Bokkers zonder paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel bokkers hebben geen paard

1. ik heb geen paard
152 (80%)
2. ik heb geen paard maar overweeg een (verzorg- of eigen) paard
38 (20%)

Totaal aantal stemmen: 190

Zeeuwsemeid

Re: Bokkers zonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:34

Ik heb geen eigen paard, nooit gehad ook... En 2 jaar geleden moest ik stoppen met mijn verzorgpaard omdat de eigenaresse een bijdrage vroeg die ik niet kon betalen.

Nu 2 jaar niet meer gereden, mede vanwege een rug operatie eind 2015.. Maar eerlijk gezegd kan ik het hele verzorgpaard/bijrijdpaard gebeuren ook niet meer aan. Je bent zo afhankelijk van de eigenaar, iedere keer hecht je je aan zo'n paard en moet je om de een of andere reden stoppen.

Ik hoop gewoon ooit geld te hebben voor een eigen paard..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:37

nooit een eigen paard gehad, wel heel lang geleased. Gestopt toen mijn dochter geboren was en niets anders kon dan huilen. Ik had er de energie niet meer voor. Heel jammer (toen), maar ik mis het totaal niet (meer).
Mijn dochter wordt bijna 7 en ik heb sindsdien niet meer dan een keer of 5 te paard gezeten schat ik in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:18

:wave: Hier nog eentje!

Nooit een eigen paard gehad, wel altijd bijgereden of op de manege gehobbeld. Daar nu alweer een jaar of drie mee gestopt en vind het eigenlijk heerlijk. Ben op Bokt blijven plakken maar vooral voor de non-paardgerelateerde topics :))

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:42

Ik heb ook al een tijd geen paard meer. Ik mis het wel hoor, dus ik ga vast nog wel eens op zoek naar een verzorg- of leasepaard. Maar een eigen paard komt er voorlopig niet meer, daar heb ik de tijd niet voor.

Maar wel op Bokt blijven hangen ja :D Al zit ik nu vooral op de niet-paard forumdelen, toen ik mijn paard nog had las ik veel meer op de informatieve tabbladen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:59

Ik heb ook geen paard meer. Doe momenteel niets met paarden behalve een enkele keer mee met een vriendin of een ritje ergens in Nederland. Soms mis ik het wel maar over het algemeen genomen niet. Misschien komt het wel weer misschien ook niet.

Zit op m'n werk op rustige momenten nog wel op bokt, maar inderdaad dan meer de niet paarden onderdelen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:26

Mijn hele leven eigen pony's/paarden gehad, maar heb mijn laatste eigen paard 10 jaar geleden verkocht. Daarna wel een tijdje bijrijder geweest, maar toen helemaal gestopt (op een paar buitenritten na). Sinds een aantal maanden toch weer begonnen, 1x per week op de manege. Vind het heerlijk!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:29

2,5 jaar geleden m'n grote vriend in moeten laten slapen. Sindsdien paardloos. Mis het soms wel, maar mis dan vooral hém en niet het rijden, stallen mesten of buiten zijn terwijl het -10 is. :+

Ik wil als ik een huisje kan kopen wel heel erg graag twee mini horsies aan huis, maar dat is een toekomstdroom. Vind het nu wel lekker rustig en heb er ook echt de tijd niet meer voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:34

Ik ben sinds augustus 2015 koos paardloos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:37

Ik mis het soms wel hoor. Niet per se het rijden maar wel het rondscharrelen op stal. Heb echt al lang nagedacht over het zoeken naar een "verzorg"paard waar ik gewoon een beetje mee kan aankloten, wat vanaf de grond werken en eventueel over een tijd eens kijken of rijden weer leuk is. Helaas woon ik in een regio waar het al moeilijk genoeg is om iets te vinden, vaak moet je er dan nog voor betalen ook.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:40

Ook ik ben niet meer actief in de paarden, maar lees nog graag op het forum mee :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:47

mijn situatie staat er niet tussen, dus ik heb optie 2 gekozen. ik heb een verzorgpaard :)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:53

Hier ook geen eigen paard. Omdat ik (en mijn ouders) het niet kunnen betalen. Ik heb (meestal) 1x per week les en rij 1 à 2x per weerk op mijn verzorgpaard, maar een eigen paard zit er helaas (nog) niet in. Is natuurlijk wel mijn grote droom! :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:57

Ik heb jaaaaaaarenlang rondgehobbeld op een stal waar ik kind aan huis was. Dagelijks tussen school en slapen in. Tijdens studie op kamers aan het ander kant van het land was de eigenaresse zo lief om soms zelfs haar eigen paarden te laten staan als ik aangekondigd had weer even daar te zijn, zodat ik op niveau les kon hebben van haar.

Verder ook een hele tijd op een handelsstal gewerkt en na start baan dacht ik eindelijk een paard aan te kunnen schaffen.....wordt ik enorm verslaafd aan een andere hobby, windsurfen. Gelukkig heb ik continu verzorgpaarden om me heen gehad, eigenlijk tot ik naar paardenmekka Katwijk verhuisde. Genoeg strand om overheen te denderen, maar geen paard....

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:59

Geen eigen paard, en verzorgpony na 8 jaar op moeten geven door gezondheidsklachten.. Ondertussen dus 12 jaar paargereden, maar ook ik ben hier blijven hangen!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:01

Ik heb geen paarden meer, twee gehad en rijd nu eigenlijk nog een keer per week springles op de manege.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:07

Pony (Noury) is in 2010 overleden, met het nieuwe paard heb ik nooit echt een klik gehad. (paard was vooral voor mijn zus, is inmiddels ook weer verkocht) Rijden vind ik niet zo leuk (en best wel eng) dus ik ga niet naar een manege, ik vond vooral wandelen, kroelen en vrijheidsdressuur leuk, en dan vooral met Noury.. maar die is dus dood.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:08

Ik heb ook geen eigen paard, en dat heb ik ook nooit gehad. Mocht niet van mijn ouders, en daarna had ik er door mijn studies geen geld voor. Daarnaast heb ik altijd veel gereisd en dan is het ook niet praktisch.

Een verzorgpaard heb ik ook al een tijdje niet meer echt gehad. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd, maar ik moest stoppen door tijdgebrek, te lange reistijd, of de verkoop van het paard. Daarnaast merk ik dat ik het lastig vind om afhankelijk te zijn van een ander, en dus afhankelijk te zijn van een andere eigenaar. Ik spaar liever net zo lang door tot ik in een situatie zit waarin ik zelf een paar kan kopen. Zoals velen ben ik regelmatig teleurgesteld geweest (voornamelijk omdat het verzorgen van een paard benadrukt dat het paard niet van mij is, en ik nog steeds geen eigen paard heb). Ik heb altijd heel hard moeten vechten voor mijn plekje tussen de paarden en momenteel ben ik daar een beetje klaar mee. Vaak denk ik: ik wacht wel tot ik het zelf kan.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:09

Ik heb ook geen eigen, mag niet -O-
Wel een verozorgpony :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:59

jeetje zijn er nog best veel zonder paard zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:52

Hier ook paardloos! December 2015 gestopt met bijrijden omdat de eigenaars ineens een behoorlijk bedrag gingen vragen en ik dat als student niet kon betalen. September 2016 kreeg ik weer iets aangeboden maar daar al na 1,5 maand mee gestopt aangezien paard steeds magerder werd maar de eigenaresse weigerde om fatsoendelijk voer te kopen of een DA liet komen. Nu dus weer een tijde paardloos en dit zal het komende 1,5 jaar nog wel zo blijven ivm studie. Nu in de winter mis ik het niet heel erg, maar straks in de lente/zomer mis ik het echt ontzettend.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:06

Paard verkocht vorig jaar april ivm zwangerschap. Nu een verzorgpaardje op de stal waar ik stond, maar merk (zeker nu in de winter) dat ik het soms moeilijk vind om te gaan naar iets wat niet van mij is en waar ik weinig mee kan (lees: poetsen en stappen ad hand). Ik dacht hiermee de contacten op stal te behouden, maar met die ene keer in de week dat ik er ben, zijn die (logisch ook) toch enorm veranderd.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:20

Sinds september 2015 paardloos na ruim 20 jaar altijd bezig te zijn geweest met 1 tot 3 pony's/paarden. M'n 'laatste' en die ik het langst heb gehad (16 jaar) is overleden.
Moet zeggen dat ik het er niet makkelijk mee heb gehad en bij tijd en wijlen nog steeds niet.
Maar ik mis niet 'een paard', ik mis mijn paard :\

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:24

Ik heb nooit een eigen paard gehad. Ik rij wel al jaren op een manege, 1 keer per week.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:14

Ik ben ook al enige tijd paardloos... eerder altijd verzorgpaarden gehad, maar sinds ik ook van de laatste afscheid heb moeten nemen was ik er klaar mee.
Natuurlijk mis ik het soms wel, maar ik zou enkel en alleen nog een eigen paard willen en nooit meer een paard voor een ander willen verzorgen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 02:57

Hier ook geen paard, rij sporadisch nog wel eens maar dat is per jaar op een hand te tellen. Maar helaas te verslaafd aan bokt om hier afscheid te nemen.