Geld overmaken van buitenland naar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:18

Ik zal als ik jou was het paard nog maar even een weekje laten staan, tot het geld echt op je rekening staat. Daar moeten ze maar begrip voor hebben, als ze wel echt iets over hebben gemaakt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:18

Denk dat ze het eerst via een internationale betaling hebben gedaan en nu via sepa. Dan heb je veel minder gegevens nodig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:20

Trouwens op de eerste..naam van de bank...rabo? Het is toch echt Rabobank. Nee ik zou mooi wachten tot maandag.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:20

Rex_Rolfo schreef:
Als je had gezegd dat ze het zelf met een oude typemachine op briefpapier van de bank hadden getikt had ik het ook geloofd ...

Dit ja. Dat ziet er totaal niet officieel uit...

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:21

Mmmm ik denk dat ik maar wacht..
Heb er weinig vertrouwen in, dat het paar dagen later op de rekening staat dat snap ik met buitenlandse overboeking.
De rest van de betaling zouden ze contant ter plekke geven, in eerste instantie het hele bedrag maar ikzelf drong aan eerst gedeeltelijke betaling via de bank omdat we zonder niet 3 u heen enkele reis gaan maken.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:23

ingedebruijn schreef:
Trouwens op de eerste..naam van de bank...rabo? Het is toch echt Rabobank. Nee ik zou mooi wachten tot maandag.

Die was mij nog niet eens opgevallen :D ;)

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:24

Ik zou ook nooit iets; dier of product, meegeven zonder dat je (een deel van) het bedrag effectief op je rekening hebt staan. Niet doen dus, totdat het daadwerkelijk op je rekening staat.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:24

Rex_Rolfo schreef:
Als je had gezegd dat ze het zelf met een oude typemachine op briefpapier van de bank hadden getikt had ik het ook geloofd ...

Juist, vandaar m'n twijfels.. ik wacht wijs met wegbrengen. Moest ook uitdrukkelijk morgen gedaan worden want zondag zijn ze op jumping en maandags zijn ze er niet.

Dan breng ik hem maar dinsdag of woensdag weg

milatje

Re: Geld overmaken van buitenland naar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:26

Ik vind het er heel nep uit zien. Mijn vriend werkt bij de Rabo. Heb even gevraagd wat hij ervan vindt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:28

Bij overboekingen binnen de EU met de euro als betaalmiddel:
Aan een Wereldbetaling zijn kosten verbonden. ING brengt geen kosten in rekening voor een Europese Overschrijving.
Weet niet wat de Rabo rekent en wat Paribas rekent, maar dit riekt ergens naar.
Zou maar mooi je paard een weekje thuis houden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:30

Paspoort schreef:
Rex_Rolfo schreef:

Juist, vandaar m'n twijfels.. ik wacht wijs met wegbrengen. Moest ook uitdrukkelijk morgen gedaan worden want zondag zijn ze op jumping en maandags zijn ze er niet.

Dan breng ik hem maar dinsdag of woensdag weg

Wat een mazzel toch dat er meer dagen in de week zijn :+

Lijkt me een wijs besluit TS

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:31

ingedebruijn schreef:

Oeps, inderdaad! Ik zou niet langer twijfelen en je paard nog even bij je houden ts!!

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:31

Dank jullie allemaal voor jullie heldere opzicht en mening.
Ik hou het paard gewoon thuis, en meld straks even dat het mij echt niet lukt morgen. En dat het na maandag pas word. Staat het geld maandag nog niet op de rekening dan weten we voldoende denk ik.

Stom want ik ben normaal gesproken echt onwijs voorzichtig hiermee. En zeg normaal altijd eerst op de rekening dan versturen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:40

Heb je wel zo'n stift oid om het contante geld te controleren als je dat krijgt? Als dit al vreemd gaat ...

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:41

Bij de eerste staat er land en daaronder naam van de bank.
Bij de tweede staat er land en daaronder land van de bank..

Ik zou het niet vertrouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:42

tamary schreef:
Heb je wel zo'n stift oid om het contante geld te controleren als je dat krijgt? Als dit al vreemd gaat ...

}>

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:51

tamary schreef:

Ja die hebben we, maar we wachten toch even af of het eerst wel op de rekening verschijnt het 1/3 van bedrag.
Zo ja brengen we het paard netjes weg en zo niet dan weten we voldoende.
Ik hou jullie op de hoogte.

Facebook van hun ziet er trouwens wel echt uit.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:21

Weet je wat ik vooral vreemd vind? Dat ze zomaar het bedrag nóg een keer overschrijven terwijl het eerste volgens hen al een betalingsbewijs was. Ik bedoel als ik 1/3e paard overmaak en iemand zegt me daarna doodleuk dat mijn overschrijving niet klopt dan schiet ik compleet in de stress en ga ik het niet doodleuk nogmaals overmaken?

Dat logo is natuurlijk doodsimpel van internet te vissen. En verder kan het misschien zelfs wel zo eruit horen te zien, maar dan nog kan het vervalst zijn.

Je hebt gewoon totaal geen zekerheid, dus wat je al zegt: Geen risico nemen.

Is voor jou na te gaan of de partij waar je het paard zou moeten afleveren ook daadwerkelijk de partij is waar ze zich voor uitgeven? Dit omdat je aangeeft dat de Facebook er wel goed uit ziet.

Als ze wel ter goeder trouw zijn is het vervelend, maar zullen ze er hopelijk wel begrip voor hebben dat je hier gewoon geen risico mee gaat nemen. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:28

En nog 1 ding, op de eerste foutieve overboeking is de L van NL RABO een kleine L. Dit is raar want dit zou naar mijn idee ten alle tijden een hoofdletter moeten worden. Ik wilde dit checken op het tweede overschrift maar het is door het weghalen nét niet zichtbaar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:32

Hoe langer is die 2 vergelijk hoe meer in het idee krijg dat het niet echt is.

* Het bedrag word overgeschreven (is in mijn ogen dan nog niet overgeschreven)
* Bij de 2e mist: naam van bank, gemeente, kosten voor internationale overschrijving, straat en huisnummer
* Verder is er een automatische aanpassing naar hoofdletters, en die zie ik ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:37

Als ik op de site van de bank kijk dan denk ik dat ze een internationale overschrijving gedaan hebben, en daarna een SEPA. Bij SEPA is het volledige IBAN nodig, bij de ander is land, rekeningnummer en losse bank genoeg samen met BIC.

Ik denk zelf dat je het bedrag straks of twee keer op je rekening hebt staan, of dat de eerste mislukt is en terug is gestort bij de overboeker.

Ik kan zelf ook deze papieren uitprinten bij mijn bank, het bedrag is bij mij dan al wel afgeschreven maar wordt nog overgemaakt. Dit noemen ze zo omdat het nooit 1 op 1 meteen over staat.

Dingen als automatische hoofdletters etc, het is België, wie weet is het daar wel anders geregeld dan bij de Nederlandse banken.

---

Noodzakelijke gegevens om uw internationale betalingen zo goed mogelijk uit te voeren

Naam en adres van de begunstigde.
Rekeningnummer van de begunstigde, bij voorkeur in IBAN-formaat (International Bank Account Number), anders BBAN (Basic Bank Account Number).
Adres van de bank van de begunstigde, bij voorkeur BIC-code (Bank Identifier Code – Swift-adres van de bank van de begunstigde).
Munt.
Routeringinstructies (betalingsroute) -> mogelijk, maar niet verplicht.
Mededeling -> facultatief.

----

SEPA:
Het IBAN (International Bank Account Number) doet dienst als unieke identificatiecode voor de bankrekening.
Het nominale betalingsbedrag wordt integraal overgeschreven (eventuele kosten moeten apart in rekening worden gebracht).
Het principe van de gedeelde kosten is van toepassing: elke partij betaalt de eventuele kosten die zijn bank aanrekent.
De mededeling kan tot 140 karakters tellen.

Dus alleen IBAN en Naam eigenlijk nodig.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:43

Bij een eurobasis overboeking zijn er geen kosten (zelfde kosten als een binnenlandse overboeking, voor particulieren meestal nul), bij een "ouderwetse" Internationale Overboeking zijn er wel kosten. Dat hangt af van de bank maar zal een euro of 20 bedragen. Vandaar dat een Internationale Overboeking volkomen uit de tijd is maar als een klant het aanvraagt / aanklikt zal een bank er graag in meegaan (kassa voor hun).

Ik heb nog eens gekeken of ik ergens op de pc nog een "bewijs" van een overboeking had. Ik hecht sowieso geen waarde aan screenprints dus heb er ook geen bewaard. Maar hoe dan ook komen de printjes die TS gestuurd heeft gekregen mij nogal amateuristisch over. Héél goed plan dus om te zeggen dat ze morgen niet kan.

De eerder genoemde opmerkingen over "rabo" en "Nl" zijn ook erg goed gezien _/-\o_

De naam is Bokt, James Bokt :D

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:46

TS als je wilt kan ik wel een printscreen tonen aan jou als Belg, die ik overgemaakt heb naar NL? :)

Ik moet trouwens nooit BIC invullen, enkel rekeningnr + naam en eventuele vermelding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:49

Dan gebruik je SEPA. Als er BBAN gebruikt wordt (dus internationale overboeking) kan het best wel kloppen.

De naam rabo hebben ze dan uit het IBAN gehaald. Vermoedelijk is er geen idee dat die bank volledig Rabobank heet.

BBAN is gewoon IBAN maar dan alleen NL*OUD REKENINGNUMMER* dus kwestie van copy paste het woordje rabo eruit.

En de e-mails die ik van mijn bank krijg (die hier dus afgedrukt staan o.a. alleen dan andere bank) zien er ook zo simpel uit alsof janlul ze kan photoshoppen. Banken steken daar nou eenmaal niet veel TLC in.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:50

Als iemand mij een printscreen toont, ook als is ie van de bank die ik zelf ook heb en die ik dus helemaal ken, dan nog is het voor mij geen bewijs dat er betaald is. Dat is namelijk allemaal te fotoshoppen. Het enige bewijs dat ik accepteer is een bijschrijving die ík kan zien als ik zelf inlog op míjn rekening.

Jij wilt het bedrag ter plekke overmaken als je iets komt halen? Prima, zolang we dezelfde bank hebben. Anders zie ik de bijschrijving niet onmiddelijk staan en krijg jij het gekochte niet mee. Simpel.