen zonder dat de TV aan heeft gestaan, tot grote ergernis van de partners :D

Ik heb trouwens wel heel lang met knuffels geslapen, later werden dat katten, daarna werd het m'n vriend/man, haha. De knuffels hebben wel een hele tijd op m'n slaapkamer gestaan en daarna zijn ze in een doos op zolder gezet. Onlangs ging ik de zolder bij m'n ouders opruimen en toen vond ik de doos met knuffels, helemaal aangevroten door de de muizen... Dat deed stiekem toch best een beetje pijn! Maarja, ik kon hier natuurlijk echt niets meer mee.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:38

Ik heb een Galupy van Diddl als gezelschap, wordt voornamelijk gebruikt als extra kussen bovenop mn gewone kussen :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:40

Hier ook gewenning, ik slaap heel slecht zonder, heb graag iets in mijn armen, alleen de deken voldoet niet. Voor ik met mijn man kreeg had ik ook graag de TV aan, die zette ik dan heel zacht, met het scherm zwart en dan was ik zo weg door de timer ging hij dan vanzelf na een uur uit. Hij kon daar alleen niet van slapen dus nu kost het me minimaal 20 minuten om in slaap te vallen helaas.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:42

Ik slaap ook met een knuffel. Heerlijk om wat in mijn armen hebben, anders voelt het zo kaal!
Als ik ergens slaap zonder knuffel prop ik er een kussen of mijn dekens :+
Mijn ex heeft er eigenlijk nooit wat van gezegd.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:49

Wow ik dacht echt dat ik de enige was die nog met een knuffel slaapt :+

Ik slaap met een grote bruine beer die ik nu al zo'n 20 jaar heb. Vroeger als ik bij vriendinnetjes ging logeren kon ik absoluut niet slapen zonder beer en hebben mijn ouders hem nog eens na gebracht. Tegenwoordig kan ik op andere plaatsen prima zonder knuffel, maar thuis moet ik hem echt naast me hebben anders voelt het raar. :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:55

Ik slaap in mijn eigen bed met aan de ene kant een stapel knuffels die ik het liefste als hoofdkussen gebruik en aan de andere kant een kussen. Ik ben toch altijd bang om uit mijn hoogslaper te vallen dus vandaar het kussen. En ja ik heb wel schotjes en ik kruip juist richting de muur. Maar ik vind mijn knuffels ook erg fijn. Ik slaap overigens niet meer met mijn baby-beer, want die ruikt nog altijd naar baby en dat koester ik. Dus ik wil mijn geur van nu er niet aan vastmaken zeg maar. Hij heeft wel een ereplaatsje op mijn kamer hoor en ik sleep hem overal mee naartoe. Behalve naar Spanje, toen paste ie niet in mijn koffer helaas. Wel het kussen meegenomen toen. Ik vind dat kussen echt het allerfijnste. De baby-beer gaat overigens niet mee naar mijn vriend en durf het kussen ook niet echt mee te nemen naar hem toe. Ik heb daar trouwens wel de kat die tussen mijn voeten moet slapen als ik er ben en als ik dan wakker wordt, kan ik niet weer slapen omdat die kat daar ligt en ik val het makkelijkste in slaap op mijn buik :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:59

Bijna 31 en ik slaap ook met een knuffel.
Ik vind het gewoon fijner slapen als ik iets vast heb.
Ik heb ook een zijslaap kussen gehad maar dat was toch een beetje te hard dus nu heb ik een tijger van de big bazar.

En ook bij mijn moeder heb ik een knuffel liggen voor als ik daar slaap.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:01

Haha ik slaap ook met knuffel. Koe. Heb 'm al sinds ik een jaar of 8 was ofzo.
Hij is meegegaan naar USA, UK en nu is ie in Australie.

Ik slaap met koe & m'n vriend.. en soms zegt zelfs m'n vriend ''where is cow?'' en dan slaapt hij met koe. _O-

Ik ben 25 en m'n vriend 31.

*Edit: overigens gaat ie niet mee op vakantie of zoiets dan blijft ie thuis.
Toen ik naar USA verhuisde nam ik 'm eerste instantie niet mee maar heeft m'n moeder 'm uiteindelijk op de post gedaan. Was zo blij toen die aankwam _O-
Laatst bijgewerkt door Nagini op 06-03-17 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:03

Ik ben 24 en slaap ook nog steeds met knuffels. Vroeger met een konijn maar die werd zo verknuffeld en verwassen dat ie een beetje fragiel werd, en ze mn knuffels niet meer aankon, dus toen ik een jaar of 14 was kocht ik een eeyore (van winnie the pooh) en die heb ik nog steeds. T konijn ligt nog wel binnen handbereik naast mn bed :o
(naast 3 vuilniszakken met knuffels in de kast die ik niet weg kan/wil doen :+ )
Als ik bij mn vriend slaap knuffel ik natuurlijk lekker met hem, of met een van zn katten die wel eens bij ons komen slapen, maar als ik thuis slaap kan ik het vaak niet laten om met mn eeyore te knuffelen, voelt gewoon lekker veilig ofzo.
Verder gaan ze ook beide mee op vakantie of als ik bij famillie langsga, anders kan ik écht niet slapen.
Mn vriend weet het wel, en vind het een beetje raar, maar zegt er verder niks over.

PaardcoolJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:13

Ik heb mijn hele leven al dezelfde kussen (ondertussen een extra kussen genomen om erop te slapen) hij gaat overal mee. Mijn kussen is denk ik hetzelfde als voor jullie de knuffels zijn ;)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:28

Guilty!

In mijn directe omgeving niet heel vreemd overigens.....
Ikzelf, mijn vriend (die de gewoonte heeft overgenomen). Mijn broer (en zijn vriendin) en mijn zus (en haar vriend) ook......haha. Kerstcadeau van onze moeder: nieuwe knuffels.... :')

Gerust kan ik zonder knuffel: ik heb 1 klein schaap. Die is handig om tussen mijn knieën te leggen tijdens het slapen. Tegen de ochtend ligt ie ergens verdwaald in bed.

In mijn vriendenkring overigens wisselend. Ze vinden het niet vreemd ofzo.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:42

Niet echt een knuffel, maar ik slaap met een rond kussentje. Deze ligt vaak tussen mijn borsten of onder mijn arm (ik slaap meestal op mijn zij).
Zonder slapen lukt wel, maar de reden dat ik 'm heb is omdat ik (sinds ik aan ben gekomen en grotere borsten heb gekregen) anders een benauwd gevoel heb.

Edit; typo

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 02:01

Ja, met knuffel. Ik ben ook zo gewend aan dat ding dat ik bv in een hotel een kussen onder mijn arm gooi.
Mijn vriend had de eerste kerst dat we samen waren ook een knuffel aan me gegeven voor bij hem thuis. :) Ik bleef maar graven en grabbelen zonder iets om vast te kunnen houden :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 03:25

Oooh dit topic moet ik aan mijn vader laten lezen, had het er dit weekend nog met hem over. Ik woon in Leeuwarden voor de studie maar reis in het weekend regelmatig terug naar mijn ouders. Hij verklaarde mij voor gek dat ik dan een knuffeltje meesleep :+

Afbeelding
Deze gaat overal mee naartoe en ik kan niet slapen zonder <3 De paniek van midden in de nacht kwijt zijn is hier ook bekend ja :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 03:39

Mijn beertje. Hij heeft eigenlijk geen naam haha.
Mijn baby knuffel die ik ook nog heb heet woefwoef Afbeelding

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:11

Bijzonder dat er nog zoveel mensen met een knuffel slapen :+
Hier stond een knuffel gelijk aan duimen. Toen mijn zus naar de basisschool ging, was er een leerling met een buitenboordbeugel. Ze vroeg aan mijn ouders waarom diegene dat had, en mijn ouders antwoordden dat je dat kreeg als je te lang duimde. Hierop gooide ze acuut haar knuffel weg! En ik wou nooit minder zijn dan mijn zus, dus heb ik als 3 jarige ook mijn knuffel/pop weggegooid :))

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:02

Maar van sommige lees ik dat ze het stiekem wel beetje gênant vinden...Waarom leren jullie het jezelf dan niet af? Zeker degene die slapen zonder knuffel op vakantie wel kunnen? Gewoon na de vakantie niet meer terug gaan naar knuffel slapen? En is bij andere niet gewoon kwestie van knuffel het bed uit gooien, twee nachten doorbijten en dan ben je gewend? (Net als dat je in nieuw bed of huis slaapt). Voor degene die het gênant vinden dan hè, degene die dat niet vinden snap ik dat ze niet stoppen en lekker hun eigen ding doen :+

Ik snap dat mijn vragen beetje oordeel klinken maar zo bedoel ik absoluut niet!!! Ik ben gewoon nieuwsgierig, vind het heel interessant fenomeen 8)7 echt nooit geweten dat dit zoveel voor komt! :oo

Ik was drie en toen pakte mijn nanny op bevel van mijn ouders mijn knuffels af (echt weg, niet meer op kamer) -:(- ik was groot en daar hoorde geen knuffels bij, zei ze...Het is één van mijn vroegste herinneringen en ik heb die nanny tot aan de dag dat ze vertrok gehaat :Y) en jaren knuffel trauma gehad haha, als vriendinnetjes knuffel hadden en ik kwam logeren was ik stikjaloers en op de kermis wilde ik altijd niks anders dan knuffels winnen 8)7

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:09

Ik heb nog geen knuffel gevonden die mijn extra knuffel kan verplaatsen die ik vasthoud als een knuffel. Zodra ik die tegenkom gaat die mee naar huis! :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:25

Ik had vroeger altijd een doekje met duimen! Duimen doe ik al jaren niet meer maar doekje wel! Is gewoon zon oude rode lelijke zakdoek :') en die gaat altijd mee! Zonder kom ik niet in slaap en snachts zoek ik het ook echt als die weg is heel erg eigenlijk :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:31

Hier ook nog steeds een beertje die ik al meer dan 30 jaar heb.