Sponsorkindje PLAN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:09

@hackny ja, snap ik. Kiva doet hetzelfde, alleen dan met de ouders door een microkrediet te geven en een inkomen/bedrijf, waardoor de kinderen naar school kunnen.
Juist door een gezin te leren om voor zichelf te zorgen en onafhankelijk te worden van steun.
Dus een andere kijk op ontwikkelingswerk, met goede resultaten op de langere termijn.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 21:17

Urona447 schreef:
Is ook een goed doel toch? Ik zou ook eerder geld voor micro kredieten geven dan voor een kind. De hulp van micro kredieten leverd vaak meer mensen wat op en ik weiger een dik salaris van de directeur te betalen.

Helaas ben ik daar niet van ik geef voor een kind geld dat is wat ik wil! Je laatste reactie is niet heel relevant...

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 21:19

janouk schreef:
@hackny ja, snap ik. Kiva doet hetzelfde, alleen dan met de ouders door een microkrediet te geven en een inkomen/bedrijf, waardoor de kinderen naar school kunnen.
Juist door een gezin te leren om voor zichelf te zorgen en onafhankelijk te worden van steun.
Dus een andere kijk op ontwikkelingswerk, met goede resultaten op de langere termijn.

De kinderen die 18 jaar zijn gaan ook gewoon werken of naar school dus dan stopt de steun ook inderdaad! Ik ben voor plan meer niet ;) goed wat jullie doen maar heb hier meer mee

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:31

En daarom zijn alle andere gerelateerde reacties niet welkom? Het voormalige Foster PP wel aan meegedaan via bijles juf. Zij gaf mij bijles en daarvan betaalde ze Foster PP kindje, die stond met foto ernaast :Y) Ook genoeg andere verhalen idd. Waarom zou alleen sponsorkindje van PLAN hier genoemd mogen worden, gaat toch om de intentie? Persoonlijk vind ik mikrokrediet ook een goed idee en plan van aanpak erachter. Bij kleinere projecten via mond op mond, heb je wellicht ook minder kans in verzanden van waar en waarvoor geld gebruikt wordt. Het initiatief is goed, daar gaat het om. Fijn als mensen op hun eigen manier de wereld ietsjes beter willen maken *\o/* :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:07

hackny schreef:
Urona447 schreef:
Is ook een goed doel toch? Ik zou ook eerder geld voor micro kredieten geven dan voor een kind. De hulp van micro kredieten leverd vaak meer mensen wat op en ik weiger een dik salaris van de directeur te betalen.

Helaas ben ik daar niet van ik geef voor een kind geld dat is wat ik wil! Je laatste reactie is niet heel relevant...

Jouw reactie is niet relevant, want je geeft niks aan dat kind. Dat geld gaat naar de bouw van een waterput of een schoolgebouwtje. Ook prima, maar volgens mij heb je een heel vertekend beeld van PLAN. Zo'n kind heeft nog 40 sponsors en vindt het allemaal wel best.

Spruitje56

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 10:17

@lieveli dat is jou mening ik weet genoeg over PLAN en heb geen vertekenend beeld
!
idd goed dat mensen met andere idee'n komen maar ik wist niet wat credit was vandaar mijn reactie :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 16:48

wie nog meer leuke verhalen? ik heb zojuist een kindje van PLAN ben er super blij mee

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:55

git schreef:
Volgens mij was dit vroeger foster parents plan. Wij hebben toen ook een kindje geadopteerd, tot uitkwam dat het allemaal nep was. De briefjes en tekeningen die je van "jouw" kind kreeg waren nep de brieven die jij erheen schreef moesten altijd via de firma en kwamen natuurlijk nooit bij het kind terecht. Meerdere mensen hadden foto's van hetzelfde kind enz enz. Hoe het nu geregeld is durf ik niet te zeggen maar het geld dat wij voor het kindje bestemt hadden is 100% aan de strijkstok blijven hangen.

Dat klopt! En volgens mij zijn ze hun streken nog niet verleerd.

Als je dan iemand financieel zou willen helpen zijn er ook genoeg arme gezinnen in NL.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je geld goed terecht komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:34

Hey Lori,

Hoe bevalt je PLAN kindje?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 20:14

lieveli schreef:
Hey Lori,

Hoe bevalt je PLAN kindje?

Hè! Lief dat je even reageerd bevalt super! Ik laatst mijn eerste briefje gehad paar maanden terug! Was wel even een snik momentje was zooo blij dat ze gereageerd had ! Ik stuur eerdaags weer wat op ;)