Welke verzekeringen als je uit huis gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:08

_Micha_ schreef:
8nnemiek schreef:
Hier ook WA en inboedel. Ik betaal zo'n 7 euro per maand, dus het is echt niet duur, en toen onze vriezer een tijdje geleden ontdooit was door een stroomstoring had ik het bedrag van het hele jaar er al ruim uit.
Rechtsbijstand heb ik jarenlang gehad, maar vond ik zelf niet meer zo nodig. Maar het kan handig zijn als je bijvoorbeeld met veel contracten enzo te maken hebt.. huurcontracten, werkcontracten..

Mag ik vragen wat je dan vergoed kreeg en van welke verzekering? Heeft de vriezer waterschade veroorzaakt? Of voor de inhoud van de vriezer? Ik kan niks bedenken :=

Een boer had door de stroomleiding geploegd waardoor de hele straat 10 uur lang zonder stroom zat. Een van mijn vriezers was toen deels ontdooit en we kregen de inhoud vergoed :j

TurdusMerula

Re: Welke verzekeringen als je uit huis gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:36

De inoud van je vriezer? Heb je daar speciale dingen in liggen ofzo?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:38

TurdusMerula schreef:

Voedsel (vlees?) is duur en niet iedereen heeft het even breed :) Dus ik kan me er iets bij voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:47

Een doorlopende reisverzekering kan ik zeker aanraden, ook als je niet zo vaak naar het buitenland gaat. Het is echt super goedkoop en als je ooit iets moet claimen ben je blij dat je het niet zelf op hoeft te hoesten.
Inboedel is afhankelijk van wat je hebt staan en hoe veel je eraan uit wilt geven. Als je dure spullen in huis hebt staan is het misschien handig, maar dan moet je wel een uitgebreide verzekering nemen die ook zaken als brand dekt. Ik heb toen bij de goedkoopste gekeken en die keerden alleen uit bij super rare omstandigheden (storm van een bepaalde categorie en waterschade door het weer geloof ik) dus ik heb er toen voor gekozen om dat niet te doen. Mijn telefoon en mijn laptop zijn de enige dure spullen die ik bezit en die heb ik eigenlijk altijd bij me als ik van huis ben, dus was nergens voor nodig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:32

TurdusMerula schreef:

:j Ik heb er altijd een flinke voorraad vleesvervangers in liggen, en dingen als diepvriesfruit zijn ook behoorlijk duur. Mijn moeder had oa ben&jerry ijs in haar vriezer liggen, dat kost al 5 euro per bakje.
Alles bij elkaar heb ik meestal toch tussen de 50 en 100 euro aan eten in de vriezer liggen. Voor sommige mensen is dat niet veel, maar voor mij wel, ik was dus erg blij dat het vergoed werd :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:36

Booooo schreef:
Ik woon ook pas op mijzelf, wij hebben deze verzekeringen:
- Overlijdensverzekering
- Inboedelverzekering
- Autoverzekering (WA+casco)
- Doorlopende reis/annuleringsverzekering
- Aansprakelijkheidsverzekering
- Rechtsbijstandverzekering

Volgens mij was het dat :+
Precies dit lijstje, allemaal onder gebracht bij m'n bank (ABN). En geloof ik apart nog voor brand, al weet ik dit niet zeker.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:44

Ik schop dit topic even omhoog, hopelijk is dat ok!

Ik overweeg het afsluiten van een inboedelverzekering omdat ik redelijk dure spullen in mijn kamer heb staan (denk dan niet aan meubels, dat is allemaal tweedehands en ikea :+). Waar kan ik dit het beste doen? Ik woon in een huur appartement met nog 2 anderen, wij hebben geen sloten op onze kamers. Ik las net dat dat dus wel handig is. Mijn huisgenoten willen geen inboedelverzekering, dus ik wil ook wel echt mijn eigen spullen verzekeren en niet indirect ook voor hun spullen betalen :+.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:31

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het werkt als je met meerderen in een appartement woont. Denk ook niet dat überhaupt mogelijk is om alleen jouw kamer te verzekeren? Zou even met de verzekering bellen hoe dat zit, en als het nodig is dan maar sloten plaatsen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:38

Bij de meeste verzekeraars is het niet mogelijk om je eigen spullen te verzekeren als er geen slot op de kamer zit. Zou je verhaal even voorleggen aan je verzekeraar, wellicht kun je de eisen die ze stellen wel inregelen en is het alsnog mogelijk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:31

Wij hebben een keer 12 uur zonder stroom gezeten, en wij konden alles uit onze koel en vrieskasten weggooien.. was ruim 500 euro aan spul. Ook allemaal vergoed gekregen vanuit de inboedel.

Wat heb je nodig / is slim
- Inboedelverzekering (en bij een koophuis incl opstalverzekering/woonhuisverzekering)
- Zorgverzekering
- WA verzekering
- Rechtsbijstandverzekering
- Als je veel reist (ook weekendjes weg in eigen land!), doorlopende reis/annulering
- Als je een auto hebt: je autoverzekering
- Neem je veel dure spullen mee naar buiten: een buiten de deur / kostbaarheden verzekering. Dit valt niet altijd onder je inboedel namelijk
- Bij koophuis: een overlijdensrisicoverzekering

- Heb je een scooter en of ander voertuig: scooterverzekering en bijpassende

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:39

Bedankt voor de tips meiden! Idd de verzekeraar eens bellen. Voor mij is het geen probleem om op mijn kosten een slot op mijn kamerdeur te laten zetten. Ik vind het eigenlijk wel vervelend dat ik geen slot heb, in eerdere studentenhuizen had ik dit wel altijd.

Reisverzekering heb ik overigens al! Mijn camera heb ik apart verzekerd omdat ik die gebruik voor mijn werk. Ik heb ook een verzekering op mijn telefoon maar dat blijkt nu een prut oplossing :'). Dus die telefoon doe ik dan gelijk onder de inboedel..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:31

Aroha schreef:
Bedankt voor de tips meiden! Idd de verzekeraar eens bellen. Voor mij is het geen probleem om op mijn kosten een slot op mijn kamerdeur te laten zetten. Ik vind het eigenlijk wel vervelend dat ik geen slot heb, in eerdere studentenhuizen had ik dit wel altijd.

Reisverzekering heb ik overigens al! Mijn camera heb ik apart verzekerd omdat ik die gebruik voor mijn werk. Ik heb ook een verzekering op mijn telefoon maar dat blijkt nu een prut oplossing :'). Dus die telefoon doe ik dan gelijk onder de inboedel..

Camera voor werk gebruik valt vaak niet onder de kostbaarheden verzekering. Ik zou de voorwaarden wel even bekijken... vaak blijkt namelijk dat als ze er achter komen dat je het voor je werk gebruikt en niet recreatief ze niet dekken bij schade