Iedereen 'moeten' feliciteren op een verjaardag..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Iedereen 'moeten' feliciteren op een verjaardag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:55

Ik vind het ook overdreven, maar weet wel dat ik commentaar krijg als ik het niet doe. Vooral als ik naar de verjaardag van m'n opa en oma ga. Dan zat ik en was het 'goh zou je niet even een rondje doen?' Beste is er als eerste te zijn. Is de rest de klos :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:56

Ik doe t alleen wanneer de groep klein is, anders niet :') dan zeg ik gewoon gefeliciteerd iedereen ofzo. het is idd best onzin!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:58

Ik feliciteer de jarige en geef de rest een zwaai en begroeting. Een lach kan er ook nog van af, maar meer zit er niet in :+

Mijn dochter ga ik het ook zo aanleren. Die vindt het sowieso vreselijk om aanraakt te worden door mensen die niet haar mammie zijn :') Dus dat ga ik zeker niet forceren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:59

Hoestend en proestend binnenkomen en je bent van al het gezeur af :+
Dan volstaat felicitatie op afstand

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:00

eilleen333 schreef:
Hoestend en proestend binnenkomen en je bent van al het gezeur af :+
Dan volstaat felicitatie op afstand

Haha grote nep herpes blaar op je lip plakken :P

Ik zie het al voor me elke verjaardag :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:06

Bij ons doen we dat niet hoor. Alleen de familie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 16:06

Ooh ik vind jullie echt stoer dat er zoveel mensen zijn die gewoon iets algemeens zeggen bij het binnenkomen. Vrees dat het bij mijn familie en ook schoonfamilie zo ingebakken zit dat ik daar echt niet mee weg zou komen :+ Maar blij dat ik dus niet de enige ben die het rondje doen zo vreselijk vind.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:08

Hier ook een hekel aan, sowieso een hekel aan binnenkomen in een groep en iedereen af moeten. Alsof ik 10 namen achter elkaar ga onthouden aan de hand van een slap, zweterig handje. En verplicht die drie zoenen met niet zulke heel bekende mensen heb ik ook een hekel aan. Mijn ex had een oom die zijn hoofd dan zo draaide dat je hem op zijn mond raakte, ieuw!!!!! En daarbij ook een grote familie die je verplicht moest zoenen bij binnenkomst en vertrek. Kwam je een uurtje, was je de helft van de tijd bezig met begroeten en afscheid nemen. Zó stom.
Of ik vermijd dat soort gezelschappen of ik zwaai naar iedereen en als er veel onbekenden zitten, dan zeg ik nog even wie ik ben.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:12

Ik doe het wel, mijn ouders hebben mij zo opgevoed dat ik iedereen een hand geef als ik binnen kom op een verjaardag.
Hoewel ik het soms ook wel eens raar vind dat ik dit blijf doen heeft het ook z'n voordelen.

Als ik ergens alleen binnen kom is het "ijs" met alle onbekende voor mij al snel gebroken. Ik stel me netjes voor en feliciteer iedereen met de jarige.

Mijn ouders vonden het altijd belangrijk om ook contact te maken met andere dus vandaar denk ik..

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:14

Ik herinner mij dat ik voor het eerst hier in Nederland op een verjaardag was (ik kwam uit Australië, daar je feliciteert ook alleen de jarige) en dat er iemand binnen kwam en iedereen ging staan om de persoon te begroeten en kussen op wang te geven...Ik heb een hele tijd gedacht dat het een héél belangrijke of bekende persoon was dat iedereen er voor was gaan staan om te begroeten...en mij heel dom gevoeld dat ik geen idee had wie het was 8)7 Durfde diegene nauwelijks aan te kijken omdat ik bang was dat hij mij raar zou vinden dat ik hem niet kende, dat hij misschien bn'er was en ik de enige die hem niet kende en dat hij beledigt zou zijn...

pas toen er een tijd later weer visite kwam en weer iedereen ging staan merkte ik dat het blijkbaar hoort in Nederland om iedereen die je kent zo te begroeten :+

Ik blijf het raar vinden iedereen gefeliciteerd zeggen, maar dat iedereen handje geven vind ik wel gezellig O:)
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 04-02-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:16

phormicola schreef:
Ik feliciteer de jarige en geef de rest een zwaai en begroeting. Een lach kan er ook nog van af, maar meer zit er niet in :+

Zo doe ik het ook. Prima toch. Dat gezoen met iedereen... :roll: vreselijk. De jarige natuurlijk wel, die krijgt een knuffel en gelukswensen. :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:18

Ik vind het niet meer dan beleefd om een ieder een hand te geven.
Ik vind het juist onbeschoft als mensen door de kamer iets roepen of amper iemand groeten.
De wereld is al zo op zichzelf.
Iemand een hand geven is gewoon fatsoen.
Mijn dochter (kleine meid) weet niet beter.
Kan mij juist ergeren aan kinderen of pubers die ergens binnen komen en zonder interesse neerploffen

Zal wel een leeftijd dingetje zijn ( ben half 30)

Als puber wilde ik ook geen zoenen van ooms en tantes :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:20

Thenexttry schreef:
Mijn ouders vonden het altijd belangrijk om ook contact te maken met andere dus vandaar denk ik..

Ook zonder handjes en dergelijke kun je contact maken hoor. Daar heb ik die handjes niet voor nodig. Soms maar beter zonder, aangezien ik altijd heb geleerd dat je een ferme handdruk hoorde te geven en ik echt een hekel aan van die slappe handjes heb. Vraag me dan altijd af waarom iemand niet gewoon heeft geleerd een fatsoenlijke hand te geven. Vooroordelen doen het vaak niet zo goed bij contact maken. :P

Ik denk eerder dat het aangeleerd is hoor Ravellie. Iemand ooit mee begonnen en niemand durft ermee te stoppen. Ben 37, erger me wel aan de (pre)pubers van mijn broers en zussen die zelfs opa en oma geen gedag zeggen, maar die hele kring afgaan vind ik echt raar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:22

IJsco_Love schreef:
Ik herinner mij dat ik voor het eerst hier in Nederland op een verjaardag was (ik kwam uit Australië, daar je feliciteert ook alleen de jarige) en dat er iemand binnen kwam en iedereen ging staan om de persoon te begroeten en kussen op wang te geven...Ik heb een hele tijd gedacht dat het een héél belangrijke of bekende persoon was dat iedereen er voor was gaan staan om te begroeten...en mij heel dom gevoeld dat ik geen idee had wie het was 8)7 Durfde diegene nauwelijks aan te kijken omdat ik bang was dat hij mij raar zou vinden dat ik hem niet kende, dat hij misschien bn'er was en ik de enige die hem niet kende en dat hij beledigt zou zijn...

pas toen er een tijd later weer visite kwam en weer iedereen ging staan merkte ik dat het blijkbaar hoort in Nederland om iedereen die je kent zo te begroeten :+

Ik blijf het raar vinden iedereen gefeliciteerd zeggen, maar dat iedereen handje geven vind ik wel gezellig O:)

Hilarisch :D Ach en eigenlijk heeft het wel wat. Om iedereen te behandelen alsof diegene enorm belangrijk is :))

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:24

Ik geef ook geen slappe hand trouwens, ieuwww.

Stukje normen en waarden denk ik idd.
In iedergeval in mijn geval en mijn omgeving is het niet meer dan normaal

En nee, je hoeft niet iedereen te zoenen :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:26

Hier niet iedereen.
Meestal de jarige eventueel de partner(gefeliciteerd met je man/vrouw) en als het kleine kinderen zijn de ouders weleens maar de verder familie niet. Lijkt me wat overdreven. Is bij de mensen die iedereen feliciteren dan alleen familie of zitten daar ook eventuele buren/vrienden en kennissen bij? Dat lijkt me wat apart om die ook allemaal te feliciteren met hun buurman/vrouw of vriend/vriendin.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:26

Vroeger deed ik dit nog weleens, maar tegenwoordig vermijd ik verjaardagen zoveel mogelijk. :') En als ik er echt niet onderuit kom, feliciteer ik de jarige wel en soms nog diens partner/ouders, mits ik ze persoonlijk ken. De rest lach ik naar en feliciteer ik allemaal in 1 keer met een grote zwaai. Hoppa.
Ik vind er niets onbeschofts aan om gewoon te gaan zitten na een begroeting. Waarom jezelf altijd door zo'n kring frummelen? Benen en armen en stoelen overal, het is een wonder dat ik dat vroeger elke keer overleefd heb, zonder iets te breken o.id. :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:28

Waarom, in hemelsnaam, feliciteer je de rest? Men mag al blij zijn als ik de jarige feliciteer :+
Nee, ik hou sowieso niet van feliciteren. Handjes geven? Iehw. Zoenen? Nah-ah...
:+
En dus nee, mij hoeven ze ook niet te feliciteren, houdt het liever stil als ik jarig ben :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:29

Tigra_ schreef:
Hier niet iedereen.
Meestal de jarige eventueel de partner(gefeliciteerd met je man/vrouw) en als het kleine kinderen zijn de ouders weleens maar de verder familie niet. Lijkt me wat overdreven. Is bij de mensen die iedereen feliciteren dan alleen familie of zitten daar ook eventuele buren/vrienden en kennissen bij? Dat lijkt me wat apart om die ook allemaal te feliciteren met hun buurman/vrouw of vriend/vriendin.

snap niet wat er zo bijzonder is aan iemand een hand te geven

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:29

De jarige en eventueel nog diens familie als ik al weet wie het zijn en dan ben ik klaar. Eigenlijk nooit willekeurige gasten gefeliciteerd zowel in Brabant als in Limburg niet :o

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:30

Ik woon in Brabant en hier doet echt niemand het! Maar bij vriendinnen in Utrecht wel, en ik heb er echt een grote hekel aan!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:10

Ik heb er ook zo'n hekel aan. Vroeger woonde ik in Limburg en daar deden we dit niet. Maar nu ik in Brabant woon, blijkt hrtvhier wel een gewoonte te zijn.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het aan de provincie ligt of dat het verschil in (klein) dorp-stad zit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:13

Ik heb inderdaad ook eerder een idee dat het meer uit het westen/noorden komt. Een leeftijd dingetje is het in ieder geval niet, want ik ben een stuk ouder dan jou Ravellie.
Hier in zuid oost Brabant heb ik het idee dat het juist pas de laatste jaren word gedaan. Over gewaaid denk ik uit de randstad.
Ook kussen en soms een havle knuffel was hier voorheen ook niet in. Ook dat gelebber is pas van de laatste 10 jaar :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:17

Klopt. Ik kom uit de randstad en hier wordt het van je verwacht dat je het hele kringetje rond gaat.
Vind het hele kringetjesconcept trouwens ook niks.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:19

ravellie schreef:
Ik vind het niet meer dan beleefd om een ieder een hand te geven.
Ik vind het juist onbeschoft als mensen door de kamer iets roepen of amper iemand groeten.
De wereld is al zo op zichzelf.
Iemand een hand geven is gewoon fatsoen.
Mijn dochter (kleine meid) weet niet beter.
Kan mij juist ergeren aan kinderen of pubers die ergens binnen komen en zonder interesse neerploffen

Zal wel een leeftijd dingetje zijn ( ben half 30)

Als puber wilde ik ook geen zoenen van ooms en tantes :+

Nou ik ben het ermee eens. Echt asociaal om de ander gasten niet eens even te begroeten of je voor te stellen.
Azmay schreef:
De jarige en eventueel nog diens familie als ik al weet wie het zijn en dan ben ik klaar. Eigenlijk nooit willekeurige gasten gefeliciteerd zowel in Brabant als in Limburg niet :o

Dan weet je toch helemaal niet wie het zijn? Onbekende mensen geef ik sowieso even een hand en zeg mn naam en mn relatie met degene die het feest geeft.
Tenzij het een feest met >100 gasten is, maar een gewone verjaardag wel ja.