Mijn vader is opgenomen en ik mis mijn 'echte' moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

Re: Mijn vader is opgenomen en ik mis mijn 'echte' moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 15:41

Dankjewel dat er zoveel mensen reageren met lieve berichtjes, dit helpt mij echt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:53

Wat maak jij een moeilijke periode door meis, het is niet niets dat je vader is opgenomen en je nu bij Bo woont die je nog maar een paar jaar kent.

Maar het is wel heel erg fijn dat je je bij haar veilig kan voelen, als je behoefte hebt aan meer fysiek contact zou je eens kunnen zeggen "Bo mag ik je even een knuffel geven?".
Ik denk dat zij dat ook fijn zou vinden :j

Heel veel sterkte meis!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:54

Ik denk dat je al heel veel mooie tips hebt gekregen hier. Dus ik ga je gewoon een hele dikke virtuele knuffel geven. :+:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:02

jokari schreef:
Ik denk dat je al heel veel mooie tips hebt gekregen hier. Dus ik ga je gewoon een hele dikke virtuele knuffel geven. :+:

Hier sluit ik me bij aan.
er zijn al zoveel goede tips gegeven dat ik daar niets aan toe kaan voegen.
Maar ik wil je wel een dikke knuffel geven, want het is allemaal erg verdrietig wat je mee maakt. :(:)

Afbeelding

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:00

Lieve schat, hoe oud ben jij? Volgens mij nog veel te jong voor alles waar jij al doorheen hebt gemoeten... Dikke knuffel!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:27

Ik denk dat zij zich even onwennig voelt als jij :-). Eerst een "grote" stiefdochter en nu de zorg op haar eentje moeten dragen... Je zou voor minder in paniek schieten maar als ik het zo hoor doet ze dat prima. Ik denk ook dat ze zich misschien wat afwachtend opstelt om jou niet te overdonderen of te bruuskeren. Het is nog allemaal heel pril en jullie moeten elkaar nog vinden.
Mss is het een goed idee om elkaar elke avond uitgebreid over jullie dag te vertellen, een wekelijkse girls-night te plannen of schrijf haar eens een brief met jouw gevoelens, dat gaat soms makkelijker dan praten...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:37

Zijn je vader en Bo uit elkaar?

Wat maak jij een hoop mee meis! Ik denk dat het zowel voor jou als Bo lastig is hoe je nu met elkaar om moet gaan. Dat heeft tijd nodig. Het zou ontzettend knap zijn als jij kan proberen te zeggen wat je fijn zou vinden. Ik denk dat het ook goed is om te zeggen dat je dit lastig vindt tegen haar. Waarschijnlijk helpt dat met praten. In ieder geval een dikke virtuele knuffel voor jou. Er zijn al goede tips gegeven.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:53

Blue_Eyes schreef:
Lieve schat, hoe oud ben jij? Volgens mij nog veel te jong voor alles waar jij al doorheen hebt gemoeten... Dikke knuffel!

14 jaar :)

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:53

Xjosee schreef:
Zijn je vader en Bo uit elkaar?

Wat maak jij een hoop mee meis! Ik denk dat het zowel voor jou als Bo lastig is hoe je nu met elkaar om moet gaan. Dat heeft tijd nodig. Het zou ontzettend knap zijn als jij kan proberen te zeggen wat je fijn zou vinden. Ik denk dat het ook goed is om te zeggen dat je dit lastig vindt tegen haar. Waarschijnlijk helpt dat met praten. In ieder geval een dikke virtuele knuffel voor jou. Er zijn al goede tips gegeven.

Ja ze zijn gescheiden

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 11:54

bruintje123 schreef:
jokari schreef:

Hier sluit ik me bij aan.
er zijn al zoveel goede tips gegeven dat ik daar niets aan toe kaan voegen.
Maar ik wil je wel een dikke knuffel geven, want het is allemaal erg verdrietig wat je mee maakt. :(:)

[ Afbeelding ]

hihi ja, knuffelen doe ik dan wel vaak

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:57

Pfoeh jeetje meid, dat is inderdaad niet de makkelijkste situatie waarin je verkeerd.
En ik snap goed dat je je echte moeder mist. Misschien is het een idee dit bespreekbaar te maken met Bo?
Zoals ik uit je verhaal kan opmaken is het een fijn mens, misschien groeien jullie daardoor wat meer naar elkaar toe en kan ze toch een soort van "moeder" voor je worden.

Hoe lastig het ook is moet je haar ook die kans geven. Onbewust houd je haar misschien toch een beetje op afstand. Succes met de situatie, lijkt me echt niet makkelijk.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 12:00

keeyzie schreef:
Pfoeh jeetje meid, dat is inderdaad niet de makkelijkste situatie waarin je verkeerd.
En ik snap goed dat je je echte moeder mist. Misschien is het een idee dit bespreekbaar te maken met Bo?
Zoals ik uit je verhaal kan opmaken is het een fijn mens, misschien groeien jullie daardoor wat meer naar elkaar toe en kan ze toch een soort van "moeder" voor je worden.

Hoe lastig het ook is moet je haar ook die kans geven. Onbewust houd je haar misschien toch een beetje op afstand. Succes met de situatie, lijkt me echt niet makkelijk.

Dankjewel

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:30

Ik kwam je andere topic net tegen. Onwijs heftig allemaal zeg! Heb met je te doen.

Toch wil ik je even uit de 'droom' helpen dat iedereen dat doet met haar moeder.
Ik heb het nooit gedaan, mijn zussen ook niet. Vriendinnen waren ook nooit echt zo met hun moeder. Dus ik snap dat die behoefte hebt omdat je niet weet hoe het is.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:18

Lieve ts. Wat een lastige situatie zeg. Je 'echte' ouders is toch altijd anders. Daar heb je een bloedband mee. Maar romantiseer het niet te veel.

Ik heb het idee dat je iet je moeder mist, maar de genegenheid. Die arm om je heen, die schouder om uit te huilen en het kleedje waar je samen onder kan liggen met chips en een meidenfilm. Je veilig voelen!

Als ik het zo lees, zou dat best met Bo kunnen. En nee ze vervangt je moeder niet! Maar je mag gerust van je bonusmoeder houden en leuke dingen doen. Je vader heeft vast het beste met je voor en gunnen je dit!.

Lieve ts. Ook vanuit hier een dikke knuffel. En wat is iedereen hier lief!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:19

Oxh Ts. Ik hoor nu pas dat je vader is overleden. Heel veel sterkte in deze tijd!!

Bo klinkt als een goed mens. Hopelijk kun je het allemaal verwerken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:35

Oei wat een moeilijke tijd voor je. Midden in een leeftijd dat het leven al niet eenvoudig is gebeurt ook dit nog.
Het leven haat je niet, maar maakt het je wel vreselijk zwaar Y;(

Ik hoop dat je ondanks alle tegenslagen toch in de toekomst zal blijven kijken, je bent een kanjer en een vreselijk dapper en intelligent meisje, vergeet dat niet.
Ik hoop echt van harte dat je de steun en de liefde vind die je helpt om door deze moeilijke tijd heen te komen.