scooter gejat, dader bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:51

Zo belachelijk dit.
Er zijn camera beelden en je weet wie het is nee ze moeten eerst alle papieren hebben en natuurlijk moet het in behandeling genomen worden....
En dan pas als ze de boel niet kwijt raken naar diegene toe.

Dat duurt toch allemaal veel te lang....
Knap dat jij je kan beheersen.
Hoop dat je scooter daar nog staat en je hem terug krijgt.

zigranta

Re: scooter gejat, dader bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:03

Neem aan dat je nog een reservesleutel hebt? Als je hem ziet staan, terughalen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:16

zigranta schreef:

Jammer genoeg is terugstelen, hoewel het rechtvaardiger voelt, nog steeds stelen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:23

oomens schreef:
zigranta schreef:

Jammer genoeg is terugstelen, hoewel het rechtvaardiger voelt, nog steeds stelen.

Maar wat gaat er dan gebeuren? Niemand die daar wat aan gaat doen/dat kan bewijzen. Je hebt de sleutel en als het goed is ook de papieren etc zelf nog.

Bij ons was een fiets gestolen die we terugvonden. Politie adviseerde hem terug te kopen. Ze hebben er verder niets mee gedaan.

Als je hem ziet staan zou ik hem lekker terug stelen. Dat is iets wat ik de volgende keer zou doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:23

oomens schreef:
zigranta schreef:

Maar een scooter staat toch net zoals een auto op naam? Dus hem dan meenemen als hij op jouw naam staat is dan toch geen stelen?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:30

Precies. TS kan fluiten naar haar scooter en geld dus. En niemand voelt zich daar verantwoordelijk voor. Dader is bekend en ze weet waar de scooter is. Ze wil het netjes oplossen en de politie laat haar gewoon stikken. Dit is toch niet uit te leggen aan mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:39

oomens schreef:
zigranta schreef:

Waarom zou dat stelen zijn? Als die scooter op een openbare plek staat mag ze hem gewoon meenemen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:07

Dat is officieel dus niet waar.

Maar idd zoals mijn reactie al aangaf met mijn 1e gestolen scooter kan je waarschijnlijk er naar fluiten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:10

Dat ga ik serieus eens navragen zeg. Dat klinkt echt te belachelijk voor woorden.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:15

Heb je geen groepje mannen met wie je langs kan gaan? Dan sta je wat zekerder dan als vrouw alleen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 20:23

Hou me ook erg in.
Als hij hem nog heeft staat ie in een kelderbox maar zeer kleine kans dat hij hem nog heeft.
Die halve flat zit in het criminele gebeuren dus hij kan er zo van af zijn.
Heb vanmiddag de wijkagent gesproken, die gaf aan dat ze er al mee bezig zijn maar hoe snel alles gaat kon hij ook niet aangeven.
Hij adviseerde ook zeker niet aan te bellen en indien ik hem met de scooter zie ik dan hun moest bellen.
Heb aangegeven dat ik dan zeker bel maar eerst zelf die vent van mijn scooter sla.
Als hij de scooter ergens neerzet kan ik hem zeker wel terugpakken, niemand die daar moeilijk over zal doen. Hem van mijn scooter afslaan zal mij wel problemen kunnen geven.

Avanti schreef:
Heb je geen groepje mannen met wie je langs kan gaan? Dan sta je wat zekerder dan als vrouw alleen.

Oh bang ben ik niet, maar zelf erop afstappen verpest ik heel de zaak mee. Ik hoor ook officieel zijn naam ook niet te weten. Wij kunnen wel stampei aan de deur maken maar in hoeverre hij zich geintimideerd voelt dan?
En ik weet wat en wie er in die flat wonen, als dat vrienden van hem zijn kan ik beter gaan verhuizen.
( lijkt net of in een hele erge buurt woon, valt heel erg mee. Alleen al het tuig zit bij elkaar in een flat. Nog een paar jaar en hij gaat tegen de vlakte)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:48

Ik heb dit een keer gehad met mijn fiets. Die was in eens verdwenen, opgegeven als gestolen + online aangifte gedaan. 3 dagen later bleek dat hij 2 straten verderop voor een studentenhuis stond. Wij hebben toen het algemene nummer gebeld, situatie uitgelegd. Aangegeven dat we de fiets terug zouden nemen omdat we 100% zeker wisten dat hij van ons was.. Ze hebben toen een agent gestuurd die samen met ons (en aan de hand van de aangifte) gechecked heeft of het echt de fiets was, dat bleek zo te zijn dus hebben we 'm legaal weer meegenomen :j

Als je je scooter weer buiten ziet staan zou ik dus gewoon 8844 bellen als ik jou was. Gewoon aangeven dat je 'm hebt gezien, dat je 100% zeker weet dat hij van jou is en of ze langs willen komen omdat je 'm anders gewoon meeneemt :)