Niet weten wat je wilt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:26

Sizzle schreef:
Een boerderij met paardjes in de achtertuin kost gewoon een berg geld die ik waarschijnlijk ook nooit ga hebben.

Iedereen heeft zo'n ideaal plaatje in z'n hoofd van paardjes bij huis. Opstaan en met koffie naar je paardjes kijken in het zonnetje. De harde werkelijkheid is, poepruimen ALTIJD, ELKE dag, nooit een dag vrij en je kunt niet ziek zijn.

Verder: boerderij = oud = eindeloos veel onderhoud. Ben je voor klaar, kun je achter weer beginnen. En bovendien elke reparatie kost bergen geld.

Citaat:
Maar als je het gevoel hebt dat geluk afhankelijk is van zulke materialistische zaken dan is het echt belangrijk dat je eerst gaat uitvinden wat jouw geluksmomenten zijn.
Zijn je geluksmomenten de momenten dat je bij je paard bent? Zo ja, maakt het dan uit waar dat paard woont?

Toen ik nog een weiland huurde en een pension'pp' had, had ik meer vrij dan nu. De corvee was onderling verdeeld en had ik nog weleens écht weekend. :+

Dus wat je zegt, geluk hangt niet samen met pony's aan huis, maar of je paardje een fijn plekje heeft waar dan ook. En eerlijk gezegd een dagje echt vrij is ook weleens lekker hoor.

MusicIsLife

Re: Niet weten wat je wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:17

Ik snap je gevoel goed hoor!! Ik ben al een tijd ziek, waardoor ik het ook allemaal niet meer weet en iedereen om je heen lijkt succesvol waardoor je zelf het idee hebt dat je niks kunt...

Maar iedereen heeft zijn of haar eigen kwaliteiten, ook jij, misschien heb je je grootste talent nog niet gevonden :P maar ook jij hebt zo je talenten en bent het waard!! :j

Stuur me gerust een pb als je eens je hart wilt luchten.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 10:30

Ik schop dit topic even omhoog. Ik zat weer eens te denken en word meteen verdrietig, wel gaan mijn ouders en ik kijken als we met z'n drieën de hypotheek kunnen betalen om een boerderij te kopen. Mijn moeder wil dit ook graag en als het niet lukt kan ze dat uit haar hoofd zetten, maar als het niet lukt ga ik denken dan lukt het mijzelf ook helemaal niet.

En wat ik wil ik weet het nog steeda niet

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:37

JoycexEnya schreef:
Dan met de paarden, ik volg mensen die de meeste ook volgen, ik ben jarloers op iedereen die iets speciaals kan met of zijn of haar paarden. Mensen op youtubers die veel volgers hebben. Ik wil het allemaal kunnen. Ik heb een eigen kanaal, maar ik vind mezelf lelijk, mezelf dom en vind het eigenlijk helemaal niet leuk. Ook wou ik endurance gaan starten, maar heb daar eigenlijk helemaal geen zin in.

Ik kan dus helemaal niks, zelfs dit topic is 1 rotzooi en jullie snappen mijn gevoel denk ik niet.

DIT moet je eerst aan pakken - met een psycholoog. Als jij jezelf dom vind gaat een boerderijk kopen hier niets aan veranderen

Eens je terug wat zelfvertrouwen hebt ga je ook terug zin in dingen krijgen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:52

Wat vervelend TS. Het is al genoemd in het topic, maar met een psycholoog praten is stap 1.
Het is belangrijk dat je echt aan jezelf gaat werken, zet alles maar op een laag pitje maar ga eerst aan jezelf werken. Weten wat je echt wilt én wat realistisch is, is moeilijk, ik weet het. Dat heb je niet van de een op de andere dag besloten als je geen idee hebt. Wel denk ik dat het goed is voor je om op je eigen benen te gaan staan. Je bent 23 en woont nog steeds thuis, gaat nog steeds op vakantie met je ouders. Het is misschien fijn en veilig maar uit je OP krijg ik ook een beetje het idee dat je leven wordt geleid en dat je hem zelf niet (voldoende) leeft. Het is niet erg om soms verlangens te hebben zoals een boerderijtje, maar als dat je alleen maar een slecht gevoel geeft, ipv dat je gewoon een beetje kan wegdromen, doe je jezelf alleen maar pijn. Verder kan ik je mindfulness aanraden als aanvulling. Het geeft je rust, het maakt je bewust van hoe je denkt, en zeker omdat je ook kampt met paniekaanvallen kan dit je helpen om die beter onder controle te krijgen.
Heel veel succes en sterkte; opgeven is geen optie.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 10:57

Ik woon indd nog thuis ben zondag 24 geworden. Ik ga niet met mijn ouders op vakantie, ik ga nu zelf met onze caravan op een camping staan ( wel nog in de plaats waar ik woon dicht bij de paarden en ga met een vriendin een ponykamp houden zeg maar)
Ik vind het gewoon vervelend dat ik niet weet wat ik wil en gevoel niks te kunnen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:58

Ik zie dat het topic al even geleden is geopend: Heb je inmiddels al een afspraak gemaakt bij een psycholoog? En zo nee, waarom niet?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:01

Geen afspraak bij de psycholoog, omdat ik daar toch niks aan vertel hoe ik mij voel. Ik ga wel emdr therapie krijgen voor mijn paniekaanvallen die steeda vaker en erger komen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:01

[quote="JoycexEnya"]Geen afspraak bij de psycholoog, omdat ik daar toch niks aan vertel hoe ik mij vo

Maar hoe weet je dat een psycholoog niet gaat werken. Probeer het toch gewoon?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:13

Je eigenwijsheid/angst aan de kant zetten en gewoon een afspraak maken. Er is nu een programma op tv wat voor jou misschien ook wel interessant is: Sophie in de mentale kreukels. Hoewel het in eerste instantie gaat over een burn out is het wel wat meer omvattend en gaat het ook over omgaan met stress etc. Daar wordt ook gezegd: De stap nemen om naar een psycholoog te gaan is vaak moeilijker dan er eenmaal te zijn. Die mensen hebben veel ervaring en kennis en weten echt wel hoe ze met dit soort situaties om moeten gaan.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:17

Joyce, wat vervelend om te lezen dat je je zo voelt! Wordt je wèl gelukkig als je (samen met je ouders) een boerderij hebt gekocht? Zie je je leven dan (pas) als geslaagd? Een boerderij kopen is heel leuk, maar gaat vast niet het onderliggende probleem oplossen schat ik zo in. En hoe ga je je voelen als het niet lukt?

Ik ga met de bovenstaande reacties mee, je kunt het beste hulp inschakelen van een psycholoog of psychologisch praktijkondersteuner bij de huisartsenpraktijk. Ook in onze omgeving hebben ze die weet ik uit ervaring. Er is niks raars aan om naar de huisarts / psycholoog te stappen als je niet lekker in je vel zit.

Het is geen afgang om hulp te zoeken, want soms heb je in het leven wat hulp van buiten je vertrouwde omgeving nodig om anders tegen dingen aan te kunnen kijken. ;)

Edit: Ah, je gaat wel voor EMDR. +:)+ Misschien komt het tijdens die sessies ook wel naar boven en kan die psycholoog je wel verder helpen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:23

JoycexEnya schreef:
Geen afspraak bij de psycholoog, omdat ik daar toch niks aan vertel hoe ik mij voel. Ik ga wel emdr therapie krijgen voor mijn paniekaanvallen die steeda vaker en erger komen

Uit jouw posts komt een negatief zelfbeeld sterk naar voren. Dat past wel bij een ASS.
Goed dat je emdr therapie gaat krijgen. Maar ik vraag me af of dat het enige is dat je nodig hebt.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:26

Ik wil je hier ook nog even een hart onder de riem steken. Wat goed dat je voor EMDR gaat. Het heeft mij super geholpen.

Jezelf accepteren, dat zal stap 1 zijn. Met jezelf aan de slag. Het is geen falen als je naar een psycholoog gaat. Sterker nog, het is JUIST erg sterk van jezelf.
Je geeft aan dat waarschijnlijk niemand je snapt. Nee, echt snappen niet. Maar dat komt omdat geen enkel mens hetzelfde is en ook geen enkel mens hetzelfde denkt. Dat is wat ons uniek maakt, ook jou! Als je met jezelf aan de slag gaat, dan kom je erachter dat je er wél toe doet, dat je zeker wel kwaliteiten hebt maar dat je die gewoonweg nog niet ontdekt hebt. Geloof mij, er gaat een wereld voor je open. Ik kan erover mee praten en ik denk vele bokkers met mij :)

Succes en je kan het. En als je een je verhaal kwijt wil of gewoon even lekker naar het bos wil met de paarden je weet me te vinden. :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:44

JoycexEnya schreef:
Ik schop dit topic even omhoog. Ik zat weer eens te denken en word meteen verdrietig, wel gaan mijn ouders en ik kijken als we met z'n drieën de hypotheek kunnen betalen om een boerderij te kopen. Mijn moeder wil dit ook graag en als het niet lukt kan ze dat uit haar hoofd zetten, maar als het niet lukt ga ik denken dan lukt het mijzelf ook helemaal niet.

En wat ik wil ik weet het nog steeda niet

Oei, dit vind ik niet echt een goed idee. Wat als je een vriend krijgt, misschien wel aan de andere kant van het land? Dan zit je voor altijd vast aan je ouders omdat je de hypotheek mee betaalt.
Prima als zij een boerderij kopen, en jij er (zolang) bij in kunt blijven wonen, maar dan wel zonder financiële afhankelijkheid.

Denk ook niet dat je geluk afhangt van een boerderij, maar dat het in jezelf zit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:55

JoycexEnya schreef:
Qua werk ik heb dus een paardenhouderij diploma, maar wil niks in de paarden doen. Ik werk nu 15 uur bij de AH (meer kan ik niet achter de kassa). Wat ik wel weet is dat ik niet mijn hele leven achter een kassa wil zitten. Maar wat wil ik wel, geen idee.

Als het kan, ga nog een opleiding doen doktersassistente bijv. of kraamhulp. In de paarden is gewoon geen werk en vooral geen leuk veilig werk.

Citaat:
Dan met de paarden, ik volg mensen die de meeste ook volgen, ik ben jarloers op iedereen die iets speciaals kan met of zijn of haar paarden. Mensen op youtubers die veel volgers hebben. Ik wil het allemaal kunnen. Ik heb een eigen kanaal, maar ik vind mezelf lelijk, mezelf dom en vind het eigenlijk helemaal niet leuk. Ook wou ik endurance gaan starten, maar heb daar eigenlijk helemaal geen zin in.

Ik kan dus helemaal niks, zelfs dit topic is 1 rotzooi en jullie snappen mijn gevoel denk ik niet.

Allemaal schone schijn op internet. Als je weet hoeveel geldproblemen er achter de meeste paardenbedrijven zitten wil je echt niet ruilen hoor. Youtube en facebook zijn het ultieme middel om iedereen te doen geloven dat je leven perfect is. Die ruzie in de stromende regen of het martelen in de regen bij je paard en die keer dat je eraf viel, dat zetten mensen niet op FB. Alleen de leuke dingen, daardoor krijg je een vertekend beeld van de werkelijkheid.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:26

Psychologen zijn echt niet zo erg als je denkt hoor. De meeste tenminste niet. En naar een psycholoog gaan betekent ook echt niet dat je gek bent, niet spoort of wat dan ook. Het is net alsof je naar de huisarts gaat omdat je keelpijn hebt, je hebt ergens last van en wil dat dit over gaat :D . En je hoeft helemaal geen problemen te bepraten als je dat niet wil, maar misschien dat een psycholoog je kan helpen om er achter te komen wat je wél wil in je leven.
Want daar zou ik mij op gaan focussen, wat je wél wil. Waar je wél blij van word en waar je wél geluk in ziet. Wat zijn jouw dromen, jouw wensen. Je zegt dat je graag een boerderij zou willen, waar droom je nog meer van? En misschien dat je jouw dromen niet persé zo uit kunt laten komen als je dat graag zou willen, maar in die richting is meestal wel een optie.
Je vertelde over je ervaring met je paard, dat je boos werd. Probeer negatieve gevoelens om te buigen in doelen, dingen die je wil bereiken en ga daar aan werken. En wees trots als het ook maar een heel klein beetje lukt. Leg de lat voor jezelf niet te hoog, je bent nog jong en hebt nog zo veel tijd. En ja, het klinkt allemaal heel makkelijk gezegd en dat is het ook, maar alleen jij kunt de dingen veranderen :) .
En dingen die je op internet, tv en bokt ziet over succesvolle mensen, tsjah, ook die zijn niet altijd even gelukkig en zie je vaak ook alleen de leuke kanten. Op bokt zijn ook genoeg topics te vinden over mensen die ergens aan beginnen en het uiteindelijk toch niet lukt, of wel maar via een grote lijdensweg. Het leven bij anderen is ook echt niet zo rooskleurig als dat vaak wordt geschetst ;)

En super dat je therapie gaat volgen voor je angsten!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:00

T.s. Hier ook een eeuwige twijfelaar.

Samenvatting:

Met 15 VMBO diploma gehaald (jonge leerling) en wou altijd graag bij de bereden politie.
Maar kon pas als ik 18 was de politieopleiding doen.

Op advies van de school, omdat ik zon dierenliefhebber was maar Diermanagement MBO 4 gaan doen.
Na 2 jaar gestopt, vond er niets meer aan. (stageplekken die dieren mishandelen, steeds uitvallen van lessen, stages in andere landen)

Toen beveiliging niv 2 gaan doen (was nog steeds te jong (17) voor de opleiding die ik eigenlijk wou)
In het 2e jaar, net aan de buitenschoolse stage begonnen, kreeg ik een ongeluk met mijn paard, waarbij ik de meniscus in mijn knie gescheurd heb. Hierdoor kon ik een deel van dat jaar geen stage lopen, en geen examen doen, omdat ik de sporttest niet kon doen. Ik moest dus het 2e jaar opnieuw.
Helemaal gehad met school en het gezeik met alles, ben ik gestopt met de opleiding.

Hierna ben ik vanaf mijn 19e in een winkel gaan werken, intussen een leuke vriend ontmoet en een cursus hondentrimmen gaan doen, en met 21 gaan samenwonen.
Bij huis een trimsalon gestart, de enige in de omgeving. Ging een jaartje heel leuk.
Totdat er steeds meer trimsalons kwamen, en ik steeds minder klanten kreeg, erbij naast ging werken, en hierdoor dus niet meteen kon als iemand belde voor een afspraak.

Intussen ben ik 27, en vorig jaar met de verkoop van ons huis de trimsalon ook permanent gesloten.
Ik werk nu in een fabriek, assemblage werk. Een leuke sfeer, maar wil dat ook niet altijd blijven doen.

Ben nu aan het denken om een opleiding in de boekhouding te gaan doen.

Nu we ons nieuwe huis bijna klaar hebben, heeft mijn vriend het ook vaker over dat hij kinderen wil.
Dat is momenteel echt mijn hersenbreker.. Ik weet echt niet of ik wel kinderen wil..
Als ik er diep over nadenk dan lijkt het me niets, maar soms lijkt het me ook jammer dit te missen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 01:53

Iedereen op deze wereld kan iets. Iedereen kan minimaal 1 ding beter dan de meeste anderen en voor iedereen is er minimaal 1 ding gereserveerd waarin zijn of haar passie ligt.

Je moet het alleen zien te vinden en dat doe je door dingen uit te proberen. Zowel met je studie/beroep.. Als je niet iets in de paarden wilt doen, bedenk dan wat je wel zou willen. Iets creatiefs? Met dieren? Met kinderen of juist ouderen? Wil je bij de politie/brandweer? Wil je veel zeggenschap en verantwoordelijkheden of wil je meer organiseren of administratie doen? Ga meeloopdagen doen.

Tevens met je hobby. Misschien iets anders erbij naast je paardenhobby? Ga ns wat dingen uitproberen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:00

Hoi ts!

Ik snap je gevoel denk ik wel. Ik had mijn leven uitgestippeld en ineens viel dat voor mij weg. Doodsbang was ik omdat ik niet meer vast kon houden aan dat wat ik bedacht had toen ik 15 was.

Maar soms is loslaten nodig om vooruit te komen. Iedereen komt wel eens op zo'n punt in het leven. Het is echt een illusie dat iedereen alleen maar geluk en liefde in het leven heeft.

Ik liep met een waardeloos hbo papiertje en ben maar in een magazijn gaan werken. Later op een stal. Blijven solliciteren en op de administratie gekomen. Hard gewerkt en in ruil daarvoor cursussen mogen doen. Nu op zich tevreden met het werk dat ik doe.

Qua paarden herken ik je verhaal ook wel. Alleen vind ik jaloezie geen slechte emotie hoor! Ik kijk ook wel eens naar filmpjes en word dan jaloers. Die jaloezie drijft mij om te blijven proberen en soms op nieuwe of andere manieren te werk te gaan! Gebruik die filmpjes in Je voordeel en bedenk Je dat zij ook allemaal bij 0 begonnen zijn. Succes komt de meeste mensen helaas niet aanwaaien. Je moet alleen oppassen dat je niet doorslaat naar afgunst want daar bereik je niks mee. Daar wordt jij niet beter van, alleen maar verbitterd en depressief.

Ik zou je afraden een boederij te kopen. Mijn vriend en ik hebben samen voor die keuze gestaan. Financieel was het haalbaar, de droom was dichtbij. Maar zoals eerder gezegd is het niet alleen de hypotheek. Betaalbare boerderijen vragen om veel, heel veel werk. En verkijk je er niet op hoeveel werk het is om paarden aan huis te hebben. Je kunt ook nooit meer zeggen 'vandaag even niet'.

Verder lijkt het me voor jou heel verstandig eens met een psycholoog te gaan praten. Los van dat is een coach ook geen stom idee. Die kan jou helpen eens te gaan onderzoeken waar je met je leven heen wil.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 09:00

Fortitude schreef:
Hoi ts!

Ik snap je gevoel denk ik wel. Ik had mijn leven uitgestippeld en ineens viel dat voor mij weg. Doodsbang was ik omdat ik niet meer vast kon houden aan dat wat ik bedacht had toen ik 15 was.

Maar soms is loslaten nodig om vooruit te komen. Iedereen komt wel eens op zo'n punt in het leven. Het is echt een illusie dat iedereen alleen maar geluk en liefde in het leven heeft.

Ik liep met een waardeloos hbo papiertje en ben maar in een magazijn gaan werken. Later op een stal. Blijven solliciteren en op de administratie gekomen. Hard gewerkt en in ruil daarvoor cursussen mogen doen. Nu op zich tevreden met het werk dat ik doe.

Qua paarden herken ik je verhaal ook wel. Alleen vind ik jaloezie geen slechte emotie hoor! Ik kijk ook wel eens naar filmpjes en word dan jaloers. Die jaloezie drijft mij om te blijven proberen en soms op nieuwe of andere manieren te werk te gaan! Gebruik die filmpjes in Je voordeel en bedenk Je dat zij ook allemaal bij 0 begonnen zijn. Succes komt de meeste mensen helaas niet aanwaaien. Je moet alleen oppassen dat je niet doorslaat naar afgunst want daar bereik je niks mee. Daar wordt jij niet beter van, alleen maar verbitterd en depressief.

Ik zou je afraden een boederij te kopen. Mijn vriend en ik hebben samen voor die keuze gestaan. Financieel was het haalbaar, de droom was dichtbij. Maar zoals eerder gezegd is het niet alleen de hypotheek. Betaalbare boerderijen vragen om veel, heel veel werk. En verkijk je er niet op hoeveel werk het is om paarden aan huis te hebben. Je kunt ook nooit meer zeggen 'vandaag even niet'.

Verder lijkt het me voor jou heel verstandig eens met een psycholoog te gaan praten. Los van dat is een coach ook geen stom idee. Die kan jou helpen eens te gaan onderzoeken waar je met je leven heen wil.

Wij hebben de paarden al in eigen beheer op een wei. Alleen mogen we daar niks neerzetten (ook niets verplaatsbaar, want dat hadden we een tent), Dus vandaag even niet hebben we al. In de winter , omdat we daar alleen land hebben, geen stal geen elektriciteit zijn we gegaan voor een pensionstal. Mijn moeder haar droom is het ook, ik weet niet of ik mee moet betalen, maar dat zien we wel. Mijn moeder wil alleen kijken of het haalbaar is, zodat we gewoon een stal kunnen krijgen en gewoon licht hebben.