Groot huis, ruimte over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:45

Is het een optie om het kleine raampje uit te breken en er een gro(o)t(er) raam te plaatsen? Dan kun je daar je woonkamer maken en waar je nu min of meer opgepropt zit een eetgedeelte.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:47

Shenavallie schreef:
Is het een optie om het kleine raampje uit te breken en er een gro(o)t(er) raam te plaatsen? Dan kun je daar je woonkamer maken en waar je nu min of meer opgepropt zit een eetgedeelte.

Op de termijn is dat inderdaad wel de bedoeling.

Zit me nu te bedenken dat de zithoek wel mooi in het nu loze stuk past, maar dan weet ik dus weer niet wat ik met de plek moet waar nu de zithoek is :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:47

Daar kun je dan een eethoek maken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 16:49

Shenavallie schreef:
Daar kun je dan een eethoek maken.

Extra of in plaats van in de keuken?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:50

Oh, wacht even. Ik had niet goed gezien dat je al een eethoek in de keuken hebt. Ga nog even je foto's bekijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:51

In plaats van. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:51

Azmay schreef:
Shenavallie schreef:

Op de termijn is dat inderdaad wel de bedoeling.

Zit me nu te bedenken dat de zithoek wel mooi in het nu loze stuk past, maar dan weet ik dus weer niet wat ik met de plek moet waar nu de zithoek is :')

Dat is wat ik bedoelde idd. Dat andere stuk zou je een eethoek van kunnen maken, leeshoekje, etc... het hoéft natuurlijk niet vol...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:54

Ik vind het ook niet zo enorm ruim ogen, volgens mij moet je dat met gemak gevuld krijgen.
Ik zou eens wat gaan schuiven met de meubels.
Persoonlijk zou ik denk ik de lege muur vullen met een grote boekenkast en een leeshoekje maken van die hoek bijvoorbeeld, en rondom de haard een zithoek maken, maar dan niet met de banken in het midden van de ruimte.
Of een mooie ruime eethoek achterdoor, met zes stoelen, dan heb je in de keuken ook wat meer ruimte want dat lijkt me nu wat krap?

Tivoli

Re: Groot huis, ruimte over

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:58

Dat het niet zo ruim oogt komt denk ik meer door de stenen muur,dat oogt wat donker,dus lijkt het op de foto kleiner.
Wij hebben ook een L-vormige woonkamer met 2 grote ramen,de muren zijn wit,waardoor alles nog groter oogt.
Ik heb daar een vitrinekast staan en een sfeerhaard (die door raam en deurplaatsing alleen daar kon := )

Andere meubels kunnen idd al een heel ander beeld geven, en wat ik zei, mooie grote planten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:04

Even creatief geweest. Dit lijkt me de makkelijkste oplossing:

Afbeelding

Zo heb je een knusse zithoek die op buiten gericht is want dat wil je graag. Ik zag meen ik een dierenkooi staan, door die in de hoek te plaatsen heb je daar zicht op vanuit het zitdeel en het is lichter (leek voor dier in kwestie?). Dan een boekenkast/opruimplek. Ik zag op de schouw een handtas staan, vandaar de sitetable om de hoek bij de deur, daar kun je makkelijk je sleutels, tas etc op / onder kwijt zonder dat het in de weg staat. Zo heeft dat een eigen plek. En dan de plek voor de hond, die kan mooi de hele ruimte overzien van uit die plek.

edit: de open haard is toch gewoon een dichte schouw? Of ben ik nou kippig?
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 26-02-17 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:05

2 comfy stoelen rond de weer werkende open haard, en je bank naar je lege ruimte met focus op de tv.
Bezoek kan dan ook lekker zitten/in de buurt zijn zonder in de weg te lopen in de keuken, en bij meer dan kopje thee weer aanschuiven als het eten klaar is.

Hoeveelheid ruimte toont niet echt goed op de foto' s, maar dat kan ook de lichtval en de donkere kleuren zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:12

Al een budget voor eventuele inrichting en verbouwing??? Tv programma's genoeg die zich dan op je inrichting willen storten. En voor de slaapkamers/badkamer die over zijn, Air BenB beginnen, dat geld in een pot voor de verbouwing?? Ik vind je woonkamer trouwens niet groot, onze is stuk groter en ik vind hem nog te klein. Hij is gewoon niet goed ingericht en doordat je er nog van alles hebt staan, dozen enzo, oogt het gewoon druk en rommelig.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:47

Ik zit nu naar de maten te kijken van je beneden etage, en nu snap ik waarom ik het niet zo groot over vind komen, dit zijn redelijk normale maten, groot is in mijn idee wat anders...
Afbeelding
Dit is een afbeelding van m'n zithoek, die is 5x6
Ik heb grote meubels en meerdere losse tafels, kleed en kussens, die zorgen dat het een geheel wordt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:04

Ir111 schreef:

[ Afbeelding ]

Dit was ook mijn eerste gedachte. kom je uiteraard wel in de knoei met een sidetable voor de radiator. En ik zou de plant daar weghalen (er van uitgaande dat ie daar definitief staat), die is echt te groot voor in dat kozijn.

Doordat de bank midden in de kamer staat wordt het licht geblokkeerd en daardoor lijkt het zo klein. Ook zou je kunnen kijken voor meubels met hogere poten.

weet niet of hier http://boktimg.nl/img/m/fAcPq8.jpg nou een terranium staat naast de haard? als je die aan de kant van de deur onder de lamp aan de wand zou zetten oogt het ook al heel anders. Of kom je dan in de knoei met je radiator? En een spiegel ophangen in dit gedeelte voor de muur (naar de keuken toe) weerkaatst ook weer licht waardoor het ruimer lijkt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:31

Ir111 schreef:

[ Afbeelding ]

Ik zou het ook zo doen. En dan bij de (open) schouw twee fijne luie stoelen met een tafeltje en lampje ertussen.
Eventueel een klein bureautje waar side table staat geschreven.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:47

Wij zijn ook vanuit een klein huis naar een groot huis gegaan (50m2 naar 200m2) en ik vind de lege ruimte juist zo heerlijk! Lekker open, geen hoekjes waar alles zo vol zit dat je er niet meer bij kan... ik zou ik jullie huis dan ook niet meer meubels neerzetten maar meer gaan schuiven.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:55

Ik heb ook meer ruimte in mijn woonkamer als voorheen
Zalig
Niet te vol zetten en ruimte hebben ...
ook de honden kunnen in de woonkamer wat spelen samen
En de kids hebben ruimte .
Zou die bank niet zo in t midden parkeren .
Ik heb een 3,5 zits met relaxblok eraan en een losse stoel .
Salon tafel erbij en een mega dressoir die ook dient als tv meubel

Marktplaats en Facebook bied genoeg leuke meubels voor een prikkie om t leuk in te richten

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:16

Heb je er als aan gedacht om de schouw te slopen? Hij is (zo lijkt het) dichtgemetseld en maakt de ruimte krap. Glad en wit Stukadoren van de wanden en je hebt al veel beter zicht op het geheel. Bovendien kun je dan alles veel praktischer indelen. Ik weet niet wat je budget is maar ik zou de keuken ook integreren bij de kamer wand openbreken kookeiland op de scheidingswand.

Succes de indeling van de woning is heel aardig dus dat moet wel lukken.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 05:20

Schouw slopen krijg je idd veel ruimte van! Hier ook gedaan en echt een wereld verschil!
Muren wellicht wit maken, mooi licht en lijkt ruimer.

Vind het voorbeeld hierboven met juist de zithoek en tv in de loze ruimte een hele goeie! Zou ik ook doen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:34

Was ook al aan het kijken, groot vind ik die woonkamer niet echt. Maar als je er geen eethoek in maakt houd je inderdaad ruimte over.
Zelf zou ik er een eethoek in maken, als extra. Als je eters krijgt is het toch altijd leuker om in de kamer te eten dan in de keuken, en ook handig om dingen te doen als de ander ook in de kamer zit.
Hier ook een eethoek in de keuken en in de kamer. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:07

Ik zou ook de zithoek verplaatsen naar de loze ruimte, een mooie ruime eettafel (6 personen, altijd handig ook sls je een keer de familie met kerst bij jullie uitnodigd o.i.d.) neerzetten waar nu de zithoek zit/ bij de haard, en in de keuken een kleine eettafel/ ontbijtbar neerzetten. Dan kun je eventuele loze ruimte nog opvullen met een mooi dressoir of een boekenkast.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:25

En mijn ervaring is dat je beter een paar grote meubels kan hebben dan een hele boel kleintjes om de ruimte te vullen. Door grotere meubels lijkt het groter en met veel kleine meubels oogt het rommelig.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:28

Deze schouw valt nog mee, wij hebben er een van 3 meter breed op een muur van 9 meter :+

De muur tussen de keuken en woonkamer, is dat een draagmuur? Anders zou ik idd kijken of die er uit kan.

En ik weet niet hoe de indeling van de hal is, maar daarvan zou je ook nog een stuk bij de woonkamer kunnen trekken als de trap dan goed uitkomt bijvoorbeeld. Maar ook hier is dan weer de vraag of je iets met die muren kunt doen of dat het draagmuren zijn.

De schouw zou ik idd open maken of anders weghalen. Nu is het gewoon een nutteloze schoorsteen ;) (zo lijkt het op de foto's iig)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:36

Zet een mooi groot aquarium in die loze ruimte(maar dan ook 100/120cm of nog groter haha), dan vul je dat meteen op en is prachtig om naar te kijken :)

Je hoeft daar dan ook niet van alles om heen te zetten, het is op zichzelf al "decoratie"!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:55

Kinderen maken... je hebt binnen no time geen plek meer over