Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:58

geesten .... nog steeds trouwesn :+ :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:58

Ik had Harry Potter gezien, deel 2 met die fantastische slang -O-

Op den duur durfde ik mijn bed niet meer uit, dopr de angst dat hij op mysterieuze wijze onder m'n bed vandaan kwam. God wat heb ik doodsangsten uitgestaan _O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:00

Ayasha schreef:
In de kast zat niets maar onder bed zat wel een ondefinieerbaar monster dat me geheid bij de enkels zou grijpen als ik niet van ver in bed sprong. :o En natuurlijk alle ledematen onder het deken en binnenboort houden. :j (ook met 30° buiten :') )

En als ik een hele enge film gezien heb (waar ik dus niet tegen kan) dan hups ik nog steeds net iets sneller dan normaal is voor een volwassen vrouw het bed in... _O- _O-

Ik ook :') ben bijna 33 -O-
Maar ik doe dat niet zo heel vaak meer.
Wat ik nu wel heb, is dat ik bang ben voor inbrekers, dat ze binnensluipen als ik slaap en me dan aanvallen of naar m'n kids gaan.
Ik kan echt uren wakker liggen omdat ik wat bij de voordeur hoor of ergens anders om het huis.
Meestal zijn het de katten of de reeën die hier lopen Maar toch.. :(:)
Dit is trouwens ontstaan doordat er kerst 2014 daadwerkelijk bij ons is ingebroken alleen toen waren we niet thuis.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 02-02-17 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:01

Een hele grote spin met baby spinnen onder mijn bed, die er zeker onderuit zouden komen als ik sliep.
Ik was veel te jong om arachnafobia te kijken, maar toch gewoon doen := .

Maar waar ik vroeger echt bang voor was en nooit tegen iemand heb verteld. Was het geluid van de wc als je die doorspoelde 's nachts. En mijn dochter heeft nu precies hetzelfde, terwijl ik daar nooit met iemand (zeker niet met haar) over gesproken heb.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:05

Karbonkel ja brrrr!

En ik heb toen ik een jaar of 8 was denk ik een boek van Paul van Loon gelezen, waarbij een jongetje 's nachts een schedel als gezicht kreeg. Daar was ik ook altijd heel bang voor! Skeletten enzo.
En ik was altijd panisch voor brand. Maar dat zit niet onder je bed (als in deze Monster context)

droversrun

Re: Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:08

Jep hier ook heel aantal krokodillen inderdaad. Ik had dan ook een bed met een opstaande rand van ongeveer 80 cm anders konden ze mijn bed in. Als ik er uit moest snachts maakte in altijd een grote sprong in en uit bed

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:11

Een clown die mijn voeten en benen op at als ik ze buiten de dekens stopte :oo
Vampiers die achter mij aan rende als ik snachts naar de wc ging.
Zombies, Krokodillen, Haaien, IT, Bloody Mary in de spiegel :+
Ik was eigenlijk voor heel veel dingen bang :+

Wij hadden een denneboom voor de deur en savonds leek dat net op een gebochelde heks :oo
En bij mijn slaapkamer leek die weer op een Tyranosaurus :+

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:12

gerpiegorp schreef:
Dat als ik voor mn bed stond dat een hand dan mn voet pakte :=

Dit inderdaad. :j En slangen en spinnen die 's nachts op m'n bed kropen.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:13

Cheetahfan schreef:
Karbonkel, van Ik Mik Loreland :+

+1 ;(

:')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:13

Ayasha schreef:
In de kast zat niets maar onder bed zat wel een ondefinieerbaar monster dat me geheid bij de enkels zou grijpen als ik niet van ver in bed sprong. :o En natuurlijk alle ledematen onder het deken en binnenboort houden. :j (ook met 30° buiten :') )

En als ik een hele enge film gezien heb (waar ik dus niet tegen kan) dan hups ik nog steeds net iets sneller dan normaal is voor een volwassen vrouw het bed in... _O- _O-

Haha dat ja!

Bij was zat er ook "een monster" maar hoe dat er dan juist uit zag...

Als kind ook wel een tijdlang schrik gehad door dat griezelverhaaltje van 'moordenaars kunnen ook likken' (meisje hoort druppende kraan, heeft een hondje onder het bed dat haar hand likt ter geruststelling, gaat altijd de kraan dichtdraaien maar blijft gedrup horen, na een tijdje blijkt dat het het bloed is dat uit haar dode hondje drupt... en dan 'moordenaars kunnen ook likken'. Als kind op scoutskamp serieuze nachtmerries :') )

Oh en de platworm uit X-files! Jeugdtrauma's :') http://vignette3.wikia.nocookie.net/x-f ... 0216194606

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:14

Een moordenaar :=

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:14

Een heks op de hal en een man in de hoek van de kamer (was een schaduw van een plant en een stoel, haha :') )

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:16

Ayasha schreef:
_O- _O- _O- Sorry, mag er niet om lachen maar k zie het zo voor me.... Net als bij roodvos. _O- _O-
Ik zal hem vast ook wel meer dan eens gemist hebben overigens maar alles was beter dan door het monster bij de benen gegrepen te worden. _O-

Ik ben overigens net zo'n droeftoeter als jij hoor. Ik kijk ook geen enge films meer. :') Dan slaap ik niet. :')

Aaah, my long lost sister!

*\o/*

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:18

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:20

benangelique schreef:
roodvos, jij hebt net zo'n fijne broer als ik heb :+

ik droomde dat IT onder mijn bed zat. Stiekem een stukje meegekeken met grote broer. Is nooit meer goedgekomen overigens. Denk bij een nachtelijke plas nog geregeld dat ie uit de wc-pot komt.

Hahahahaha :') _/-\o_
Oh wat een geweldig topic, ik dacht dat ik de enige volwassene was die nog af en toe van die angsten heeft..
Het bij de enkel of voet grijpen is er eentje waar ik ook nog steeds voor vrees, dus altijd voetjes binnenboord in bed :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:22

Slangen in de muren, panters onder het bed, geesten in m'n kamer en zwaar bewapende mannen die 's nachts mijn hele familie uit kwamen moorden.

Ik heb jarenlang nauwelijks kunnen slapen :=

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:24

Hier ook karbonkel :')

En zwarte piet... die vond ik dood eng..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:25

Oef ik durfde heel lang niet meer naar de wc toen ik te jong de gremlings had gezien. Altijd bang geweest dat spike eruit kwam nadat ik zag dat hij dat deed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Spoken :j zag ook echt witte dingen door de kamer vliegen :=

En als ik bij oma logeerde: die had zo'n schilderij van een huilend zigeunerkindje op de logeerkamer. Doodeng vond ik dat, ging ik altijd eng over dromen als ik daar sliep. Sowieso, foto's of schilderijen van mensen die de kamer in kijken, kan er nog steeds heel slecht tegen. Heb dan continu het gevoel dat er iemand naar me kijkt.

En in de puberteit kreeg ik last van slaapverlamming. Ook niet grappig.

gekoppaard

Ooit als kind Dolfje Weerwolfje gelezen en tot op heden slaap ik met mijn nek helemaal in de dekens gedraait... want er kon toch zomaar terwijl ik slaap een vampier of weerworf binnenkomen die mijn bloed wilde drinken... Ik vermoed dat ik ergens nog niet aan de leeftijdsgrens voldeed. :+

Mijn zoontje is bang van zwarte piet, de kerstman eigenlijk wordt alles aangegrepen. Hij heeft nu een bed met zo een lade eronder. Dan past er namelijk geen monster onder. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:26

Solleke_Noah schreef:
Ayasha schreef:

Haha dat ja!

Bij was zat er ook "een monster" maar hoe dat er dan juist uit zag...

Als kind ook wel een tijdlang schrik gehad door dat griezelverhaaltje van 'moordenaars kunnen ook likken' (meisje hoort druppende kraan, heeft een hondje onder het bed dat haar hand likt ter geruststelling, gaat altijd de kraan dichtdraaien maar blijft gedrup horen, na een tijdje blijkt dat het het bloed is dat uit haar dode hondje drupt... en dan 'moordenaars kunnen ook likken'. Als kind op scoutskamp serieuze nachtmerries :') )

Oh en de platworm uit X-files! Jeugdtrauma's :') http://vignette3.wikia.nocookie.net/x-f ... 0216194606

Oooohhh Dat is dat klere-verhaaltje dat ze op chiro en scouts vaak vertelden!! |o |o |o _-:( _-:( _-:(

X-files kijk ik niet. Ik ben getraumatiseerd door X files. :') Blijkt dat X files kijken met een 7 jarige geen goed plan is. Who knew... _O-
Als ik het muziekje hoor gaan mijn haren nog steeds recht overeind. :') :')

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:31

Mijn dochter is ook bang voor zwarte piet, al wordt het gelukkig nu steeds iets minder maar vrees er weer voor wanneer het weer november wordt

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:32

Robots!

Maar dan niet onder mijn bed maar die zaten stiekem naar mij te gluren door het raam (in het donker).
Brrr..

Heb een lange tijd aan mijn ouders gevraagd of ze alvast de gordijnen dicht wilden dicht doen.
Anders ging ik echt mijn kamer niet in.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:32

:Y)
Cheetahfan schreef:
Karbonkel, van Ik Mik Loreland :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:37

Ayasha: jep! Met bijhorende zaklamp natuurlijk. Vind het nog steeds een eng verhaal :P

X-files als kind kijken is echt geen aanrader, wij zagen de aflevering met de platworm stiekem toen we bij oma en opa logeerden. Mijn jongste zus durfde niet meer naar het toilet daarna _O- (platworm kwam uit het toilet omhoog geloof ik, of verdween de riolering in, zoiets...)

:brr: