Wat vragen jullie voor je verjaardag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:53

Ik heb voor mijn 18e verjaardag een ketting gekregen van mijn ouders. Het is wel een bijzondere verjaardag, dus ze wilden ook wat blijvends geven. Ik denk dat jouw ouders dat ook hebben. Na een keer (of een paar keer) vallen vervang je de cap. Ook heb je daar niet echt een emotionele band mee. Ik zou dus wel voor iets kiezen wat blijft en waar je ook echt waarde aan hecht.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:03

Als ik het goed begrijp is een tok het zelfde als een cap? :')
Dan zou ik dat inderdaad niet als cadeau nemen, er zijn zo veel goeie goedkopere caps en inderdaad als je een keer echt goed valt mag je hem vervangen, dat zou dan toch wel ontzettend zonde zijn.
Horloge kan als je dat heel graag wilt, maar als je twijfelt zou ik gewoon kiezen voor contant geld en dan opzij zetten voor later, of voor als je echt een keer iets tegen komt nog waarvan je denk: ja dat wil ik echt graag hebben, dat je het daar aan besteed.

Mijn familie heb ik helemaal niks mee, heb maar een paar familie leden en die zie ik wel zat op verjaardagen enzo. Dus snap dat sommige dit voorstellen, maar dat is zo persoonsafhankelijk of je t leuk vind, daar moet je zelf echt over beslissen :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:06

Het is ook maar net hoe je er zelf in staat. Hier thuis vragen we gewoon wat we zelf willen (met budget uiteraard), niet echt iets persoonlijks of wat dan ook. Verschilt per persoon. Ik word net zo gelukkig van een nieuw dekje voor mijn paard als een nieuwe tas ofzo.
Ik heb mijn rijbewijs gekregen als cadeau van 18e, maar in principe zijn alle verjaardagen net zo 'speciaal' (of niet-speciaal, hoe je het maar wilt zien) haha!

Als ik twijfel dan kijk ik altijd naar hoe snel ik het zelf zou kopen. In jouw situatie zou ik de cap teveel geld vinden om zelf ooit te kopen, dus om als cadeau een grote korting te krijgen waardoor dat wel mogelijk wordt, zou ik dat veel leuker vinden.
Horloge is heel mooi, maar daar zou ik eerder zelf wat geld voor apart leggen en dat over een tijdje kopen.

Zo wilde (en had hard nodig) ik graag stalschoenen, maar voor het paar dat ik wilde had ik eigenlijk het geld niet voor over. Dus voor mijn verjaardag gekregen en nog steeds heel blij mee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:08

Wereldheerschappij.
Ik wacht er nog steeds op -O-

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:31

Voor een uitzet zou ik zelf nooit wat vragen of ik moest weten dat ik op zeer korte termijn het huis uit zou gaan.
Dadelijk heb je allemaal spullen en ga je samenwonen met iemand die alles al heeft. Dan zit je daar met alles dubbel.
Ik zou zelf ook kiezen voor een mooie herrinnering, zoals sieraad, schilderij van paard of een dagje uit.

Judass

Re: Wat vragen jullie voor je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:35

Ik zou ook niet zo snel iets voor je uitzet vragen, dat spaar ik persoonlijk zelf, en anders zie ik het tegen die tijd wel :P.
Ik zou dus ook voor het horloge gaan, maar als jij liever de cap hebt moet je dat doen toch :)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:35

Mijn dochter is de 9e febr. 18 geworden en heeft om het e rijbewijs gevraagd. Ik vond het wel origineel. Kan ze zelf straks op pad met paard.

Ik heb zelf toen ik 18 werd een gouden ketting gekregen van mijn ouders. Draag het nu met 47 nog steeds dag en nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:42

Eerst even dit: samshield biedt de service aan dat je na een val je cap mag terugsturen voor controle (evt kleine vergoeding) en als er wat mis mee is krijg je een nieuwe of de restwaarde die je cap nog had voor de val. Deze garantie geldt 5 jaar. Op dat vlak valt die 275 als uitgave dan wel echt mee.

Dan OT: als je graag uit huis wil, uitzet is inderdaad duur. Voor 200 kan je al wat bij elkaar krijgen, zeker bij Leen Bakker, Blokker, ikea... Een cadeaubon kan ook. Die van rituals blijven onbeperkt geldig. Vind ik heel handig als je een keer niet gelijk wat kan vinden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:46

200 euro vind ik best veel, ik zou iets kopen of vragen wat blijft, een sieraad, een schilderij, een waardevol boek.
E rijbewijs, wat een goed idee :-)
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 12-02-17 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:05

eclair98 schreef:
Ik moet zeggen, een weekendje weg ed met de familie is leuk als je er van houdt, maar ik ben een huismus en blijf liever lekker thuis :') En met de hele familie (dus ook ooms en tantes ed) ga ik al helemaal niet mee :')

Het is bij ons inderdaad ook niet de hele familie met ooms, tantes, opa's.. :)
Ik bedoel de familie van: 'ouders, broers, zussen..'.

En tsja, ik ben dus wel een mensenmens, maar kan me voorstellen dat er ook mensen (en dus bokkers) zijn welke graag iets blijvends hebben ipv een weekendje weg.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:29

wat bof jij dat je voor zo een bedrag iets mag kiezen , zelf had ik die luxe niet.
Kies iets wat tijdloos is en blijvend: sieraden, foto shoot, bijdrage in je rijbewijs etc

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:33

Ik word dit jaar 25 en ik heb ieder jaar geen idee wat ik wil vragen :+ Dit jaar wordt het denk ik een aandeel voor een nieuwe fiets, dan leg ik zelf nog wat spaargeld bij :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:00

Mijn budget is ook meestal 100 euro en ik kies vaak iets wat ik op dat moment nodig heb of graag wil. Heb een keer een stofzuiger gevraagd, LR bewerkingsprogramma en afgelopen verjaardag een elektrische tandenborstel.

Maar in jou geval zou ik voor beide niet gaan maar het geld idd op een rekening zetten tot je echt 100% weet wat je ermee wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:04

Budget is 25 euro hIer :=

Toen ik 18 werd kreeg ik een nieuw hokje voor de konijnen :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:18

Ik lees even mee. Word over 2 weken 17. Ik weet dat ik autorijlessen krijg, nu nog wat erbij verzinnen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:20

abonnement op een pretpark/dierentuin/museum.. is ook erg leuk.. zou je ook niet snel doen..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:27

Als je nog geen rijbewijs hebt zou ik inderdaad vragen om (een deel van) je rijbewijs. Verder is je aanhanger rijbewijs ook een goede. :j Ik vraag dit jaar een slipcursus voor mijn verjaardag (wel een uitgebreidere cursus), omdat ik dat graag een keer wil meemaken en leren.
Verder is spullen vragen voor de uitzet een slimme. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:30

Geld voor bij je rijbewijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:49

Ik kies voor mijn verjaardag al een aantal jaar voor een 'gebruiksvoorwerk'. Het jaar dat ik 18 werd hebben mijn ouders geloof ik meebetaald aan mijn laptop omdat ik een nieuwe studie begon, toen ik 20 werd heb ik een donzen dekbed gekregen voor m'n verjaardag (oh wat was dat een fantastisch cadeau zeg) en nu ik 21 ben geworden hebben mijn ouders een bijdrage gedaan aan mijn rijbewijs.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 21:42

Mijn ouders hebben sowieso al iets opzij gezet voor mijn rijbewijs, dat hebben ze bij mijn broer en zus ook gedaan.
Als ik het opzij zet houdt mijn mama het gewoon bij, anders geef ik het te snel uit aan stomme dingen haha, dat is mijn probleem, als ik het geld zelf ga hebben ga ik het sowieso meteen uitgeven aan iets dat ik op dat moment heel graag wil en zou ik het me paar maanden later niet eens meer herinneren aan wat ik het gespendeerd heb, daarom dat ik liever iets krijg