Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:55

CurlyCoat schreef:
[i]
Ik wil niet de rest van mijn leven mezelf druk hoeven te maken over geld.

Daar staat je antwoord.
Je maakt je al 2 jaar druk om geld, hij voorziet jou in totaal niets, hij verbruikt jouw geld en liegt over een verslaving. Dat is niet morgen over en ik vraag me af of zo iemand überhaupt ooit nog leert om met geld om te gaan.

Wat ik overigens niet snap is dat hij jouw pinpas meeneemt. Die kan je toch gewoon bij je houden zodat hij hem niet kan pakken?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:56

Volgens mij weet je het antwoord op je vraag al lang..

en dat van die baan van z'n moeder is wel heel sneu, maar het is niet anders. Je kunt niet bij iemand blijven voor zn moeder. Dat vindt vanzelf ook wel weer een oplossing.

Sterkte met welke beslissing je ook gaat nemen!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:56

Hij pint 100 per week met jouw pinpas? Dan zou ik als eerste eens heel gauw je pinpas niet meer uitlenen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:58

Eigenlijk schrijf je in je OP zelf je antwoorden al, lees het nog maar eens keer na...
En je klinkt daar ook wijs genoeg om je kanttekeningen bij een en ander te hebben.

Gesprek met hem aangaan klinkt niet gek en dan al het bovenstaande meenemen.
Zou beginnen met andere pincode nemen als hij zelf werk heeft kan hij van zijn eigen geld gaan blowen en naar de snackbar en allicht dat er dan lampje gaat branden, nu wordt het hem ook wel heel makkelijk gemaakt (niet beschuldigend bedoeld hoor, maar hij heeft het wel goed voor elkaar, alles op kosten van jou en zijn moeder).

Jij klinkt als sterk, ambiteus, ondernemend ergens naar op weg zijnd, gebruik dat! Zijn je sterke punten.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:58

Vraag jezelf af waarom je hier überhaupt nog over twijfelt. Ben je bang om alleen te zijn? Iets menselijks hoor, daar niet van, maar het gros van de meiden zou al maanden geleden vertrokken zijn.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:00

ivm je schoonmoeder: als haar plan is dichterbij het vliegveld te gaan wonen dan kan ze het huis waar jullie nu wonen opzeggen/verhuren/verkopen en zoonlief meenemen. Als hij dat niet ziet zitten zijn probleem.

edit: ik begrijp wel deels waarom je twijfelt. ik ben na een relatie van bijna 10j en 4j samenwonen ook met hangende pootjes "naar huis" gegaan.
Laatst bijgewerkt door petitparis op 13-02-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:00

Ik zou voor mezelf kiezen en wegwezen i.p.v. je geld te verdoen aan iemand die te lui is om te werken en te studeren en daarnaast nog eens een verslaving heeft en totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft.
Door zijn luie gedrag zijn nu al jouw spaarcentjes op en hij gaat er gewoon nog mee door met geld van je rekening af te halen.

Hij wordt gewoon te vaak gered. Eerst had hij jou, die alles betaalde. Nu woont hij gratis in bij zijn moeder en gebruikt hij alsnog jouw geld om naar ''de snackbar'' te gaan. Hij moet zichzelf een schop onder zijn kont geven en zelf centjes gaan verdienen.

Zijn moeder is jouw verantwoording niet, hoe hard dat ook klinkt. Zij vindt er vast wel een oplossing voor. Of je je relatie moet verbreken is aan jou natuurlijk. Wel zou ik sowieso niet bij elkaar meer wonen en hem geen geld geven/lenen tot hij zelf zijn eigen geld verdient.
Ik zou zeker op zoek gaan naar een eigen woonplekje en hem zijn eigen boontjes laten doppen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:01

Ik heb ook zo'n b;oedzuiger als vriend gehad, 5 jaar lang. Hij blowde dan wel niet maar had altijd schulden en ik kon ervoor opdraaien. Ik ben zo enorm blij dat ik er een punt achter gezet heb, het was net een groot kind en ik kon voor alles opdraaien net als zijn moeder altijd voor hem gedaan had. En hoe vaak ik ook excel berekeningen maakte met hem hoe hij het kon doen enz, hij veranderde nooit, ja 2 weken om vervolgens weer net zo dom een tv te kopen op een creditcard (terwijl we gewoon een goede hadden maar hij wilde een grotere)

Mijn ongezouten mening is: 1 stop met betalen en je pinpas meegeven, vraag desnoods een nieuwe code aan. laat hem zelf zijn schulden betalen, jij bent niet verantwoordelijk voor zijn zooi. 2 als ie daar niet mee akkoord gaat, lees hij wordt boos en gaat lopen dreigen en klooien. Ga zoeken naar een plekje voor jezelf en laat hem lekker in zn eigen zooi zitten.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:05

Kies alsjeblieft voor jezelf en zet heel gauw een punt achter deze relatie.
Jij verdient véél beter dan zo'n leugenachtige, luie eikel. Hij ziet jouw duidelijk niet als prioriteit. Ik ben het volkomen eens met een van mijn voorgangers: eens een lambal, altijd een lambal. In zo'n jongen moet je geen energie steken.

Zijn moeder is al hélemaal niet jouw verantwoordelijkheid.

Zet er een punt achter, ga tijdelijk terug naar je ouders of bij vrienden en begin lekker opnieuw :)
Over een jaar zul je blij zijn dat je het hebt gedaan.

Nymphe

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:09

Misschien heeft iemand het al voorgesteld, maar is het niet een idee om te beginnen met je pincode aan te passen? Verder klinkt het mij ook niet als een gezonde relatie in de oren en klinkt het niet alsof hier (snel) verbetering in gaat komen..

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:16

Sunrise_ schreef:
Vraag jezelf af waarom je hier überhaupt nog over twijfelt. Ben je bang om alleen te zijn? Iets menselijks hoor, daar niet van, maar het gros van de meiden zou al maanden geleden vertrokken zijn.

Misschien heeft dit er ook wel een beetje mee te maken.
Ben best wel verlegen en niet zo'n feestbeest of iets, dus waar leer ik nou een leuke jongen kennen.
Verder heb ik ook niet zo veel vrienden ofzo, dus ik zal me best alleen gaan voelen als ik bij hem weg ga.

Soms denk ik misschien is het beter om mijn eigen plekje te vinden, een échte leuke baan te vinden, leuke vrienden maken..
Dus eigenlijk gewoon mijn eigen leven op orde te krijgen, en dan pas verder te gaan kijken naar een relatie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:18

CurlyCoat schreef:
Ben best wel verlegen en niet zo'n feestbeest of iets, dus waar leer ik nou een leuke jongen kennen.
Verder heb ik ook niet zo veel vrienden ofzo, dus ik zal me best alleen gaan voelen als ik bij hem weg ga.

Je zal je heel alleen gaan voelen. En verdrietig. En ellendig. En zielig. En je zal gaan twijfelen of het wel een goede beslissing was. Maar allemaal voor bepaalde tijd en daarna wordt het minder en ga je je eigen leven op orde krijgen, een eigen woonplek, een eigen baan, nieuwe contacten, nieuwe vrienden, nieuwe dates. En je zal zo gelukkig zijn als je alles zelf goed voor elkaar hebt over een tijd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:20

CurlyCoat schreef:
Sunrise_ schreef:

Soms denk ik misschien is het beter om mijn eigen plekje te vinden, een échte leuke baan te vinden, leuke vrienden maken..
Dus eigenlijk gewoon mijn eigen leven op orde te krijgen, en dan pas verder te gaan kijken naar een relatie.

Ik zou ook eerst voor jezelf gaan, dan tinder installeren en krom liggen om de meest gekke dingen en dan ineens loop je tegen een goede leuke normale vent aan.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:21

Beste Curlycoat,

alsof je met mijn ex hebt. Ik heb 1,5 jaar een relatie gehad met iemand uit Zweden. Hij kwam van een afgelegen eilandje en het Bussumse dorpje was eigenlijk al teveel voor hem.

Het begon prima, hij had wel geen baan maar het idee was toch dat hij in Nederland zou komen wonen dus we gingen hier op zoek. We kwamen een heel end maar uiteindelijk bij het laatste sollicitatiegesprek (Sonos Hilversum) kwam hij niet door. Naja dat was eigenlijk het begin van het einde.

Nou hadden wij ook te maken met een taaldrempel, ik moest alle vacatures voor hem vinden omdat hij geen woord Nederlands sprak en dit vertikte te leren. En uiteindelijk heeft hij nooit wat gedaan met de 200+ vacatures die ik hem toe had gestuurd. Baan geregeld bij een vriendin, meldde hij zich constant ziek bij of ze belde mij op met de vraag waar hij in vredesnaam was. Bleek meneer nog in bed te rotten.

Krantenwijk was ook geen optie, liepen teveel mensen op staat. Juist, in een bosrijke villawijk lopen teveel mensen op straat... Ik kon niet meer rond komen en had naast mijn eigen fulltime baan en mbo opleiding er ook nog 3 bijbaantjes bij, plus die krantenwijk van hem.

Het geld verdween als sneeuw voor de zon. Je raadt al waar dit verhaal naar toe gaat: Hij zat aan de wiet en loog hier ook nog over.
Zijn dag bestond dus uit computerspelletjes, eten, slapen en wiet roken terwijl ik mezelf bijna een hartinfarct werkte om ons maar te kunnen onderhouden.

Ik heb hem toen terug gestuurd naar zijn moeder. Ga daar maar kleutertje spelen. Ben daar nog een week op vakantie geweest maar mocht zelfs daar alles zelf regelen want meneer sliep liever. Had te maken met zijn vader (die al 20 jaar uit zijn leven was). Hij zou met sinterklaas komen, toen met kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag... Maar elke keer kon hij toch niet.

Lang verhaal kort, het is een gebed zonder end. Dit zijn mannen die zich heel goed voelen in de slachtofferrol. Het ligt nooit aan hun en ze zullen altijd iets of iemand anders aanwijzen als de oorzaak. Ik heb ook lang getwijfeld, je hebt uiteindelijk 2 jaar van je leven en al je financiën in hem geïnvesteerd. Maar echt hoor, je gaat niet gelukkig worden met hem, het is beter voor jou om er een eind aan te breien en voor jezelf te kiezen. Laat hem maar in zijn eigen sop gaar koken.

En een tip van flip, omdat ik mijn ex zo in die van jou herken: Die van mij begon te dreigen met zelfmoord, tot een punt dat hij zijn moeder er bij begon te betrekken. Die heeft hem uiteindelijk bij de lurven gegrepen en hem naar een mentaal instituut gestuurd waar hij nu, een jaar later, nog bij onder behandeling is. Wil niet zeggen dat die van jou dat ook doet, maar laat je niet verrassen.

Hoe poedersuiker het ook is, je bent beter af zonder hem. In ieder geval heel veel sterkte met je besluit, wat die ook moge zijn.

Als je er voor kiest er mee te stoppen zul je zien dat je je in notime enorm opgelucht voelt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:23

Even heel kort,
hij blowt, hij steelt jou geld, hij liegt tegen je, hij doet vooral waar hij zin in heeft en denkt niet aan wat jij wil.

Ik vind het heel lief dat jij je schoonmoeder die baan gunt. Maar je stelt haar geluk nu boven dat van jezelf. Ik snap dat je heel veel om haar en je vriend geeft maar je eigen geluk is veel belangrijker.
Je moet nu voor jezelf gaan kiezen en dat is heel moeilijk. Maar voor nu wel even het belangrijkste.
Zoek een plekje voor jezelf en vertel eerlijk wat jij voelt en wat jij nu gaat doen.
En laat dit hoofdstuk achter je want hier ga jij niet gelukkig van worden.
Deze jongen heeft een verslaving, en mensen met een verslaving zijn erg lastig om mee samen te leven.
Dat kost energie en moeite, maar hij lijkt er niet aan te willen werken en jij wel.
Dus dat betekent dat hij er nog niet klaar voor is, het enige wat je dan kan doen is voor jezelf kiezen.
Dat is moeilijk en eng maar wel de enige juiste keus die je kan maken.
Want alles wat ik hier lees is iemand die niet gelukkig is en alleen aan andere denkt en zichzelf wegcijfert. En dat is niet de bedoeling je moet ook op jezelf passen en ik denk dat je nu gewoon voor jezelf moet gaan kiezen.

MarjanB

Die kaart van dreigen met zelfmoord heeft mn ex ook nog getrokken ja.. en ook nog de ik wil met je trouwen kaart.. niet intrappen en zelf verder gaan en lekker genieten van het leven.

DanielleB

CurlyCoat schreef:
Sunrise_ schreef:

Mijn relatie is sinds oktober over, vanaf januari heb ik mijn eigen koophuis. Ik dacht me ook onwijs alleen te voelen, maar inmiddels heb ik het best wel weer druk met iedereen af te spreken terwijl ik dat jaren hiervoor amper heb gedaan.
Ik heb meer rust in mijzelf, voel mij minder gestresst, kan mijn eigen dingen bepalen, en inmiddels ook alweer aan het daten met iemand

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:25

CurlyCoat schreef:
Sunrise_ schreef:

Heel dramatisch gezegd: zelfs al zou je 'nooit meer' iemand tegenkomen, dan zal je denk ik nog meer rust en geluk ervaren dan dat je nu in deze relatie ervaart.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:27

Goof schreef:
Je zal je heel alleen gaan voelen. En verdrietig. En ellendig. En zielig.

Wow, wat een drama!
Wat weet je ervan, wie weet voelt de TS zich bevrijd. En vrolijk. En goed. En tevreden met de beslissing die luie parasiet eindelijk achter zich te hebben gelaten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:30

Als je gaat voel je waarschijnlijk eerst heel alleen en zwaar klote.
Maar daarna zal dit beter worden want je gaat doen wat JIJ wil. En je leven inrichten hoe jij dit fijn vind. En gaande weg leer je mensen kennen die bij je nieuwe leven horen.
Het is niet erg om angsten te hebben doe heeft iedereen. En mensen laten gaan is moeilijk maar dit maakt je wel veel sterker.
Deze situatie is lastig, maar je bent niet alleen. En je leert altijd wel mensen kennen.
Laatst bijgewerkt door Lau op 13-02-17 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:31

wederom, straight forward: je kunt beter alleen zijn dan met de verkeerde mensen
Genietttt van je leven, ga op je eigen wonen als je dat graag wilt, ik raad het iedereen aan!
Zoek een leuke baan, dan hoef je nooit te werken. (Hier werk ik zelf nog aan)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:31

Pff TS wat een ellende. Heel eerlijk, als hij in 2 jaar nog niks van verbetering heeft laten zien zou ik er niet vanuit gaan dat dat binnen afzienbare tijd wel gebeurd. Ik zou m'n spullen pakken en voor mijn eigen toekomst kiezen, hoe lastig ook :(:)

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:32

DanielleB schreef:
Mijn relatie is sinds oktober over, vanaf januari heb ik mijn eigen koophuis. Ik dacht me ook onwijs alleen te voelen, maar inmiddels heb ik het best wel weer druk met iedereen af te spreken terwijl ik dat jaren hiervoor amper heb gedaan.
Ik heb meer rust in mijzelf, voel mij minder gestresst, kan mijn eigen dingen bepalen, en inmiddels ook alweer aan het daten met iemand

Daarom lijkt een eigen plek me inderdaad heerlijk!
Heb hier zo vaak stress.. Ben geloof ik wel echt toe aan rust ja..

DanielleB

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:34

Ik heb eerst ook dagen gejankt, me ontzettend slecht gevoeld, in een waas geleefd want alles moest wel gewoon door gaan, maar...... het had jaren eerder gemoeten!

Dus aub, ga voor jezelf

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:35

MarjanB schreef:
Ik zou ook eerst voor jezelf gaan, dan tinder installeren en krom liggen om de meest gekke dingen en dan ineens loop je tegen een goede leuke normale vent aan.

_O- _O-