Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:25

Vjestagirl schreef:
Oef, dat zijn mormonen, en als ze idd streng in de leer is dan snap ik de kledingeis ineens een heel stuk beter...

Dit. Die zijn erg streng en waarderen het niet als je in een korte rok/broek aan komt zetten.

Ik zou zelf denk ik wel gaan en ergens een lange rok scoren.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:26

Phoe wat een eis.
Als ze zo'n nabije collega is zou ze waarschijnlijk wel weten dat dit geen makkelijke opgave is voor jouw.

Persoonlijk?
Tja ik ben een beetje een "bitch" en heb nog nooit wat speciaals gekocht voor een bruiloft, maar de meeste mensen weten dat als het niet midden in de zomer is altijd in een broek zou komen. Dit niet omdat ik geen jurken of rokjes heb, maar ik heb ontzettend doorgezakte voeten door hypermobiliteit en leuke lieve schoenen voor onder een jurkje kan ik gewoon weg niet zonder pijn op lopen. In de zomer is dat nog op te lossen met een paar slippers waar ik redelijk op kan lopen voor een uurtje of 2, maar daarna gaan toch echt mijn sneakers aan met steunzolen. De pijn in mijn voeten en benen is het "even mooi zijn voor kledingvoorschriften" niet waard.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:26

_Mar3 schreef:
Ik kan me die 'eis' overigens wel voorstellen, het is wel hun grote dag en zoiets als kleding maakt deel uit van hun levensovertuiging. Maar ik snap ook dat het in deze situatie voor jou lastig is. :)

Absoluut! Hun dag, hun wensen. Dat respecteer ik volledig.

Nee Lieveli, het gaat enkel om de receptie.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:29

Dan zou ik eens aan haar vragen of iemand in haar kring een rok te leen heeft.

Lees nu pas ook dat het alleen om de receptie gaat :o? :o? (snapt niet waarom ik er overheen heb gelezen)
Andere opties zouden zijn (mits je er zoveel voor over hebt) Kringloop, zelf een simpele in elkaar naaien en die later vermaken ofzo, mp, of wat dan ook.
Evt zou je een langere jurk kunnen kiezen die je zelf wel mooi vind en daar een shirtje en blouse op doen (beetje crea bea kan het nog best grappig zijn).

Zou je dit niet willen kun je 2 dingen of in overleg met haar of zeggen dat je onverhoopt verhinderd bent die dag.

Anoeska27

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:31

Bij de kringloop hebben ze vaak wel kleding die aan deze eisen voldoet voor een paar euro. Dan kan je ze na de bruiloft weer daar inleveren :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:32

Google, voor 11 euro een lange rok en als je handig ben met de naaimachine kort je hem zo in. Ik heb een handige buurvrouw.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:32

Voor mij zou het er ook aan liggen hoe je relatie is met de collega. Ik zou er geen moeite mee hebben om een lange jurk of rok te kopen als iemand voor mij iets betekend.

Het wordt pas anders als iemand het van mij verlangt in mijn dagelijks leven _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:33

Anoeska27 schreef:
Bij de kringloop hebben ze vaak wel kleding die aan deze eisen voldoet voor een paar euro. Dan kan je ze na de bruiloft weer daar inleveren :D

Ja en dan hopen dat je geen spiegel tegenkomt :')

Lastig zeg... ik zou gewoon een cheap jurkje kopen, of iets lenen van iemand :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:34

Ik denk dat ik, afhankelijk van hoe close ik ben, ik zou kijken of ik op een goedkope manier iets kan vinden dat wel voldoet: lenen of de kringloop ofzo. Ik heb er op zich niet zoveel moeite mee om me voor een bruiloft aan te passen, het is letterlijk hun feestje.

... maar nu ik er over nadenk: is dat zo? Ik denk dat het iets anders ligt: ik heb er op zich niet zoveel moeite mee om me voor een enkele keer in een lange rok te kleden. Ik weet niet precies waar mijn grenzen daarin liggen. Ik zou bv niet snel overgaan om voor een receptie mijn haar te laten doen. Minirokjes zou ik ook niet doen. Gelukkig is dat ook nooit een echte eis, maar meer om aan te geven dat het voor mij ook afhangt van de inhoud van de vraag en waar ik me zelf comfortabel bij voel.

Dus ja, ik kan me ook wel voorstellen dat je zou kiezen om niet te gaan als jij niet aan de kledingeisen kunt voldoen.
En als de eis zo strict is, dan geeft dat volgens mij ook aan dat ze de formele kant van de bruiloft belangrijker vinden dan het sociale delen met iedereen die belangrijk is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:36

Zit er geen zeeman of wibra in de buurt?
Ik vind het ook raar om dat te eisen op een receptie. Ok dag of avond gast snap ik maar receptie?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:43

verootjoo schreef:
Anoeska27 schreef:

Ja en dan hopen dat je geen spiegel tegenkomt :')

Want? Ik was vroeger echt anti kringloop wat kleding betreft, maar hier is de kleding altijd super netjes en schoon. Ik heb er tijdens mijn zwangerschap een leuke blazer kunnen scoren voor het jureren. Heeft me 4,50 gekost. Om nu voor die paar keer een nieuwe dure te kopen... En echt niemand die zag dat hij 2e hands was, gewoon een heel net zwart ding.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:46

Ik vraag me vooral af: Heeft je college dit echt zo medegedeeld tegen jou? Dus heeft je collega gezegd: Ik wil graag dat je komt en de kledingeisen zijn dit...

Of heb je dit via via gehoord? :) Mogelijk valt het allemaal wel mee en is een gewoon net jasje met een rok tot op de knie ook gewoon goed genoeg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:47

Ik zou ook voor de Zeeman/Wibra/kringloop gaan. :j En daarna terugbrengen. :D Kost je maar een paar euro. Maar het ligt er idd wel aan hoe je relatie is met die persoon. In jou situatie zou ik wel een paar euro neertellen voor iets wat aan hun eisen voldoet. :j

Streng geloof is het zo te lezen? Heeft de bruid dan ook een jurk aan tot de grond, niet strak, met mouwen en hoog gesloten?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:48

Ik heb bij primark een mooie lange jurk gekocht afgelopen jaar.

Ik zou denk ik wel iets kopen, omdat je blijkbaar ook voor hen iets betekend. Anders zullen ze je vast niet uitnodigen. En ik kan niet in jouw portemonnee kijken hoor, maar bij de goedkopere winkels voor 10€ een rok kopen vind ik persoonlijk niet zo veel moeite.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:49

Bellatrix schreef:
Streng geloof is het zo te lezen? Heeft de bruid dan ook een jurk aan tot de grond, niet strak, met mouwen en hoog gesloten?

Bij mormonen over het algemeen wel ja :j tenminste dat is hoe ik het ken

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:49

Sannens schreef:
Ik vraag me vooral af: Heeft je college dit echt zo medegedeeld tegen jou? Dus heeft je collega gezegd: Ik wil graag dat je komt en de kledingeisen zijn dit...

Of heb je dit via via gehoord? :) Mogelijk valt het allemaal wel mee en is een gewoon net jasje met een rok tot op de knie ook gewoon goed genoeg.

Dit heeft zij idd exact zo met mij besproken. Het valt dus niet mee en is zoals ik beschreef.

Ik vermoed dat zij idd in een weinig pikante trouwjurk zal lopen. Alles bedekt, lang en niet (te) strak.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:49

Sannens schreef:

Doorgaans staan een dresscode gewoon op de uitnodiging

Ik zou ook kijken of ik voor max een tientje ergens een lange rok kon scoren. Idd kringloop of marktplaats. Zeeman, wibra en dat soort winkels kan je ook proberen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:53

Uiteraard kan ik ergens voor max een tientje een vormloze rok of jurk kopen. In alle eerlijkheid ga ik dan aan mezelf voorbij. Geen probleem om in een net jurkje en panty te gaan, maar ik wil wel graag bij mezelf blijven met kleding.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:54

Kan je het niet gewoon aan haar zelf vragen misschien? Uitleggen dat je haar wensen respecteert, en graag er aan wil voldoen. Maar dat je niet de juiste outfit zelf hebt en of zij er niet een voor je te lenen heeft of ergens kan lenen voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:58

Als ik TS goed lees gaat het niet om goedkoop of gratis een gewenste outfit te scoren, maar om het principe of zij wel of niet tegen haar eigen gewoonten en wensen in in dergelijke kleding wil gaan omdat het bruidspaar dat eist.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:01

Ik moest even lachen bij het lezen van de openingspost.

Een paar jaar geleden had ik ook precies dezelfde uitnodiging. Wij als paardenvriendinnen hebben het er met elkaar over gehad en zijn met ons groepje (die niks hadden met het mormonen geloof) in een gewone jurk gegaan.
Tot ik 2 vriendinnen zag aankomen die echt een mega korte jurk aan hadden. :') dat werd niet gewaardeerd. De blikken die we toen kregen kan ik zo weer voor mij halen.

Ik zou vooral bij jezelf blijven. Respecteer je haar vraag en wil je het voor haar doen, dan zie ik heb probleem. Hop naar de kringloop.
Bij twijfel zou ik het bespreekbaar maken. Dat is in mijn ogen iets moois. Het er samen over hebben.

Laat je weten wat het wordt?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:02

Ik was vorig jaar uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van mijn vriend, avondgast.
Dresscode gala...so far so good... maar de tweede eis was dames in oranje/geel en heren in donker grijs.
Heb hier vriendelijk voor bedankt, kleur draag ik nooit en staat me niet en ik heb een lastige maat (smal en grote boezem) dus iets lenen werd hem ook niet.
Heb nog wel jurk in die kleur gepast maar voelde me dood ongelukkig.
voor mijn beste vriendin had ik het wel gedaan, maar niet voor vrienden van mijn vriend die ik alleen op verjaardagen zie.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:04

Net als dat het hun goed recht is om een kledingeis te stellen is het jouw goed recht om daarom af te haken. Tenminste, ik vind dat dat geen scheve ogen zou moeten geven. Iedereen maakt z'n eigen keuzes.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:05

Goof schreef:
Sannens schreef:

Dit heeft zij idd exact zo met mij besproken. Het valt dus niet mee en is zoals ik beschreef.

Ik vermoed dat zij idd in een weinig pikante trouwjurk zal lopen. Alles bedekt, lang en niet (te) strak.

Als zij het zo aan je medegedeeld heeft zou ik zeggen dat ik graag zou willen komen, wil best een net vest over mijn jurk aantrekken, een jurk tot op de knie met laarzen eronder dat je hoogstens een stuk knie in panty verpakt ziet, maar om speciaal iets te kopen voor een receptie? Nee, dat zou me te ver gaan. Maargoed, ik heb nog wel een jurk tot op de knie. Is wel iets anders dan een minirok :)

Een beetje aanpassen toont je goeie wil, maar je moet er wel een eigen twist aan kunnen geven.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:13

Is zo'n lange simpele rok van de only of Vero moda halen niets voor je? Die zijn rond de 10 a 15 euro. Zit wil een split in, maar met een panty er onder lijkt het wel netjes

anders even vragen als je een bepaalde jurk van jezelf in gedachten hebt (neem dan ff een foto mee) met een dikke panty aan mag. Ik denk dat ze het wel kan waarderen dat je vraagt als iets geschikt is.

Heb het zelf met een bruiloft gehad waarbij het bruidspaar ook vrij gelovig was. We waren daggasten dus wel even iets anders, maar was blij dat ik een gepaste rok aan had