Wat moet ik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 13:58

Thanks allemaal voor jullie tips en advies! Bij deze een uitgebreider antwoord. Ik ben weer iets tot zinnen gekomen. Kort nachtje gehad weliswaar. Ik zou om 11 uur gaan slapen, dit is uiteindelijk 4 uur geworden. Ik ben moe, kapot en eigenlijk geen energie meer over.

Nadat ik hem gisteren van whatsapp blokkeerde en Facebook, ging hij over tot bellen en SMS'en dat ik moet antwoorden. Ik heb hem als spam gemankeerd en zijn nummer op automatische blokkeermodus gezet dus daar geen last meer van gehad.
Daarna kreeg ik allerlei hele schokkende berichten. Waaronder, nadat ik dit topic heb geplaatst, dat ik kon kiezen uit 2 opties. Of terug bij hem komen, of ter plekke doodvallen.

Alle screenshots heb ik drievoudig opgeslagen. Ik weet niet of aangifte doen goed is, maar misschien lucht het wel op.
Vanochtend heb ik de laatste weg ook geblokkeerd tot contact. Toen ik teken van leven bleek (en niet eens bij hem overigens) kreeg ik opeens een bericht met: "Goh je leeft nog". Hij had totaal geen spijt van zijn daden. Pas doen ik zei dat ik contact zou opnemen met de wijkagent, deed hij alsof het hem spijt.
Ik kan niks meer van zijn woorden geloven. Dinsdag gaf die nog een lieve kaart met hoe erg het hem spijt van vorige week, nadat hij zei "veel plezier met je suicidale plannen". Maar als hij vervolgens nog malen erger flikt de dag erna, geloof ik helemaal niks meer van zijn woorden. Voor mij is het één groot leugen.

Verwacht? Nee, zoals mensen hier ook zeggen, het zag er heel gelukkig uit, maar ik wist ook niet wat hij nog in petto had. Dat heeft hij me nooit verteld.
Hij doet overigens niet aan drugs of dovende middelen. Alcohol is in mate. Er zit hem wel het eea dwars maar daarvoor heb ik gezegd dat hij daar wat aan moet doen, want ik zie ook dat dat hem kwelt. Maar hij wil het niet, geen hulp accepteren etc.

@Fair, zo'n moment kan ik wel even gebruiken binnenkort

troi

Re: Wat moet ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:03

Zeker even melden bij de politie. Hij gaat echt alle grenzen te buiten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:05

Het klinkt wel alsof hij "jaloers" is dat jij je leven wel op orde krijgt en het bij hem niet wil lukken zoals het zou moeten gaan. Dat hij dit dan zo afgeeft op jou kan echt niet!

Als je het aan wilt geven moet je dat doen, maar wel als je er 100% achterstaat. Volg je hart/gevoel :(:)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:07

Jezus zeg! Knap dat je zo vasthoudend bent en resoluut overal op blokkeert! Als die zo reageer op als je zegt naar wijkagent stapt, zou ik toch twijfelen of die niet eerder bij een ex zo iets geflikt heeft.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:10

Melding aken bij de politie. Echt doen hoor!

En iemand gaf hier ook an dat ze het niet had gedacht....als stel leken jullie zo gelukkig...

Ben zelf 4,5 jaar belazerd door mijn ex die met iedereen date achter mijn rug om en niemand wist ervan.... :x

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:11

Ooh jeetje wat heftig zeg!
Knap dat je hem overal geblokkeerd hebt!
Ik zou denk ik wel aangifte doen, of in ieder geval een melding. Dit is niet niks.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 14:12

troi schreef:
Zeker even melden bij de politie. Hij gaat echt alle grenzen te buiten

Ik denk dat ik het eerst eens met de wijkagent ga bespreken en kijken wat zijn advies is. Ik heb daarnaast mijn behandelaar op de hoogte gesteld van de situatie.

gribaldi schreef:
Het klinkt wel alsof hij "jaloers" is dat jij je leven wel op orde krijgt en het bij hem niet wil lukken zoals het zou moeten gaan. Dat hij dit dan zo afgeeft op jou kan echt niet!

Als je het aan wilt geven moet je dat doen, maar wel als je er 100% achterstaat. Volg je hart/gevoel :(:)

Dat zou eigenlijk nog best kunnen. Goed ik heb ook genoeg nog niet op de rit, maar daar ga ik mee bezig.

Gianti schreef:
Jezus zeg! Knap dat je zo vasthoudend bent en resoluut overal op blokkeert! Als die zo reageer op als je zegt naar wijkagent stapt, zou ik toch twijfelen of die niet eerder bij een ex zo iets geflikt heeft.

Ik ben zeer vergevingsgezind, maar ook ik heb mijn grenzen. En als iemand zegt dat ik mezelf beter van kant kan maken, en hoopt dat ik niet meer leef de volgende dag, dan zit je hier goed mis. Ik kan echt veel hebben, maar dit is gewoon... not done.
En wat betreft zijn reactie, ik denk dat hij eerder vreest voor zijn VOG.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:14

Nayo, je kent me en ik zeg het gewoon eerlijk: lozen! Wat een ***, je verdiend beterz!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 14:17

kaatje77 schreef:
Melding aken bij de politie. Echt doen hoor!

En iemand gaf hier ook an dat ze het niet had gedacht....als stel leken jullie zo gelukkig...

Ben zelf 4,5 jaar belazerd door mijn ex die met iedereen date achter mijn rug om en niemand wist ervan.... :x

Oh jeetje wat naar! Voor de buitenwereld lijkt het dan ook zo mooi. Was het voor mij eerst ook, maar bepaalde kanten geven ze niet aan. Welke ik overigens wél gedaan heb, dus hij wist hoe en wat.

Misschien is het inderdaad beter om een melding te maken. Maar ga dan wel iemand meevragen, want alleen durf ik dat niet :')

eclair98 schreef:
Nayo, je kent me en ik zeg het gewoon eerlijk: lozen! Wat een ***, je verdiend beterz!

Thanks Bente :* Hij komt mijn leven niet meer in. Ik heb hem de kans gegeven om wat aan zijn gedrag te doen vorige week, en dat heeft hij niet met 2 handen gegrepen.

_Juudith schreef:
Ooh jeetje wat heftig zeg!
Knap dat je hem overal geblokkeerd hebt!
Ik zou denk ik wel aangifte doen, of in ieder geval een melding. Dit is niet niks.

Het was eerst whatsapp maar nadat hij me elders ging benaderen, heb ik die wegen ook uitgeruimd.

Ik heb gelukkig een aantal vrienden om me heen die me steunen, wat me goed doet. Maar ik kan niet uit mijn gedachten krijgen dat iemand in staat is, zó iemand te behandelen en daar vervolgens ook géén spijt van heeft.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:29

Goed bezig !!!! Heel stoer van je dat je deze stappen al hebt genomen als een echte power vrouw :j
Inderdaad even advies vragen aan de wijkagent, die weet wat verstandig is.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:36

Jeetje Nayo, heftig..
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen, dat je bij hem uit de buurt moet blijven is een ding wat duidelijk is. Ik vind dat je al goede stappen gezet hebt :)
Via via 'ken' ik jouw ex, of naja ik weet wie het is omdat het een kennis van mijn vriend is, en ik had dit echt niet achter hem gezocht!

Heel veel sterkte, het lijkt me echt verschrikkelijk om opeens dit op je af te krijgen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:44

Heftig Nayomie. Volgens mij is hij een ruim volwassen man, hij zou dus beter moeten weten. Echter klinkt hij nu als een jaloerse puberale jongen. Bah.
Heel knap van je dat je alles resoluut blokkeert!
Ik zal er inderdaad ook zeker melding van maken. Als er dan toch iets gebeurt sta je sterker.

Sterkte met deze situatie en ook mijn PB box staat open.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:02

Heel hard wegrennen meid!!
Helaas ervaring met zon soort man... Ik ben iets te lang gebleven maar heb uiteindelijk ingezien dat hij heel verkeerd bezig was

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:24

Wegrennen en niet meer omkijken. Als iemand ZO kinderachtig doet en zelfs doodsdreigingen uit, is hij geen seconde van je tijd meer waard.
Ik zou ook nieteens meer een gesprek aangaan om je gedachten uit te spreken, want hij zal je toch kwetsen. Lekker in z'n sop laten gaarkoken :evaw:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:32

Lekker achterlijk van hem. Als hij jou tijd zou hebben gegeven waren jullie in de toekomst wellicht weer samen gekomen.
Nu heeft hij zijn eigen ruiten ingegooid, de stumperd.

Nayomi, het is heel jammer dat het zo gelopen is. Een vent met zulk weinig medeleven in jouw situatie, een volbloed lomperd blijkbaar ineens: jij hebt genoeg aan jezelf op dit moment. Blijven negeren, praat met de wijkagent over wat wijsheid is en werk aan jezelf. Jíj bent jouw eigen toekomst. Een partner is een aanvulling daarop. En dan moet het wél een goede aanvulling zijn. :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:20

Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar ik voel ook wel een beetje met hem mee. Jij zet hem aan de kant en gaat goed verder met je leven (wat geweldig goed is en je in je volste recht mee staat!) maar hij blijft alleen en enorm verdrietig achter.
Zijn eerste reacties zijn veel te heftig en gaat veel te ver, eerst huilen en nu uit pure wanhoop gaat hij dreigen.
Kijk het heel even aan, ik denk dat hij zich, zodra hij zichzelf weer een beetje opgepakt heeft, enorm schaamt en spijt krijgt. Ga niet meteen aangifte doen, ik denk dat hij harder blaft dan bijt.
Je zegt zelf ook al dat je dit nooit achter hem had gezocht. Hij is blijkbaar radeloos. Je hebt nu al gezegd dat je met de wijkagent gaat praten, ik vermoed dat hij nu genoeg geschrokken is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 16:32

Storm schreef:
Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar ik voel ook wel een beetje met hem mee. Jij zet hem aan de kant en gaat goed verder met je leven (wat geweldig goed is en je in je volste recht mee staat!) maar hij blijft alleen en enorm verdrietig achter.
Zijn eerste reacties zijn veel te heftig en gaat veel te ver, eerst huilen en nu uit pure wanhoop gaat hij dreigen.
Kijk het heel even aan, ik denk dat hij zich, zodra hij zichzelf weer een beetje opgepakt heeft, enorm schaamt en spijt krijgt. Ga niet meteen aangifte doen, ik denk dat hij harder blaft dan bijt.
Je zegt zelf ook al dat je dit nooit achter hem had gezocht. Hij is blijkbaar radeloos. Je hebt nu al gezegd dat je met de wijkagent gaat praten, ik vermoed dat hij nu genoeg geschrokken is.

Zo goed ga ik niet verder, en snap dat hij er verdrietig is hierover, daarom heb ik hem juist na vorige week nog een kans gegeven. Het was overigens nooit de bedoeling om volledig af te sluiten. Gewoon wat afstand, elkaar minder zien. Maar hij gaf mij de keuze, of volledig blijven of gaan. Toen heb ik gekozen voor te gaan, want ja dan ben ik wel egoïstisch.
De volgende dag hebben we dit besproken,en heb ik hem nog een kans gegeven om zich te bezinnen maar die heeft hij gisteren volledig verknald

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:43

TS, ik zou sowieso melding doen bij de politie. Het hoeft niet meteen een aangifte te zijn he.
Je weet niet wat er in de toekomst nog gat gebeuren. Misschien is het volgende week klaar als hij merkt dat je niets meer laat horen, maar voor hetzelfde geldt gaat het van kwaad tot erger en heb je straks een hele nare stalker.
Mocht zoiets gebeuren is het fijn dat de politie al op de hoogte is van de situatie.
Succes en sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:47

Iemand die zoiets tegen een ander kan zeggen, mogen ze wat mij betreft opsluiten. :o

TS, je bent veel meer waard dan dat en kunt veel en veel beter krijgen dan zo'n waardeloos persoon.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 17:40

Ondanks alles, geef ik mezelf steeds meer de schuld van alles. Als ik dit had gedaan, was het misschien anders gelopen. Als...dan..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:42

Je kan niks meer veranderen aan wat er gebeurd is in het verleden Nayomie, je kan alleen proberen er een betere toekomst van te maken :(:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:44

Nayomie schreef:
Ondanks alles, geef ik mezelf steeds meer de schuld van alles. Als ik dit had gedaan, was het misschien anders gelopen. Als...dan..

En dát moet je niet doen! Je bent met alle oprechtheid en verliefdheid die relatie aangegaan. Daar is helemaal niets mis mee, dat doet iedereen.

Jij hebt strubbelingen met jezelf en geeft aan wat afstand te willen. Dat is eerlijk! Daar mag je trots op zijn, dat je dat zo kunt en durft toe te geven naar jezelf en je inmiddels ex.
Híj had hier begrip voor moeten tonen. Hij verzuimde. Niet jij!

Edit: hij had óók mogen zeggen dat hij geen afstand kan/wil nemen. Gewoon op een normale manier. En dat zou zijn recht zijn. Dan was het nu ook uit geweest. Maar zonder dit absurde toneelstuk erom heen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:19

Hij had nooit zo mogen praten tegen jou, of dat nou kwam door iets van jou of vanuit iets uit hemzelf. Als jij al wat gedaan hebt had hij toch ook prima anders kunnen reageren, en niet direct zo extreem? Nee de enige manier waarop jij hier schuld op kan hebben is als je het helemaal hebt lopen uitlokken maar dat is niet zo.
Jij bent eerlijk geweest, dat hij dat dan niet kan handelen is niet jou probleem maar de zijne :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:57

Nayomie schreef:

Ik vind het zo knap van je dat jij voor jezelf en je eigen leven en toekomst gekozen hebt. Echt heel knap. Van zoveel verhalen op bokt, blijven zo ontzettend veel mensen in de situatie die ze niet willen, maar waar ze ook niet uit durven te stappen.

En ik ben zelf net zo'n twijfelaar hoor. Alles bij het oude laten is lekker veilig. Maar jij niet. Jij hebt gekozen en gehandeld. Super sterk van je.

En zo hoort hij dat ook te zien. Heel simpel. Blijkbaar waren jullie het toch niet voor elkaar. Jammer. Maar er komt iemand die het helemaal voor jou is, en waar jij helemaal jezelf bij kunt zijn.

Voel je niet schuldig. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en jij voor de jouwe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:25

Jeetje, volgens mij is meneer op zijn piemeltje getrapt. Heel goed dat je voet bij stuk houdt. Denk goed na of je wilt dat hij wordt gestraft voor zijn gedrag, in dat geval doe je aangifte. Zo niet, dan maak je een melding. Laat je desnoods raadplegen door iemand op het politiebureau, diegene kan je vast vertellen wat je mogelijkheden zijn.