Vervoer naar werk bij gebroken voet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:00

Met de rolstoel van de thuiszorgwinkels kun je niet veilig in je eentje over straat, die dingen zijn prima als iemand je kan duwen, maar zelfstandig naar buiten is echt geen goed idee. Afstelling is standaard en ze zijn gewoonweg niet gemaakt om zelf te rijden op andere ondergrond dan die van een ikea oid, hoewel er inderdaad wel hoepels aan de wielen zitten.
Een scootmobiel huren zou dan misschien een idee zijn, als de afstand dan te overbruggen is. Een tram is met zo'n ding is een behoorlijke opgaaf, als het al kan. En ik vraag me af of die te huren zijn en wat die dan kosten, voor een kruk moest ik 2 jaar terug al 4 euro per dag betalen, geloof ik.

Voor zover ik weet heeft de werkgever hier ook wel een rol in, heb ook collega's gehad die met taxi naar het werk kwamen. Voor bedrijven willen taxibedrijven echt wel een prijs maken, zodat het niet enorm veel geld hoeft te kosten. En het inderdaad voor de baas goedkoper is om het zo te regelen dan je ziek thuis te laten zijn.
Net als dat vervangend werk aanbieden voor een werkgever goedkoper is dan iemand ziek thuis laten zitten. Had ooit een telefoniste die stemrust moest, prima, die kon administratief werk zonder klantcontact komen doen.

Maar zou je eventueel thuis wat kunnen werken? Weet niet wat voor werk je doet natuurlijk maar misschien kun je wat opdrachten thuis met een computer of laptop doen?
Denk trouwens ook dat je de invloed van pijn niet moet onderschatten en dat je in het begin misschien nog niet eens een hele dag vol gaat houden. Maar dat is ook echt iets voor de bedrijfsarts.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:01

werk jij vast of op oproepbasis ?
Bij ons op het werk wordt het zo geregeld dast werkgever moet zorgen dat je op het werk komt als je zelf niet in staat bent om auto te rijden, zoals laatste een collega met een nieuwe knie

XxLMMxX

Re: Vervoer naar werk bij gebroken voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:09

Een familie lid van mij, al heel lang werkzaam bij dezelfde werkgever, had vorig jaar wat aan zijn voet. Hij ging vijf dagen per week met het ov en dat was nu tijdelijk niet meer mogelijk.

Hij werkte een deel van de week thuis, en een deel van de week werd hij opgehaald door vervoer dat geregeld was door de werkgever.

Zodra hij weer wat beter te been was is hij een deel van de week thuis gaan werken, en een deel van de week met het ov gekomen. Op die manier zat de werkgever niet langdurig aan het vervoer vast. En kon mijn familie lid een dagje veel belasting afwisselen met een dagje thuis werken.

Nu het goed gaat reist hij gewoon weer alle dagen.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 18:22

Ik werk vaste uren en heb een jaarcontract. Ik werk bij een tandarts dus kan thuis niet veel voor ze betekenen vrees ik, maar ik zal het voorstellen als ik ze weer spreek. Heb voor nu aangegeven nog wat meer tijd nodig te hebben om te herstellen aangezien m'n voet op het moment voelt alsof 'ie in een berenklem heeft gezeten en er ook zo uitziet ;(

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:30

Dan kun je sowieso op je werk ook nog niet zo veel gaan doen, dat als eerste. Je eigen gezondheid gaat voor!

Wat betreft die site, ik had op mijn telefoon in de auto niet zo veel mogelijkheid om daar heel goed naar te kijken. Ik zal het nog eens navragen hier en daar. Jammer dat ik het nu pas zie, ik heb net een paar uur met een arbeidsrechtdeskundige aan tafel gezeten :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:40

Sooff schreef:
Ik werk vaste uren en heb een jaarcontract. Ik werk bij een tandarts dus kan thuis niet veel voor ze betekenen vrees ik, maar ik zal het voorstellen als ik ze weer spreek. Heb voor nu aangegeven nog wat meer tijd nodig te hebben om te herstellen aangezien m'n voet op het moment voelt alsof 'ie in een berenklem heeft gezeten en er ook zo uitziet ;(

Als je in je eigen huis al moeite hebt om van bank naar toilet en terug te komen zal je op je werk met de langere afstanden daar zeker in de problemen komen en waarschijnlijk ook je genezing vertragen (mag ook niet trouwens en afgezien daarvan is het voor jezelf nog veel langer nadelig).

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:48

Kun je kosten voor een taxi niet terugvragen bij de belasting?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:53

Een breuk is niet niks. Het is op dit moment het belangrijkst dat het goed geneest, zodat je niet voor de rest van je leven met restklachten blijft rondlopen. Ik heb zelf thuiszorg gehad en zorg voor mijn kinderen. Aan werken dacht ik echt niet, en zeker niet na een week.

Wacht eerst op goedkeuring van je behandelend arts, fysio, arbo arts o.i.d.

Mijn uren zijn langzaam opgebouwd waarbij vervoer in de uren zat.

Doe rustig aan, werken kun je de rest van je leven nog, maar je hebt maar één kans op een goede genezing.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:24

Vjestagirl schreef:
2IJsjes schreef:
In het verleden had een collega van mij ook zo iets. Zij wilde ook graag aan het werk, zij had zittend werk. Ze werd gewoon opgehaald en thuis gebracht door een taxi, betaald door de werkgever. Misschien kun je iets fiksen via de bedrijfsarts. Anders lekker thuis blijven, kost je baas ziektegeld.
En je collega wil ook niet wanneer je jou bijdrage in de reiskosten aan haar betaald?

Waarom zou je je baas met ziektekosten opzadelen als je niet ziek bent?
Het is heel banketstaaf hoor, maar je bent er zélf verantwoordelijk voor dat je op je werk kan komen.

Met een gebroken voet ben je wel degelijk erg belemmerd en gerechtigd om je ziek te melden. Een beetje werkgever doet er alles aan om je te helpen op een goede manier te herstellen en je werk weer op te bouwen.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en werd door een collega heen en weer gereden (ook al woonde ik 500m bij werk vandaan). Er was toen niemand die over tijd zeurde, zowel collega als werkgever niet. Ze deden überhaupt nergens moeilijk over en deden gewoon hartstikke meelevend (je breekt je poot immers niet expres en het is al klote genoeg). Was een fijne oplossing die ervoor zorgde dat ik zo productief mogelijk kon zijn. Heb met mijn gipspootje nog heel veel nuttig werk kunnen verrichten.

Zo hoort het en niet anders. TS, laat je niet gek maken. Probeer nogmaals het gesprek aan te gaan met je werkgever. Willen ze niks voor je doen en maken ze er vervolgens wel een probleem van dat je thuis zit, dan belooft dat niet veel goeds en zou ik gauw op zoek gaan naar een betere werkgever.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:24

En verder moet je goed luisteren naar mama3 :)