Autorijden in de storm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Autorijden in de storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:21

Heb vanmiddag voor mn werk een aantal uurtjes in de auto gezeten. Zolang je in de auto blijft gaat t prima, het moment dat je eruit komt vind ik een stuk minder :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:22

Gelukkig heb ik alles vlak bij huis en hoef ik niet met de auto weg. Maar TS je hebt de openingspost echt fantastisch geschreven _/-\o_

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:43

Nou ik woon niet zo ver van de kust in de buurt van Leiden maar ik vond het ook niet zo dramatisch hoor. Heb gewoon de hele dag auto rijles gegeven en nergens last van gehad.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:45

Birdie60 schreef:
Hier gaat het flink tekeer, schuilstal weggewaaid over de afrastering van de wei. :(

Owjee dat is even mooi chips zeg..

Had daar niet eens aangedacht en bij mij opstal staat een iglo voor de schaapjes hoop dati goed vast staat..

@ts ik heb vandaag ook gewoon gereden en niks aan de hand gelukkig.
Dus gewoon voorzichtig doen en vooral goed opletten wat er om je heen gebeurd.
Komt vast wel goed.
Ik heb ook maar een kleine yaris en die bleef netjes op zn plek.

Valerie93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:01

Leuk geschreven! Heb vandaag met 3 verschillende auto's gereden en het verschil wel degelijk gemerkt. Mijn leen kia picanto (de vierkante zeg maar) ging soepeltjes maar merkte wel dat mijn handjes aan stuur moest houden. De chevrolet kalos van mijn ma was ook licht maar ging ook wel. Tot ik de Ford focus van mijn vriend meenam. Die station had toch flink last van de wind, lag ook aan de weg waar ik reed...namelijk richting het strand van Zandvoort.

Gewoon voorzichtig doen en hou extra ruimte bij fietsers enzo

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:10

Ik rijd van Eindhoven naar Almere en moet eerlijk zeggen dat ik de wind vooral in N-B best wel stevig vond met mijn kleine autootje op de snelweg. := af en toe echt nare rukwinden gehad. Voorbij Utrecht werd het wel een stuk minder en was de reis wat aangenamer.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:39

Misschien woon ik gewoon in een "goed" deel van het land, maar ik vind het woord "storm" voor NL een beetje overdreven. Het waait gewoon wat harder.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 01:35

Wat grappig dat we in zo'n relatief klein land leven en dat we de storm allemaal anders ervaren. Die weggewaaide schuilstal. :wow:

Ik ben net thuis. Het ging best goed! Op de snelweg was het wel even beide handjes aan het stuur houden en op de terugweg viel er een dikke tak vlak voor de auto, waar ik met volle vaart overheen scheurde := omdat het echt te snel ging om te remmen. Ik heb wel een fietser zien wegwaaien op de heenweg, maar die had gelukkig niets (ook geen handschoenen, daar baalde ze wel van) en ze heeft haar weg met de benenwagen vervolgd. :D

Best interessant, zo'n storm, maar ik geloof dat het nu al ver klaar is. Ik begon net aan dit avontuurlijke leven te wennen. -O-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:44

_Denise_ schreef:
Ik rijd van Eindhoven naar Almere en moet eerlijk zeggen dat ik de wind vooral in N-B best wel stevig vond met mijn kleine autootje op de snelweg. := af en toe echt nare rukwinden gehad. Voorbij Utrecht werd het wel een stuk minder en was de reis wat aangenamer.

Zelfde stuk gereden alleen andersom.Ben om 19.30 vertrokken.Best wat klappen gehad onderweg ondanks dat mijn auto 2000 kg weegt.Vond vooral de vrachtwagens met dubbelle aanhangers eng de achterste aanhanger gin soms ergens anders heen als de trekker.
Ik kwam ook nog een busje tegen met een trailer met een pony er in :oo .Ik geloof niet dat ik dat gedaan had.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:46

Ach.... Afgelopen zomer mocht ik op dringend verzoek van brandweer en politie mijn huis verlaten wegens een naderende bosbrand, 48 graden om 23 uur 's avonds en een hel van een harde gloeiend hete wind die alles (inclusief reeds brandende takken) deed vliegen.
Met de honden, spaarcentjes, wat kleding en bijna biddend in de auto gestapt en weggereden met vuur op 100 meter afstand en brandende en vliegende toestanden om de auto heen.

Ik snakte op dat moment naar nederland waar het gewoon, normaal en fatsoenlijk waait. :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:51

Zojuist van Kopenhagen naar Berlijn gereden, waaronder 200 km immer gerade aus op de Autobahn. Met het zweet in de bilnaad maar ik heb het gered. Hier overigens ook een koekblik, namelijk een Suzuki Swift van 2002. Komt goeeeeed.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 01:52

Palmera schreef:
Ach.... Afgelopen zomer mocht ik op dringend verzoek van brandweer en politie mijn huis verlaten wegens een naderende bosbrand, 48 graden om 23 uur 's avonds en een hel van een harde gloeiend hete wind die alles (inclusief reeds brandende takken) deed vliegen.
Met de honden, spaarcentjes, wat kleding en bijna biddend in de auto gestapt en weggereden met vuur op 100 meter afstand en brandende en vliegende toestanden om de auto heen.

Ik snakte op dat moment naar nederland waar het gewoon, normaal en fatsoenlijk waait. :')

Dat lijkt me verschrikkelijk, wat zal je bang zijn geweest. :wow: Hoe is het afgelopen met je huis?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 02:02

Er is, met een enorme en eeuwige dank aan de brandweer, niet één huis verbrand. Bijna een wonder te noemen. Wel wat bijzaakjes als geen stroom, een aslaag tot in de toiletpot, de helft van mijn planten dood en ga zo maar door. Maar ach, de honden en ik leven nog, het huis staat, en inmiddels heeft het flink geregend zodat alles langzaamaan weer wat groener word. :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 02:50

Hier reed ik gistermiddag 112 kilometer per uur tegen de wind in. Plankgas met een verbruik van 1/8.

Normaal heeft de auto er niet zo'n moeite mee. Maar gister moest hij hard werken om vooruit te komen....

Ook een flinke dame in een scootmobiel gezien die echt niet vooruit kwam tegen de wind in.
Was gewoon triest om te zien dat dat ding het niet trok.
Weet niet hoe ze het uiteindelijk opgelost heeft.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 03:15

gadsie... dat hoort niet goed aan..

ik woon onder in duitsland, hier is het ook begonnen met stormen.. ik heb een kleine koekblik, ik rij als een bezopen betuurder.. alleen wegen de wind. en het waait nog niet eens zo sterk als bij jullie..

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 03:56

Ik ben gisteravond gestrand op het vliegveld in Rome, zou terugvliegen naar Amsterdam om 17:45 maar door de wind hadden ze besloten dat er niks meer vanaf Rome naar Amsterdam zou gaan :o

Hoorde van veel vrienden en familie uit Noord-Holland dat het daar in ieder geval flink gestormd heeft met vrachtwagens die omgekanteld zijn en bomen die omgewaaid zijn tegen huizen etc.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:06

Hier gisteren aan het rijden met een gesloten aanhanger, tot het ding ineens besliste om op zijn zij te gaan. Gelukkig op een brede weg, gelukkig op een plek waar geen auto of fietser naast ons reed, en gelukkig niks of niemand geraakt.

Aanhanger weer recht gezet en naar huis gereden, op het eerste zicht zonder veel schade. Maar het had veel erger kunnen zijn :\

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:09

Nah, ben gister wezen shoppen met een vriendin 1 uur verderop. Ook over de snelweg en soms over hoge bruggen. Nee het is niet leuk als een windvlaag je tegen de vangrail wil sturen, maar gewoon rustig blijven, adem halen en handjes aan het stuur :)

Dan rij je maar wat langzamer en pas je je snelheid een beetje aan aan de omstandigheden.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:57

Gister rond 6 uur half 7 vond ik het nog mee vallen. Maar toen ik om 9 uur weer naar huis ging moest ik op de snelweg toch wel echt beide handjes aan het stuur houden. :=
Overigens toen ik van de snelweg af kwam merkte je er bijna niks meer van.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:40

japielover schreef:
Birdie60 schreef:
Hier gaat het flink tekeer, schuilstal weggewaaid over de afrastering van de wei. :(

Owjee dat is even mooi chips zeg..

Had daar niet eens aangedacht en bij mij opstal staat een iglo voor de schaapjes hoop dati goed vast staat..

@ts ik heb vandaag ook gewoon gereden en niks aan de hand gelukkig.
Dus gewoon voorzichtig doen en vooral goed opletten wat er om je heen gebeurd.
Komt vast wel goed.
Ik heb ook maar een kleine yaris en die bleef netjes op zn plek.

Zo'n iglo is dus weggewaaid . Een grote.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:42

Hier viel het gisteren toen ik terug reed (5 uur) aardig mee. Maar toen ik bij de sportmasseur vandaan kwam (om 7 uur) was het nog een stuk harder gaan waaien. Hoefde toen gelukkig alleen even de stad door en niet de snelweg op :+

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:55

Ik was zelf erg 'blij' dat ik paard en trailer kon achterlaten in de kliniek gistermiddag := Wind nam in de middag zo sterk toe dat we het sowieso niet hadden aangedurfd om een uur terug te rijden :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:57

Ik was zeer blij met een redelijke auto. Moest van Leeuwarden naar Groningen. In Groningen viel het best mee, maar de N31 was vrij pittig door de open stukken. Twee handen aan het stuur en gas op die plank. De wind heeft een paar keer flink tegen mijn auto geduwd en ik heb meerderen naar het randje zien gaan.

Eén van de redenen dat je mij niet zomaar in een kleine auto ziet rijden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:05

Vond het hier wel meevallen. Alleen de deur waaide telkens bijna van de auto af als ik hem open deed

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:28

Eline91 schreef:
Hier gisteren aan het rijden met een gesloten aanhanger, tot het ding ineens besliste om op zijn zij te gaan. Gelukkig op een brede weg, gelukkig op een plek waar geen auto of fietser naast ons reed, en gelukkig niks of niemand geraakt.

Aanhanger weer recht gezet en naar huis gereden, op het eerste zicht zonder veel schade. Maar het had veel erger kunnen zijn :\

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt niet begrijp dat mensen met zulk weer toch met een aanhanger de weg op gaan, dat kun je van tevoren toch zien aankomen?