Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Durfde diegene nauwelijks aan te kijken omdat ik bang was dat hij mij raar zou vinden dat ik hem niet kende, dat hij misschien bn'er was en ik de enige die hem niet kende en dat hij beledigt zou zijn...
Thenexttry schreef:Mijn ouders vonden het altijd belangrijk om ook contact te maken met andere dus vandaar denk ik..

IJsco_Love schreef:Ik herinner mij dat ik voor het eerst hier in Nederland op een verjaardag was (ik kwam uit Australië, daar je feliciteert ook alleen de jarige) en dat er iemand binnen kwam en iedereen ging staan om de persoon te begroeten en kussen op wang te geven...Ik heb een hele tijd gedacht dat het een héél belangrijke of bekende persoon was dat iedereen er voor was gaan staan om te begroeten...en mij heel dom gevoeld dat ik geen idee had wie het wasDurfde diegene nauwelijks aan te kijken omdat ik bang was dat hij mij raar zou vinden dat ik hem niet kende, dat hij misschien bn'er was en ik de enige die hem niet kende en dat hij beledigt zou zijn...
pas toen er een tijd later weer visite kwam en weer iedereen ging staan merkte ik dat het blijkbaar hoort in Nederland om iedereen die je kent zo te begroeten![]()
Ik blijf het raar vinden iedereen gefeliciteerd zeggen, maar dat iedereen handje geven vind ik wel gezellig
Ach en eigenlijk heeft het wel wat. Om iedereen te behandelen alsof diegene enorm belangrijk is
En als ik er echt niet onderuit kom, feliciteer ik de jarige wel en soms nog diens partner/ouders, mits ik ze persoonlijk ken. De rest lach ik naar en feliciteer ik allemaal in 1 keer met een grote zwaai. Hoppa.
Tigra_ schreef:Hier niet iedereen.
Meestal de jarige eventueel de partner(gefeliciteerd met je man/vrouw) en als het kleine kinderen zijn de ouders weleens maar de verder familie niet. Lijkt me wat overdreven. Is bij de mensen die iedereen feliciteren dan alleen familie of zitten daar ook eventuele buren/vrienden en kennissen bij? Dat lijkt me wat apart om die ook allemaal te feliciteren met hun buurman/vrouw of vriend/vriendin.
ravellie schreef:Ik vind het niet meer dan beleefd om een ieder een hand te geven.
Ik vind het juist onbeschoft als mensen door de kamer iets roepen of amper iemand groeten.
De wereld is al zo op zichzelf.
Iemand een hand geven is gewoon fatsoen.
Mijn dochter (kleine meid) weet niet beter.
Kan mij juist ergeren aan kinderen of pubers die ergens binnen komen en zonder interesse neerploffen
Zal wel een leeftijd dingetje zijn ( ben half 30)
Als puber wilde ik ook geen zoenen van ooms en tantes
Azmay schreef:De jarige en eventueel nog diens familie als ik al weet wie het zijn en dan ben ik klaar. Eigenlijk nooit willekeurige gasten gefeliciteerd zowel in Brabant als in Limburg niet