Zelf je huis verkopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:14

superpony schreef:
De trend die gezet is en de voorbeelden op tv, zorgen ervoor dat mensen zelf niet meer door smaakgevoelige dingen heen kunnen kijken. En een groot percentage lijkt een kant en klaar huis te willen, wat niet altijd kan. Soms moet je wat schilderen of je eigen smaak erin leggen. En zelfs als je ergens woont, doe je toch ook vaak nog wat.
Wij hebben een uitgewoond huis gekocht. Eerst leefbaar gemaakt en wat grote klussen aangepakt. Daarna steeds een dingetje.
Ik vind dat de nadruk best meer mag op omgeving en de maten van een huis. Dat zorgt er in mijn ogen meer voor of een huis je past en een tijdje blijft passen.

Misschien heb je wel gelijk. Maar wil je mensen opvoeden? Of je huis verkopen?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:14

Ik volg even. :) Heb momenteel mijn huis zelf te koop, via Makelaarsland.

Kan je wel adviseren om ervoor te zorgen dat je woning op Funda komt. Dat is toch de grootste zoeksite met het beste resultaat. :)

Sue_

Re: Zelf je huis verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:16

Overigens hier ook even alles een kleine opfrissing gegeven. Muren opnieuw gewit, washok beetje opgeleukt met nieuwe vloerbedekking, ander kastje gehaald. Staan nog steeds kleine klusjes op mijn lijstje.

Grappig hoe anders je naar je woning gaat kijken, met de gedachte dat er straks mensen komen kijken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:12

We zijn ter oriëntatie al bij een 3 huizen wezen kijken. 2 via makelaar en 1 die ook zelf verkoopt. Het verschil in ervaring zette ons wel aan het denken. Het waren alle 3 huizen waar nog enorm veel aan moet gebeuren. Het viel ons echt op dat bij de makelaar we gewoon ter plekke zeiden wat we zouden veranderen of als iets duidelijk slecht 'doe het zelf met 2 linker handen' was afgewerkt. Als de eigenaar er zelf bij staat deden we dat dus absoluut niet.

Voordeel van de zelfverkoper was dat die echt alles kon vertellen over de woning en we bij beiden makelaars met vragen achter bleven.

Helaas gister een enorm dure domper gekregen bij onze eigen woning. Het is een oud huis dus hier en daar wat vocht. Maar voordat we gaan schilderen moet dat opgelost worden. We dachten dat het kwam door buitenstuc die hier en daar scheuren heeft. Geen probleem dachten we, netjes laten repareren en het huis in een goede verf zetten. Voor de zekerheid een vochtexpert laten komen en de schouw blijkt tot minimaal 1,5 meter hoog vol met puin te zitten. Enige optie is de buitengevel eraf, schoon maken, weer opmetselen en dan hele huis opnieuw in de stuc ;( . We kunnen dan wel meteen voor niet teveel geld spouwmuurisolatie laten plaatsen. Het is een groot gebrek en vanwege de aansprakelijkheid kom je er niet onderuit om het te laten maken of je moet genoegen nemen met een veel lagere opbrengst. Het ziet er straks binnen en buiten wel weer helemaal gelikt uit dus hopelijk betaald de investering zich terug.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:17

Dani schreef:
Tenzij je zelf professionele foto-apparatuur bezit óf een supergewild huis hebt wat je toch wel binnen een maand kwijt raakt, zou ik wel investeren in een fotograaf. Door verkeerde foto's kan een huis zóveel kleiner of donkerder lijken dan het is, dat is echt zonde. En 360-graden foto's kan je waarschijnlijk zelf ook niet maken. Die zijn fijn om te bekijken en een completer profiel zorgt ook weer voor een betere plaatsing op Funda. :)

Maar als je je huis verkoopt via een makelaar, geeft dat ook nog geen garantie op goede foto's :+
Huis wat wij gekocht hebben, had zulke slechte foto's op funda staan, terwijl het wel door een makelaar aangeboden was!
Ik zou in ieder geval nooit zaken doen met die makelaar }:0

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:07

Wij hebben ons huis verkocht via zelfverkopen.nl, nu een jaar geleden verkocht. Het heeft wel een poos te koop gestaan, helaas ook pech gehad met kopers die toch de financiering niet rond konden krijgen. Uiteindelijk wel een nette prijs gekregen.
De reden, buiten de kosten, is vooral het feit dat we ons in onze bezichtigingen van nieuwe huizen ergerden aan makelaars die amper wat wisten te vertellen over het betreffende huis. Verder hadden we 2 katten, dus moesten anders toch erheen net voor aankomst om alles netjes te maken. Wij lieten de katten gewoon lopen overigens, kregen eigenlijk altijd wel leuke reacties op ze.
Foto's hadden we zelf gemaakt, soms vonden mensen het groter ogen, soms juist kleiner, was ook afhankelijk van de lichtinval van het moment. Nadat we er zelf uit gegaan zijn hebben we kartonnen meubels neer gezet en wat accessoires gehaald bij de Action, zag het er nog steeds beter uit dan leeg.

Hou er wel rekening mee dat er best wat tijd in de rondleidingen gaat zitten, zo hadden we weken niemand, maar zo ook drie in de week. Wij waren flexibel met tijden, dat was wel een voordeel voor veel mensen, niet alleen onder kantoortijd kunnen komen.

Succes iig, en sterkte met je muur...