Controlfreak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Controlfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 15:58

Me vriend heeft er ook weer niet onwijs last van hoor alleen op zaterdag dat ik zeg opschieten we moeten boodschappen doen om half 9 :') en tja het is een levensstijl voor de 1 geen doen en voor de ander prima

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:59

Waarom moet je vriend mee dan, die kan toch in z'n bed blijven liggen :=

Het is idd een levensstijl, maar wel een behoorlijk ongezonde als je t mij vraagt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:00

Uhhh dat is gezellig misschien? :') hij werkt de hele week en weekend wil ik gewoon dingen samen doen oa de boodschappen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:04

Oh ok. Het zou hier pas ongezellig wezen als ik ze om 8.30 uit bed trommel om boodschappen te gaan doen :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:06

verootjoo schreef:
Oh ok. Het zou hier pas ongezellig wezen als ik ze om 8.30 uit bed trommel om boodschappen te gaan doen :=

Ik wou net zeggen, ik werk (overigens is het hier: wij werken) ook de hele week. Moeten ze me op zaterdag niet uit bed trommelen voor zoiets als boodschappen doen. Zeker met een AH die tot 20:00 uur open is. :o

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:08

Ik zou ook niet heel gelukkig zijn om om 830 al boodschappen te moeten doen haha.

Merk vooral TS, dat je heel veel MOET van jezelf. Alles MOET op jouw manier. En ik lees tussen de regels door dat je vroeg zelf veel moest regelen, maar dat dit vooral van vroeger uit komt.
Heb je weleens iets volledig losgelaten? Weleens geprobeerd het totaal anders te doen?
Wat gebeurt er bv als jouw vriend zegt joh vandaag gaan we eens eerst xyz doen en dan die boodschappen?
Vind je het fijn om alles op de minuut af geregeld te hebben?
Wat ik probeer te zeggen: ga eens over die rand. Laat los. En kijk waar je komt. Begrijp dat het ongelofelijk lastig is hoor!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:09

Nou ja we hebben samen voor 2 honden gekozen die uit moeten die ik door de weeks op savonds na zelf uitlaat en hij me voor de rest ermee helpt. Dus hij moet sowieso betijds uit bed hond kan niet tot 11 uur wachten tot je bent uitgeslapen :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:09

Als hij de hele week werkt lijkt het me voor hem wel lekker om zaterdag geen boodschappen te hoeven doen of in ieder geval niet verplicht vroeg in de ochtend en dan ook nog opgejaagd worden :+

Ik ben ook een controlfreak het rare is alleen dat als ik uit mn omgeving word gehaald bijvoorbeeld voor een vakantie alle druk weg valt en dat Willen controleren is dan helemaal weg omdat er echt niks moet

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:10

LoveBodin schreef:
Ik zou ook niet heel gelukkig zijn om om 830 al boodschappen te moeten doen haha.

Merk vooral TS, dat je heel veel MOET van jezelf. Alles MOET op jouw manier. En ik lees tussen de regels door dat je vroeg zelf veel moest regelen, maar dat dit vooral van vroeger uit komt.
Heb je weleens iets volledig losgelaten? Weleens geprobeerd het totaal anders te doen?
Wat gebeurt er bv als jouw vriend zegt joh vandaag gaan we eens eerst xyz doen en dan die boodschappen?
Vind je het fijn om alles op de minuut af geregeld te hebben?
Wat ik probeer te zeggen: ga eens over die rand. Laat los. En kijk waar je komt. Begrijp dat het ongelofelijk lastig is hoor!

We gaan ook wel is ipv van naar supermarkt meteen eerst langs andere winkel daar heb ik geen moeite mee. Aangezien we dan onderweg zijn en ik weet dat in bepaalde tijd gebeurd

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:12

Hij slaapt heus wel uit hoor maar dan zegt die dat avond van te voren van morgen ochtend moet je of ff wachten met de hondjes of zelf doen en dan heb ik er geen moeite mee! Dan weet ik dat :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:14

LinsxDot schreef:
Ik begrijp jullie wel maar dit zit er al vanaf jongs af aan in! Toen ik klein was om even voorbeeld te noemen kregen wij 10 gulden zakgeld en ik kocht bijv een barbie en moest dan persee 5 cent over houden voor die week erna zo niet dan kocht ik het niet en toen was ik net 5/6 jaar. En dat is allemaal zo gebleven als mijn moeder nog wilde dat ik een boterham at voor school en ik nog 5 min had om op school te komen was ik wel in paniek van goh waarom laat me moeder me zo laat weg gaan voortaan ga ik wel eerder. En als ik tussen de middag uur pauze had at ik binnen 5 min me brood weg snel wat drinken en dan begon ik al met we moeten terug mam!! Dan zei ze altijd nee tijd genoeg ga even spelen. Ik denk dat het gewoon in me dit en ik vind het prettig. Mede doordat ik heel veel heb meegemaakt ik door dit wel ontzettend sterk ben en altijd alles zelf heb kunnen doen ( als ik naat mijn leeftijds genoten kijk zonder arrogant te zijn ben ik wel 10 stappen verder ) dat voeld voor mij ontzettend goed!

Maar twijfel je dan aan jezelf? Dat je een topic opent?

En ik vraag me af, ben je sterk geweest hierdoor, of heb je jezelf hiermee gesterkt om andere zaken naar de achtergrond te dringen?

En vanwaar de competetieve drang om 10 stappen verder te willen zijn dan je leeftijdsgenoten. Ik denk dat 95% van je leeftijdsgenoten er totaal niet mee zit dat jij verder (hetzij lichamelijk, hetzij geestelijk, hetzij sociaal, hetzij maatschappelijk) bent en je daarom niet beter of slechter zullen vinden dan anderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb die competitiedrang ook heel lang gehad. Dus ik begrijp het (de competitiedrang) in bepaalde opzichten wel hoor. Maar ik zie er het nut niet meer van in. Ik begrijp ook niet meer waarom ik me beter heb gevoeld dan anderen. :n

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:20

Ik twijfel totaal niet aan mezelf zoals ik al eerder aangaf was benieuwd of meer mensen dit hadden nu gaat alleen over mij omdat er vragen gesteld worden die ik netjes beantwoord! Dus word het nu meer een mij topic dan een deel topic wat niet helemaal de bedoeling was maar goed.
En het is geen competitie ik vind het fijn dat ik zo vroeg op eigen benen kon staan op mezelf woonde. Ik bedoel ermee dat door mijn controle ik heel ver ben gekomen. Ik zeg niet dat ander het dan niet kan hoor zeker niet. Maar door de controle heb ik wel dat ik heel goed met geld om kan gaan zo wel op me 21 ste huis paard en auto had en dat soort dingen dat bedoel ik ermee. Niet dat iemand van die leeftijd niet heeft minder is zeker niet. Die gene heeft waarschijnlijk andere prioriteiten en dat respecteer ik net zo goed. Alleen ik ben wel trots op mezelf dat ik dat wel allemaal had en kon door dat ik veel controle wil. Snap je hoop dat ik zo beetje uitgelegd heb

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:24

Als je van te voren een boodschappenlijstje maakt en kijkt tot hoe laat de supermarkt open is hoeft je er toch niet om 8 uur uit? De meeste zijn tot 2000 uur open of zelfs tot 2200 uur...

Ik heb ook een hond maar als ik uitslaap slaapt de hond ook uit hoor :')

Proberen vooruit te kijken of te plannen als je zo'n last hebt om controle te houden en verder zou ik wat meer ontspannen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:26

LinsxDot schreef:
Ik twijfel totaal niet aan mezelf zoals ik al eerder aangaf was benieuwd of meer mensen dit hadden nu gaat alleen over mij omdat er vragen gesteld worden die ik netjes beantwoord! Dus word het nu meer een mij topic dan een deel topic wat niet helemaal de bedoeling was maar goed.
En het is geen competitie ik vind het fijn dat ik zo vroeg op eigen benen kon staan op mezelf woonde. Ik bedoel ermee dat door mijn controle ik heel ver ben gekomen. Ik zeg niet dat ander het dan niet kan hoor zeker niet. Maar door de controle heb ik wel dat ik heel goed met geld om kan gaan zo wel op me 21 ste huis paard en auto had en dat soort dingen dat bedoel ik ermee. Niet dat iemand van die leeftijd niet heeft minder is zeker niet. Die gene heeft waarschijnlijk andere prioriteiten en dat respecteer ik net zo goed. Alleen ik ben wel trots op mezelf dat ik dat wel allemaal had en kon door dat ik veel controle wil. Snap je hoop dat ik zo beetje uitgelegd heb

Maar wat gebeurt er nu dan wanneer jij te laat bent om je honden te voeren?
Of wanneer je in de file komt te staan en daardoor echt niet minder dan een half uur te laat ergens komt...
Of wanneer je vriend om zaterdagmorgen om half 9 een keer z'n middelvinger opsteekt en toch niet mee gaan naar de supermarkt?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:28

Janine1990 schreef:
LinsxDot schreef:

Maar wat gebeurt er nu dan wanneer jij te laat bent om je honden te voeren?
Of wanneer je in de file komt te staan en daardoor echt niet minder dan een half uur te laat ergens komt...
Of wanneer je vriend om zaterdagmorgen om half 9 een keer z'n middelvinger opsteekt en toch niet mee gaan naar de supermarkt?

Ik sta nooit in de file omdat ik korte dagen werk! Voeren gebeurd niet te laat want ze krijgen elke dag zelfde tijdstip eten (timen :')) ik ga ook uur van te voren naar me werk ( half uur rijden) zodat in speling heb met eventueel vertraging. En als me vriend niet mee boodschappen wilt doen wat wel is voorkomt ga ik alleen ook prima.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:30

LinsxDot schreef:
Ik sta nooit in de file omdat ik korte dagen werk! Voeren gebeurd niet te laat want ze krijgen elke dag zelfde tijdstip eten (timen :')) ik ga ook uur van te vorige naar me werk ( half uur rijden) zodat in speling heb met eventueel vertraging. En als me vriend niet mee boodschappen wilt doen wat wel is voorkomt ga ik alleen ook prima.

Dus je kan het je niet eens voorstellen?
En korte dagen werken? Als ik dat zou doen zou ik me geen huis kunnen veroorloven hoor...

Maar goed... heel concreet... Wat als jouw geplande dag in de soep loopt? Ik heb nu al drie keer deze vraag gesteld... hopen dat ik nu wel antwoord krijg..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:32

Janine1990 schreef:
LinsxDot schreef:
Ik sta nooit in de file omdat ik korte dagen werk! Voeren gebeurd niet te laat want ze krijgen elke dag zelfde tijdstip eten (timen :')) ik ga ook uur van te vorige naar me werk ( half uur rijden) zodat in speling heb met eventueel vertraging. En als me vriend niet mee boodschappen wilt doen wat wel is voorkomt ga ik alleen ook prima.

Dus je kan het je niet eens voorstellen?
En korte dagen werken? Als ik dat zou doen zou ik me geen huis kunnen veroorloven hoor...

Maar goed... heel concreet... Wat als jouw geplande dag in de soep loopt? Ik heb nu al drie keer deze vraag gesteld... hopen dat ik nu wel antwoord krijg..

Mijn dagen lopen nooit in de soep? Het gaat altijd zoals het moet. En de halve dagen ga ik niet op in openbaar!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:34

TS, ik vind dat best wel een enge vorm van controle freak zijn.

Wat ik me afvraag ( en nee, ik heb niet het hele topic gelezen ) is , breidt het zich steeds verder uit, waar je de controle over wil hebben?
Zo ja, vind ik dat in de categorie thuishoren dat het onder manie valt/ zou kunnen vallen.

Ik zou iig me eens afvragen: ben je hier nog blij mee?
Zo nee, zou ik eens professionele hulp bij zoeken, ga eens op zoek naar een goede psycholoog.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:37

Heb al vaker gezegt ik voel me er prettig bij en gaat goed zoals het gaat ik ervaar er geen last van zo of gezondheids klachten. Zolang ik alles goed in plan heb ik geen stress en plan altijd alles perfect in. Er verschuift nooit wat anders plan ik dat de dag erna in of even tussen door.
Maar genoeg over mij het topic ging mij erom wie dit ook had.
Niet of het gezond is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:38

Als je halve dagen werkt zou ik echt niet op zaterdag boodschappen doen. Dat vind ik dus de ware hel als controlefreak.

Fijn dat jij op de hele wereld controle hebt zodat er nooit iets in de soep loopt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:42

LinsxDot schreef:
Mijn dagen lopen nooit in de soep? Het gaat altijd zoals het moet. En de halve dagen ga ik niet op in openbaar!

Vind ik opzich best knap... En stiekem kan ik het me niet helemaal goed voorstellen.
Ik kon er vroeger best wel een beetje verdrietig van worden als mijn dag niet liep zoals ik het had verwacht. Dat kon een onbedaarlijke huilbui betekenen, of de rest van de dag chagarijnig.

Gelukkig kan ik dat soort dingen tegenwoordig prima loslaten :D Come what may... Sterker nog, ik vind het wel leuk... En ach, we kennen toch allemaal hoe het gaat met werken... Je bedenkt aan het begin van de week welke taken je elke dag gaat doen. En aan het eind van de week is er zoveel tussendoor gekomen dat je niets af hebt van wat je wilde? :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:45

LinsxDot schreef:
Heb al vaker gezegt ik voel me er prettig bij en gaat goed zoals het gaat ik ervaar er geen last van zo of gezondheids klachten. Zolang ik alles goed in plan heb ik geen stress en plan altijd alles perfect in. Er verschuift nooit wat anders plan ik dat de dag erna in of even tussen door.
Niet of het gezond is.

Ik had niet begrepen dat het een ik-zoek-lotgenoten topic was. Dus te weinig control freak hier. Maar ik zou geloof ik voor bepaalde zaken wel bij je in de leer moeten gaan.

Hier gaat een dag echt bijna nooit zoals ik hem plan. Ik zit ook vaak op een filegevoelige locatie. Dus OF ik ben 1-1.25 uur te vroeg op een locatie (klant) of ik kom zomaar een uur te laat (sorry klant, maar 2.5 uur file kon ik niet voorzien). En ook op mijn werk barst spontaan de hel los als ik denk om een dagje relaxt te werken. Dan open ik in de ochtend een rapport, schrijf 2 regels, telefoon gaat en BAM, brandjes blussen. Kan ik om 17:30 in de avond nog een keer proberen om iets meer dan 2 regels op papier te krijgen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:47

Ik doe momenteel iets heel nieuws kwa werk dus zit geen druk of iets op want alles is nieuw :')
Misschien heb ik wel geen plannen op een dag en gaat daarom alles perfect. Nee grapje maar misschien scheelt het ook dat ik geen afspraakjes heb met vriendinnen of familie. Met familie plan ik 2 weken van te voren. Wonen niet bij elkaar in de buurt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:49

Rocamor schreef:
LinsxDot schreef:
Niet of het gezond is.

Ik had niet begrepen dat het een ik-zoek-lotgenoten topic was. Dus te weinig control freak hier. Maar ik zou geloof ik voor bepaalde zaken wel bij je in de leer moeten gaan.

Hier gaat een dag echt bijna nooit zoals ik hem plan. Ik zit ook vaak op een filegevoelige locatie. Dus OF ik ben 1-1.25 uur te vroeg op een locatie (klant) of ik kom zomaar een uur te laat (sorry klant, maar 2.5 uur file kon ik niet voorzien). En ook op mijn werk barst spontaan de hel los als ik denk om een dagje relaxt te werken. Dan open ik in de ochtend een rapport, schrijf 2 regels, telefoon gaat en BAM, brandjes blussen. Kan ik om 17:30 in de avond nog een keer proberen om iets meer dan 2 regels op papier te krijgen.

Zo een baan zou dus niks voor mij zijn wrees ik. :') denk ook wel dat je als persoon dingen leuk vind en voor leert die bij je passen. Aangezien ik veel controle heb zoek je dus denk ook wel zo een soort baan of leer je voor iets waarbij zoiets kan denk ik dan hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:50

Rocamor schreef:
LinsxDot schreef:
Niet of het gezond is.

Ik denk dat ik bij jou in de klas moet komen... :j
Ik bedoel, ik ben 26, werk 40 uur in de week, maar heb nog niet eens een huis _O- Ik woon nog bij m'n ouders :')

Oooh en voor al het overige... Hoe ontwijk ik files, hier niet echt filegevoelig, maar ben onlangs wel een uur te laat gekomen omdat er een vrachtwagen pech had... Op een tweebaans weg... _O-