z

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:01

Ik ben zo niet moeilijk met uurlonen, begrijp ook niet zo goed waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden over salarissen. Ik heb overigens tot voor kort ook altijd onder CAO gewerkt dus het was simpel genoeg om er achter te komen :+

Ik vraag me trouwens wel af in welke situatie je (niet jij persoonlijk natuurlijk, gewoon in het algemeen) verwacht dat je stalgenoten je auto zien, en dan vervolgens op de website van je werk te gaan kijken of daar misschien je verkooptarief staat en vervolgens óók nog de moeite nemen om terug te gaan rekenen. Het zou niet eens in mij opkomen denk ik, maar het interesseert me ook eigenlijk niet zo heel erg wat de rest van de wereld verdient :+ Ik zou me daar dus ook bij het zoeken van een nieuwe baan niet door laten weerhouden :) Kijk ieder moet het voor zich weten en ik verwacht niet dat iedereen daar zo makkelijk in is, maar IK heb er iig geen probleem mee en ik ben er erg open in.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:27

Als je een heel goed betaalde baan hebt kan ik best begrijpen dat je dat niet openbaar wil hebben.
Maar ja, aan de andere kant.. Je weet niet hoeveel iemand wordt ingezet, en ookal staat er op je auto dat je bij dat en dat bedrijf werkt is je functie binnen dat bedrijf de meeste vast niet bekend.
Daarnaast vraag ik me heel sterk af wie er allemaal naar mijn uurloon opzoek zou willen :+ zeker als je over stalgenoten / buren etc praat. Ik heb namelijk van hun ook totaal geen behoefte om moeite te doen om opzoek te gaan naar uurlonen.

Staat je naam er nou naast of staat het direct op de homepagina (of een manier dat het toevallig gezien kan worden) van de site vind ik het wat anders, maar bedenk even hoeveel van al die mensen zou nou echt moeite willen doen om specifiek het salaris van jou op internet op te zoeken?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 02:30

Neej schreef:
Ik ben zo niet moeilijk met uurlonen, begrijp ook niet zo goed waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden over salarissen. Ik heb overigens tot voor kort ook altijd onder CAO gewerkt dus het was simpel genoeg om er achter te komen :+

Ik vraag me trouwens wel af in welke situatie je (niet jij persoonlijk natuurlijk, gewoon in het algemeen) verwacht dat je stalgenoten je auto zien, en dan vervolgens op de website van je werk te gaan kijken of daar misschien je verkooptarief staat en vervolgens óók nog de moeite nemen om terug te gaan rekenen. Het zou niet eens in mij opkomen denk ik, maar het interesseert me ook eigenlijk niet zo heel erg wat de rest van de wereld verdient :+ Ik zou me daar dus ook bij het zoeken van een nieuwe baan niet door laten weerhouden :) Kijk ieder moet het voor zich weten en ik verwacht niet dat iedereen daar zo makkelijk in is, maar IK heb er iig geen probleem mee en ik ben er erg open in.

Precies dit! :Y)
Mij zou het ook niet uit maken.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 03:03

Lekker belangrijk om te weten wat iemand verdient :+

Nagini

Re: je salaris op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 04:56

Mij zou het niet zoveel uitmaken, maar ik vraag me wel af..

Als je uurwerker bent en er staat bijv. op dat je uurloon 90 euro per uur is en je kan terug uitvogelen dat je misschein eigenlijk maar $45 verdient (en de rest dus winst is) dat je dat niet zo maar online hebt willen staan.
Puur klant technisch.

Ik zet ook niet online hoeveel de kosten zijn van m'n producten die ik verkoop t.o.v. de verkoopprijs. Mensen zouden daar op afknappen.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:01

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:18

Zou mij ook absoluut niet uitmaken.. Daarbij verdien ik ook volgens CAO dus kan iedereen het opzoeken :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:22

Dat mijn salaris openbaar staat zou me niet heel veel kunnen schelen. Maar om een salaris te kunnen berekenen zou iemand ook moeten weten hoeveel uur ik waar werk. En dáár zou ik dus wel problemen mee hebben als dat openbaar zou staan. Dus ik ben toch wel benieuwd wat er nou precies op internet staat.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:45

Ik merk wel dat je wordt benadeeld als je veel verdiend. Dus ik zou het niet prettig vinden als mijn loon of dat van mijn vriend online staat.

Wij zijn waarschijnlijk mensen die 'geheimzinnig' zijn over salaris, maar ik vind het gewoon vervelend als vrienden verwachten dat je wel een rondje extra geeft omdat je een hoog/hoger salaris hebt.
Ik vind het ook niet interessant om te weten wat een ander voor salaris heeft, imo creëer je daar alleen maar onvrede mee.

Stel jij bent heel gelukkig met je 'X' bedrag per maand, maar je hoort dat je collega met zelfde leeftijd, ervaring en werkzaamheden €200,- meer verdiend, dan ben je gelijk niet meer tevreden over je eigen salaris. Want waarom krijgen twee gelijke personen een verschillend salaris?

Als antwoord op de vraag van TS:
Ja het zou mij er van weerhouden om bij zo'n recruiter werk aan te nemen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 23:05

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:16

ik heb bij een bedrijf gewerkt waar altijd al het vermoeden was dat verschillende medewerkers (in dezelfde functies en op dezelfde afdeling) nogal uitlopende salarissen hadden.
Na een overname kreeg iedereen een nieuw contract en gingen mensen hun salarissen inderdaad vergelijken (iedereen kreeg z'n nieuwe contract onder werktijd en tegelijkertijd). Nou.... Ik kan je vertellen dat dat nogal reuring bracht....

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 23:37

z
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:41

Citaat:
Ik was vanmiddag in gesprek met een detacheerder die van alle medewerkers de namen en uurtarieven op hun website heeft staan.

Ik zou het erger vinden dat mijn naam zomaar te vinden is. Dat mensen via een CAO m'n salaris kunnen narekenen is niet zo erg, maar om nou namen en directe prijslijsten aan te bieden voelt toch als teveel informatie.

Dan kunnen ze beter de functienaam en ervaring vermelden met de prijzen erbij, als ze per se prijzen direct onder de aandacht willen brengen. Maar namen en prijzen weergeven komt op mij wat onprofessioneel (of onvoorzichtig) over.