Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
?
robbie88 schreef:ralph: ik dacht vanaf 9 kilo in een groep 1 stoel.. mijn zoontje was en is een ukkie. maar was het op een gegeven moment zat om te liggen
JustMe8484 schreef:Chantal_bel heb je ook een link oid van die test?
Het lijkt mij dat dat dan toch sowieso zo is bij de groep 2/3 stoelen, daar schuif je bij veel de hoofdsteun om m aan de lengte van je kind aan te passen
robbie88 schreef:vraag me af hoe dat er uit ziet...een kind van 13 kilo die nog in de maxi cosi past sorry ben een beelddenker

chantal_bel schreef:JustMe8484 schreef:Chantal_bel heb je ook een link oid van die test?
Het lijkt mij dat dat dan toch sowieso zo is bij de groep 2/3 stoelen, daar schuif je bij veel de hoofdsteun om m aan de lengte van je kind aan te passen
Ik zal het morgen even opzoeken voor je. De 2/3 kom je vaak niet onderuit. Ik bedoelde meer die echte 3 in 1 stoelen zeg maar.. daar kun je zelfs de rug van los halen.. op die punten kunnen ze afbreken.

pmarena schreef:Hier gewoon lekker zo lang mogelijk achterwaarts
Van begin af aan rijden ze toch achterwaarts in de maxi-cosi?
Als je het stoeltje daarna weer een achterwaartse koopt dan weten ze niet beter en je hebt ze tot 25 of zelfs 35 kg.
De Britax Hi-Way 2 bevalt hier het beste. We hebben ook de Max-Way en nog een Römer stoeltje.
De Hi-Way 2 is 1 van de meest compacte stoeltjes wordt er gezegd, dat ze ook in mini's passen enzo![]()
Past ook prima in de oude Kever hier op de voorstoel.
De Maxi-cosi pearl hebben we ook en die is op zich fijn (vooral vanwege de gordeltjes die zelf open staan) maar die wordt veel sneller te klein. Erg weinig beenruimte. En ik vind dat hele klik-systeem niet zo prettig, sjor liever zelf het stoeltje goed vast, dat zit veel steviger
Cybex Sirona ook gehad maar die hoofdsteun werkte als oogkleppen voor die uk en dat was niet fijn, dus o.a. daarom is die teruggegaan.
Sowieso schijnt zo'n extra steuntje rond het hoofd helemaal niet zo veilig te zijn, en het bleek dus ook nog irritant voor dreumes...weg ermee dus
http://shop.carseat.se/
waaronder mijn neefje... sta je dan met je goede gedrag en dure stoel