Conflict op oude werk, ivm betaling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:12

Erg vervelend TS, ik zou ook voor MIJN 500,00 gaan.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:27

iirrssjjee schreef:
susan20 schreef:
200 euro is misschien wel karig maar ben je als je de rechtszaak aangaat niet meer geld aan je advocaat kwijt dan?

Mochten we de zaak winnen, krijg ik alle kosten van de rechtszaak terug en al het geld waar ik recht op heb.

Een kostenveroordeling in een vonnis dekt nooit alle kosten van je advocaat. Vraag er nog maar even naar.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 19:30

henshem schreef:
susan20 schreef:
200 euro is misschien wel karig maar ben je als je de rechtszaak aangaat niet meer geld aan je advocaat kwijt dan?

Een kostenveroordeling in een vonnis dekt nooit alle kosten van je advocaat. Vraag er nog maar even naar.

Mijn oude werkgever zou dan voor mijn kosten op gaan draaien (want als ze gewoon normaal met mij in gesprek was gegaan, had er nooit een advocaat aan te pas hoeven komen).

Maar zoals in mijn vorige bericht aangegeven gaan we hier geen zaak van maken, omdat ik zelf geen zin heb in alle rompslomp.

henshem

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:53

Zo werkt het dus niet. Maar goed maakt niet uit je gaat niet naar de rechtbank, begrijp ik.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:26

Ben je er al eens persoonlijk langs gegaan?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 23:29

Wildgirl schreef:
Ben je er al eens persoonlijk langs gegaan?

Wat bedoel je precies met persoonlijk langsgaan?

Het is voor mij een halfuur rijden. We hadden een afspraak gemaakt, maar op die dag was ze ziek, dit hoorde ik via via. Zij heeft niks laten horen en ik was dus voor niks erheen gereden. Daarna heb ik op alle mogelijke manieren contact geprobeerd te maken (bellen, smsen, appen, mailen, aangetekende brief) maar nooit reactie gekregen. Daarom dat ik n advocaat heb ingeschakeld.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:30

je hebt toch recht op een toevoeging? dat kost een rechtzaak je dus niets extra behalve de eigen bijdrage............

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:35

Maar het kost wel een hele hoop energie. Ik hoop dat je vorige werkgever goed reageert op jullie voorstel. Veel succes!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:40

Ik zou er onverwacht gewoon eens langsrijden en binnen lopen met luidkeels ''Ik denk dat wij eens moeten praten....''
Case closed daarna waarschijnlijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 06:52

Ik geloof dat ze dat stadium inmiddels wel voorbij zijn.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:05

Soms kan je beter met minder genoegen nemen en er vanaf zijn, een rechtzaak kan lang duren en het vreet energie.
Heb je geen rechtsbijstand dan is het gratis.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:32

Jennyj01 schreef:
In princiepe zou ik voor mijn gelijk gaan. Echter heb je die min of meer al. Zel hebben door het voorstel al schuld bekend. Dus nu is het zaak om met zo min mogelijk inspanning zo veel mogelijk eruit te halen. Zou ze eerst een tegenvoorstel van €400 netto doen en eens kijken wat er gebeurd van hun kant.

Precies mijn idee! Ik zou heel erg oppassen met er een rechtszaak van maken 'uit principe'. Ik snap het heel goed, maar het kan je zo maar heel veel geld gaan kosten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:47

En daarnaast ook heel veel tijd, stress en energie. Je moet hierbij eerder denken aan maanden.
Vraag je je dan ook af of dit het je waard is voor die paar centen, of dat je er liever een streep onder zet en onderling uit komt.
Misschien kan TS ook in de toekomst nog een goede referentie krijgen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 09:26

Wildgirl schreef:
Ik zou er onverwacht gewoon eens langsrijden en binnen lopen met luidkeels ''Ik denk dat wij eens moeten praten....''
Case closed daarna waarschijnlijk.

Als er eenmaal een advocaat aan te pas is gekomen, is het niet de bedoeling om nog persoonlijk contact met haar te zoeken.

En zoals Jenny al zegt, dat stadium ben ik al voorbij. Ik heb genoeg geprobeerd.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:06

Cayenne schreef:
En daarnaast ook heel veel tijd, stress en energie. Je moet hierbij eerder denken aan maanden.
Vraag je je dan ook af of dit het je waard is voor die paar centen, of dat je er liever een streep onder zet en onderling uit komt.
Misschien kan TS ook in de toekomst nog een goede referentie krijgen?

mwah die goede referentie kan ze sowieso al vergeten.

Overigens denk ik niet dat werkgever met haar voorstel akkoord gaat...immers hij ging ook al niet akkoord met 500 euro netto en dan ineens wel met 377 euro netto ? (na een voorstel van 200 euro bruto).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 19:55

Vandaag bericht terug van haar advocaat. Ze geeft aan dat die 77,- niet betaald gaat worden, aangezien zij het onnodig vond om een advocaat in te schakelen.

Ze zegt nu ook dat ik geen recht heb op die reiskosten waar ze eerder aangaf van wel.
Ook gaat ze niet hoger dan 250,- bruto....

Morgen maar weer bellen met mijn advocaat dus.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:07

Pfff daar zou ik toch wel weer strijdlustig van worden. Is de rijdende rechter niks voor je? Weet iedereen gelijk dat ze niet zo'n fijne werkgever is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:13

Even een tip, niet teveel op internet plaatsen. Is natuurlijk vrij makkelijk terug te zoeken mocht iemand er iets mee willen doen.

Verder op je strepen staan. Dat heb ik bij mijn vorige werkgever niet gedaan en daar heb ik nu spijt van.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:58

iirrssjjee schreef:
Vandaag bericht terug van haar advocaat. Ze geeft aan dat die 77,- niet betaald gaat worden, aangezien zij het onnodig vond om een advocaat in te schakelen.

Ze zegt nu ook dat ik geen recht heb op die reiskosten waar ze eerder aangaf van wel.
Ook gaat ze niet hoger dan 250,- bruto....

Morgen maar weer bellen met mijn advocaat dus.

precies wat ik dacht! nou ik zou nu gewoon gaan voor je gelijk halen http://www.rechtsbijstand.nl/over-media ... ere-kosten