Eerste huis, nu al verborgen gebreken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Eerste huis, nu al verborgen gebreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:41

Ik ben juist geholpen met een bouwtechnische keuring. Het eerste huis dat we zouden kopen bleek echt veel meer mis mee te zijn dan we al dachten en het was al een opknapper. De verkopers wilden niet verder zakken in prijs, dus we hebben de koop niet door laten gaan. Als we die keuring niet hadden laten doen waren we daar tijdens het verbouwen pas achter gekomen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:39

Ja precies Imre!

De vraagprijs van mijn huis was echt heel laag. Het huis was dan ook heel oud.
De prijs was absoluut naar de staat van het huis. Koper deed vlak na koop moeilijk. Het feit dat er een rapport was opgemaakt was mijn redding, het huis was evt lag geprijst en de koper kon echt hem nieuw huis verwachten voor doet prijs. Dat is ook aangegeven door bouwkundig adviseur.
Onze makelaar adviseert het altijd om beide partijen te beschermen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:52

Jammer dat je geen bouwkundige keuring hebt laten uitvoeren. Kost een paar honderd euro en bij een goede bouwkundige (die hebben wij ingeschakeld) krijg je meer info. dan wanneer je samen je eerste huis koopt. Daarnaast zijn er volop manieren om er achter te komen of je met een goede bouwkundige hebt te maken voordat je hem meeneemt. Ik vind het advies van Goof een goede. En ik weet niet of jullie klusjesman bij een erkend bedrijf werkt en flink wat ervaring heeft? Neem iemand mee waar je echt op kunt bouwen.

karuna
Drukke kabouter

Re: Eerste huis, nu al verborgen gebreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:04

Keuring heeft ook mij behoed van een grote miskoop. Door een bouw/productiefout in de betonnen verdiepingsvloeren was het huis eigenlijk total loss.

Maar bij twee opleveringen en de voorschouw hebben we eerder problemen gehad. Eerste huis zat een wespennest. Tekenen is opgeschoven tot dat verwijderd was. Daarna pas getekend om zeker te zijn dat het gedaan werd door vorige eigenaar. Huis waar ik nu zit had een lekkage onder de vloer van de keuken afvoer, ook dat is verholpen voor tekenen.

In het geval van de bolle vloer. Huur een keurder in, laat deze goed de boel nakijken. Vraag desnoods een voorschouw eerder aan en pas tekenen als het of opgelost is of een compensatie. Tekenen en dan hopen dan de vorige eigenaar de boel hersteld zou ik zelf niet op gokken