Twijfels nieuwe baan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:19

Ik denk dat ik het gewoon een kans zou geven. Als je het voor het financiele plaatje niet hoeft te doen, kun je nog altijd stoppen. Mocht het niets zijn, heb je nog altijd ervaring opgedaan. Ik zou er ook altijd voor kiezen om mezelf nuttig te maken, maar niet als ik er doodongelukkig van zou worden. Maar goed, dat zal de tijd uitmaken.

Ik weet overigens niet precies waar je zit in Friesland Ts, maar ik heb ook geregeld een oppashondje, je mag ze ook hier brengen. Worden ze minimaal 4x per dag uitgelaten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:14

Kamy schreef:
Napie schreef:
Mijn mening is eigenlijk dat je zoveel mogelijk moet bijdrage aan de maatschappij en ook aan je eigen huishouden. Wat wil je dan? Op het loon van je vriend teren terwijl je zelf financieel onafhankelijk kan zijn. Extra geld is nooit weg toch. Je heb geen kinderen dus blijf je alleen thuis om je honden. Ik weet niet hoe oud je bent maar als jij je wil ontwikkelen dan staan baantjes als parttime winkel niet geweldig op je cv. Die honden is wel een oplossing voor. Mijn hond zat ook de hele dag alleen. Merken ze weinig van hoor.

Maar als je samenwoont en je financiele situatie laat het toe dat 1 van de partners minder kan werken? En beide partners staan daarachter? Dan zeg ik: kies voor jezelf en geniet van waar je gelukkig van wordt! Is dat een volle werkweek en een carriere dan moet je de kansen nemen! Maar is een parttime baan die je leuk vindt ook goed, zodat je tijd voor jezelf hebt:ervoor gaan!
Volg je gevoel...

En ik wil niemand voor het hoofd stoten. Maar als je fulltime werkt, wat moet je dan met een hond??!! Dat vind ik niet kunnen... evenals kinderen dumpen op het dagverblijf....
En als je dan ooit uit elkaar gaat heb jij een gat in je cv en ben je financieel niet onafhankelijk. Maar dat terzijde.

Ik zou het gewoon proberen TS, als je het niks vindt kun je altijd nog iets veranderen en je weet nu nog niet of het op de lange termijn ook fulltime is. Je kunt altijd nog stoppen of iets anders zoeken, maar wie weet bevalt het hartstikke goed? :)

Honden vind ik iets anders dan kinderen overigens, die zou ik misschien ook niet zo lang alleen laten. Kinderen op de BSO vind ik niks mis mee, je hebt er wat te doen en je bent met leeftijdsgenootjes. Nou, wat een nachtmerrie inderdaad :+ Toen ik op de basisschool zat ging ik elke dag naar een vriendinnetje of naar de BSO.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 16:09

Ik ga het gewoon proberen. Het is een mooie kans om ervaring op te doen in de financiële dienstverlening, dat is de richting die ik op wil.
Aankomende vrijdag werk ik de hele dag, dan komt mijn familielid oppassen, zo kan ik mooi even testen wat de hondjes er van vinden.
Bedankt voor het aanbod Elmira, superlief! Ik houd het zeker in gedachten, het is bovenin Friesland trouwens.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:04

Nou Eulogy een gat in je cv en financieel niet onafhankelijk.... als je compleet stopt met werken misschien wel ;-) maar als je "parttime" werkt in je vakgebied valt dat wel mee hoor. Niet iedereen is een carriere tijger. En dat je samenwoont wil niet zeggen dat je al je geld in een gezamelijke pot moet stoppen.

Succes TS! Als je het niet probeert dan weet je het niet! Kun je altijd van leren en hoef je achteraf geen spijt te hebben dat je het niet geprobeerd hebt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:03

Ik ben zelf in nachturen gaan werken omdat mijn honden dan niet alleen moeten zijn.
Mijn moeder werkt overdag, dan zorg ik voor mijn honden en neem die van haar erbij en als zij 's avonds thuis komt, zijn we een paar uur samen met de honden en daarna ga ik werken en blijven mijn honden 's nachts bij haar, samen met die van haar.
Ik zou niet anders meer willen... voor deze job ook veel fulltime dagjobs geweigerd omwille van de honden.