Polly schreef:Ik moet zeggen dat de reacties van: doen! het is een kwestie van wennen en heeft je partner geen hobby me wel een beetje steken.
Mijn partner is 1.5jr geleden begonnen met 3 ploegendiensten, onder protest van mij omdat ik vooral enorm tegen de nachten alleen op zag, dat zou tijdelijk zijn dus ik heb ermee ingestemd. Uiteindelijk was dat tijdelijk natuurlijk helemaal niet tijdelijk en heeft hij een nieuwe baan aangeboden gekregen en werkt nu vast de ploegendiensten. Dat doet hij nu 1.5jr en ik ben er nog steeds niet aan gewend. Ookal gaat het via een vast rooster en weet ik precies waar ik aan toe ben, is het voor mij standje overleven. Ik ben heel blij voor hem dat hij het leuk vind en er meer geld binnen komt maar van mij had dat echt niet gehoeven, de voordelen wegen voor mij heel zeker niet op tegen de nadelen.
Met avonddiensten heb ik dan minder problemen maar ik zou zeker niet accoord gaan met permanent avonddiensten.
In het geval van TS heeft de partner een baan met kantoortijden, TS hoe laat kom je thuis 's avonds?
Als mijn partner avonddienst heeft dan komt hij rond middernacht thuis, dan slaap ik al. Ik ga er dan 'smorgens om 7u heel stilletjes uit om onze zoon naar school te brengen en ga daarna werken, als ik thuis kom is hij al weg, dan zien we elkaar dus alleen slapend.
Ik zou goed overleggen en ook goed luisteren naar de argumenten van je partner.
Standje overleven? Is dat niet wat overdreven? Of hebben jullie allebei geen weekend?
Hier ook iemand die zelf doordeweeks werkt/studeert en een vriend heeft die vooral 's avonds en 's nachts werkt (later dan middernacht dus) zonder vast rooster en dan ook nog eens voornamelijk in het weekend terwijl dat juist de twee dagen zijn dat ik er wel ben. Daarnaast hebben we ook beide onze hobby's. Hierdoor is er eigenlijk maar 1 avond en zaterdag en zondag de mogelijkheid dat we echt wat langer samen hebben en dat is als hij op die dagen toevallig een keer niet hoeft te werken.
Een avonddienst tot 23:00 of 22:00 vind ik helemaal niet zo laat eigenlijk, daar zou ik niet zo snel problemen mee hebben (maar goed in mijn geval zou dat eerder een "vooruitgang" zijn).
Nee het is niet altijd leuk of handig, je leeft veel naast elkaar (we eten bijv. meestal maar 1 of 2 keer in de week samen, dit vind ik vooral onhandig met koken) maar waar we tijd hebben voor elkaar proberen we wel gewoon gezellig samen iets te doen, dat kan ook thuis zijn. Het blijft wel belangrijk imo om ook ondanks drukke en niet gelijk lopende schema's gewoon tijd voor elkaar te maken.